Kleine muis
door Kleine muis Mar 27, 2023 om 11:39
Geldzaken & recht

Mag verhuurder spullen opslaan in ons huurhuis

Wij hebben sinds kort een huurhuis met garage. Nu staan daar allemaal dakpannen (ook van andere huurhuizen in het blok) in die wij van de verhuurder maar in ons huis en/of garage opslaan. Nu willen wij weten of de verhuurder dit mag vragen van ons, vooral omdat het toch we een 100+ dakpannen zijn.

4663 9 Rapporteer

1paul
door 1paul - Mar 27, 2023 om 12:00
3103 Antwoorden / 0 Vragen

wat staat erover in je huurcontract? staat daarin dat je de garage meehuurt maar dat er wel 100 dakpannen in staan en daarom de huur hiervoor wat lager is dan mag dit.

staat er helemaal niets over in dan moet de verhuurder deze weghalen OF een bedrag in mindering brengen op de huurprijs (jullie bepalen of je dit dan toestaat EN tegen welk bedrag) simpel omdat deze gebruik maakt van iets wat feitelijk gezien aan jullie toebehoort namelijk, het gehuurde!

mahadma
door mahadma - Mar 27, 2023 om 12:25
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Als u een normale huurprijs betaald voor huis/garage, en er wordt X m2 ingenomen door de eigenaar/verhuurder zou ik toch vragen om OF verwijderen OF lagere huur/bewaarloon.

va
door vanlotjegetikt - Mar 27, 2023 om 13:32
809 Antwoorden / Vragen

Hoe is de garage benoemt in het huurkontrakt en dan bedoel ik als gemeenschappelijk of behorend bij een huisnummer?

Ja
door JannyBoe - Mar 27, 2023 om 14:22
503 Antwoorden / Vragen

Hallo, in februari waar op deze website een vergelijkbare vraag.
Misschien hebt u daar wat aan.

Ik suggereerd toen om de verhuurder eens langs de neus weg te vragen of die al weet wanneer de spullen opgehaald worden.

mo
door mof - Mar 29, 2023 om 16:00
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als de garage is opgenomen in het huurcontract en exclusief aan u is verhuurd mag dit niet.

To
door Tom.Dorsman - Mar 29, 2023 om 16:06
2 Antwoorden / Vragen

Betaal je huur voor de garage dan zou ik alles bij grof vuil zetten. ook al betaal je separaat geen huur, dan nog eruit gooien.
waar lig anders de grens.

mi
door miennaamishaaz - Mar 29, 2023 om 17:21
725 Antwoorden / 1 Vragen

NEE dit mag niet.

vooral vanwege aansprakelijkheid. Want als u struikelt over een afgebroken stuk pan, wie is er dan verantwoordelijk?

Of als u per ongeluk tegen de stapel loopt en hier 1-2 pannen van kapot aan maakt. bent u dan aansprakelijk omdat de verhuurder deze in uw woning opslaat?

wa
door walsum107 - Mar 29, 2023 om 20:11
54 Antwoorden / 0 Vragen

Klip en klaar, huurt u de garage dan heeft de verhuurder daar niets te zoeken. Fijn zo'n gratis opslag voor zijn spullen.