koekeloer
door koekeloer Aug 22, 2016 om 13:55
Geldzaken & recht

NRC Media stuurt rekening aan onbekende op mijn adres

Begin van de zomer ontving ik in mijn brievenbus een rekening van NRC Media voor een abonnement ( rekening van 4,99 ). Het adres is wel mijn adres, maar de naam is mij onbekend. Ik heb de brief ingescanned en als bijlage van een email aan de klantenservice gestuurd. Daar heb ik gezegd dat de geadresseerde niet op mijn adres woont. Ook heb ik gezegd dat wij nog nooit iets van NRC hadden ontvangen op mijn adres. Tenslotte heb ik gezegd dat ik alle volgende brieven van NRC aan deze persoon ongeopend zal weggooien.

Als reactie van NRC kreeg ik een email (zie onderaan).  Later heb ik nog 2 brieven gekregen (en zoals gezegd weggegooid). Wat moet ik doen als er een deurwaarder of incassobureau gaat opdagen hiervoor?

Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij nemen contact op met dhr. xxx voor zijn correcte adres.
Wij hopen u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,

1651 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2016 om 13:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ten eerste had u die post niet open mogen maken. Nog nooit van het briefgeheim gehoord?

En die volgende brieven had u natuurlijk, simpel voorzien van de asntekening: Persoon onbekend, in de bus kunnen gooien.

En hoe nu verder? Helemaal niets.

koekeloer
door koekeloer Aug 22, 2016 om 20:46
562 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom ben ik verplicht brieven die niet aan mij gericht zijn terug te sturen?
Is dat onderdeel van het briefgeheim dan ?

tijger1
door tijger1 Aug 22, 2016 om 20:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat is ook een verschrikkelijke opgave. Haast nog zwaarder dan hier daarover een topic openen.

ra
door ramanah - Aug 22, 2016 om 14:00
135 Antwoorden / Vragen

Laat ze eens een bewijs zien (met uw handtekening) of een voicetrack dat U een contract met ze heeft. Als ze dat niet hebben/kunnen, is het einde oefening.

Cookies
door Cookies Aug 22, 2016 om 14:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoezo bewijs? TS is helemaal niet de geadresseerde!

ra
door ramanah Aug 22, 2016 om 14:06
135 Antwoorden / Vragen

Hij/Zij krijgt wel de rekening ..........

Cookies
door Cookies Aug 22, 2016 om 14:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, die rekening staat NIET op zijn naam!

ra
door ramanah Aug 22, 2016 om 14:14
135 Antwoorden / Vragen

maar wel zijn/haar adres ........ dus logisch dat hij/zij als bewoner er last van heeft en de krant weer eens absurd reageert.

Cookies
door Cookies Aug 22, 2016 om 14:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Onzin, adres is helemaal niet relevant. Het gaat om de naam! Hij had gewoon terug moeten sturen, klaar. Al komen er 10 rekeningen.

ja
door jackyh Aug 22, 2016 om 15:45
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, daar kunnen die Bulgaren over meepraten. Woonden met z'n tachtigen op 1 adres en kregen allemaal een uitkering. Naam is dus belangrijk en niet het adres.

jo
door jorisw Aug 22, 2016 om 16:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo reageert de krant weer eens absurd? Ik zie alleen maar een normale reactie in het bericht van TS.

koekeloer
door koekeloer Aug 22, 2016 om 20:48
562 Antwoorden / 18 Vragen

Krant blijft na mijn melding nog steeds  die brieven sturen, terwijl ik ze verteld heb dat die persoon hier niet woont

Cookies
door Cookies - Aug 22, 2016 om 14:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vreemd, dat je zomaar brieven opent die helemaal niet voor jou bestemd zijn! Nooit gehoord van retour afzender?

getty
door getty - Aug 22, 2016 om 14:07
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Gewoon retour afzender, met de mededeling op de envelop, persoon onbekend op dit adres.

En als de deurwaarder aan uw deur staat, laat u uw paspoort zien dat u de genoemde persoon niet bent en dat die persoon er niet meer woont.  Deurwaarder kan dan niets.

me
door mein33 - Aug 22, 2016 om 14:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@koekeloer,

De niet voor u bedoelde brief had u niet open moeten/mogen maken, maar als "onbekend op dit adres" moeten retourneren.
Ook met de later ontvangen brieven had u hetzelfde moeten doen, een kleine moeite om er uiteindelijk vanaf te komen.
Mocht het zover komen dat u van een incassobureau een brief krijgt, dan zal ook daar een andere naam op staan en ook die brief kunt u als "onbekend" op dit adres retourneren.
Stuur vooral geen e.mail of maak uw personalia verder niet bekend aan dit soort bureau's.
Mocht u een deurwaarden aan de deur krijgen, laat die dan lekker binnen en leg het verhaal aan hem uit. Uiteraard kunt u hem/haar ook aan de deur te woord staan als dat beter uitkomt.
Als bewijs dat de vordering niet op uw naam staat, kunt u een afdruk/kopie tonen die u heeft gemaakt van de door u geretourneerde brieven.
In alle drie de situaties is "niets" doen verkeerd.

koekeloer
door koekeloer Aug 22, 2016 om 20:50
562 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom moet ik elke brief terugsturen? Ik heb toch in het begin aangegeven dat die persoon hier niet woont. Ik heb helemaal geen zin om elke brief terug te sturen. Ik heb NRC duidelijk gezegd dat ik alles ga weggooien, dus als zij blijven sturen is dat hun probleem.

me
door mein33 Aug 22, 2016 om 22:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@koekeloer,

U stelt hier een vraag en ik geef u alleen een advies hoe u zou "kunnen" handelen om er zo snel als mogelijk vanaf te komen.
Bureaucratische molens draaien nou eenmaal niet zo snel als je ergens vanaf wil en hebben af en toe een herinnering nodig om door te draaien.
Het is altijd beter om u tegen mogelijk onheil in te dekken, door zoals aangegeven een kopie van het geretourneerde poststuk te maken welke u, zo nodig, kunt overleggen als dat nodig blijkt.
Maar als u het niet met mij eens bent en de mening bent toegedaan dat de situatie zich vanzelf oplost door de poststukken weg te gooien en van mening bent dat het "hun" probleem is, dan is dat uw goed recht.

Vr.gr. mein33

Ka
door Kassafoutje Aug 23, 2016 om 07:22
19 Antwoorden / Vragen

"Waarom moet ik elke brief terugsturen?"

Als u dat gedaan had met brief 1 dan was u er nu misschien wel vanaf geweest en had gewoon geen verdere post meer ontvangen.