ha
door hanini Feb 4, 2011 om 10:51
Geldzaken & recht

Niet besteld, niet ontvangen toch betalen?

Vorige week kreeg ik een brief van een Qcollect, of ik €25.09 wilde betalen, ik heb gebeld omdat ik niet wist waar het om ging. Dit incasso buro is in de arm genomen door Eveline cosmetics waar ik cosmetica besteld zou hebben.
Om te beginnen werd ik zeer onbeschoft te woord gestaan, een dag later een brief van dezelfde " club" nog dreigender, deurwaarder, beslag, rechter......kortom 2 dagen de tijd om te betalen.

Ik heb niets besteld en niets onvangen en ben niet van plan te betalen.
Eveline cosmetics verwijst naar Qcollect en andersom ik kan dus niet normaal met ze communiceren.

Is het niet gewoon zo dat zij moeten aantonen dat ik spullen besteld en ontvangen heb?

Kan ik het beste schrijven naar Qcollect of Eveline cosmetics?

Moet ik überhaupt iets doen, ik vind het allemaal toch de omgekeerde wereld, ik weet van niks maar moet wel gaan bellen, schrijven en me doodergeren aan dit soort ongein.

Wie weet hoe het juridisch in elkaar zit?

Alvast bedankt!

7977 64 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Best mevr. hanini,

Wij hebben geprobeerd om uw gegevens in ons systeem op te zoeken om zo contact met u op te nemen maar kunnen uw gegevens niet vinden, zou u deze willen sturen naar info@evelinecosmetics.nl? Wij zullen het bovenstaande dan met u oplossen.

Voor de volledigheid wijs ik u (en lezers van dit forum) erop dat wij voordat u brieven van Q-collect kreeg u al 2 mailtjes van ons heeft gehad en 1 brief. Hierop is niet gereageerd en pas als u een brief krijgt van Q-collect reageert u. Dit is uiterst vreemd. Het zou inderdaad kunnen dat iemand anders onder uw naam een bestelling bij ons heeft gedaan... helaas gebeurt dit zo nu en dan en het is voor ons bijna onmogelijk dit tegen te gaan. Mocht het zo zijn dat u inderdaad geen bestelling bij ons heeft gedaan zullen wij dit natuurlijk recht zetten. Maar voordat we dit doen wil ik eerst het 1 en ander met u checken want de producten zijn wel degelijk op uw adres afgeleverd dus waarom heeft u hier geen melding van gemaakt. Kortom uw bovenstaand verhaal is wel een beetje kort door de bocht en de werkelijkheid zit wel iets anders in elkaar.

Neemt u even contact met ons op?

vr.gr.
Eveline Cosmetics

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Evelinecosmo, heb je bewijs van aflevering.

Vraag aan Hanini; woon je alleen?

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb contact met jullie opgenomen, ik heb jullie emails gestuurd en het mailtje waarin jullie mij zo vriendelijk zeggen maar naar Qcollect te gaan en dat alles bijzonder ongeloofwaardig is en jullie dit wel 30 keer per dag horen beantwoord!
Ik zal contact met Qcollect opnemen en dat jullie mijn gegevens niet kunnen vinden zegt wel iets lijkt me. Nu het op een forum staat als vraag komen jullie opeens.
Sorry zoals jullie zelf zo vriendelijk stellen.......ik zoek het wel uit met Qcollect.

Als jullie enig bewijs van levering hebben zie ik dat graag tegemoet.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op vrijdag 4 feb 2011, 12:26: Evelinecosmo, heb je bewijs van aflevering.

Vraag aan Hanini; woon je alleen?

Ik woon alleen, volgens Qcollect zullen vrienden of familie het wel gedaan hebben, en moet ik aangifte daarvan gaan doen.........

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij kunnen uw gegevens niet vinden aan de hand van deze anonieme post. Nogmaals neemt u even contact met ons op. Indien u dit niet doet kunnen wij u ook niet helpen.

vr.gr
Eveline Cosmetics

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

soms is het een foutje als er iemand is met dezelfde achternaam!!! is bij mijn kleinzoon ook gebeurd en het banknummer scheelde 1 verkeerde was van zijn broer alleen de voornaam was anders ik heb die mensen ook aan de lijn gehad en die denken altijd dat zij het goed gedaan hebben en niet dat ze iets fout hebben gedaan dat schijnt erg moeilijk te zijn ,om je ongelijk toe te geven gr

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben geprobeerd om uw gegevens in ons systeem op te zoeken om zo contact met u op te nemen maar kunnen uw gegevens niet vinden

... voordat u brieven van Q-collect kreeg u al 2 mailtjes van ons heeft gehad en 1 brief. Hierop is niet gereageerd...

Hmm, u kunt de gegevens niet vinden, maar weet wel te vertellen dat er al 2x gemaild is en 1x een brief gestuurd? Vreemd verhaal.

Lijkt me niet zo moeilijk om aan te tonen dat er iets besteld is toch? En moet er niet voor aflevering getekend worden? Ook die handtekening moet niet zo moeilijk zijn om op te zoeken....

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is geen enkele reden om aan wie dan ook gegevens te verstrekken die zelf nooit hebben gehad.
Nodig die mensen uit om naar de rechter te stappen met alle bewijzen die ze hebben dat jij daar iets hebt besteld.
Aanvullende persoonlijke gegevens verstrekken is echt verkeerd want dat kan ze helpen om hun "claim" geloviger te maken.
Niet bang zijn, kalm blijven, wel beleefd antwoord geven en vragen stellen met steeds de eis van bewijs van een schriftelijke bestelling te verstrekken.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou helemaal geen gegevens verstrekken aan dat bedrijf. Het is in Nederland zo geregeld dat ongevraagde zendingen door ontvanger gehouden mogen worden. et is aan de verzender om aan te tonen dat zij een bestelling hebben ontvangen. Voorralsnog lijkt dat onmogelijk. Het argument dat verzender gebruikt dat er al diverse malen contact is opgenomen duidt erop dat wel degelijk de gegevens in het bezit zijn.
Ik denk dat verzender niet kan aantonen dat er goederen zijn besteld, doen nu nogmaals een poging de gegevens van ontvanger te verkrijgen.
Ik denk dat ontvanger zich niet zoveel zorgen hoeft te maken en wijs verzender erop dat een eventuele incassoprocedure bij de rechter bakzeil haalt.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

gijssie81 schreef op vrijdag 4 feb 2011, 13:15:
Wij hebben geprobeerd om uw gegevens in ons systeem op te zoeken om zo contact met u op te nemen maar kunnen uw gegevens niet vinden

... voordat u brieven van Q-collect kreeg u al 2 mailtjes van ons heeft gehad en 1 brief. Hierop is niet gereageerd...

Hmm, u kunt de gegevens niet vinden, maar weet wel te vertellen dat er al 2x gemaild is en 1x een brief gestuurd? Vreemd verhaal.

Lijkt me niet zo moeilijk om aan te tonen dat er iets besteld is toch? En moet er niet voor aflevering getekend worden? Ook die handtekening moet niet zo moeilijk zijn om op te zoeken....

Je was mij voor Gijssie, en ben het helemaal met je eens, riekt naar oplichterij!

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

In simpel nederlands is het inderdaad zo dat als men goederen naar u toe stuurt zonder dat u deze besteld heeft u deze gewoon mag houden zonder hiervoor te hoeven betalen...

Zij eisen dus zij moeten ook bewijzen dat u deze goedereen wel besteld heeft, kunnen ze dit (doormiddel van een handtekening) dan moet u deze alsnog betalen, kunnen ze dit niet dan bent u niets verschuldigd...

Nu gebeurt het wel vaker dat 'Iemand " goederen besteld op iemand anders naam om deze persoon te treiteren dan nog heeft u niets besteld maar heeft degeen waar de goederen besteld zijn wel al uw gegevens en zouden ze dus op een makkelijke manier met u moeten kunnen communiceren...

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

evelinecosmo schreef op vrijdag 4 feb 2011, 12:12: Best mevr. hanini,

Wij hebben geprobeerd om uw gegevens in ons systeem op te zoeken om zo contact met u op te nemen maar kunnen uw gegevens niet vinden, zou u deze willen sturen naar info@evelinecosmetics.nl? Wij zullen het bovenstaande dan met u oplossen.

Voor de volledigheid wijs ik u (en lezers van dit forum) erop dat wij voordat u brieven van Q-collect kreeg u al 2 mailtjes van ons heeft gehad en 1 brief. Hierop is niet gereageerd en pas als u een brief krijgt van Q-collect reageert u. Dit is uiterst vreemd. Het zou inderdaad kunnen dat iemand anders onder uw naam een bestelling bij ons heeft gedaan... helaas gebeurt dit zo nu en dan en het is voor ons bijna onmogelijk dit tegen te gaan. Mocht het zo zijn dat u inderdaad geen bestelling bij ons heeft gedaan zullen wij dit natuurlijk recht zetten. Maar voordat we dit doen wil ik eerst het 1 en ander met u checken want de producten zijn wel degelijk op uw adres afgeleverd dus waarom heeft u hier geen melding van gemaakt. Kortom uw bovenstaand verhaal is wel een beetje kort door de bocht en de werkelijkheid zit wel iets anders in elkaar.

Neemt u even contact met ons op?

vr.gr.
Eveline Cosmetics

Allereerst,niet uw gegevens sturen aan dit bedrijf!!!Ze spreekt zichzelf tegen door eerst te zeggen dat ze uw gegevens niet kunnen vinden en dat lijkt me logisch als u nooit iets besteld heeft en daarna zegt de dame dat u wel degelijk besteld heeft er er pakketten op uw adres zijn afgeleverd .Hoe zit dat nu! Laten zij maar bewijzen/aantonen dat u wel besteld heeft.Precies hetzelfde meegemaakt met een bedrijf wat zogenaamde bamboesokken verkocht.Nooit iets ontvangen,nooit van het bedrijf gehoord maar wel aanmaningen voor € 23,95 en later honderden euro's aan incassokosten erbij.Niet betaald ,1x gebeld en gezegd dat ze lang op de centen konden wachten en gemeld dat de DAS ingeschakeld zou worden door ons en dit is toen doodgebloed

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vond het ook al vreemd dat ze hier wisten te melden dat er mails en brieven gestuurd zijn etc, maar dat ze mijn gegevens niet kunnen vinden nav deze anonieme post.
Ik verstrek niets, ze hebben mijn email adres aangezien ik sinds begin deze week geprobeerd heb dit op een normale manier op te lossen.
Maandag stuur ik Qcollect een brief en als Evecosm. deze zaak zelf op wil lossen kennen ze het email adres.
(Gewoon het antwoord opzoeken waarin jullie melden dat het verhaal enorm ongeloofwaardig in de oren klinkt en jullie dit 30 keer per dag horen, en ik ht met Qcollect moet uitzoeken.)

Prettig weekend en iedereen erg bedankt voor de behulpzame reakties!:-)

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de advertentie van Eveline Cosmetics kan ik zien dat ze uitsluitend leveren door van tevoren te betalen via IDeal op PayPal dus vraag ik me af waarom ze dan nog rekeningen sturen. Bovendien als je daar iets besteld hebt dan hebben ze toch je gegevens. Dan zou ik je willen adviseren nooit via een mail of felefoon je gegevens door geven.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

evelinecosmo schreef op vrijdag 4 feb 2011, 13:09: wij kunnen uw gegevens niet vinden aan de hand van deze anonieme post. Nogmaals neemt u even contact met ons op. Indien u dit niet doet kunnen wij u ook niet helpen.

vr.gr
Eveline Cosmetics

Jee, wat knap dan dat je toch weet dat het is afgeleverd bij topicstarter!

Dit soort leugens is voor mij al voldoende om mensen te adviseren niet bij jullie toko te bestellen!

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@topicstarter: zou in deze ongein geen enkele energie meer stoppen. Laat ze het maar voor het kantongerecht brengen, hebben de rechters ook iets om smakelijk om te lachen.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey hanini,

Eveline cosmetics is weer een "mooi" voorbeeld hoe ondernemers hun eigen risico afwentelen op klanten door goederen te versturen zonder verzendbewijs uit pure kostenbesparing!

Het pakketje, waarvoor blijkbaar niet getekend moest worden, raakt kwijt en vervolgens wentelt Eveline cosmetics hun probleem op de klant af.

Eveline cosmetics heeft juridische geen poot om op te staan; als u schriftelijk via een brief en/of email heeft aangegeven dat u niets heeft ontvangen en Eveline cosmetics heeft daarop gereageerd moet Eveline cosmetics hierna bewijzen dat zij u iets hebben gestuurd en dat u dat heeft ontvangen.

Succes!

P.S.

Geef nooit persoonsgegevens of uw (giro)rekeningnummer aan een dergelijk bedrijf.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voedsel en Waren Autoriteit (VWA)
T: 0800-0488 (Gratis nummer)
E: info@vwa.nl

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje raar ook, dat evelinecosmo nu erg weinig van zich laat horen, na al deze reacties. Geeft ook te denken!

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk niet dat een incassobureau voor 25 euro een rechtszaak gaat beginnen .

Dus niet reageren en afwachten .Mocht jij wel gaan / moeten corresponderen , nooit een handtekening zetten , deze kan na inscannen onder een nep-order geplaatst worden .

Wel vraag ik mij nu af of je door zo'n situatie ( wel of niet terecht ) geregistreerd kan worden bij het BKR ?

Hans

ve
door verwijderd - Feb 5, 2011 om 02:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tar,
wat heeft dit flutadvies te maken met de vraag.
Kun je cosmetica eten ?

tar schreef op vrijdag 4 feb 2011, 21:08: Voedsel en Waren Autoriteit (VWA)
T: 0800-0488 (Gratis nummer)
E: info@vwa.nl

ve
door verwijderd - Feb 5, 2011 om 03:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Wimmi20,

Geheel per abuis is deze post op de verkeerde plaats terecht gekomen; mijn excuses.

Groetjes

ve
door verwijderd - Feb 5, 2011 om 07:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

snah schreef op vrijdag 4 feb 2011, 22:39: Ik denk niet dat een incassobureau voor 25 euro een rechtszaak gaat beginnen .

Dus niet reageren en afwachten .Mocht jij wel gaan / moeten corresponderen , nooit een handtekening zetten , deze kan na inscannen onder een nep-order geplaatst worden .

Wel vraag ik mij nu af of je door zo'n situatie ( wel of niet terecht ) geregistreerd kan worden bij het BKR ?

Hans

Ik denk het wel dat zij een rechtszaak zouden kunnen beginnen, maar E.c. kan de gegevens niet vinden in hun systeem, maar zou wel brieven gestuurd hebben?

Laten zij gedupeerde maar schriftelijk uitnodigen voor een rechtszaak, waar zij rechtsgeldig mogen bewijzen dat
A. de bestelling is gedaan door gedupeerde.
B. de bestelling op adres van gedupeerde is afgeleverd. ( handtekening gedupeerde bij ontvangst pakket)

Goed besluit om gegevens niet te verstrekken aan dit bedrijf.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2011 om 09:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is al de zoveelste verzender die zonder te kunnen aantonen dat het verzonden product ook aangekomen is rekeningen stuurt en incassobureaus inschakeld.
Wordt het niet eens tijd dat hierover door onze regering maatregelen genomen gaan worden en deze malifide praktijken streng aangepakt gaan worden.

Gr Ed

ve
door verwijderd - Feb 5, 2011 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet ook niet trouwens dat het hen vaak te doen is om de telefoontjes naar hen toe!!!

Vaak is dit naar dure 0800 nummers die zomaar een euro of rond de euro per minuut kosten...

ve
door verwijderd - Feb 5, 2011 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat het tijd wordt dat er ook bij bestellingen gebruik gemaakt moet worden met digiD handtekening.
Dit kan voorkomen dat er bestelllingen gedaan worden op naam van een ander.

Bij een rechtszaak kan de verzender van het pakket niet aantonen dat gedupeerde getekend heeft voor ontvangst van pakket.
M.i. moet het tegenwoordig mogelijk zijn om te achterhalen vanaf welk IP adres de bestelling gedaan zou zijn.

Gedupeerde kan dan weer aantonen dat dit zijn /haar IPadres niet is.

Het is zaak dat de verzender of het incassobureau wat ingehuurd is niet aan uw handtekening komt, zodat hiermee niet gefraudeerd kan worden.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2011 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Ik denk dat het tijd wordt dat er ook bij bestellingen gebruik gemaakt moet worden met digiD handtekening. Dit kan voorkomen dat er bestelllingen gedaan worden op naam van een ander........

Meest slechte idee wat ik ooit gelezen heb! Ik moet er niet aan denken dat ik bij iedere webshop mijn DigiD achter moet laten!

ve
door verwijderd - Feb 5, 2011 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier staan tips hoe u veilig DigiD kunt gebruiken.

@ birdies

Uiteraard ga ik er vanuit dat u bestelt bij goede webwinkels.

Ik moet er niet aan denken dat ik lastig gevallen wordt door incassobureaus van webwinkels waar mogelijk misbruik van mijn naam is gemaakt bij een bestelling.

Natuurlijk zal ik mijn integriteit met hand en tand verdedigen ( zoals ik ook gedaan heb t.o.v. de provider die mij 9 maanden onterecht gestalkt heeft omdat zij hun administratie niet op orde hadden)

ve
door verwijderd - Feb 5, 2011 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

pakjes met een afzender waar je niks hebt besteld meteen weer met de postbode voor retour afzender meegeven!

ve
door verwijderd - Feb 5, 2011 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

danath schreef op zaterdag 5 feb 2011, 12:42: pakjes met een afzender waar je niks hebt besteld meteen weer met de postbode voor retour afzender meegeven!

t.s. heeft er niets besteld en er is niets geleverd!

BTW
Er is hier ooit een pakketdienst aan de deur geweest die mij wilde laten tekenen voor de ontvangst van een pakket wat voor de buren bestemd was. ( breedbeeldkleuren t.v.)
Dit heb ik geweigerd!

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben een "gedupeerde" van Eveline Cosmetics.

Ik ben al vanaf september 2010 met hun aan het mailen en bellen. Er worden tal van loze beloftes gedaan, die ik inmiddels maar leugens noem. Ik zou teruggebeld worden om te informeren of nu alles wel loopt zoals het moet enz.
Ik heb in augustus vorig jaar 1 gratis mascara besteld en een paar weken later een lipextender. Nou je raad het misschien al....1 en al ellende. Ik werd bedolven onder de mascara.
Op 5 januari na diverse telefoontjes vriendelijk verzocht om mijn abonnement, want zo zag ik het, bij imailo op te zeggen en het verzoek te stoppen met het sturen van de mascara. Volgens de medewerk, die gewoonweg grof en onbeschoft was, was dit al maanden geleden gebeurd omdat ik niet betaald zou hebben. Het was een gratis mascara! Maar goed, ik heb nog gevraagd waar ik alle mascara's naar toe retour kon sturen.
Zo gezegd zo gedaan. Inmiddels bleven de mascara's maar komen (bijna dagelijks) en ik stuurde braaf alles terug. Op 14 januari een mail dat ik een betalingsachterstand zou hebben! Nou vraag ik je! Dus ik weer bellen, nee alles stond echt stopgezet en wat ik vertelde kon niet waar zijn. Met andere woorden ik zat te liegen, want het bestond gewoon niet dat ik die mascara's toegezonden kreeg.
Inmiddels heb ik vanaf 15 januari wel minder, maar toch nog 9 mascara's ontvangen!
Vervolgens hoor ik helemaal niets meer, ook geen mail, en de laatste weken ook geen mascara meer.
Maar wat schetst mijn verbazing toen ik zojuist thuis kwam van mijn werk????
Om precies te zijn maar liefst 3 sommeringen van incasso van het bedrijf E-Vence. Nou mijn hart sloeg gelijk over en ik voelde echt het bloed uit mijn gezicht wegtrekken. Ik gelijk bellen maar helaas ze waren niet meer bereikbaar, dus ik dacht dan maar mailen, die optie word nl ook gegeven in de brief. Nou misschien voelen jullie hem al aankomen, zowel het emailadres administratie@evelinecosmetics.nl als info@evelinecosmetics.nl als het emailadres van het vorige in de email vermelde incasso buro, administratie@lucrumbv.nl werken niet! Ik heb zojuist naar al deze adressen proberen te mailen maar linea recta de melding dat het betreffende emailadres niet bestaat!

Ik weet niet goed meer wat ik moet doen, ik begin nu zo langzamerhand de hoop op een goede afloop te verliezen.

Is er iemand die mij advies kan geven wat te doen?
Ik heb het gevoel alles al geprobeerd te hebben en weet niet of het verstandig is het op een rechtzaak te laten aankomen, volgens mij heb je dan wel een bkr codering aan je broek en daar zit ik niet op te wachten, of zou dat juist de kracht van dit soort bedrijven zijn?

ve
door verwijderd - Mar 23, 2011 om 04:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste Hanini: hier een tip voor je.

Europees Consumenten Centrum / Consumentenrecht

· Home [ Over ECC [ Consumentenrecht [ Heeft u een klacht? [ Publicaties
· Links [ Contact [ NL / EN

Hoe zit 't met ongevraagd toegezonden producten?

Het ongevraagd toesturen van goederen met een verzoek om betaling is in de hele EU verboden. Krijgt u iets toegezonden dat u niet besteld heeft, dan hoeft u de bijgevoegde factuur niet te betalen. Ook bent u niet verplicht het artikel terug te sturen. Als u niet reageert kan dat nooit worden uitgelegd als instemmen met de levering.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2011 om 09:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

fluffy8431 schreef op donderdag 17 mrt 2011, 19:04: Ook ik ben een "gedupeerde" van Eveline Cosmetics.

Ik ben al vanaf september 2010 met hun aan het mailen en bellen. Er worden tal van loze beloftes gedaan, die ik inmiddels maar leugens noem. Ik zou teruggebeld worden om te informeren of nu alles wel loopt zoals het moet enz.
Ik heb in augustus vorig jaar 1 gratis mascara besteld en een paar weken later een lipextender. Nou je raad het misschien al....1 en al ellende. Ik werd bedolven onder de mascara.
Op 5 januari na diverse telefoontjes vriendelijk verzocht om mijn abonnement, want zo zag ik het, bij imailo op te zeggen en het verzoek te stoppen met het sturen van de mascara. Volgens de medewerk, die gewoonweg grof en onbeschoft was, was dit al maanden geleden gebeurd omdat ik niet betaald zou hebben. Het was een gratis mascara! Maar goed, ik heb nog gevraagd waar ik alle mascara's naar toe retour kon sturen.
Zo gezegd zo gedaan. Inmiddels bleven de mascara's maar komen (bijna dagelijks) en ik stuurde braaf alles terug. Op 14 januari een mail dat ik een betalingsachterstand zou hebben! Nou vraag ik je! Dus ik weer bellen, nee alles stond echt stopgezet en wat ik vertelde kon niet waar zijn. Met andere woorden ik zat te liegen, want het bestond gewoon niet dat ik die mascara's toegezonden kreeg.
Inmiddels heb ik vanaf 15 januari wel minder, maar toch nog 9 mascara's ontvangen!
Vervolgens hoor ik helemaal niets meer, ook geen mail, en de laatste weken ook geen mascara meer.
Maar wat schetst mijn verbazing toen ik zojuist thuis kwam van mijn werk????
Om precies te zijn maar liefst 3 sommeringen van incasso van het bedrijf E-Vence. Nou mijn hart sloeg gelijk over en ik voelde echt het bloed uit mijn gezicht wegtrekken. Ik gelijk bellen maar helaas ze waren niet meer bereikbaar, dus ik dacht dan maar mailen, die optie word nl ook gegeven in de brief. Nou misschien voelen jullie hem al aankomen, zowel het emailadres administratie@evelinecosmetics.nl als info@evelinecosmetics.nl als het emailadres van het vorige in de email vermelde incasso buro, administratie@lucrumbv.nl werken niet! Ik heb zojuist naar al deze adressen proberen te mailen maar linea recta de melding dat het betreffende emailadres niet bestaat!

Ik weet niet goed meer wat ik moet doen, ik begin nu zo langzamerhand de hoop op een goede afloop te verliezen.

Is er iemand die mij advies kan geven wat te doen?
Ik heb het gevoel alles al geprobeerd te hebben en weet niet of het verstandig is het op een rechtzaak te laten aankomen, volgens mij heb je dan wel een bkr codering aan je broek en daar zit ik niet op te wachten, of zou dat juist de kracht van dit soort bedrijven zijn?

@uote vragen op site van E.C.
# Wat kost de mascara?

Normaal kost de mascara xx en wij bieden hem aan jou gratis aan en je betaald alleen € xxx verzendkosten en we verplichten je verder tot helemaal niets!

# Betaal ik dan alleen de verzendkosten?

Ja, je betaald alleen de verzendkosten van € 4,95 voor dit product en je zit nergens achteraf aan vast.

Heeft u de verzendkosten van het proefexemplaar betaald?

U kunt m.i. niet vastzitten aan ongevraagde zendingen van verdere exemplaren, maar u bent wel gebonden aan de verzendkosten van toegestuurde gratis exemplaren waar u om verzocht heeft.

Mogelijk is een incassobureau ingeschakeld om de verzendkosten te vorderen.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2011 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo fluffy8431:

Als je goed gelezen hebt, kunnen ze je niets maken na onbestelde artikelen die ze je toezenden. Wel ben je verplicht de "GRATIS" artiklen die je besteld heb zoals je schrijft aan verzendkosten te voldoen. Heb je deze voldaan dan kunnen ze mij toesturen wat ze willen, maar daar ga ik verder niet meer opin. In mijn algemene voorwaardes staat vermeld.

Levering van goederen of producten:
Artikel 1:
Alle aan gemachtigde of aan één van haar maten toegezonden goederen met of zonder enige waarden, waarop geen nadrukkelijke toestemming is verleend door gemachtigde of één van haar maten. Wordt beschouwd als zijnde ‘gratis’ en het verzonden zijn van monster zonder waarden en worden beschouwd als zijnde hun eigendom. En kan er over de toegezonden goederen of producten van welke aard ook, geen enkele aansprakelijkheid worden ontleend aan deze toegezonden goederen of producten.
Artikel 2:
Alle voorkomende werkzaamheden aan gemachtigde of aan een van haar maten die tot stand zijn gebracht door slordigheden van derde of van cliënt, wordt beslecht met reclamatie aan werkzaamheden tegen een redelijke vergoeding. Blijft het voortbestaan van slordigheden door derden of cliënt, dan zal de gemachtigde of één van haar maten deze slordigheden beschouwen als een van haar werkzaamheden waarover een honorarium in rekening wordt gebracht van € 181,00 per uur of een deel daarvan.
Artikel 3:
Alle goederen of producten van enige waarden die door derden of cliënt zonder aangetekend verzonden te zijn aan gemachtigde of aan een van haar maten, kan op generlei wijze aan gemachtigde of aan een van haar maten enige aansprakelijkheid worden ontleend aan de tekortkomingen van derden of de bezorging hiervan.
Artikel 4:
Alle goederen of producten waarvan gemachtigde of een van haar maten nadrukkelijk opdracht voor gegeven heeft, worden na ontvangst geverifieerd en gekeurd. Bij afkeuring van de goederen of producten, wordt de goederen of producten onder rembours geretourneerd aan afzender voor de totale kosten hiervan. Bij goedkeuring van de goederen of producten worden de betaling binnen dertig dagen voldaan na ontvangstdatum. De toepasselijkheid van andere algemene voorwaarden worden uitdrukkelijk uitgesloten.
Het is per wet vast gelegd en verboden binnen de EU om goederen die je niet betseld hebt daarvoor te moeten betalen. Je kunt contact opnemen met het europese consumenten centrum via de mail. Ik zelf heb een algemene voorwaarden opgesteld die ik naar verkopers toestuur, waardoor de algehele voorwaardes komen te vervallen van de verkoper.

Verder moet je de deurwaarder of incassobureau de overgemaakte gelden aan verzendkosten laten zien. En de voorwaarden die ze je hebben gegeven geheel vrijblijvend en zonder enige verplichtingen. Als het incassobureau je blijft chanteren dan kun je aangifte gaan doe van chantage.
Of je laat het incassobureau weten dat ze je maar voor de rechter moeten dagen. Zorger er dan wel voor dat je alle papieren bij de hand hebt zoals anuleringen etc. etc.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2011 om 07:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal,

Ik zal het jullie nog sterker vertellen, ik heb inmiddels de mascara al wel 7 keer betaald incl verzendkosten! Daarom ben ik zo boos en ze blijven maar sturen, en JA HOOR ....op 23-03-2011, gisteren, kom ik thuis en wéér zo'n ding in mijn brievenbus. Ik hoop dat jullie nu mijn boosheid begrijpen! En er is niet 1 vordering via 1 van hun eigen incassoburo's gekomen maar liefst 3!

ve
door verwijderd - Mar 24, 2011 om 09:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu snap ik ook waarom zij zo aandringen, je bent blijkbaar een "gewillige" klant die hen wel beloond voor fout gedrag...

Je hebt het zelf overgemaakt dus storneren kan niet meer maar als ik je was zou ik wel een goede advocaat nemen en zijn advies inwinnen...

Door te betalen kan het zomaar zijn dat de rechter zegt "er is blijkbaar een overeenkomst aangegaan"!!!

ve
door verwijderd - Mar 24, 2011 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vooraleer ik begin te corresponderen met gedupeerde: vraag ik u alle, of u mijn inlognaam te willen vermelden, zodat ik kan nagaan of u op mijn berichten reageert. Ik verzoek u dan ook, mijn inlognaam te vermelden SHEWY, zo kan ik zien of de reactie voor mij bedoeld is die via de mail binnenkomen.

Reactie op fluffy8431 of 1paul???. Was de reactie op de mail voor mij bedoeld???. Voor alle zekerheid vertel ik je dit even. Ik doe veelal juridische zaken en kom veel in rechtbanken met procedures en ben ik verwikkeld in procedures tot zelfs aan de Hoge Raad en de Raad van Staten. Mijn gebied is veelal juridische procedures voor verstandelijk gehandicapte medewerker van wsw bedrijven. Verder bemoei ik me met juridische zaken zoal deze zaken.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2011 om 01:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

geachte gedupeerde: hierbij een link naar de wet handhaving consumenten-bescherming waar jullie in eerste instantie kunnen lezen in artikel 8.1 t/m 8.6 wat te doen bij ongewenste toezendingen van niet besteld artikelen. ga vooral hierop in aub.

Naar de Wet handhaving consumentenbescherming op Overheid.nl

ve
door verwijderd - Mar 25, 2011 om 08:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

fluffy8431 schreef op donderdag 24 mrt 2011, 07:17: Beste allemaal,

Ik zal het jullie nog sterker vertellen, ik heb inmiddels de mascara al wel 7 keer betaald incl verzendkosten! Daarom ben ik zo boos en ze blijven maar sturen, en JA HOOR ....op 23-03-2011, gisteren, kom ik thuis en wéér zo'n ding in mijn brievenbus. Ik hoop dat jullie nu mijn boosheid begrijpen! En er is niet 1 vordering via 1 van hun eigen incassoburo's gekomen maar liefst 3!

Was een reactie op dit berichtje Shewy...

ve
door verwijderd - Mar 26, 2011 om 08:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eveline Cosmetics gaat samen met notoire oplichters en spammers als Imailo.nl.

Kijk hier maar eens.

Jammer dat Eveline cosmetics niet meer reageert na eerst de aanval te kiezen. Wellicht advies gekregen van imailo, lucrum etc want die zullen ondertussen wel een huisadvocaaat hebben. Scheelt in de kosten ;-)

ve
door verwijderd - Mar 26, 2011 om 09:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

fluffy8431 schreef op donderdag 24 mrt 2011, 07:17: Beste allemaal,

Ik zal het jullie nog sterker vertellen, ik heb inmiddels de mascara al wel 7 keer betaald incl verzendkosten! Daarom ben ik zo boos en ze blijven maar sturen, en JA HOOR ....op 23-03-2011, gisteren, kom ik thuis en wéér zo'n ding in mijn brievenbus. Ik hoop dat jullie nu mijn boosheid begrijpen! En er is niet 1 vordering via 1 van hun eigen incassoburo's gekomen maar liefst 3!

De ongevraagde zendingen betalen inclusief verzendkosten maakt u een gewillig slachtoffer van deze m.i. oneerlijke handelspraktijken.
Bij de werving wordt aangegeven dat u "nergens aan vast zit"

Artikel 03.02: Het product op deze website is gratis, u betaald alleen de verzendkosten. De verzendkosten bedrage € xxx.

U heeft alleen een overeenkomst met dit bedrijf gesloten als:
08. Totstandkoming overeenkomst Artikel 08.01: Een overeenkomst met u komt tot stand nadat u via onze webpagina’s en/of webshops één of meerdere producten hebt besteld.

Als u niets bestelt heeft u geen overeenkomst gesloten met dit bedrijf en kunt u dus de zendingen die niet besteld zijn als ongevraagd beschouwen.

Ongevraagde levering
Je mag als bedrijf zijnde niet ongevraagd een product of dienst leveren en daarvoor betaling eisen. Van deze wet zou misbruik gemaakt kunnen worden als je je zaken niet goed op orde hebt, zorg als verkoper dus dat je duidelijk bewijs heb van het akkoord van de klant voor levering van het product.

Lees verder: http://www.webwinkelopzetten.nl/wetkoopopafstand.html#ixzz1Hgu3c6WW

Schrijf een aangetekende brief aan eventueel incassobureau, als dit al is ingeschakeld of de webwinkel ( als incassobureau nog niet is ingeschakeld) waarin u aangeeft dat u geen bestelling(en) geplaatst heeft en u verzoekt om rechtsgeldig bewijs vraagt van het tegendeel.

Zorg dat u geen handtekening zet op uw brief, die u normaliter gebruikt. Zet desnoods in hoofdletters - blokletters uw naam.

Verwijs naar de wet Koop op afstand en geeft aan dat u op grond van deze wet geen betalingsverplichting heeft t.a.v. deze ongevraagde zendingen.

Bewaar kopie van de brief en het verzendbewijs goed.
Hiermee toont u aan dat u aangegeven heeft waarom u geen betalingsverplichting heeft.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet dezelfde namen maar veel overeenkomsten:

Onterechte incasso E-VENCE inzake PROBEERMASCARA.NL

Datum: 29-03-2011
Tegenekening: 156871351
Naam/Omschrijving: E-VENCE INZAKE PROBEERMASCARA.NL
Bedrag (€): -4,95

Nooit een machtiging afgegeven en ik ken dit bedrijf niet. Helaas kan het ook niet gestorneerd worden maar bank is met onderzoek bezig.

Heb dit ook maar even bij de politie gemeld en die heeft een rapport opgemaakt.

Ook nooit iets ontvangen. Het lijkt me sterk dat ik ooit iets ontvang omdat ik zeker weet dat mijn adres daar niet bekend is.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

rakkers schreef op zaterdag 2 apr 2011, 11:32: Niet dezelfde namen maar veel overeenkomsten:

Onterechte incasso E-VENCE inzake PROBEERMASCARA.NL

Datum: 29-03-2011
Tegenekening: 156871351
Naam/Omschrijving: E-VENCE INZAKE PROBEERMASCARA.NL
Bedrag (€): -4,95

Nooit een machtiging afgegeven en ik ken dit bedrijf niet. Helaas kan het ook niet gestorneerd worden maar bank is met onderzoek bezig.

Heb dit ook maar even bij de politie gemeld en die heeft een rapport opgemaakt.

Ook nooit iets ontvangen. Het lijkt me sterk dat ik ooit iets ontvang omdat ik zeker weet dat mijn adres daar niet bekend is.

1 ding is zeker. U hoeft nooit te betalen voor iets wat u niet ontvangen heeft.

Volgens de wet koop op afstand hoeft u niets te betalen voor producten die u ongevraagd toegezonden worden.

Bedrijf wat vordert dient aan te tonen, dat
1. u besteld heeft ( b.v. voice log bij telefonische werving)
2. u het product ontvangen heeft. ( uw handtekening voor ontvangst).

Als u geen machtiging heeft afgegeven dan is er m.i. sprake van een onterechte incasso. De bank hoort inderdaad na te gaan of u toestemming voor automatische incasso heeft gegeven. Is dit niet het geval dan moet uw bank het geld terug vorderen bij de bank van bedrijf wat onterechte opdracht heeft gegeven. Deze bank moet dan terugbetalen als deze bewijs van uw toestemmiing tot a.i. niet kan ophoesten.

Zorg dat zij geen handtekening van u in handen krijgen waarmee gerommeld kan worden.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een snelle reactie en tussenstand,

Inmiddels nav deze klacht op incassoklachten.nl een reactie van EvelineCosmetics ontvangen. Ze zouden de door mij retourgezonden mascara's nu gaan vergoeden en beweren dat het e.e.a. is veroorzaakt door " iemand, die door zijn manier van werken, daar nu niet meer werkzaam is".

Alles leuk en aardig maar ik geloof het pas als het allemaal geregeld is. En het is het bedrijf niet duidelijk waarom ik nog steeds mascara's ed blijf ontvangen.
Hier boven noemt iemand mij een "gewillig" slachtoffer omdat ik steeds zou betalen, maar het probleem is dat het automatisch werd afgeschreven vandaar.

Ik hoop dat het voor een ieder goed mag aflopen, ik zal het laten weten als het bij mij helemaal rond is.
Verder iedereen bedankt voor het reageren een meedenken/aandragen van oplossen ect.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

fluffy8431 schreef op zaterdag 2 apr 2011, 13:51: Even een snelle reactie en tussenstand,

Inmiddels nav deze klacht op incassoklachten.nl een reactie van EvelineCosmetics ontvangen. Ze zouden de door mij retourgezonden mascara's nu gaan vergoeden en beweren dat het e.e.a. is veroorzaakt door " iemand, die door zijn manier van werken, daar nu niet meer werkzaam is".

Alles leuk en aardig maar ik geloof het pas als het allemaal geregeld is. En het is het bedrijf niet duidelijk waarom ik nog steeds mascara's ed blijf ontvangen.
Hier boven noemt iemand mij een "gewillig" slachtoffer omdat ik steeds zou betalen, maar het probleem is dat het automatisch werd afgeschreven vandaar.

Ik hoop dat het voor een ieder goed mag aflopen, ik zal het laten weten als het bij mij helemaal rond is.
Verder iedereen bedankt voor het reageren een meedenken/aandragen van oplossen ect.

U kunt aan uw bank verzoeken om zo spoedig mogelijk een selectieve blokkade op de rekeningen van dit bedrijf te laten zetten. Dit maakt het hen onmogelijk om nog te incasseren.

Ik ga er vanuit dat u geen toestemming heeft gegeven tot automatische incasso's door dit bedrijf.
U heeft nu het recht om uw bank te verzoeken de onterechte incasso's terug te vorderen bij de bank van dit bedrijf. ( melding onterechte incasso's)

Zie deze link:
klik

U heeft zo de medewerking van dit bedrijf niet nodig omdat hun bank niet kan bewijzen aan uw bank dat zij toestemming tot a.i. hadden van u. Hun bank moet dan terugstorten.

Het duurt even maar u bent zeker van teruggave.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op hetzelfde adres als Eveline Cosmetics Online B.V. zijn ook gevestigd:

Naam: Eveline Cosmetics Online B.V.
Vestigingsadres: Ondernemingsweg 4 c
Vestigingsplaats: 2404HN ALPHEN AAN DEN RIJN
Internetadres: www.imailo.nl
KvK-nummer: 51136821 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Naam: Lucrum B.V.
Vestigingsadres: Ondernemingsweg 4 c
Vestigingsplaats: 2404HN ALPHEN AAN DEN RIJN
Internetadres: www.lucrumbv.nl -> Link to www.imailo.nl
KvK-nummer: 27376436 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Naam: iMailo B.V.
Vestigingsadres: Ondernemingsweg 4 c
Vestigingsplaats: 2404HN ALPHEN AAN DEN RIJN
Internetadres: www.imailo.nl
KvK-nummer: 51142147 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Naam: MBP Netherlands B.V.
Vestigingsadres: Ondernemingsweg 4 C (2e verdie
Vestigingsplaats: 2404HN ALPHEN AAN DEN RIJN
KvK-nummer: 22053787 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Naam: Evident Holding B.V.
Vestigingsadres: Ondernemingsweg 4 c
Vestigingsplaats: 2404HN ALPHEN AAN DEN RIJN
KvK-nummer: 27379416 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Gerelateerde websites aan Eveline Cosmetics:
www.evelinecosmetics.nl
probeermascara.nl
lipextender.nl

+ een reeks via www.imailo.nl

Als je op klachten van deze ondernemingen gaat zoeken vindt je allemaal vergelijkbare klachten en zo te zien heeft deze onderneming ook geen behoefte aan een keurmerk :)

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zaterdag 2 apr 2011, 14:19:
fluffy8431 schreef op zaterdag 2 apr 2011, 13:51: Even een snelle reactie en tussenstand,

Inmiddels nav deze klacht op incassoklachten.nl een reactie van EvelineCosmetics ontvangen. Ze zouden de door mij retourgezonden mascara's nu gaan vergoeden en beweren dat het e.e.a. is veroorzaakt door " iemand, die door zijn manier van werken, daar nu niet meer werkzaam is".

Alles leuk en aardig maar ik geloof het pas als het allemaal geregeld is. En het is het bedrijf niet duidelijk waarom ik nog steeds mascara's ed blijf ontvangen.
Hier boven noemt iemand mij een "gewillig" slachtoffer omdat ik steeds zou betalen, maar het probleem is dat het automatisch werd afgeschreven vandaar.

Ik hoop dat het voor een ieder goed mag aflopen, ik zal het laten weten als het bij mij helemaal rond is.
Verder iedereen bedankt voor het reageren een meedenken/aandragen van oplossen ect.

U kunt aan uw bank verzoeken om zo spoedig mogelijk een selectieve blokkade op de rekeningen van dit bedrijf te laten zetten. Dit maakt het hen onmogelijk om nog te incasseren.

Ik ga er vanuit dat u geen toestemming heeft gegeven tot automatische incasso's door dit bedrijf.
U heeft nu het recht om uw bank te verzoeken de onterechte incasso's terug te vorderen bij de bank van dit bedrijf. ( melding onterechte incasso's)

Zie deze link:
klik

U heeft zo de medewerking van dit bedrijf niet nodig omdat hun bank niet kan bewijzen aan uw bank dat zij toestemming tot a.i. hadden van u. Hun bank moet dan terugstorten.

Het duurt even maar u bent zeker van teruggave.

Fluffy heeft in den beginne wel degelijk een mascara en later een lippengevalletje bij dit bedrijf besteld.
Dat kan alleen door van te voren te betalen, dus zij zal zeker een machtiging afgegeven moeten hebben.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fluffy heeft in den beginne wel degelijk een mascara en later een lippengevalletje bij dit bedrijf besteld.
Dat kan alleen door van te voren te betalen, dus zij zal zeker een machtiging afgegeven moeten hebben.
]]

@ loreleigil

Dat hoort dan m.i. een toestemming tot 1-malige incasso te zijn. Dit mag niet misbruikt worden als toestemming voor incasso in het algemeen.
Bij de webwinkel waar ik medicatie voor mijn honden bestel, gaat de toestemming tot 1 malige incasso tot nu toe probleemloos. Ik moet bij een volgende bestelling weer toestemming geven voor afschrijven van het bedrag wat ik verschuldigd ben op dat moment.

Fluffy zou dus even na moeten gaan waar zij toestemming voor heeft gegeven.

een 1 malige incasso kunt u niet terugboeken.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zaterdag 2 apr 2011, 18:22: [Dat hoort dan m.i. een toestemming tot 1-malige incasso te zijn. Dit mag niet misbruikt worden als toestemming voor incasso in het algemeen.

Ben ik helemaal met je eens!

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@loreleigil

Ik heb ooit 1 gratis mascara besteld en omdat het nieuw was zou ik niet eens verzendkosten hoeven te betalen. Zelfde geld voor de lipextender. Daar heb ik ze dus op gewezen en nu krijg ik alles terug betaald. Inmiddels is dat ook gebeurd. Behalve de laatste 3 mascara's die ik aangetekend teruggestuurd heb, die vergoeden ze inclusief de kosten voor het aangetekend versturen.
Ik denk dat al deze negatieve publisiteit EvelineCosmetics en al hun incassoburo's hen wakker heeft geschud.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freunde und Freundinnen,

Dies ist schon wieder ein hervorragendes Beispiel der tatsächlich völlig versumpften Lage von Rechtslosigkeit der Verbraucher in den Niederlanden. "Ondernemers" die ongevraagd zaken aan consumenten toezenden en daaraan vervolgens "rechten ontlenen" moeten worden aangepakt. Dit zal moeten worden opgelost met collectief subversief activisme (gemeenschappelijke ondergrondse sabotage) door consumenten waardoor de "ondernemers" zo veel mogelijk schade wordt berokkenend. Alleen daardoor zal deze piraterij tot een einde komen. Een 'kookboek' zoals De Telefoongids is daarbij zeer behulpzaam. Wie van de experts hier voelt zich geroepen om een dergelijk 'recept' te schrijven, waar gedupeerden eenvoudig naar kunnen worden doorverwezen?

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

herrdroetker

ConsuWijzer zou de teugels veel strakker moeten aantrekken.

Collegiale groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieber Read,

Reken niet op de overheid. De consumenten moeten het zelf oplossen. Op de voorpagina van De Telefoongids staat het al:

Es ist Krieg, also Zeit für Rache und Vergeltung!

Help de foute ondernemers naar hun faillissement door met ons allen hun rekeningen niet te betalen. Dat werkt, want dan kunnen zij ook de rekeningen van hun advocaten en incassobedrijven niet meer betalen. Daarom zijn goede recepten voor subversieve actie op het internet zo belangerijk.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

herrdroetker

Ik voel toch meer voor mijn benadering.

Collegiale groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet alleen hier dat er problemen zijn met dit bedrijf:

Lucrum, phishing and spamming with "imailo" in several countries

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieber Read,

Rakkers meldt als geroepen ;-) Het fatsoen en de regels van de Consumentenautoriteit werken alleen voor ondernemers, die zich daaraan zouden willen houden. De zwakke wetgeving en zwakke handhaving in Nederland benadelen ondernemers, die eerlijk zaken willlen doen in de hoogst mogelijke maat. Oplichters, piraten en fraudeurs hebben hier vrij spel. Een eerlijke ondernemer is min of meer kansloos in de Nederlandse markt, doordat hij er door de eerste de beste oplichter uit wordt geconcurreerd. Dat valt inderdaad ook de "consument" aan te rekenen, die altijd voor het laagste prijsje gaat, maar vooral ook aan de riant comfortabele rechtspositie van de "Ondernemers" (oplichters dus).

De Nederlandse economie wordt inmiddels bepaald door dozenschuivers, tussenhandelaren, speculanten, afromers en netwerkers zonder toegevoegde waarde door intellect, innovatie en / of arbeid. Uitzuigers en parasieten zijn de grootverdieners geworden inplaats van degenen, die het inkomen rechtmatig toekomt. En daar bedoel ik mee, degenen die er daadwerkelijk wat voor doen of inbrengen.

Der Krieg ist schon erklärt.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

herrdroetker

Zoals ik al schreef: ik vind dat je wat al te zwaar op de hand bent. Als ik op ons winkelcentrum loop, dan zie ik daar veel hardwerkende ondernemers. Wel is me opgevallen dat ook zij een schandalig hoge jaarhuur moeten betalen en dat moet ergens vandaan komen. Maar............................straks krijgen we op ons donder dat we hier in deze rubriek een discussie voeren en dat kan ik me niet (meer) permitteren.

Met collegiale groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2011 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mij eens verdiept in deze internet bedrijven en het schijnt dat zij allemaal onder meerdere bedrijven werken. Ik kwam uit bij een linkedin profiel van ene Rutger Mooij http://www.linkedin.com/pub/rutger-mooij/10/756/3b2 en als ik daar dan op google kom ik de volgende dingen tegen http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=27&t=79556&start=20 het zou wel weer van die oplichtings bedrijfjes van hem zijn.

ik zou zeggen niet betalen en lekker voor laten komen voor de rechter.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2011 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb vandaag na vele e'mails telefoontjes naar evence en incasso bureau een brief ontvangen van BKR regestratie Viel om kwart voor 5 vanmiddag in me bus getracht nog contact te krijgen met BKR maar helaas Als ik dus niet het bedrag overmaakt binnen 48 uur dan word ik geregistreed bij BKR voor iets wat ik nooit hebt ontvangen ?? mag dat zomaar? HELP!!! En wat kan ik er nu nog aan doen? Groetjes N.Zuurmond

ve
door verwijderd - Nov 25, 2011 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als jij niets ontvangen hebt gewoon niet reageren, laat hen maar bewijzen met jouw handtekening dat er iets geleverd is...

Als de deurwaarder werkelijk voor de deur staat dan hem dit ook zo vragen, bewijs dus en als ik je goed lees is dit er niet..

Ik hoop dat je alle correspondentie bewaard hebt hiermee sta je sterk namelijk als je voor de rechter gedaagd word, neem dit dan mee en leg uit wat er aan de hand is...

Je kunt de deurwaarder ook SCHRIFTELIJK op e hoogte stellen van de zaak, zoals ie gelopen is en vragen om een leveringsbewijs, dit is er niet zeg je, je hebt immers niets ontvangen dan is er ook geen betalingsverplichting!!!

ve
door verwijderd - Nov 25, 2011 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

1paul schreef op vrijdag 25 nov 2011, 19:13: Als jij niets ontvangen hebt gewoon niet reageren, laat hen maar bewijzen met jouw handtekening dat er iets geleverd is...

Als de deurwaarder werkelijk voor de deur staat dan hem dit ook zo vragen, bewijs dus en als ik je goed lees is dit er niet..

Ik hoop dat je alle correspondentie bewaard hebt hiermee sta je sterk namelijk als je voor de rechter gedaagd word, neem dit dan mee en leg uit wat er aan de hand is...

Je kunt de deurwaarder ook SCHRIFTELIJK op e hoogte stellen van de zaak, zoals ie gelopen is en vragen om een leveringsbewijs, dit is er niet zeg je, je hebt immers niets ontvangen dan is er ook geen betalingsverplichting!!!

Beste 1Paul

Ik heb dus vandaag de brief gehad van BKR
Met de mededeling dat ik ben opgenomen in Centrale Databank te Tiel Deze registratie heefd als direct gevolg dat ik erstige problemen kan gaan ondervinden bij bijvoorbeeld afsluiten van een telefoon abbo,afsluiten van een lening ectra
En als ik wil voorkomen om definitief geregistreerd te worden bij BKR dan moet ik binnen 48 uur betalen anders zijn de bovenstaande gevolgen vor mij tot 5 jaar vast gesteld bij BKR als wan betaler. Groetjes Lionness123

ve
door verwijderd - Nov 26, 2011 om 08:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

lionness123 schreef op vrijdag 25 nov 2011, 19:20:
1paul schreef op vrijdag 25 nov 2011, 19:13: Als jij niets ontvangen hebt gewoon niet reageren, laat hen maar bewijzen met jouw handtekening dat er iets geleverd is...

Als de deurwaarder werkelijk voor de deur staat dan hem dit ook zo vragen, bewijs dus en als ik je goed lees is dit er niet..

Ik hoop dat je alle correspondentie bewaard hebt hiermee sta je sterk namelijk als je voor de rechter gedaagd word, neem dit dan mee en leg uit wat er aan de hand is...

Je kunt de deurwaarder ook SCHRIFTELIJK op e hoogte stellen van de zaak, zoals ie gelopen is en vragen om een leveringsbewijs, dit is er niet zeg je, je hebt immers niets ontvangen dan is er ook geen betalingsverplichting!!!

Beste 1Paul

Ik heb dus vandaag de brief gehad van BKR
Met de mededeling dat ik ben opgenomen in Centrale Databank te Tiel Deze registratie heefd als direct gevolg dat ik erstige problemen kan gaan ondervinden bij bijvoorbeeld afsluiten van een telefoon abbo,afsluiten van een lening ectra
En als ik wil voorkomen om definitief geregistreerd te worden bij BKR dan moet ik binnen 48 uur betalen anders zijn de bovenstaande gevolgen vor mij tot 5 jaar vast gesteld bij BKR als wan betaler. Groetjes Lionness123

Er gaat iets verkeerd...

Hey Lionness123,

De zin:

"Als jij niets ontvangen hebt gewoon niet reageren, laat hen maar bewijzen met jouw handtekening dat er iets geleverd is...".

Is niet juist!

Ik weet nog niet precies wat er speelt, dus mijn advies is waarschijnlijk nog niet compleet maar:

Je zult op elke brief moeten reageren, want anders heb je kans dat jij in gebreke blijft en een eventuele rechtszaak zult verliezen...

Je hebt hoogstwaarschijnlijk te maken met geroutineerde pakket "verzenders" die wachten totdat jij genoeg vergissingen hebt gemaakt, om je daarna met dreigbrieven en/of rechtszaken te dwingen tot betalen.

Deze pakket "verzenders" zullen alle telefoontjes die jij maakt, later altijd ontkennen, zodat het lijkt dat jij niets hebt gedaan...
Helaas ben jij dus voorlopig min of meer even gedwongen om de aanval af te slaan via een aangetekende briefwisseling.

Stuur altijd een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar de firma en verklaar in deze brief dat je nooit enige goederen hebt ontvangen en dat je bewijzen wilt zien waaruit blijkt dat jij goederen hebt besteld en/of goederen hebt ontvangen.

Heb jij wel een proefpakket of iets dergelijks aangevraagd?

Stuur ook een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar het BKR en geeft aan dat jij bezwaar maakt tegen een (eventuele) registratie.
Vraag in deze brief ook op welke gronden jij zal worden geregistreerd.

Met vriendelijke groet,

Tar

ve
door verwijderd - Nov 26, 2011 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

tar schreef op zaterdag 26 nov 2011, 08:38:
lionness123 schreef op vrijdag 25 nov 2011, 19:20:
1paul schreef op vrijdag 25 nov 2011, 19:13: Als jij niets ontvangen hebt gewoon niet reageren, laat hen maar bewijzen met jouw handtekening dat er iets geleverd is...

Als de deurwaarder werkelijk voor de deur staat dan hem dit ook zo vragen, bewijs dus en als ik je goed lees is dit er niet..

Ik hoop dat je alle correspondentie bewaard hebt hiermee sta je sterk namelijk als je voor de rechter gedaagd word, neem dit dan mee en leg uit wat er aan de hand is...

Je kunt de deurwaarder ook SCHRIFTELIJK op e hoogte stellen van de zaak, zoals ie gelopen is en vragen om een leveringsbewijs, dit is er niet zeg je, je hebt immers niets ontvangen dan is er ook geen betalingsverplichting!!!

Beste 1Paul

Ik heb dus vandaag de brief gehad van BKR
Met de mededeling dat ik ben opgenomen in Centrale Databank te Tiel Deze registratie heefd als direct gevolg dat ik erstige problemen kan gaan ondervinden bij bijvoorbeeld afsluiten van een telefoon abbo,afsluiten van een lening ectra
En als ik wil voorkomen om definitief geregistreerd te worden bij BKR dan moet ik binnen 48 uur betalen anders zijn de bovenstaande gevolgen vor mij tot 5 jaar vast gesteld bij BKR als wan betaler. Groetjes Lionness123

Er gaat iets verkeerd...

Hey Lionness123,

De zin:

"Als jij niets ontvangen hebt gewoon niet reageren, laat hen maar bewijzen met jouw handtekening dat er iets geleverd is...".

Is niet juist!

Ik weet nog niet precies wat er speelt, dus mijn advies is waarschijnlijk nog niet compleet maar:

Je zult op elke brief moeten reageren, want anders heb je kans dat jij in gebreke blijft en een eventuele rechtszaak zult verliezen...

Je hebt hoogstwaarschijnlijk te maken met geroutineerde pakket "verzenders" die wachten totdat jij genoeg vergissingen hebt gemaakt, om je daarna met dreigbrieven en/of rechtszaken te dwingen tot betalen.

Deze pakket "verzenders" zullen alle telefoontjes die jij maakt, later altijd ontkennen, zodat het lijkt dat jij niets hebt gedaan...
Helaas ben jij dus voorlopig min of meer even gedwongen om de aanval af te slaan via een aangetekende briefwisseling.

Stuur altijd een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar de firma en verklaar in deze brief dat je nooit enige goederen hebt ontvangen en dat je bewijzen wilt zien waaruit blijkt dat jij goederen hebt besteld en/of goederen hebt ontvangen.

Heb jij wel een proefpakket of iets dergelijks aangevraagd?

Stuur ook een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar het BKR en geeft aan dat jij bezwaar maakt tegen een (eventuele) registratie.
Vraag in deze brief ook op welke gronden jij zal worden geregistreerd.

Met vriendelijke groet,

Tar

Beste Tar
Ik denk dat ik gewoon het bedrag maar over maak
want binnen 48 uur word ik geregistrerd BIJ BKR als wanbetaler .
Denk dat ik het bijltje dan maar neer legd want zit niet te wachten op een rechtzaak.
en dan erbij heb echt geen zin om aldoor kosten en dergelijke te maken voor aangetekende brieven enzovoorts.
Heb hier op de site al genoeg gelezen van andere en alles komt op zelfde neer als hier .Dus ben ik genoodzaakt om gewoonmaar stomweg dat luttelige bedrag te betalen want heb nog nooit zo iets als dit aan de hand gehad.
Dus raad mensen ook vooral niet aan om bij dit soort bedrijven uberhaubt Never nooit te bestellen.
Voor de rest van de gedupeerde mensen sterkte en groeten lionness123

ve
door verwijderd - Nov 26, 2011 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

lionness123 schreef op zaterdag 26 nov 2011, 09:36:
tar schreef op zaterdag 26 nov 2011, 08:38:
lionness123 schreef op vrijdag 25 nov 2011, 19:20:
1paul schreef op vrijdag 25 nov 2011, 19:13: Als jij niets ontvangen hebt gewoon niet reageren, laat hen maar bewijzen met jouw handtekening dat er iets geleverd is...

Als de deurwaarder werkelijk voor de deur staat dan hem dit ook zo vragen, bewijs dus en als ik je goed lees is dit er niet..

Ik hoop dat je alle correspondentie bewaard hebt hiermee sta je sterk namelijk als je voor de rechter gedaagd word, neem dit dan mee en leg uit wat er aan de hand is...

Je kunt de deurwaarder ook SCHRIFTELIJK op e hoogte stellen van de zaak, zoals ie gelopen is en vragen om een leveringsbewijs, dit is er niet zeg je, je hebt immers niets ontvangen dan is er ook geen betalingsverplichting!!!

Beste 1Paul

Ik heb dus vandaag de brief gehad van BKR
Met de mededeling dat ik ben opgenomen in Centrale Databank te Tiel Deze registratie heefd als direct gevolg dat ik erstige problemen kan gaan ondervinden bij bijvoorbeeld afsluiten van een telefoon abbo,afsluiten van een lening ectra
En als ik wil voorkomen om definitief geregistreerd te worden bij BKR dan moet ik binnen 48 uur betalen anders zijn de bovenstaande gevolgen vor mij tot 5 jaar vast gesteld bij BKR als wan betaler. Groetjes Lionness123

Er gaat iets verkeerd...

Hey Lionness123,

De zin:

"Als jij niets ontvangen hebt gewoon niet reageren, laat hen maar bewijzen met jouw handtekening dat er iets geleverd is...".

Is niet juist!

Ik weet nog niet precies wat er speelt, dus mijn advies is waarschijnlijk nog niet compleet maar:

Je zult op elke brief moeten reageren, want anders heb je kans dat jij in gebreke blijft en een eventuele rechtszaak zult verliezen...

Je hebt hoogstwaarschijnlijk te maken met geroutineerde pakket "verzenders" die wachten totdat jij genoeg vergissingen hebt gemaakt, om je daarna met dreigbrieven en/of rechtszaken te dwingen tot betalen.

Deze pakket "verzenders" zullen alle telefoontjes die jij maakt, later altijd ontkennen, zodat het lijkt dat jij niets hebt gedaan...
Helaas ben jij dus voorlopig min of meer even gedwongen om de aanval af te slaan via een aangetekende briefwisseling.

Stuur altijd een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar de firma en verklaar in deze brief dat je nooit enige goederen hebt ontvangen en dat je bewijzen wilt zien waaruit blijkt dat jij goederen hebt besteld en/of goederen hebt ontvangen.

Heb jij wel een proefpakket of iets dergelijks aangevraagd?

Stuur ook een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar het BKR en geeft aan dat jij bezwaar maakt tegen een (eventuele) registratie.
Vraag in deze brief ook op welke gronden jij zal worden geregistreerd.

Met vriendelijke groet,

Tar

Beste Tar
Ik denk dat ik gewoon het bedrag maar over maak
want binnen 48 uur word ik geregistrerd BIJ BKR als wanbetaler .
Denk dat ik het bijltje dan maar neer legd want zit niet te wachten op een rechtzaak.
en dan erbij heb echt geen zin om aldoor kosten en dergelijke te maken voor aangetekende brieven enzovoorts.
Heb hier op de site al genoeg gelezen van andere en alles komt op zelfde neer als hier .Dus ben ik genoodzaakt om gewoonmaar stomweg dat luttelige bedrag te betalen want heb nog nooit zo iets als dit aan de hand gehad.
Dus raad mensen ook vooral niet aan om bij dit soort bedrijven uberhaubt Never nooit te bestellen.
Voor de rest van de gedupeerde mensen sterkte en groeten lionness123

Hey Nellie,

Het ligt eraan hoe groot het bedrag is en of dit wel eenmalig is...

Betalen geeft aan dat je voldoet aan de betalingsverplichtingen en dus min of meer bevestigd dat je iets ontvangen hebt...

Succes!