ke
door keranna4@gmail.com Oct 12, 2019 om 14:38
Geldzaken & recht

(na)betaling LOI

Bij de ASUS Notebook-actie van de LOI wordt bij de actievoorwaarden vermeld:
"Bij voortijdige beëindiging tijdens het eerste studiejaar dien je € 89,- bij te betalen.
Bij beëindiging in het tweede studiejaar wordt € 49,- in rekening gebracht."
De eerste twee jaar heb ik vooraf al volledig betaald maar ik heb besloten NA het tweede studiejaar
te stoppen met de studie.
Toch krijg ik alsnog een vordering van € 49,- en ondanks herhaaldelijk contact van mij met de LOI
bijven ze bij hun vordering.
Volgens mij is dit niet terecht; ik volg de studie tot en met het tweede studiejaar en beëindig niet tijdens het
tweede jaar.
Wat is uw interpetatie van de LOI actievoorwaarden en hoe moet ik reageren op de LOI?
Met vriendelijke groet,
Clementine

[edit - persoonsgegevens verwijderd]

3722 12 Rapporteer

chris74
door chris74 - Oct 12, 2019 om 14:41
564 Antwoorden / 44 Vragen

U bent op een openbaar forum haal uw adres gegevens weg.

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2019 om 14:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult er toch beslist niet geleerd hebben dat u uw hele hebben en houwen op het openbare internet moet zetten.

Haal dat weg.

Zet uw klacht over die nota op bijvoorbeeld Klacht.nl, maar zonder uw privegegevens.

panter22
door panter22 - Oct 12, 2019 om 14:52
6599 Antwoorden / Vragen

Ik zie hier een nieuwe actie die je in ieder geval €39 kost.Staat er ook zoiets in jouw voorwaarden?
Waarom moet je volgens de LOI betalen?
https://www.loi.nl/actie/asus-laptop

gerbera
door gerbera - Oct 12, 2019 om 14:57
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Als u veel visite, ongewenste reclame, spam of ongewenste telefoontjes wilt ontvangen laat dan vooral uw persoonlijke gegevens staan. U heeft nog een half uur deze te verwijderen.

Er valt volgens mij weinig tegen te doen, afhankelijk van de studieduur wordt de laptop verstrekt. In dit geval lijkt mij dat na 3 jaar studiegeld betaald de laptop betaald is, want een kado is het niet u betaald hem gewoon zelf. U zet de studie niet voort in het derde jaar dus stopt de studie in tweede jaar omdat de opzegtermijn ook in dat jaar loopt. Met name de tekst "bij voortijdige beëindiging" is verwarrend hiermee hebben ze het naar mijn mening over de gehele looptijd van de studie.

algemene voorwaarden,
Bij voortijdige beëindiging tijdens het eerste studiejaar dien je € 89,- bij te betalen. Bij beëindiging in het tweede studiejaar wordt € 49,- in rekening gebracht.

diumenge
door diumenge - Oct 12, 2019 om 15:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat krijg je met onduidelijke voorwaarden. Waarschijnlijk maakt het voor de betaling niet uit of je tijdens of na het tweede jaar stopt, je zal dan immers toch het hele jaar moeten betalen. Dus zou je ook het derde jaar betalen en dan stoppen, dan hoef je niets bij te betalen aan de laptop.

Nu stop je na het 2e jaar, maar vóór het 3e jaar. Ze hadden de voorwaarden zo moeten opstellen: "Bij voortijdige beëindiging vóór het tweede studiejaar dien je € 89,- bij te betalen. Bij beëindiging vóór het derde studiejaar wordt € 49,- in rekening gebracht."

Door die onduidelijke voorwaarden sta je volgens mij nu in je recht om niet die € 49,00 te betalen.

edrick3
door edrick3 - Oct 12, 2019 om 17:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

Heb de redactie gevraagd je andere NAW-gegevens te verwijderen (maar ja, weekend ....)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 12, 2019 om 17:40
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Als in de LOI voorwaarden heel duidelijk aangegeven is dat bij voortijdig stoppen in het tweede sudiejaar  49,00 in rekening wordt gebracht zijn dat regels waar men zich bij het LOI zich niet aan houdt. Dat is dan onwettig. Wat te doen: Een brief schrijven met daarin de melding dat men naar uw mening eenzijdig afwijkt van eerder genoemde voorwaarden en dat u daarom hun nota onterecht vindt. Zend die brief aangetekend, doe er een kopie bij van de voorwaarden die u noemt. Echter, indien men bij het LOI toch 'voet bij stuk houdt' is het beter om dan maar te betalen omdat dan verder gaan u meer geld zal gaan kosten omdat er dan weinig anders op zit dan te gaan procederen.

Kan het zijn dat u al tegen het einde van het tweede studuijaar heeft aangegeven om te stoppen? Dat kan dan de oorzaak zijn van het probleem. Blijft m.i. dan wel onterecht.

panter22
door panter22 - Oct 12, 2019 om 18:02
6599 Antwoorden / Vragen

Artikel 12 - Voortijdig beëindigen van de Opleiding

  1. Voor alle opleidingen van de LOI geldt dat de Klant zich verbindt voor de gehele studieduur van de opleiding.
  2. Voortijdige beëindiging is niet mogelijk bij opleidingen zonder docentbegeleiding (zelfstudies) of opleidingen met een studieduur van zes (6) maanden of korter.
  3. Voor alle overige opleidingen geldt dat voortijdig opzeggen mogelijk is met inachtneming van de volgende voorwaarden:

    Hoger onderwijs opleidingen
    1. Hoger onderwijs opleidingen (bachelor, post-bachelor, master, masterclass, HBO-deelprogramma en Associate degree) met een studieduur van tenminste 12 maanden kunnen alleen voortijdig beëindigd worden indien de Klant uiterlijk twee maanden vóór het einde van het lopende studiejaar (van 12 maanden), gerekend vanaf de aanvangsdatum van de Opleiding, dit schriftelijk kenbaar maakt aan de LOI.
    2. https://www.loi.nl/voorwaarden
  4. Je kunt de opleiding niet tijdens een studiejaar van 12 maanden beeindigen. Dit kan alleen als je nog aan een nieuw studiejaar van 12 maanden moet beginnen . Er geldt een opzegtermijn van 2 maanden.En die opzegtermijn van 2 maanden, rekent de LOI als tussentijdse beeindiging in het lopende jaar.  Dat klopt niet. De voortijdige eindiging is in jouw geval stoppen na het tweede jaar. De termijn van minimaal 2 maanden is de opzegtermijn voor de tussentijdse beeindiging voor het derde jaar.

ma
door malty - Oct 12, 2019 om 18:04
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Bij uw opzegging is het derde studiejaar nog niet begonnen dus u beëindigd de studieovereenkomst in het tweede studiejaar.

gerbera
door gerbera - Oct 12, 2019 om 21:45
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Vooral deze zin  in de voorwaarden maakt duidelijk waarom u het bedrag nog moet betalen. U bent dus in het 2e jaar gestopt en niet na het 2e jaar.

Er geldt een opzegtermijn van 2 maanden.En die opzegtermijn van 2 maanden, rekent de LOI als tussentijdse beeindiging in het lopende jaar.

Ge
door GerardVl - Oct 12, 2019 om 23:56
14 Antwoorden / Vragen

Mijn advies zou zijn; informeer dit even bij uw (rechtsbijstand) jurist welke verstand van zaken heeft op dit vlak.

mo
door mof - Oct 14, 2019 om 11:32
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als er echt staat tijdens het tweede studiejaar, zou ik de 49€ niet betalen. Laat ze maar naar de revhter gaan.