jo
door joket Jan 6, 2006 om 10:01
Geldzaken & recht

Nieuw huurcontract

Na het overlijden van mijn partner heb ik de woningbouwvereniging gevraagd mij als huurder te beschouwen. Al sinds februari 1996 heb ik een contract als medehuurder. Het is ook geen probleem, alleen moet ik even namens mijn partner de huur opzeggen en ik krijg dan een nieuw contract op mijn naam. Omdat me dat niet zo'n geslaagd idee leek om in stappen te doen, doen we dat nu in 1 afspraak op hun kantoor. Mijn vraag is: kan ik ervan uitgaan dat ik een huurcontract krijg onder dezelfde voorwaarden (hoogte van de huur), of kan hier plotseling iets in veranderen? Overigens is mij daar niets over medegedeeld dus misschien zie ik wel spoken.

303 2 Rapporteer

scroogy
door scroogy - Jan 6, 2006 om 15:58
367 Antwoorden / 20 Vragen

Heeft u al gekeken of u misschien een huisvestingsvergunning nodig heeft ? anders kunt u misschien niet eens huurder worden. Dit is afhankelijk van de gemeente en de hoogte van de huur.

Heeft u de kleine lettertjes van de huurovereenkomst gelezen ? in veel gevallen wordt bij opzegging van de hoofdhuurder de medehuurder automatisch de hoofdhuurder, dan verandert er niets aan de huurovereenkomst. U bent niet de enige medehuurder die alleen achterblijft.

Er is verschil per verhuurder, misschien heeft u iets aan de site van het VROM.

jo
door joket - Jan 6, 2006 om 16:01
4 Antwoorden / 8 Vragen

In eerste instantie werd ik erg ongerust van uw antwoord maar het hielp mij wel de overeenkomst van medehuurderschap er nog eens bij te pakken. En daar vond ik het antwoord:

Indien de huurovereenkomst met huurder eindigt kan deze met medehuurder worden voortgezet. De voortzetting heeft betrekking op de oude huurovereenkomst met de daarop van toepassing zijnde huurprijs. Deze bepaling is zowel bij vertrek als bij overlijden van huurder van toepassing.

Mondeling is mij al toegezegd dat het akkoord is dat ik huurder wordt dus volgens mij gaat het nu wel goed komen.

Bedankt dus bij de hulp!

groet,

Joke