ev
door evelienr Jun 4, 2005 om 19:14
Geldzaken & recht

Mailtje van de Postbank

Ik ontving het volgende mailtje vandaag:

Dear Postbank Customer,

This email was sent by the Postbank server to
verify your e-mail address. You must complete this process by

clicking on
the link below and entering in the small window your Postbank online access
details. This is done for

your protection - because some of our members no
longer have access to their email addresses and we must verify it.

To verify
your e-mail address, click on the link below:

Hier stond een link.

Het emailadres waar het berichtje vandaan kwam was:

BarbaraanneBlackshaw@postbank.nl

Ik heb het gevoel dat dit niet klopt....

Wie heeft hier ervaring mee?

425 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 4, 2005 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit was vandaag zelfs een item in het journaal. Veel mensen hebben dit mailtje gehad en het is uiteraard nep! Heb je per ongeluk toch de link aangeklikt en je gegevens ingevuld, kijk dan even op de site van de Postbank om te zien welke stappen je moet ondernemen om de schade zo veel mogelijk te beperken!

ve
door verwijderd - Jun 4, 2005 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik eens op onderstaande link. Daar staat al het een en ander.

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_dialoog&cat=215366&frm=80572

groetjes,

Wim

ve
door verwijderd - Jun 4, 2005 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heet fishing. Tip: gebruik altijd een favoriet om naar een banksite te gaan.

In het algemeen worden beveiligingsgegevens zoals wachtwoorden NIET opgeslagen bij banken. Controle van de juistheid van een wachtwoord of pincode  vindt plaats door de berekening van een afgeleide waarde. Is deze waarde gelijk aan de waarde via de bereking van het opgegeven wachtwoord is het orgineel correct. Vanuit de afgeleide=opgeslagen waarde kan het orgineel niet afgeleid worden.

Een bank heeft dus niks aan uw gegevens zoals Pin e.d.Alleen criminelen hebben er wat aan :)))

ve
door verwijderd - Jun 4, 2005 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar hoe kan het dan dat het domein waar het mailtje vandaan gestuurd word wel postbank.nl is?

ve
door verwijderd - Jun 4, 2005 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag evelienroos,

Volgens mij is het niet zo dat als er in het adres staat @postbank.nl, dat dan het mailtje ook uit die hoek komt. Ook ik zou wel willen weten hoe dat dan precies zit en welke vrijheden computercriminelen hebben. Wellicht zit er een kenner in de zaal ??? Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2005 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Elektronische post is is veel opzichten niet anders dan normale post. Het adres afzender hoeft dus niet authentiek te zijn...

ve
door verwijderd - Jun 4, 2005 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is toch wel duidelijk crimineel! Waarom zou de |Postbank haar klanten in het Engels benaderen?In het openingsscherm van mijnpostbank.nl wordt in rood gewaarwschuwd voor dit soort praktijken!

ve
door verwijderd - Jun 7, 2005 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

1. de postbank zend nooit email in het engels

2. de postbank of welke bank ook zal nooit om wachtwoord of dergelijke (TAN codes) vragen