keessie1
door keessie1 Mar 11, 2009 om 13:21
Geldzaken & recht

Nul uren Contract

Hallo,

Ik reeds sinds een jaar een zogenaamd Nul uren contract, ik hoor een dag van tevoren of ik moet komen werken.

Nu is vorige week mijn contract verlengt voor 2 jaar maar nog steeds een Nul uren contract. Men kan mij dus oproepen voor werk maar dit is nooit zeker, ook ontvang ik bij b.v. ziekte geen salaris.

Mijn vraag is nu mag dit zo maar??? Ik heb ooit eens gehoort dat Nul uren (oproepbasis) eigenlijk niet meer mag.

Ik zou graag b.v. een 20 uren contract krijgen(20 uur wordt ik gemiddeld opgeroepen per week) en de rest evt als oproep uren.

Ik ben benieuwd of iemand dit weet.

Groetjes Keessie

549 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 11, 2009 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Keessie,

Lees dit maar eens door dan wordt je vanzelf al een stuk wijzer.
Arbeidscontract zonder urengarantie (nul-urencontract)

Nu is het wel zo dat in deze tijd vele gepensioneerde ook kiezen voor een 0 urencontracht maar dan wel zelf bepalen of ze wel of niet gaan werken. Dus niet altijd gehoor geven aan een oproep en dit moet natuurlijk wel goed worden afgesproken.

Groet, Rebel

ve
door verwijderd - Mar 11, 2009 om 20:13