va
door vanderhoeven Apr 21, 2004 om 10:27
Geldzaken & recht

Nieuwe watermeter/openlaten staan aftapkraantje

Vorig jaar op 11 september is er bij mij een nieuwe watermeter geplaatst. Toen ik 20-4 mijn meterstand wilde opnemen ontdekte ik dat de watermeter helemaal onder water stond. Nadat ik hulp in heb geroepen, bleek dat het aftapkraantje niet dicht was gedraaid en dat er dus vanaf 11 september al water is weggelopen. De stand van de watermeter is op 11-09 00000m3 op 20-4 is de stand van mijn watermeter 133m3. Wat moet ik doen? Ik verbruik nooit zoveel water, omdat mijn moeder vrij vaak mijn was doet. Bovendien ben ik weinig thuis. Vitens heeft gezegd te zullen kijken wat ze doen. Ik zie de bui nu al hangen en ben bang dat ik alsnog een dikke rekening krijg. Daar komt nog bij dat het water ergens heen gelopen moet zijn, maar ik weet niet in hoeverre dit ergens schade heeft aangericht. Er iemand bij halen durf ik op dit moment niet, omdat ik volgens mij dan al deze kosten zelf moet betalen. Wie heeft er een goede tip voor me om ervoor te zorgen dat ik van Vitens alleen maar betaal wat ik werkelijk gebruikt heb en eventuele extra schade wordt opgenomen en vergoed?

Met vr. groet

596 3 Rapporteer

ymca_1
door ymca_1 - Apr 22, 2004 om 13:22
63 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn advies is om het bericht van Vitens af te wachten. Zij kunnen namelijk ook aan je vorig verbruik zien wat je normaal gebruikt. Wie weet heb je geluk en hoef je niet alles te betalen.

Wat betreft de gevolgschade, zou ik eerst eens bellen met je verzekering. Wellicht is dit gedekt en heb jij hier geen schade aan. Blijkt dat anderen merken dat er schade is en jij bent niet ter goeder trouw geweest, dan kan het een ander verhaal worden.

Volgens mij zit dit soort schade in een verzekering (wa?)

Succes

cz
door czegers - Apr 28, 2004 om 09:41
14 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt uw klacht aanmelden op www.boycot.nu wellicht kunnen zij u verder helpen

ol
door olympicton - Apr 29, 2004 om 12:59
63 Antwoorden / 16 Vragen

Misschien hebt U mazzel,en is het water via leidiggoten weggelopen.Als U begane grond woont,zonder kelder,is het raadzaam,toch onder de vloer te kijken,via het kruipluik, want eventueel kunt U vochtproblemen krijgen door optrekkend vocht.(kringen in behang,schimmel e.d.).Even de reaktie van uw Waterleidingsbedrijf afwachten,maar wel even kontroleren ,of de waterweg te vinden is,in uw eigen belang,maar misschien ook in het belang van de verhouding met (beneden-) buren.Schade aan derden zit in de Aaansprakelijksverzekering Paticulieren(AVP),de vroegere WA-verzekering.De schade aan uw inrichting valt onder de inboedelverzekering(als U een goede verzekering hebt),en die verhalen het maar op de waterleverancier/het installatiebedrijf dat de meter heeft geplaatst.In zeven maanden 133.000 liter is een beetje veel,dat moet ergens gebleven zijn.