ol
door olympicton May 8, 2008 om 10:51
Geldzaken & recht

Multikabel wijzigt incasso

Kreeg deze week een brief van Multikabel, waar we telefoon, internet en Digitale TV hebben.Per 1 juni wordt de incasso van achteraf naar vooruitbetalen gewijzigd, ivm. de fusie met Casema Home. Dus dat we eind mei 2x moeten betalen.Is dus rond de 80 euro extra ff.

Aangezien dat eenzijdig wijzigen van de leveringsvoorwaarden is, kunnen we dat toch weigeren? Telefoonverbruik gaan ze de abonnementskosten ook vooruit doen , en de belkosten achteraf.

501 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 8, 2008 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien even al die andere topics hierover lezen?

ve
door verwijderd - May 8, 2008 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag olympicton,

Je kunt het kontrakt gewoon per de ingangsdatum van de betalingswijziging, schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst opzeggen.

Met vriendelijke groet,

Read3.

ve
door verwijderd - May 9, 2008 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

het gaat niet erom ,om het contract te beeindigen, maar of ze het RECHT hebben zomaar de voorwaarden te wijzigen.

ve
door verwijderd - May 9, 2008 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen topcs hierover kunnen vinden.

ve
door verwijderd - May 9, 2008 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag olympicton,

Ja, dat recht hebben ze, omdat in hun algemene voorwaarden staat dat ze ten alle tijde het recht hebben om hun voorwaarden te veranderen. Lees hun voorwaarden er maar op na!!!

Groeten, Read3.

ve
door verwijderd - May 9, 2008 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt wel gezegd dat de abonnementskosten 1 maand vooruit worden geincasseerd, maar als je het goed bekijkt incasseren ze die 2 maanden van te voren, ervan uitgaande dat je achteraf voor verleende diensten betaald. Dit is een verkapte en zeer voordelige bedrijfsfinanciering.

ve
door verwijderd - May 9, 2008 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag werd bij mij de abonnementskosten ingegehouden door CASEMA voor de periode 1 juni - 30 juni 2008.

ve
door verwijderd - May 10, 2008 om 00:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij @Home hetzelfde verhaal, kijk daar even.
Vandaag werd bij mij voor mei én juni afgeschreven.
9 mei betalen voor mei én juni ? Tot nu toe werd er begin van de maand afgeschreven voor de lopende maand. Dat is nu dus bijna een maand vervroegt.
Had al plannen om bij @Home weg te gaan, nu een perfect moment om dat definitief te doen.

ve
door verwijderd - May 10, 2008 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probleem is dan wel dat je alle emailcontacten en bedrijven die jouw emailadres bij Multikabel/Casema/@home hebben moet traceren en van je nwe emailadres moet voorzien...

ve
door verwijderd - May 10, 2008 om 02:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Vandaag werd bij mij de abonnementskosten ingegehouden door CASEMA voor de periode 1 juni - 30 juni 2008" Casema = Telfort adsl abonnement!

Casema incasseert rond de 22ste van de maand voor de maand daarop volgend.

CASEMA, Multikabel & @Home zijn gefuseerd met elkar eind 2007.