Go
door Goofy28 Feb 15, 2021 om 09:35
Geldzaken & recht

Mag INGbank 6 euro in rekening brengen voor storten van munt geld partucilier

Ik heb kleingeld gespaard en naar de ing bank gebracht en daar gestort op mijneigen rekening die ik daar heb bij ing om te voorkomen dat je rood komt te staan omdat ik een kleine uitkering heb en soms tekort kom aan het einde van de maand en dan brengen hun als je een dag rood staat bijna 14% in rekening en nu stort ik geld om dat te voor komen jatten ze 6 euro van mij wat ik een heel hoog bedrag vindt van een bedrag van 200 eur aan kleingeld wegens storten van muntgeld vindt dit pure diefstal. En vindt ook dat jullie daar wel aandacht aan mogen schenken. [edit afb.-redactie]

14490 26 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Feb 15, 2021 om 09:40
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, dat mag en het staat ook vermeld op hun site https://www.ing.nl/particulier/betalen/contant-geld/geld-storten/index.html

Belangrijk om te weten

Voor het storten van contant geld kunnen er kosten voor de storting van toepassing zijn van € 6,00 per storting.

Afhankelijk van je betaalpakket zijn de eerste X aantal stortingen met alleen biljetten per kalenderjaar gratis. Iedere extra storting met alleen biljetten in hetzelfde kalenderjaar kost € 6,00 per storting.

Voor het storten van muntgeld of combinatiestortingen van muntgeld en biljetten worden altijd kosten voor het storten a € 6,00 per storting in rekening gebracht.

Aanvulling: het rentepercentage voor rood staan, is overigens 9,9%.

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2021 om 09:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ruil dat miuntgeld de volgende keer in bij wen winkel, die zijn daar dankbaar voor, en u kunt dan biljetten storten.

Donuts
door Donuts Feb 15, 2021 om 09:54
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Welke winkel in Corona tijd? En na Corona zal TS het toch in kleinere porties moeten inwisselen. Geen enkele winkel zit te wachten op het uittellen van een zak vol kleine munten.

tijger1
door tijger1 Feb 15, 2021 om 10:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat heeft corona daar mee te maken? Ik kom hier af en toe bij een kleine supermarkt en daar staat zelfs bij de Kassa een  bordje met "muntgeld gevraagd".

Winkels moeten flink betalen aan de bank voor rolletjes muntgeld.

Donuts
door Donuts Feb 15, 2021 om 11:12
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Corona heeft er alles mee te maken, omdat daardoor de meeste winkels gesloten zijn. En degenen die wel open zijn, bijv. drogisterij heeft liever dat er bij aankopen gepind wordt. Die zullen zeker nu geen zin hebben in stapels muntjes. En bovendien is de ene supermarkt is de andere niet. Dat het bij u kan, betekent niet dat het bij TS in de buurtsuper kan. De Lidl zit echt niet overal...

tijger1
door tijger1 Feb 15, 2021 om 11:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, je gaat ook geen meubels of zo kopen met muntjes. En bij de supermarkten kan men gewoon met contant geld betalen.

Het bordje staat overigens bij de Spar.

tenormin
door tenormin Feb 15, 2021 om 11:31
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1,

Los van de buurtsupers hier, (PLUS, Aldi. Turkse super) overal kan men gewoon cash betalen, net als bij de groente-juwelier. Hij is, denk ik, de laatste der Mohikanen: hij wil cash en heeft geen pinapparaat. Hij vraagt mensen zelfs om rolletjes bij de bank te halen en die te sparen voor hem, vol dan. Denk dat hij ooit een conflict met de (een) bank heeft gehad. Hij doet ook niet mee aan lang open: van 9-12; lunch: van 2 - 6. Ook op Woensdagmiddag "gewoon" gesloten en zijn toko loopt nog steeds als een trein. Ook bij de resterende winkels, zoals Trekpleister: cash kan gewoon.

ma
door malty - Feb 15, 2021 om 09:56
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Beter geen kleingeld sparen, had u nu €200 meer op de rekening staan.

we
door weethet Feb 15, 2021 om 12:22
107 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is het juiste antwoord. Rood staan maar wel 200 kunnen sparen?

va
door vanlotjegetikt - Feb 15, 2021 om 10:00
809 Antwoorden / Vragen

Staat in je voorwaarden.
succes.

me
door mein33 - Feb 15, 2021 om 10:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Rentevergoeding roodstaan is 9.9 % per jaar.
Voor iedere € 100,00 roodstaan betaald u  € 9.90 per jaar.
U kunt/zult echter geen jaar roodstaan en omgerekend per dag komt het neer op € 0,027..., dus nog geen drie centen per dag.
Voor die zes Euro had u dus een aardige periode rood kunnen staan en het is zonde van het weggegooide stortingsgeld, u had het beter kunnen spenderen aan bijv. uw boodschappen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 15, 2021 om 11:07
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Ik neem aan dat uw vraag bestemd is voor de redactie van het TV programma. Wij zijn vrijwilligers die proberen op basis van eigen kennis, ervarin en mening vragen te beantwoordeen en aandacht geven zoals u vraag kunnen wij niet. Voor de redactie kassa@bnnvara.nl

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 15, 2021 om 11:35
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Helaas heeft elke Bank andere voorwaarden....
Lees eens de Rabo en Abn Amro als die in jou gemeente nog aanwezig is.

Zelf een ASN rekening zonder kantoren maar mag  tot €10.000 storten  zonder kosten!
Wel  moet ik dan naar GWK  omdat ze zelf niets meer hebben, en de  kosten  worden na afloop weer op mijn rekening gezet...
Dus ik betaal de GWK kosten en krijg die weer netjes achteraf terug!

Een oplossing is de Vomar Supermarkten als je in hun regio woonde!
Die hebben stortkoker voor klein geld  en  haal je daar boodschappen.

Of andere ook deze  telmachine voor kleingeld hebben weet ik niet, maar  ook de  Collecte  van diverse  organisaties worden
 in Noord Holland zo verrekend en geteld via Kassa bonnen!
€0,00 voor goede doel  en je maakte de  ingezamelde klein geld gratis over via eigen bank.

Ik weet dat Vomar ook een deel van ZH en Almere zaten ook enkele winkels... zie website...
en ik hoop dat mede forum leden  melden of er nog andere zijn die stort koker voor kleingeld  hebben hier willen melden!

justmeagain
door justmeagain Feb 16, 2021 om 00:04
623 Antwoorden / 8 Vragen

€10.000 gratis storten dat wordt een hoop munten proppen in de pinautomaat.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Feb 17, 2021 om 11:54
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik vermoed dat GWK alleen Biljetten  wilde....

Of ze een munten telmachine hebben weet ik niet, maar  Vomar  supermarkt  kan  ik elke week heel veel kwijt in stortkoker bij de kassa...

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2021 om 11:58
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Bij de Rabo kost het ook geld als je cash stort, dus waarom zou de ING het gratis doen? Die geldtelmachines (mooi woord voor scrabble) moeten ook betaald worden.

sj
door sjeffanaat Feb 15, 2021 om 12:15
14 Antwoorden / 3 Vragen

nou ik zit ook bij de rabo en vaak klein geld gestort maar nooit hiervoor betaald
mogen ze ook niet

mahadma
door mahadma Feb 15, 2021 om 12:32
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Als ik cash papier geld stort als particulier wordt er € 2,00 in rekening gebracht.
Dus ja, dat mogen ze.
Wanneer heeft u voor het laatst gestort?

sj
door sjeffanaat - Feb 15, 2021 om 12:13
14 Antwoorden / 3 Vragen

Nee want INg is dan de enige die geld vraagt, geen enkele bank doet dat behalve ING, ben blij dat ik daar niet meer bij ben zijn gewoon oplichters

Jeannetims
door Jeannetims Feb 15, 2021 om 15:23
51 Antwoorden / 3 Vragen

Dus jij vindt het redelijker dat alle andere klanten hieraan meebetalen i.p.v. alleen degene die het (munt)geld stort?

joost12
door joost12 - Feb 15, 2021 om 12:19
52 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit bij de bank inleveren, vele supermarkten inclusief drogisten willen dit wel graag hebben en dat kost dan niets

rj
door rjw Feb 15, 2021 om 20:29
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk dat winkels hier ook helemaal niet op zitten te wachten. Zeker niet in deze tijd waarin de voorkeur is om contactloos te betalen.

Ingrid Boon
door Ingrid Boon - Feb 15, 2021 om 12:21
1 Antwoorden / Vragen

Ik vind het echt rond uit BELACHELIJK ,ze vragen bij de ing ( maar andere banken doen het OOK) overal geld voor.per kwartaal moet je al een ( vind ik) fix bedrag betalenvoor de " zogenaamde " service die ze je verlenen, en ik had laatst ook kleingeld wat ik graag kwijt wilde,en ik had geïnformeerd en ik schrok van het bedrag ,toen heb ik het NIET gedaan.er word goud geld verdiend door extra handelingen bij een bank.kijk de kwartaal afschiften kom je niet onderuit, gaat automatisch. Maar ik vind geld storten moet een service zijn van een bank.en het gaat helemaal niet zo slecht met de ING,dus wat dat betref.......

rj
door rjw Feb 15, 2021 om 20:29
3266 Antwoorden / 5 Vragen

En waar wordt die service dan door betaald? Door mensen die niet gebruik maken van al die extra opties. Nee, dank u. Prima dat dit soort exotische handelingen door gebruikers zelf worden betaald.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 15, 2021 om 20:45
2067 Antwoorden / Vragen

Goud geld zegt u, echt waar? Ik denk dat u geen idee heeft waar u over praat. Komt u eens met een berekening. Wat kost zo'n apparaat, stukje onderhoud, afschrijving gewoon euros per maand. Hoeveel klanten komen daarvoor? Doe maar een schatting. Bereken de maandelijkse winst (of verlies) en relateer dat aan de investering. Vertel mij nu nog eens hoeveel goud geld daaraan verdient wordt.

we
door weethet - Feb 15, 2021 om 12:23
107 Antwoorden / 2 Vragen

Niet sparen is ook niet rood staan!!!!

Donuts
door Donuts - Feb 15, 2021 om 12:26
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote Sjeffanaat: nou ik zit ook bij de rabo en vaak klein geld gestort maar nooit hiervoor betaald
mogen ze ook niet

U zit er naast:

Contant geld storten op je eigen rekening

Stort je op je eigen Rabobankrekening en gebruik je de betaalpas van die rekening? Dan betaal je € 2 per storting.

el
door elianverbetert1 - Feb 15, 2021 om 12:33
5 Antwoorden / 2 Vragen

ik breng mijn muntjes altijd bij de regionele winkel . zij zijn er blij mee ! En ... ook zij moeten betalen voor het halen van kleingeld ! dus breng het bij de winkelier , win ..win ...

mo
door mof - Feb 15, 2021 om 12:40
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat mag. Staat in de voorwaarden.

el
door elianverbetert1 - Feb 15, 2021 om 12:42
5 Antwoorden / 2 Vragen

alle banken doen dit !
is al zeer lang zo
Elian

divar2
door divar2 - Feb 15, 2021 om 12:48
6 Antwoorden / 1 Vragen

sommige winkeliers hebben graag klein geld doen wij ook , die moeten ook betalen voor kleingeld .

Wi
door Wilma-60 - Feb 15, 2021 om 12:57
25 Antwoorden / Vragen

Beter geld bij de winkels inleveren. U moet betalen voor als u , kleingeld bij de bank inleverd en de winkel moet betalen als, hij kleingeld op moet halen !!!

Wi
door Wilma-60 - Feb 15, 2021 om 12:57
25 Antwoorden / Vragen

Beter geld bij de winkels inleveren. U moet betalen voor als u , kleingeld bij de bank inleverd en de winkel moet betalen als, hij kleingeld op moet halen !!!

ne
door neodutchio - Feb 15, 2021 om 13:03
5156 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt dus beter de volgende keer eerst kijken wat de regeltjes bij de bank zijn. Dat scheelt een hoop vragen achteraf.

ka
door kaartendraak - Feb 15, 2021 om 13:43
182 Antwoorden / 2 Vragen

Dat deed ik voorheen ook, maar elke keer was de automaat vol/buiten gebruik, dus steeds opnieuw terug naar huis ermee en dat idd het gezeik dat je maar 6x per jaar gratis mag storten, dus de laatste keer maar gewoon bij winkels omgewisseld voor papiergeld en gestopt met sparen. Ook de spaarrekeningen stort ik niks meer op, je krijgt er toch niks meer voor, ik hou het wel in een kasboek bij hoeveel spaargeld we hebben. Gewoon uitgeven, stop het desnoods in gripzakjes die je heel goedkoop bij diverse winkels kan kopen met x bedragen erin, dan weet je precies hoeveel je meeneemt naar de winkels, kost iets 5 euro, dan neem je 5 zakjes van 1 euro met 10ct erin mee. Geen gedoe mee en de ING verdient zo niks aan je. Of je spaart het langer op zodat je minder dan 6x per jaar kan storten, maar ook dat wordt ontmoedigd, straks in maart zetten zij zelfs het bedrag wat je per dag mag opnemen zelfs omlaag naar 500, wil je meer op kunnen nemen dan moet je dat zelf in je eigen account weer verhogen. Het is net de belasting, ze maken het alleen maar moeilijker voor ons, vooral voor diegenen die geldproblemen hebben en juist contant nodig hebben, mensen in de schuldsanering, ouderen die hun pincodes niet meer weten, enz.

justmeagain
door justmeagain Feb 18, 2021 om 22:40
623 Antwoorden / 8 Vragen

Maar wat heeft de opnamelimiet van 500 euro te maken met het storten van kleingeld?
Trouwens nooit begrepen waarom mensen kleingeld sparen.
Maak gewoon maandelijks een bedrag over naar je spaar/belegging/crypto rekening. Dan kun je kosteloos geld pinnen, in coupures van 10, 20 of 50 euro.

rufus1
door rufus1 - Feb 15, 2021 om 14:08
10 Antwoorden / 5 Vragen

Een goede tip, ga met je kleingeld naar de markt, deze mensen willen het graag hebben.

Jeannetims
door Jeannetims - Feb 15, 2021 om 15:22
51 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat mag. Muntgeld (en al het contante geld) kost de bank geld. Het moet geteld worden en het moet (veilig) vervoerd worden, dus daar rekenen ze kosten voor. Ik ben ook ING klant en ik wil hier niet aan meebetalen, dus wel zo redelijk dat u dan de kosten zelf betaald.

1paul
door 1paul - Feb 16, 2021 om 10:01
3155 Antwoorden / 0 Vragen
lottesanne
door lottesanne - Feb 18, 2021 om 10:26
438 Antwoorden / 47 Vragen

Bij de Rabobank mag je de eerste 6 keer gratis muntgeld storten. Daarna moet je betalen (tenminste, vorig jaar was dat nog zo)

Redacteur
door Redacteur - Mar 17, 2021 om 15:49
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Hallo Goofy28,

We hebben je vraag behandeld in de uitzending van zaterdag 13 maart 2021. We legden je vraag voor aan Gijs Boudewijn, directeur van Betaalvereniging Nederland. Zoals ook de helpende forumgebruikers hebben gezegd: ja, dit mag. Bekijk en lees het antwoord van Gijs Boudewijn hier terug.

Met vriendelijke groet,
Danny