bupozaanstad
door bupozaanstad Jan 31, 2006 om 18:03
Geldzaken & recht

Nuon slaat weer toe

Nuon heeft door middel van een deurwaarders kantoor in Purmerend een dagvaarding laten uitgaan aan mijn adres, echter de vordering komt mij niet rechtvaardig voor. Door het deurwarders kantoor is in de periode 2002 3n 2004 een schuldregeling geweest en betaalde ik de lopende nota en aflossing van de openstaande post aan de deurwaarder. In maart 2004 werd het dossier gesloten, ik kreeg zelfs 1449 euro terug die ik teveel had betaald, en betaalde ik weer gewoon aan Nuon. Echter in 2005 ontving ik een schrijven van dezelfde deurwaarder met een ander dossiernummer dat Nuon nog een vordering had van 2190 euro? ik snap hier geen ..... meer van. In de dagvaarding die ik nu heb ontvangen staat ook letterlijk:

,, Aangezien tussen eiseressen en gedaagde een overeenkomst heeft bestaan op grond waarvan eiseressen tegen betaling door gedaagde: ,, iets verder lees ik ,, Aangezien aan deze overeenkomst een einde is gekomen ,,

Dit bevreemdt mij daar tot op de dag van heden mijn klantnummer bij Nuon nog steeds hetzelfde is als het klantnummer wat ik al sinds 1987 heb en ik zelfs in 2005 384 euro terug ontving.

Ik vraag mij nu af of ik de dagvaarding ongegrond kan laten verklaren omdat er nooit een overeenkomst is ontbonden. De dagvaarding zegt van wel?. Een vorm van rechtshulp is niet mogelijk daar ik samenwonend ben en wij beide een wao uitkering hebben, de uitkering wordt dan bij elkaar opgeteld en de extra bijdrage zou zijn 520 euro! Dit lijkt een beetje op de strijd tussen David en Goliuath.

Gaarne een mening van iemand die er daadwerkelijk iets over kan zeggen.

Henk

272 1 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 31, 2006 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Henk

Je informatie is ietwat summier, maar ik bergijp dat anders de tekst te lang wordt. Nuon heeft een oude vordering uit handen gegeven. Jij betaalt netjes conform de afspraak aan de deurwaarder. Dossier wordt gesloten en je krijgt 1.449 euro terug uit dat dossier. Klopt zover?

Met een einde aan de overeenkomst bedoelen ze waarschijnlijk een einde aan de betalingsregeling. Vraag het incassobureau om een gespecificeerde opgave van de nieuwe (vermeende) vordering. Merk daarbij duidelijk op dat er in het verleden inderdaad een betalingsregeling heeft plaatsgevonden en dat je die altijd keurig gevolgd hebt en dat dat dossier gesloten is.

Zoals ik het zie denkt Nuon nu een nieuwe vordering op je te hebben, dan rijst vanzelf de vraag: Waarover, waarom nooit aanmaningen ontvangen etc etc.

Neem deze stap en kom met je bevindingen terug hier. Ik zal het "op de hoogte blijven" vakje aanvinken, dan krijg ik mail bij elke nieuwe reactie.

Succes