re
door rekoon Feb 24, 2019 om 16:09
Geldzaken & recht

Misleiding (of oplichting?) door huurzone.nl

Ik heb mij aangemeld op de website Huurzone.nl omdat er mooie huurwoningen op stonden die beschikbaar waren.

Op de site van Huurzone staat aangegeven dat het aanbod gecontroleerd is op beschikbaarheid(bijvoorbeeld 45 minuten geleden), dit gaf me het vertrouwen dat het in ieder geval actueel was allemaal.

Nu kreeg ik niks te horen na het versturen van een flink aantal reacties en heb ik via andere sites gezien dat de woningen waarop ik heb gereageerd allang niet (meer) te huur zijn. Ik heb sterk het idee dat ik of ben opgelicht met nepwoningen of in ieder geval misleid doordat er ten onrechte geclaimd wordt dat de beschikbaarheid is gecontroleerd.

Is er een instantie waar ik hier melding van kan maken? Ik weet dat ik hiervoor bij de politie niet hoef aan te kloppen en klachtenkompas dat lost het probleem ook niet op denk ik.

100775 7 Rapporteer

panter22
door panter22 - Feb 24, 2019 om 16:23
6599 Antwoorden / Vragen

Wat verwacht je van een zoekmachine?
https://www.huurzone.nl/

costnix
door costnix Feb 24, 2019 om 17:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat dacht je van een huurprijs van €498.000 per maand. Villa van acht kamers in Gronsveld (Limburg)

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 24, 2019 om 16:33
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan zijn dat u pas bericht krijgt na het upgraden van uw standaardaccount naar het premium.
Uit algemene voorwaarden:
https://www.huurzone.nl/algemene-voorwaarden.html

panter22
door panter22 - Feb 24, 2019 om 17:29
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je al een klacht ingediend bij huurzone.nl Daar begin je in de regel mee,
https://www.huurzone.nl/klachtenprocedure.html

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 24, 2019 om 19:48
16865 Antwoorden / 202 Vragen

U zou mellding kunnen maken van misleidende advcertenntie door een melding naar www.consuwijzer.nl  https://www.consuwijzer.nl/thema/misleidende-reclame

Van oplichting is hoe dan ook geen sprake want u kunt niet aantonen dat u schgade heeft geleden en u loopt met het gebruik van die term zelfs zelfs risico (valse beschuldiging).e

mugen4u
door mugen4u - Sep 13, 2019 om 12:33
1 Antwoorden / Vragen

Als je nou beter had gekeken had je kunnen weten dat je moet betalen om reacties te ontvangen, een gratis account helpt je alleen met het vinden van een woning en niet om die te krijgen.