Onrechtmatige incasso, mijn geld kwijt!
Beste Lezer,
Een waarschuwing dat uw/mijn bankrekening, zonder enige fraude of iets dergelijks, een open en onbeheerde portemonnee kan zijn, waarbij andere bedrijven zomaar maandelijks geld kunnen afhalen zonder een geverifieerde geldige incasso. Dus ook een waarschuwing om uw bankrekening goed na te kijken op onregelmatigheden. In mijn geval KPN bv. (incassant) via ABN-AMRO!
De KPN incasseert via een niet door mij goedgekeurde incasso via de ABN-AMRO sinds 2007 maandelijks een bedrag van mijn ABN-AMRO van een ander, voor mij onbekende KPN-klant, die in 2007 in mijn straat is komen wonen met zelfde nummer maar met een totaal ander toevoegsel. Dit bedrag is opgelopen tot € 8.020,97. Ik heb dit niet in de gaten gehad omdat ik sinds 1998 ook een KPN-abonnement heb voor internet e.d., en icoontjes vóór de mutaties, voorzien van een ander klantnummer, op de digitale bankafschriften niet alarmeerde.
Ik heb via de KPN-helpdesk, aangetekend schrijven, etc. proberen dit op te lossen maar werd diversen keren door KPN naar de ABN-AMRO bank gestuurd, die op zijn beurt mijn terugverwees naar de KPN.
Het enige juiste antwoord op mijn vraag aan de KPN-helpdesk was; Wie en waar woont die KPN-klant? Zonder aarzelen kreeg ik naam en adres van deze klant ondanks de streng AVG-Wet omtrent privacy.
Contact gezocht met deze klant. Klant, ondank de vele telefoontjes naar de KPN. omdat klant geen facturen ontving, kwam klant niet verder dan de mededeling dat de rekening ten laste van deze klant keurig werden betaald. Deze klant (met andere naam als ikzelf) bankiert via een andere bank.
Ook in gezelschap van deze klant contact opgenomen met KPN-helpdesk, maar wederom werd wij teleurgesteld in de kundigheid van de van de KPN-medewerkers en dat de KPN-klant niet serieus wordt genomen.
Ik wist zeker dat ik in mijn recht stond en daarom mijn rechtsbijstandverzekering Achmea ingeschakeld.
Na een bemiddeling met de KPN door Achmea-rechtsbijstand heeft KPN het bedrag van €2403,28 met aftrek van gestorneerde bedragen en een wettelijk verjaringstermijn van 5 jaar op zogenaamde onverschuldigde bedragen, aan mij overgemaakt.
De KPN heeft via mijn ABN-AMRO rekening, gebruikmakend van de wet ‘verjaring’, mij ruim €5000 afhandig gemaakt.
Alles is bewijsbaar en weerlegbaar behalve een geldige incasso, maar door de hooghartige houding van de KPN is de provider niet bereid om een coulanceregeling met mij te treffen of zelfs een vorm van excuses aan te bieden dat nu te laat is om dit alsnog te doen.
Banken wijzen haar klanten op de manieren waardoor klanten kunnen worden opgelicht door criminelen, maar zomaar een automatisch incasso instellen door ABN/AMRO zonder medeweten van klant riekt naar een handelswijze waar banken, in dit geval ABN-AMRO, voor waarschuwen. U bent nu, hoop ik van harte, gewaarschuwd dat een consument vermorzeld wordt door twee Nederlandse conglomeraten. Dank u.
Vanaf 2007 heeft u uw afschriften niet gecheckt. Dat u zelf sinds 1998 ook KPN-klant was staat daar los van. Als u de bankafschriften namelijk wel had gecontroleerd, had u gezien dat er 2x een X-bedrag werd afgeboekt en dat beide afboekingen een niet overeenkomstig id-nummer of factuurnummer hadden. Die nummers had u weer kunnen checken met de door u (op mijn KPN) ontvangen facturen.
Hallo Martinus, frustrerend maar dit is klaarblijkelijk de juridische gang van zaken.
Waar u zich bij neer moet leggen, hoe moeilijk ook.
Gebruikelijk zijn hier vragen waar antwoorden op gegeven worden.
Dat is hier niet het geval.
Er zal vermoedelijk voldoende commentaar op komen met op nr. 1 de tip om beter op te letten ;)
Ik blijf het vreemd vinden dat mensen zo slordig met geld om gaan. Het is een kleine moeite (zeker tegenwoordig) om iedere week even de rekening te controleren, o.a. om dit soort situaties te voorkomen.
Het is wat het is, en erg zuur. De nr. 1 TIP treed automatische in werking. De bank en KPN hebben altijd gelijk (regel 1), hebben ze geen gelijk...(regel2) dan treed automatisch regel 1 in werking.
Wat een bullshit. TS heeft z'n rekeningen niet gecontroleerd zodat tijdig gecorrigeerd kon worden worden en jij geeft uiteraard weer bedrijven de schuld. Stop toch eens met dat slachtoffergedrag. Calimero.
Lees de vele overige reactie's eens rustig door, waar je niet op reageerd. Het enige wat TS heeft nagelaten om zijn afschriften te checken, is dat verplicht trouwens bij de wet? Ik vind het ook niet erg slim trouwens!
Dan de grote jongens die alles naar elkaar afschuiven, en de derde partij lijkt met de winst er vandoor te gaan, die heeft vele jaren gratis KPN gehad. Was deze buurman daar ook niet van bewust?
Wat geopperd is, de rijdende rechter zal zeker lichtpunten zien. De grootste schurk vind ik eigenlijk de buurman, die wist zeker dat ie zat te profiteren, en niet zo'n klein beetje ook. De KPN kon ook in hun systeem zien dat TS 2 x betaald, is dat niet opvallend dan?
De bank moet gewoon het volledige schade bedrag betalen aan TS, ondanks dat het verjaard is. Dat komt omdat hij zo'n fijne buurman heeft die dit allemaal heeft veroorzaakt, willens en weten...toch? TS is laks geweest, maar wettelijk gezien is hij niet strafbaar geweest.
Het moet toch opgevallen zijn dat de maandkosten van KPN ineens erg hoog werden. U weet wat uw overeenkomst is, u weet dus ook wat er betaald moet worden.
Wat u nog kunt proberen is die €5.000 bij de buurman weg te halen. Deze had immers moeten betalen.
Al en al een gevalletje slordigheid van uw kant waar u op dit moment zelf de kosten van moet dragen.
wat ik dan een beetje gek vind aan uw verhaal is het volgende, u hebt adres en naam van de feitelijke schuldenaar, dezse betaald u het restant niet terug????
Dat vind ik dan weer gek, de rest kun je en heb je al geregeld, overblijvende bedrag kun je toch verrekenen met de feitelijke schuldenaar?
"u hebt adres en naam van de feitelijke schuldenaar, dezse betaald u het restant niet terug???? "
Deze andere persoon hoeft niets aan TS te betalen. Beide personen hebben een contract met KPN en die
moeten maar zorgen dat de zaak worden opgelost. TS en die andere persoon hoeven dit niet onderling op te lossen.
Als KPN mijn adres aan een ander had gegeven dan had ik een aanklacht ingedient tegen KPN wegens schending van de AVG wet
Nog een tip: Meld dit eens bij de rijderde rechter. ik denk dat iedereen in Nederland dit zeer interessant vindt en zeer benieuwd is naar de uitkomst.
je ziet nergens staan dat deze dit moet betalen, er staat dat IK dat gek vind, zou mij niet gebeuren dit, als ik het al niet zou opmerken dan zou ik het regelen met degeen die voor mij had betaald als de andere partij dit niet op zich zou nemen zoals het overigens wel hoort in mijn optiek!!!!
persoonlijk zou ik me er niet lekker bij voelen dat een ander mijn rekening zou betalen door mijn eigen onoplettendheid!!!!
De tip van de rijdende recheter is mogelijk goed, er is sprake van jaren, die mogelijk tot verjaring leiden, en of de "tegenpartij" meewerkt is de vraag. Als het al tot een uitspraak zou komen en de "tegenpartij" heeft geen geld ......... sta je nog met je rug tegen de muur. Anderzijds, u heeft zeker niet maandelijks uw bankafschrijvingen goed gecontroleerd. Ga in conclaaf met het juridisch loket.
Het is ook verstandig om een deur eerst open te doen voordat je daar doorheen wil lopen anders stoot je je neus en dat doet pijn.
Je moet maandelijks je bankrekening controleren op juiste overschrijvingen.
Onduidelijk is waar de fout nu lag. Heeft kpn het verkeerde bankrekening gekoppeld of heeft de klant een verkeerde bankrekening opgegeven.
Hoe dan ook bepaalde vorderingen verjaren na 5 jaar. Het is dan niet meer mogelijk betaling van de vordering af te dwingen. Darr kan ook een rijdende rechter niets aan veranderen.
Ook de andere klant is in gebreke gebleven want die moet gemerkt hebben dat hij voor bij kpn afgesloten dienst nooit heeft moeten betalen. Die speelt nu dus tegenover u de vermoorde onschuld.
Uw beschrijving van het probleem is ook hier niet heel erg duidelijk en helder. Ik kan mij voorstellen dat dan ook voor een helpdesk medewerker dan niet duidelijk is wat u bedoelde. De rechtsbijstand kon het kennelijk dus wel snel oplossen door de juiste en complete informatie te leveren.
Ik denk dat als aan die andere klant gevraagd gaat worden om zijn oude bank afschriften na te kijken wat er wel of niet is
afgehouden dat die gaat zeggen van: Helaas dat gaat niet meer, want ik doe aan internet bankieren en voor iedere bank
geldt "helaas" een maximum termijn van 18 maanden dat afschriften opgevraagd kunnen worden. Dus er is helemaal bewijs
meer op te vragen of ik, zoals U beweert, vanaf 2007 wel of niet heb betaald voor mijn abonnement.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Misleid bij hotel boeking
Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend.
Ver
...
Lees meer
Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?
Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.
toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-
Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer