ha
door harriebarrie Mar 2, 2011 om 15:51
Geldzaken & recht

Mag incassobureau anderen benaderen?

Ik had een schuld van 60 euro bij telfort, dat is vorige week betaald, en toen ik het waarschijnlijk bij elkaar heen gelopen, en is het incassobureau ingeschakeld. Ik heb nog geen kans gekregen om erop te reageren, omdat ik nog niet thuis was geweest. Nu hebben ze gisteren iemand die op mijn adres ingeschreven heeft gestaan een sms gestuurd dat de rekening dringend betaald moet worden. Het is iemand met een andere naam, andere telefoon provider. Diegene woont inmiddels in het buitenland. Ik weet niet of hij nog zaken op mijn adres heeft staan, zoals telefoon. Maar het is iemand anders. Mag dat??
Ik voel me behoorlijk ellendig hieronder.

5463 29 Rapporteer

van leyden
door van leyden - Mar 2, 2011 om 16:08
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Wat kan jou dat schelen?
Iemand in het buitenland die jij niet kent heeft een smsje gekregen.
Het incasso-bureau zal er alles aan doen om het geld binnen te krjgen en hebben lak aan elke pravicy....hadden ze maar op tijd moeten betalen is het motto.

Betaal die 60 euro en zeg je abbo op bij Telfort, zij zijn verantwoordelijk voor deze situatie en zijn in zee gegaan met een bureau wat het niet zo nauw neemt met de regels.

ha
door harriebarrie - Mar 2, 2011 om 16:13
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb daar wel lak aan, het is de vriend van mijn zus. Ik wil weten of het mag of niet. Ik weet dat ze bijv geen buren of kennissen mogen benaderen. Maar iemand die hier ingeschreven stond? Lijkt me ook niet, maar ik wil het zeker weten.
Die 60 is al betaald, vorige week, zei ik.

vladja
door vladja - Mar 2, 2011 om 16:27
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Om welk incassobureau gaat het?

Vladja

ha
door harriebarrie - Mar 2, 2011 om 16:30
10 Antwoorden / 2 Vragen

Vesting Finance.

richard32
door richard32 - Mar 2, 2011 om 17:00
21 Antwoorden / 2 Vragen

Vesting Finance neemt het niet zo nauw met de privacy.
Enkele maanden geleden hadden ze nog een brief gestuurd naar mijn oude huisadres waar ik 7 jaar geleden ben weggegaan. Dus....
Maar ze kunnen zo zien in de historie welk telefoonnummer je hebt gehad, waar je gewoond hebt.
En als ze je op je huidige adres niet kunnen bereiken doen ze het op die manier.
Je kunt evt bezwaar maken tegen deze werkwijze via de klachtenafhandeling van VF

ha
door harriebarrie - Mar 2, 2011 om 17:51
10 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=richard32 schreef op woensdag 2 mrt 2011, 17:00]Vesting Finance neemt
En als ze je op je huidige adres niet kunnen bereiken doen ze het op die manier.

Ik heb nog niets van hen ontvangen, dat is het rare!

Heb net klacht ingediend. Je kunt een klachten formulier invullen. Maar geen 06 telefoonnummer invullen, alleen een vast nummer. Ik heb geen vast nummer. Heb maar iets ingevuld. Hoop dat dat nummer niet echt bestaat. In klacht mijn nummer vermeld.

tdehond
door tdehond - Mar 2, 2011 om 18:02
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=harriebarrie schreef op woensdag 2 mrt 2011, 17:51][quote=richard32 schreef op woensdag 2 mrt 2011, 17:00]Vesting Finance neemt
En als ze je op je huidige adres niet kunnen bereiken doen ze het op die manier.

Ik heb nog niets van hen ontvangen, dat is het rare!

Heb net klacht ingediend. Je kunt een klachten formulier invullen. Maar geen 06 telefoonnummer invullen, alleen een vast nummer. Ik heb geen vast nummer. Heb maar iets ingevuld. Hoop dat dat nummer niet echt bestaat. In klacht mijn nummer vermeld.

Probeer even na te gaan of dit telefoon nummer echt bestaat. Anders zadelt u een onbekende op met uw probleem.

mahadma
door mahadma - Mar 2, 2011 om 18:07
11627 Antwoorden / 51 Vragen

Als je een nummer in moet vullen, dan is mijn gewoonte: 0101234567 of 0612345678, die bestaan zeker niet en iedereen snapt dat het niet klopt.

ha
door harriebarrie - Mar 2, 2011 om 18:14
10 Antwoorden / 2 Vragen

Dat heb ik dus ook gedaan, Heb het nr wel gecontroleerd. Ben niet gek!

ve
door vestingfinance - Mar 3, 2011 om 10:39
5 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag Harriebarrie,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum betreffende Vesting Finance.
Vesting Finance neemt alle reacties betreffende haar beleid uiterst serieus.

Graag komen wij daarom met u in gesprek. Hiervoor hebben wij uw gegevens nodig. Wilt u deze sturen naar klachtencoordinatie@vestingfinance.nl? Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,
Klachtencoordinator Vesting Finance

vladja
door vladja - Mar 3, 2011 om 11:03
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=vestingfinance schreef op donderdag 3 mrt 2011, 10:39]Goedendag Harriebarrie,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum betreffende Vesting Finance.
Vesting Finance neemt alle reacties betreffende haar beleid uiterst serieus.

Graag komen wij daarom met u in gesprek. Hiervoor hebben wij uw gegevens nodig. Wilt u deze sturen naar klachtencoordinatie@vestingfinance.nl? Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,
Klachtencoordinator Vesting Finance

Zoals gebruikelijk met dit soort incassocowboys, die de privacy zonder probleem schenden (en dan mooi weer spelen), kunnen ze ook nog niet eens lezen!!!! Zoals meestal doen met de hun gezonden post.

Er staat dat er al een klacht is ingediend bij jullie. Misschien tijd om brievenbussen, mailboxen serieus te openen en te lezen, wat er in zit!!!!

Vladja

quantas
door quantas - Mar 3, 2011 om 11:21
670 Antwoorden / 0 Vragen

Of het dan netjes is of niet, feit blijft dat TS zelf niet betaald heeft.

En het is altijd heb geen post gezien etc etc, die smoesjes ken ik in de loop der jaren ook wel.
Laatst had ik er nog zo 1 ( ik doe regelrecht zaken met een deurwaarder ) omdat ik incassobureaus ook niks vind maar dat is niet de discussie.

Had ook niks gehoord geen herinnering geen aanmaning maar de mail en brief van deurwaarder wel.
En wat denk je hij reageert op de deurwaarder met verwijzing naar onze mail met herinnering erin dat ie nog geen geld had.

birdies
door birdies - Mar 3, 2011 om 11:39
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 2 mrt 2011, 18:07]Als je een nummer in moet vullen, dan is mijn gewoonte: 0101234567 of 0612345678, die bestaan zeker niet en iedereen snapt dat het niet klopt.

Gewoon 10 x 0 wordt ook geaccepteerd. Het gaat om het aantal tekens wat wordt ingevuld.

vladja
door vladja - Mar 3, 2011 om 11:58
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Quantas,

Of het dan netjes is of niet, feit blijft dat TS zelf niet betaald heeft.

En het is altijd heb geen post gezien etc etc, die smoesjes ken ik in de loop der jaren ook wel.
Laatst had ik er nog zo 1 ( ik doe regelrecht zaken met een deurwaarder ) omdat ik incassobureaus ook niks vind maar dat is niet de discussie.

Feit is dat zijn privacy geschonden is door deze niets ontziende incassocowboy. Nog voordat ze vastgesteld hebben of de vordering correct is / onbetwist is / etc.

Dus Quantas, de volgende keer dat jij ergens van verdacht wordt, dan mogen we dat aan al je klanten, vrienden, kennissen, familie met een berichtje bekend maken? Of ga je - ouderwets - met je hoofd in de schandpaal vast op het plein staan, voor iedereen te bezichtigen.

Vladja

quantas
door quantas - Mar 3, 2011 om 12:12
670 Antwoorden / 0 Vragen

Je hoort mij niet zeggen dat het correct is integendeel.
Maar feit blijft wel dat wanbetalers graag de schuld bij anderen leggen ipv bij hunzelf.

Voordat er tot deze stappen wordt overgegaan zit je al veel verder in het traject en reageerde TS al op diverse herinneringen en aanmaningen niet.

Als je leest was de vordering terecht

ha
door harriebarrie - Mar 3, 2011 om 15:22
10 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=quantas schreef op donderdag 3 mrt 2011, 11:21]Of het dan netjes is of niet, feit blijft dat TS zelf niet betaald heeft.

En het is altijd heb geen post gezien etc etc, die smoesjes ken ik in de loop der jaren ook wel.
Laatst had ik er nog zo 1 ( ik doe regelrecht zaken met een deurwaarder ) omdat ik incassobureaus ook niks vind maar dat is niet de discussie.

Ik geef toe dat ik te laat was. Het is vorige week betaald, ik had met telfort afgesproken dat ik een bepaalde datum zou overmaken, IK was 2 weken te laat. In de tijd is het naar VF gegaan. Ik heb van hen nog geen brief gekregen. Ze gaan meteen de kennissen benaderen. Als er al diverse brieven waren gestuurd, dan zou ik het nog waardeloos vinden, want diegenen hebben er niets mee te maken. Maar om dat nou meteen te gaan doen vind ik helemaal raar!

rj
door rjw - Mar 3, 2011 om 15:51
3309 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=harriebarrie schreef op donderdag 3 mrt 2011, 15:22][quote=quantas schreef op donderdag 3 mrt 2011, 11:21]Of het dan netjes is of niet, feit blijft dat TS zelf niet betaald heeft.

En het is altijd heb geen post gezien etc etc, die smoesjes ken ik in de loop der jaren ook wel.
Laatst had ik er nog zo 1 ( ik doe regelrecht zaken met een deurwaarder ) omdat ik incassobureaus ook niks vind maar dat is niet de discussie.

Ik geef toe dat ik te laat was. Het is vorige week betaald, ik had met telfort afgesproken dat ik een bepaalde datum zou overmaken, IK was 2 weken te laat. In de tijd is het naar VF gegaan. Ik heb van hen nog geen brief gekregen. Ze gaan meteen de kennissen benaderen. Als er al diverse brieven waren gestuurd, dan zou ik het nog waardeloos vinden, want diegenen hebben er niets mee te maken. Maar om dat nou meteen te gaan doen vind ik helemaal raar!

Ik neem 2 weken te laat nadat je al veel meer te laat was. Ik betaal mijn rekening meestal iets te laat (ik betaal maar 1 keer in de maand rekeningen), maar heb nog nooit een incassobureau aan de deur gehad.

vladja
door vladja - Mar 3, 2011 om 15:56
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=quantas schreef op donderdag 3 mrt 2011, 12:12]Je hoort mij niet zeggen dat het correct is integendeel.
Maar feit blijft wel dat wanbetalers graag de schuld bij anderen leggen ipv bij hunzelf.

Voordat er tot deze stappen wordt overgegaan zit je al veel verder in het traject en reageerde TS al op diverse herinneringen en aanmaningen niet.

Als je leest was de vordering terecht

Quantas,

Dan nog behoort een incassocowboy zich te houden aan de regels. Het is hier geen Wild West maatschappij, waar ieder maar eigen rechter kan gaan spelen of zelf wel even de spelregels maakt of via vuile trucjes zijn iemand even een hak mag zetten/chanteren.

Met zo'n organisatie behoort niemand zaken te willen doen of het gedrag goed te keuren. Want daarmee daal je af naar dat zelfde laakbare niveau.

Vladja

quantas
door quantas - Mar 3, 2011 om 15:58
670 Antwoorden / 0 Vragen

Dan ben je al minstens 1,5 maand te laat want dit gaat echt niet over 2 weken te laat.

Een afspraak is leuk maar beter is gewoon te zorgen dat je of geld hebt en dan pas belt, niet bellen en geen geld hebben.

Je zult bij je baas het ook niet leuk vinden als je baas je salaris over 1,5 maand een keer betaald omdat hem dat wat beter uitkomt.

Waarom zou het andersom dan wel zo moeten zijn.

quantas
door quantas - Mar 3, 2011 om 16:11
670 Antwoorden / 0 Vragen

Als je ook eens zou lezen persoon staat ingeschreven op dat adres schijnbaar dus dan is het logisch dat ze elk aanknopingspunt pakken als TS niet reageert.

Dat Ts vriend van zijn zus bij hem laat inschrijven is zijn probleem toch helaas echt zelf.
Wie weet wat er straks nog mee boven water komt ineens.

[quote]Dan nog behoort een incassocowboy zich te houden aan de regels. Het is hier geen Wild West maatschappij, waar ieder maar eigen rechter kan gaan spelen of zelf wel even de spelregels maakt of via vuile trucjes zijn iemand even een hak mag zetten/chanteren.

Met zo'n organisatie behoort niemand zaken te willen doen of het gedrag goed te keuren. Want daarmee daal je af naar dat zelfde laakbare niveau.

Vladja

ha
door harriebarrie - Mar 3, 2011 om 16:43
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ik geef toch toe dat ik fout was, dat ik te laat was!! Dat de betaling en incasso elkaar gekruist hebben! Daar gaat het niet om, die ellenlange discussies over wat ik fout gedaan heb.

Ik was fout!!!! Te laat! Punt!

Wat ik met die 2 weken wil zeggen, dat VF nog maar net met mijn dossier bezig was. Dat ze het waarschijnlijk een paar dagen in hun bezit hadden en dan meteen naar kennissen gaan sms-en.

Het enige wat ik wil weten of het mag! Ik hoef geen bevestiging van dat ik fout was, en dat ik te laat was. Dat weet ik. Ik neem daar ook de verantwoording voor. Ik zeg niet dat telfort fout was, dat ik van hen niks heb gehoord, niets van dat alles.

Quantas: Diegene staat niet ingeschreven op mijn adres. heeft ingeschreven gestaan, 3 jaar geleden. Maar het kan zijn dat een provider nog steeds dat adres in bestand heeft staan, dat weet ik niet. Maar hij staat niet ingeschreven bij mij En je doet alsof ik niet reageer op VF, maar ik heb van hen niets gehoord, zoals al eerder beschreven. Even goed lezen aub, want dat doe je niet , anders zou je het niet steeds hebben over TS ipv harriebarrie. Lees eens ipv meteen je conclusies te trekken. AUB!!!

ha
door harriebarrie - Mar 3, 2011 om 17:10
10 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens VF heb ik met dat nummer naar telfort gebeld. Wat een rot smoes, want dat is echt nooit gebeurt. Nou u heeft toch echt gebeld met dat nummer hoor. Nou echt niet, wel waar, niet waar, wel waar, enz...

Ik weet dat het nooit gebeurt is. Dus ik weet dat ze liegt daarover. Of telfort moet daar over liegen, maar wat hebben die daar aan. Ik neem aan dat die niet op zoek gaan naar kennissen van mij. telfort kan dat nummer echt nooit hebben gehad. Zeker weten!

quantas
door quantas - Mar 3, 2011 om 23:16
670 Antwoorden / 0 Vragen

TS is Topicstarter mocht je het niet begrijpen.

Feit blijft gewoonweg dat ze niet uit de losse pols dat nr ff schudden.

Je neemt je verantwoordelijkheid goedzo dan hoef je ook niet te huilen dat ze iemand hebben gebeld die bij je inwoonde, jij zegt niet meer ingeschreven maar weet je dat wel heel zeker.

Ze pakken alleen degene die wonen volgens de GBA op dat adres, niks meer niks minder.
Misschien heeft de vriend van je zus wel gebeld naar telfort een keer wie weet, toen ie bij jou woonde.

Dus of ze dat dossier nu 1 week hebben of 2 doet niet terzake je was gewoon al 1,5 maand over je betalingstermijn heen en dan wordt het uit handen gegeven.

Hoe VF dan aan dat nr komt doet gewoonweg niet terzake, maar het zal niet zo uit de lucht zijn komen vallen.
Je druk maken om dit feit had je niet gehad als je gewoon netjes betaald voor het naar de incasso gaat had je deze discussie ook niet gehad.

ha
door harriebarrie - Mar 4, 2011 om 02:35
10 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=quantas schreef op donderdag 3 mrt 2011, 23:16] jij zegt niet meer ingeschreven maar weet je dat wel heel zeker.

Ze pakken alleen degene die wonen volgens de GBA op dat adres, niks meer niks minder.
Misschien heeft de vriend van je zus wel gebeld naar telfort een keer wie weet, toen ie bij jou woonde.

Quantas: Dit is de laatste keer dat ik op jou reageer, er komt weinig zinnigs van jou kant, maar: ja, ik weet zeker dat hij niet bij me ingeschreven staat. 100 % zeker, zoals ik al eerder zei. En nee, hij heeft nooit naar telfort gebeld, nav mijn zaak, mijn contract. Dus je hebt ongelijk dat ze alleen degene pakken die volgens GBA op mijn adres woont. Heb vandaag geinformeerd, er staat verder niemand op mijn adres ingeschreven, en dat wist ik ook wel, maar voor zekerheid heb ik dat nu op papier.
En zoals je vast wel vaker hebt gelezen, ze gaan ook bij buren informeren, hebben ze bij mij niet gedaan, maar ze doen het wel. Staan die ook bij diegenen ingeschreven???

Hoe vaak is het niet gebeurt dat mensen onterecht een incasso bureau achter zich aan hebben? Dat ze de rekening betaald hebben. Ik heb het eerder mee gemaakt, jaren geleden, alles was betaald en een jaar later krijg ik een incasso bureau achter me aan. Ik had een contract met een zonne studio en ik had telefonisch afgesproken dat we het zouden beeindigen. Alles ok, nooit meer iets gehoord, geen aanmaning niets, en ineens krijg ik rekening van incassobureau. Ik had niets op papier, maar gelukkig is het allemaal opgelost. Ik had beter moeten weten en alles meteen op papier moeten laten zetten, een medewerker had me gewaarschuwd van te voren, maar ik dacht, ik heb eigenaar aan de lijn, dat zit wel goed.En dan zou in zo'n situatie het normaal zijn dat ze dan meteen ook anderen informeren?

Ik hoop voor jou dat jij altijd geluk hebt met zulke dingen. Dat zal ook wel, mensen die zo reageren die hebben nooit met onrecht te maken gehad waarschijnlijk. Maar als je even op internet rondkijkt, dan weet je dat er veel onrecht is.
Ik zeg nogmaals, ik was fout, dus zeg nou niet dat ik zeg dat me hier onrecht is aangedaan, behalve dan dat ze een ander bellen!
Zij schijnen aan veel informatie te kunne komen waar jij en ik niet aan kunnen komen, dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel. Hoe vaak kopen bedrijven niet informatie, dat wordt opgeslagen en wordt daar later iets mee gedaan?

ha
door harriebarrie - Mar 4, 2011 om 02:54
10 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=quantas schreef op donderdag 3 mrt 2011, 23:16]TS is Topicstarter mocht je het niet begrijpen.

Oeps, ik ben de dombo hier, sorry!!-)

quantas
door quantas - Mar 4, 2011 om 08:03
670 Antwoorden / 0 Vragen

Nee laten we aannemen dat alles klopt wat je zegt niet ingeschreven etc etc nooit gebeld, nee dat nr zuigen ze per direct uit hun duim.

Feit blijft je bent gewoonweg 1,5 maand te laat met betalen en daar hangen consequenties aanvast.

Je kunt dan heel mooi roepen ja ik zat fout waarvoor hulde, maar bekijk het eens van de andere kant.
Als jou baas je salaris niet betaald ben jij ook niet blij, dus waarom zou een ander dan geen andere middelen mogen inzetten om zijn geld te krijgen.

En je kan blijven ontkennen maar voordat je in die fase zit dat ze bij buren of bekenden gaan vragen waar jij bent etc dan ben je echt al veel verder in het traject dan jij hier verteld.

pino123
door pino123 - Mar 4, 2011 om 09:53
2775 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=quantas schreef op vrijdag 4 mrt 2011, 08:03]Nee laten we aannemen dat alles klopt wat je zegt niet ingeschreven etc etc nooit gebeld, nee dat nr zuigen ze per direct uit hun duim.

Feit blijft je bent gewoonweg 1,5 maand te laat met betalen en daar hangen consequenties aanvast.

Je kunt dan heel mooi roepen ja ik zat fout waarvoor hulde, maar bekijk het eens van de andere kant.
Als jou baas je salaris niet betaald ben jij ook niet blij, dus waarom zou een ander dan geen andere middelen mogen inzetten om zijn geld te krijgen.

En je kan blijven ontkennen maar voordat je in die fase zit dat ze bij buren of bekenden gaan vragen waar jij bent etc dan ben je echt al veel verder in het traject dan jij hier verteld.

Dat TS te laat is met betalen, daar was hij zelf wel achter, denk je ook niet, ook dat ontkend hij niet! Wat hier niet op zijn plaats is, is dat er er bij zijn omgeving geïnformeerd wordt, zonder dat er bekend is of de vordering wel terecht is!
Dat zal even lekker worden, er ligt een vordering op jouw Quantas, en zonder te bekijken of het wel of niet terecht is, gaan ze onder jouw klandizie informeren over het een of ander. Kijken of je dan ook zo reageert, nee dan zijn de rapen gaar, of niet soms?
Dat er consequenties aanhangen is terecht, mits de vordering ook onderbouwd is. en daar is op dit moment (nog) geen sprake van, aangezien deze figuren het 'normaal' vinden om eerst even in je omgeving te gaan graven.

Daarnaast vind ik het weer zeer knap dat jij altijd invulling kan geven over gegevens die totaal niet bekend zijn. Insinuaties, zit niemand op te wachten!

rj
door rjw - Mar 4, 2011 om 10:59
3309 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pino123 schreef op vrijdag 4 mrt 2011, 09:53]

Dat zal even lekker worden, er ligt een vordering op jouw Quantas, en zonder te bekijken of het wel of niet terecht is, gaan ze onder jouw klandizie informeren over het een of ander. Kijken of je dan ook zo reageert, nee dan zijn de rapen gaar, of niet soms?

Laten we dan consequent zijn en niet bij ieder conflict met een bedrijf, dat bedrijf op een internetforum als dit aan de schandpaal nagelen en beschuldigen van oplichterij of misleiding.

Dat is immers nog een gradatie erger van wat er in dit geval gebeurt is. Vooral omdat als een bedrijf zich wil gaan verdedigen het op fora en in consumentenprogramma's bij voorbaat in het verdachtenbankje zit.

pino123
door pino123 - Mar 4, 2011 om 11:17
2775 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=rjw schreef op vrijdag 4 mrt 2011, 10:59]
Laten we dan consequent zijn en niet bij ieder conflict met een bedrijf, dat bedrijf op een internetforum als dit aan de schandpaal nagelen en beschuldigen van oplichterij of misleiding.

Dat is immers nog een gradatie erger van wat er in dit geval gebeurt is. Vooral omdat als een bedrijf zich wil gaan verdedigen het op fora en in consumentenprogramma's bij voorbaat in het verdachtenbankje zit.

Ik nagel geen bedrijf aan de schandpaal, ik reageer op de situatie van Quantas. Daarnaast reageer ik ook op de situatie zoals deze geschetst wordt door de TS. En wees redelijk, het is niet normaal indien er zonder inzicht in de situatie in de omgeving van TS gezocht gaat worden en wordt aangegeven dat er een rekening open staat.