my
door myk Feb 17, 2006 om 20:24
Geldzaken & recht

Ongevraagde/onduidelijke reparatie

hoi, ik had nog steeds naar volle tevredenheid een videorecorder, tot deze een band vast hield. eerst bandje er in, niet goed, bandje er uiteindelijk uit, het bandje er weer in en er niet meer uit te krijgen (heeft dus niet gespeeld) ben naar een reparatie winkel gegaan en uitgelegd: ik wil die band er uit hebben-> moest 40 euro onderzoekskosten betalen(!?).  daar heb ik hard op over overlegd of dit het waard was. toch mee ingestemd, nu bel ik of de videorecorder op kan halen, zijn ze onduidelijk over wat ze hebben gedaan en moet ik nog 115,- euro betalen. voor iets waar ik niet om gevraagd heb. kan dat zomaar? moet ik dit betalen? het is toch in geen verhouding? wat kost een nieuwe video? 

497 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2006 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Voor dat geld heb je in elk geval ook wel een videorecorder denk ik.

De winkel rekent onderzoekskosten omdat ze anders de zaak uitzoeken, waarna u als klant alsnog besluit niet te laten repareren. Kost hun tijd, dus geld en dat berekenen ze aan u door.

Het is een beetje de vraag hoe het gesprek is gelopen. Heeft u aangegeven dat u wilde weten wat het zou kosten om te herstellen? Of heeft u aangegeven dat u de band eruit wilde hebben? In beide gevallen had u die 40 euro moeten betalen. In het tweede geval had de winkel u er zeker op kunnen wijzen dat het dan meer dan 40 euro zou gaan kosten (= onderzoek + herstel). Wellicht dat u op basis hiervan iets aan het bedrag kunt doen.

Als u een nieuwe video koopt, zult u in principe de kosten nog wel moeten voldoen (even los van het feit dat de hoogte discutabel is). Wellicht kunt u bij betreffende winkel een deal sluiten als u alsnog een nieuwe video koopt.



ve
door verwijderd - Feb 18, 2006 om 01:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Eigenlijk had u met de winkel een maximumprijs moeten afspreken. Nu u dit blijkbaar niet gedaan hebt, bent u de kosten verschuldigd.


U koopt voor 155 namelijk een prima nieuwe recorder of een dvd-speler. Probeer met de winkel tot een coulante oplossing te komen, zou ik zeggen.


Succes

ve
door verwijderd - Feb 18, 2006 om 07:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Meestal spreekt de winkel met u af om even te een telefoontje te geven als het bedrag heel hoog word. Dus in dit geval het bedrag zo hoog is dat u beter een nieuwe videorecorder kan kopen. U mag wel eisen dat u wilt weten wat ze hebben gedaan en of ze nieuwe onderdelen er in gezet heeft. Die onderzoekskosten kan u niet onderuit dat staat vast. Maar als ze er onderdelen in gezet hebben zonder het met u te bespreken kan u eisen dat ze dat er weer uit halen en u daarvoor niet hoeft te betalen. Ik heb dit eerder meegemaakt zelf en ik heb ze dus uiteindelijk ook de onderdelen die ze er zonder mijn medeweten en goedkeuring in gezet hebben er uit laten halen. Ik heb zelfs de medewerking van de politie toen gehad omdat de winkel bij mij ook moeilijk deed, toen konden ze helemaal geen kant meer op. (bij mij was dit weliswaar met een bromfiets reparatie) Hoop dat je hier wat mee kan

ve
door verwijderd - Feb 18, 2006 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een aantal aspecten: wat hebben ze gerepareerd, is het vervangen onderdeel aanwezig?


Een nieuwe videarecorder kost momenteel niet veel meer dan zo'n € 70,00 en dat is altijd goedkoper dan de reparatie.


het is uw afweging, ik zou echter tegen de "reparatuer" zeggen: u heeft niet gehandeld volgens afspraak. Ik wens niet te betalen en het apparaat terug zoals ik het heb aangeleverd.


Dit is zelfs verder af te dwingen alleen moet dat dan via een advocaat en dat kost ook veel en is dus niet de moeite waard.


Succes,


 


Gerrit

ve
door verwijderd - Feb 18, 2006 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Uiteraard is het reparateur. Ik herhaal nog even: de reparateur moet, wil hij nog een beetje sterk staan gedetailleerd kunnen aangeven wat gerepareed is en de vervangen onderdelen aan u leveren.


Met regelmaat worden zaken dit aangaande (onduidelijke en/of niet afgespraken reparaties gepubliceerd in onder meer Consumentengids, ANWB Kampioen en ook is er regelmatig aandacht voor in consumentenprogramma's.


 


Gerrit

ve
door verwijderd - Feb 18, 2006 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De band er uit halen had ik voor U gratis gedaan(Etten-Leur)Dat men onderzoekskosten rekent is reeel,115euro lijkt mij echter niet acceptabel.Als je lid bent van de consumentenbond,ga daar dan mee dreigen,en anders maak je met de factuur gewoon "reclame"voor de winkel,Dat wil ook wel eens helpen(eigen ervaring).roeten;acjzr1 te Etten-leur 

ve
door verwijderd - Feb 18, 2006 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

wat was het merk recorder?


Bepaald merk had namelijk last van de lift. Wormwiel moest dan vervangen worden. ABC-tje in feite

ve
door verwijderd - Feb 21, 2006 om 02:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zoals wel vaken ben ik het met Gerrit Altena eens, behalve:

U hebt niet per see een advocaat nodig U kunt het zelf doen, of via een
rechtswinkel, juridische kennis (als 't kan met wat verstand van
techniek) maar wat juridisch advie is wellicht niet slecht.





Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ju
jukwis - Jul 3, 2024 om 20:15
Auto & vervoer

Geen papieren handleiding meer bij nieuwe Volvo.

Bij Volvo kun je de handleiding bij een nieuwe auto alleen op het schermpje in de auto raadplegen. Een, naar mijn ervaring, zeer verkeersonveilige situatie.
Het papieren exemplaar is vanwege het millieu afgeschaft. !? Lees meer

Franske1958
Franske1958 - Jul 6, 2024 om 08:24
Auto & vervoer

Verplichte rijhulp systemen?

Ik lees overal dat er een aantal nieuwe rijhulpsystemen verplicht gaan worden. Echter er zit er een bij waar ik hele grote vraagtekens bij zit, en dat is  rijstrook begeleiding.  Ik  moest gelijk denken aan dat recleme spotje uit 1992 van Centraal Beheer.   Google maar eens op op "even apeldoorn bellen egel"   en ziet zelf waarom een zelfsturende rijstrook geleiding geen goed idee is. Lees meer

SI
SIEGLIEN VENLOO - Jul 2, 2024 om 04:11
Vakantie & reizen

Ik krijg mijn geld niet terug van de cruise maatschappij

Door dat ik Amerika niet in mocht door mijn vakantie in Cuba in januari 2023. Krijg ik mijn betaling niet terug. Ik had een cruise geboekt via Miami Bahamas en nog meer met De NCL
OP 20 December 2023.€2500. Betaald maar nog ABN Verzekering en cruise maatschappij willen mijn geld niet terug geven. In April 2023 ben ik gewoon naar Amerika gereisd toen was er niets aan de hand, daarom heb ik d ... Lees meer