gr
door grietjevdm Dec 27, 2010 om 12:18
Geldzaken & recht

Onterechte BKR Registratie

Ik ben bezig met de aankoop van een huis.
Vandaag blijkt dat Wehkamp een registratie op mijn naam heeft gedaan bij het BKR.
Ik heb een dispuut met Wehkamp, want ik heb nm nooit iets bij hen besteld en ook nooit iets van hen ontvangen.
Helaas zijn mijn gegevens gebruikt om de spullen te bemachtigen.
Ik heb geen opdracht gegeven, ik heb niet getekend voor ontvangst. Dit is gedaan op naam van mijn kinderen.

Wehkamp zegt nu dat ik de verantwoordlijk ben voor het geheel, terwijl ik van mening ben dat Wehkamp degene is die fout zit. Een medewerker van wehkamp gaf zelf toe dat je met een paar gegevens, op deze manier gemakkelijk iets kunt bestellen (maar wilde me niet op gedachten brengen..)

Het probleem is nu dus dat ik dankzij deze registratie bij het BKR dit jaar geen hypotheek zal krijgen en daardoor dus een probleem heb.

Heb de Wehkamp gebeld, maar telefonisch zijn ze niet echt bereidwillig om te helpen, je moet ze maar schrijven.
Dus net via de wehkamp site een email verzonden, waarvan je niet eens een ontvangst bevestiging krijgt.

Mijn vraag is nu, kan wehkamp dit zomaar doen?
uiteindelijk zijn zij degenen die fout zijn en dat proberen af te wimpelen op iemand die er niets aan kan doen!

4663 75 Rapporteer

ro
door ron530 - Dec 27, 2010 om 12:25
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Blijkbaar is er op uw naam besteld zonder dat u het wist. Verder is niet geheel duidelijk of u kinderen de bestelling hebben gedaan en in ontvangst genomen hebben. Feit blijft zolang de kwestie niet opgelost is wehkamp niet genegen zal zijn om de notering op te heffen. Helaas het is niet anders.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 27, 2010 om 12:57
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie niet dat Wehkamp fout is in deze. De kinderen zijn de boosdoeners.
Aan jou om te bewijzen dat de kinderen fraude hebben gepleegd.

gr
door grietjevdm - Dec 27, 2010 om 13:05
14 Antwoorden / 1 Vragen

Wat je eigenlijk zegt Sonjaatje is dat internet bedrijven gewoon maar alles moeten versturen zonder te checken of de gegevens wel kloppen??

Dat geeft iedereen dus de vrije hand om maar de boel te gaan oplichten?

Is dat de manier? Want ik zie dat het wel heel makkelijk is!
Ik ken genoeg mensen van wie ik de gegevens heb en ook weet dat ze overdag niet thuis zijn.. en ook dat TNT overal wel bezorgd.. een valse handtekening en je hebt mooie spullen zonder dat er ooit een haan naar kan kraaien, want hé degene op wiens naam de rekening is geopend is de pineut!

Rare manier van doen en denken...

Even voor de record, ik had dus geen rekening bij Wehkamp, die is geopend op mijn naam!

quantas
door quantas - Dec 27, 2010 om 13:29
670 Antwoorden / 0 Vragen

De consument heeft dit zelf veroorzaakt vergeet dat niet de consument wil wat ie vandaag besteld morgen hebben dus ja is het ook makkelijk om te frauderen helaas maar waar.

Maar in dit hele verhaal geeft u alleen wehkamp de schuld die niks verkeerds doet, wehkamp heeft ook het ipadres van de bestelling mocht het via internet zijn besteld en als dat van u afkomstig is zit er niks anders op dan te betalen.

Maar nergens lees ik dat u uw kinderen hiermee hebt geconfronteerd o dat vergeet ik bijna die doen dat niet he.
Fraude gebeurt vaker binnenshuis dan daarbuiten.

Dus conclusie eerst eens bij uw kinderen aankloppen want het afleveradres zal hoogstwaarschijnlijk wel degelijk bij u thuis zijn geweest anders had wehkamp wel aangegeven dat het ergens anders was bezorgd op aanvraag klant.

Maar het is handiger om meteen een bedrijf zwart te maken terwijl die niks fout doen.

mahadma
door mahadma - Dec 27, 2010 om 13:33
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Welke leeftijd hebben de kinderen? Heb je ooit iets gemerkt dat er spullen die je niet kende er plostseling wèl waren? Kennelijk moet ook alle post aan je voorbij zijn gegaan, want vroeg of laat stuurt Wehkamp toch brieven! Ik zou eerst eens een goed gesprek met de kinderen hebben! Misschien dat je dan antwoorden krijgt.

marcel75
door marcel75 - Dec 27, 2010 om 13:44
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Even over een heel andere boeg. Je zegt dat je dit jaar nog een hypotheek wilt regelen? Dat zal je niet lukken. Het is al 27 december. Bij geen enkele bank krijg je dit jaar nog een aanvraag er door heen en het geld bij de notaris.

Aan de andere kant ligt de verantwoordelijkheid om voorzichtig met de gegevens om te gaan en bijvoorbeeld een computer te vergrendelen zodat kinderen hier geen misbruik van kunnen maken bij jou en niet bij Wehkamp. Dat is nu eenmaal niet anders.

Ik hoop voor jou dat je nog wel een beroep kunt doen een ontbindende voorwaarde voor de financiering (als je dat afgesproken hebt). In dat geval zou ik eerst nagaan of je nog wel een hypotheek kunt krijgen. Lukt dat niet, dan meteen ontbinden als dat nog kan. Let wel: een BKR-codering betekent niet automatisch dat je helemaal geen hypotheek meer kunt krijgen. Wel dat je waarschijnlijk een hogere rente zult moeten betalen.

gr
door grietjevdm - Dec 27, 2010 om 13:46
14 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat hier er niet om of mijn kinderen fout zijn en welke leeftijd zij hebben.
Natuurlijk heb ik hen geconfronteerd, wees gerust!

Lastig is alleen dat ook vrienden van mijn kinderen dit hebben kunnen doen, of bijvoorbeeld rancuneuze ex-en (ik noem maar iets)

Waar het mij omgaat is het feit dat het zo simpel is om dit te doen!

Hoe kun je jezelf nog beschermen tegen ´internet´ fraude als een bedrijf hier zo gemakkelijk mee wegkomt?

Je ziet dan reclames dat je je pasword moet veranderen om de zoveel tijd enz enz.
Wat heeft dat voor nut als het zo makkelijk is om het op deze manier te doen?

Het gaat mij niet alleen om de Wehamp, die zijn in mijn geval gewoon de boeman omdat dit door hen in werking is gezet, maar om alle ´winkels´ die via internet zo makkelijk hun spullen versturen.

En dat de ´consument´ dit zo wil, is toch nog niet een excuus om het idd zo te doen?

Ik wil wel meer als consument, maar dat krijg ik ook allemaal niet!

ro
door ron530 - Dec 27, 2010 om 13:50
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Zolang de hele toestand met wehkamp niet van de baan is gaat die notering ook niet weg. Sterker nog de notering blijft bestaan enkel zal de code veranderen. Als de kinders daadwerkelijk moeders hebben misbruikt om zaken te bestellen dan zijn de rapen gaar.

gr
door grietjevdm - Dec 27, 2010 om 13:51
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marcel75 schreef op maandag 27 dec 2010, 13:44]Even over een heel andere boeg. Je zegt dat je dit jaar nog een hypotheek wilt regelen? Dat zal je niet lukken. Het is al 27 december. Bij geen enkele bank krijg je dit jaar nog een aanvraag er door heen en het geld bij de notaris.

Het gaat om de offerte, die was al gedaan en die krijg ik nu niet rond. Het geld hoeft nog lang niet bij de notaris te liggen.

[quote=marcel75 schreef op maandag 27 dec 2010, 13:44]
Aan de andere kant ligt de verantwoordelijkheid om voorzichtig met de gegevens om te gaan en bijvoorbeeld een computer te vergrendelen zodat kinderen hier geen misbruik van kunnen maken bij jou en niet bij Wehkamp. Dat is nu eenmaal niet anders..

Op welke manier moet ik alle computers beschermen tegen het openen van een nieuw account? Mijn naam en adres zijn algemene gegevens die iedereen kent.
Rekeningnummers zijn ook zo gevonden.
Ik had nm geen account bij Wehkamp, zal ik ook nooit nemen.

marcel75
door marcel75 - Dec 27, 2010 om 13:53
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Tegenwoordig moet je (helaas) zelfs je persoonlijke gegevens persoonlijk houden. Daar kan ik ook niets aan doen.

Heb je al verder gekeken bij andere banken die eventueel wel willen meewerken eventueel onder de voorwaarde van inlossing van het openstaande saldo. Dat is in geval goedkoper dan uiteindelijk 10% van de koopsom moeten ophoesten.

mahadma
door mahadma - Dec 27, 2010 om 14:00
11569 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt wel bij Wehkamp opvragen wat er wanneer verstuurd is! En laat deze gegevens naar een alleen voor u persoonlijk en niemand anders bekende adres mogelijkheid gaan.

gr
door grietjevdm - Dec 27, 2010 om 14:01
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marcel75 schreef op maandag 27 dec 2010, 13:53]Tegenwoordig moet je (helaas) zelfs je persoonlijke gegevens persoonlijk houden. Daar kan ik ook niets aan doen.

Heb je al verder gekeken bij andere banken die eventueel wel willen meewerken eventueel onder de voorwaarde van inlossing van het openstaande saldo. Dat is in geval goedkoper dan uiteindelijk 10% van de koopsom moeten ophoesten.

Je persoonlijke gegevens? Hoe ga je dat doen?
iedereen kan zien dat je ergens woont, want je gegevens staan overal! (Buiten bij de deur bv!)
Een bankrekeningnummer heb je zo te pakken. Dat is echt niet moeilijk.

Omdat er nog geen koopcontract was getekend en nu dus de financiering niet rond komt, heb ik geen last van die 10% kosten.
Wat wel een probleem is, zijn de nieuwe regels die per 1 januari van kracht worden. Dat betekend beduidend minder kunnen lenen.

gr
door grietjevdm - Dec 27, 2010 om 14:03
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 27 dec 2010, 14:00]U kunt wel bij Wehkamp opvragen wat er wanneer verstuurd is! En laat deze gegevens naar een alleen voor u persoonlijk en niemand anders bekende adres mogelijkheid gaan.

Als ik dat zou doen, wat kan ik dan met deze gegevens?

marcel75
door marcel75 - Dec 27, 2010 om 14:06
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Dan weet je in elk geval waar alles naar toe is gestuurd en de "dader" daarop aanspreken. Is de dader een eigen kind, dan is het je eigen verantwoordelijkheid. Is het iemand anders, dan zijn de spullen ook ergens anders afgegeven.

marcel75
door marcel75 - Dec 27, 2010 om 14:07
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Om overigens voor de huidige regels nog in aanmerking te kunnen komen, had je wel al een volledige aanvraag voor 1 januari moeten indienen. Dat was dan inclusief koopovereenkomst. De bank gaat namelijk niet een lening verstrekken terwijl ze nog niet weten wel pand er aangekocht gaat worden. De taxatie mag vaak wel wat later.

mahadma
door mahadma - Dec 27, 2010 om 14:14
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Dan kunt u in elk geval (gewenst of ongewenst) een richting bepalen voor (als u dat wenst en of dat kan) een schade te verhalen.

U schrijft: "Wehkamp zegt nu dat ik de verantwoordlijk ben voor het geheel, terwijl ik van mening ben dat Wehkamp degene is die fout zit. Een medewerker van wehkamp gaf zelf toe dat je met een paar gegevens, op deze manier gemakkelijk iets kunt bestellen (maar wilde me niet op gedachten brengen..)". Wehkamp is m.i. niet fout, want inderdaad met een paar gegevens ( n.a.w. gegevens, geboortedatum en banknummer) kan je iets bestellen en als je niet genoteerd staat bij de BKR, wordt er geleverd.

De fout zit m.i. dat u door wie dan ook misleidt bent, en daar nu het slachtoffer van bent geworden.

gr
door grietjevdm - Dec 27, 2010 om 14:28
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marcel75 schreef op maandag 27 dec 2010, 14:07]Om overigens voor de huidige regels nog in aanmerking te kunnen komen, had je wel al een volledige aanvraag voor 1 januari moeten indienen. Dat was dan inclusief koopovereenkomst. De bank gaat namelijk niet een lening verstrekken terwijl ze nog niet weten wel pand er aangekocht gaat worden. De taxatie mag vaak wel wat later.
Koopcontract zou as donderdag worden getekend!
Dat is voor 1 januari!

Dat gaat hem nu iig niet worden dat is duidelijk...
Met dank aan!!!

marcel75
door marcel75 - Dec 27, 2010 om 14:35
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Dus liep de bedenktijd pas volgend jaar af en was je te laat met tekenen en indienen. Wat er dus bij Wehkamp ook gebeurde, je was sowieso al te laat.

quantas
door quantas - Dec 27, 2010 om 14:40
670 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een medewerker van Wehkamp ook zegt u bent verantwoordelijk voor wat uw kinderen uitvoeren of evt ex en.
Maar mij bekruipt het gevoel gezien de reactie van wehkamp dat alles gewoonweg op uw eigen adres is geleverd dus ja uw kinderen hebben het dan toch besteld cq aangenomen

Of zaten die ex en ook in uw huis te wachten tot ze kwamen.

Kinderen doen soms stomme dingen maar op voorhand al roepen dat hebben ze niet gedaan zullen wel ex en zijn dan vraag ik me sterk af wat voor conrole en opvoeding er bij u thuis geld want de post zou toch ook bij u aankomen lijkt me zo.
En lijkt me nu niet dat die exen ook de postbode omgekocht hebben etc.

Ik denk dat een pittig gesprek met uw kinderen ineens een heel ander licht gaat werpen op deze zaak.

gr
door grietjevdm - Dec 27, 2010 om 14:40
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marcel75 schreef op maandag 27 dec 2010, 14:35]Dus liep de bedenktijd pas volgend jaar af en was je te laat met tekenen en indienen. Wat er dus bij Wehkamp ook gebeurde, je was sowieso al te laat.

Nee, want een offerte heeft een geldigheid van twee maanden. (kan eventueel met twee maanden worden verlengt)
In die tussentijd veranderen de voorwaarden niet.
Als je dus dit jaar de offerte binnenhebt, heb je tot eind Februari (of Apil) de tijd om de rest te regelen.

gr
door grietjevdm - Dec 27, 2010 om 14:42
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 27 dec 2010, 14:14]Dan kunt u in elk geval (gewenst of ongewenst) een richting bepalen voor (als u dat wenst en of dat kan) een schade te verhalen.

U schrijft: "Wehkamp zegt nu dat ik de verantwoordlijk ben voor het geheel, terwijl ik van mening ben dat Wehkamp degene is die fout zit. Een medewerker van wehkamp gaf zelf toe dat je met een paar gegevens, op deze manier gemakkelijk iets kunt bestellen (maar wilde me niet op gedachten brengen..)". Wehkamp is m.i. niet fout, want inderdaad met een paar gegevens ( n.a.w. gegevens, geboortedatum en banknummer) kan je iets bestellen en als je niet genoteerd staat bij de BKR, wordt er geleverd.

De fout zit m.i. dat u door wie dan ook misleidt bent, en daar nu het slachtoffer van bent geworden.

Ik blijf het krom vinden dat niemand vind dat Wehkamp in deze fout is.
Krom en volgens mij ook juridisch niet correct.

Maar goed, dat zal hem aan mij liggen...

marcel75
door marcel75 - Dec 27, 2010 om 14:42
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Grietje,
De bedenktijd van de koopovereenkomst loopt wel volgend jaar pas af. En je moet om in aanmerking te komen voor de huidige regels wel een koopovereenkomst kunnen overleggen.

Bedenk je overigens ook dat de kostenteller inmiddels ook al loopt. Als het niet doorgaat, kun je dus wel kosten kwijt zijn aan de bank of tussenpersoon.

gr
door grietjevdm - Dec 27, 2010 om 14:49
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=quantas schreef op maandag 27 dec 2010, 14:40]Wat een medewerker van Wehkamp ook zegt u bent verantwoordelijk voor wat uw kinderen uitvoeren of evt ex en.
Maar mij bekruipt het gevoel gezien de reactie van wehkamp dat alles gewoonweg op uw eigen adres is geleverd dus ja uw kinderen hebben het dan toch besteld cq aangenomen

Of zaten die ex en ook in uw huis te wachten tot ze kwamen.

Kinderen doen soms stomme dingen maar op voorhand al roepen dat hebben ze niet gedaan zullen wel ex en zijn dan vraag ik me sterk af wat voor conrole en opvoeding er bij u thuis geld want de post zou toch ook bij u aankomen lijkt me zo.
En lijkt me nu niet dat die exen ook de postbode omgekocht hebben etc.

Ik denk dat een pittig gesprek met uw kinderen ineens een heel ander licht gaat werpen op deze zaak.

De ex in deze was slechts een voorbeeld van mensen die dit soort dingen zouden kunnen doen. Verder niets.

Wat over mijn opvoeding wordt gedacht is een ieder zijn opvatting.
Zolang ik maar weet dat ik het goed doe.

Blijven hameren op kinderen en opvoeden is volgens mij voorbij gaan aan wat mij stoort en dat is het gemak waarmee een internet bedrijf spullen kan versturen op rekening zonder dat er enige controle plaats vind over de gegevens.

Volgens mij zou iedereen anders reageren als iemand dit in een supermarkt zou doen.

marcel75
door marcel75 - Dec 27, 2010 om 14:50
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Blijkbaar ben je inmiddels ook juridisch onderlegd. Verwar juridisch juist zijn niet met voor je gevoel juist zijn. Daar zit een verschil in omdat dat laatste altijd gekleurd is. Juridisch juist is dat wat in zijn algemeenheid voor het collectief het meest aanvaardt zou zijn of moeten zijn. Wat jij persoonlijk juist vindt, is dus alleen voor jouw persoon, niet het collectief.

mahadma
door mahadma - Dec 27, 2010 om 14:53
11569 Antwoorden / 51 Vragen

"Ik blijf het krom vinden dat niemand vind dat Wehkamp in deze fout is.
Krom en volgens mij ook juridisch niet correct
."

Het zou natuurlijk ook kunnen dat u ongelijk heeft. Niet leuk om te horen, maar wel een feit.

marcel75
door marcel75 - Dec 27, 2010 om 14:54
5124 Antwoorden / 4 Vragen

GRietje,
Zelf blijf je maar hameren op extra controle. Stel zelfs een voor hoe je dat gedacht had. En uiteraard moet het wel ontzettend efficiënt zijn (mensen willen volgende dag spullen ontvangen), mag niets kosten (mensen willen niet voor controle betalen) en moet niet te veel moeite zijn (als mensen moeite doen, kopen ze niets).

ro
door ron530 - Dec 27, 2010 om 14:56
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@Grietje de kinders hebben besteld op jou naam of op eigen naam maakt niet uit, je hebt met ze gepraat en de kinders ontkennen zou ik als kind ook doen. Maar wie heeft dan de post van wehkamp uit de bus gevist een ex lijkt me stug. Toch kun je hoe je het ook wendt of keert een hypotheek vergeten. De bank zal wel een lening mee willen financieren maar een schuld met een bkr codering gaan ze echt niet doen.

marcel75
door marcel75 - Dec 27, 2010 om 14:57
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Oh ja, nogmaals: er zijn meerdere geldverstrekkers actief in Nederland hoor. Vraag eens meerdere offertes aan.

gr
door grietjevdm - Dec 27, 2010 om 15:05
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marcel75 schreef op maandag 27 dec 2010, 14:54]GRietje,
Zelf blijf je maar hameren op extra controle. Stel zelfs een voor hoe je dat gedacht had. En uiteraard moet het wel ontzettend efficiënt zijn (mensen willen volgende dag spullen ontvangen), mag niets kosten (mensen willen niet voor controle betalen) en moet niet te veel moeite zijn (als mensen moeite doen, kopen ze niets).

Ik blijf idd hameren op extra controle omdat ik vind (dit is idd mijn gevoel) dat het allemaal veel te makkelijk is.
Ik werk zelf bij een B2B en bij een eerste klant contact wordt er ten alle tijde een vooruit betaling geeist.

Die extra controle kan makkelijk door een vooruit betaling gedaan worden.
Via internet kan tegenwoordig ook makkelijk worden betaald, waarbij het bedrijf kan zien dat iemand krediet waardig is.
Of als het via een acceptgiro gaat, dan zal idd de klant langer moeten wachten bij zo´n eerste bestelling.

Klanten gaan afhaken? Niet als alle bedrijven dat moeten vragen.
En als bedrijven dat niet willen Moeten ze ook zelf het risico gaan lopen.
Voor het internet tijdperk moest je zelfs een handtekening geven voordat ze iets deden.

quantas
door quantas - Dec 27, 2010 om 15:07
670 Antwoorden / 0 Vragen

U blijft maar hameren op het bestellen maar de cruciale vraag waar is alle post vanb wehkamp dan heen gegaan.
Die is dus niet uit uw brienbus gevlogen er moet dus iemand in uw huis zijn die de rekeningen van wehkamp onderschept en dat zijn dan toch helaas voor u uw eigen kinderen.

Ontkennen weten we allemaal dat dat gebeurt maar u boort u zelf een hypotheek door uw neus door dit, als uw kinderen de mijne waren kwam de onderste steen toch wel boven dacht ik zo.

De pakjes zijn geleverd en de post verdwijnt dat zet mij toch echt wel aan het denken, immesr wehkamp weet u wel te vinden alszijnde schuldenaar maar rekeningen komen niet aan dan kan het gewoonweg niet anders dan dat uw kinderen cq vriendjes hier schuld aan hebben,

gr
door grietjevdm - Dec 27, 2010 om 15:08
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 27 dec 2010, 14:53]"Ik blijf het krom vinden dat niemand vind dat Wehkamp in deze fout is.
Krom en volgens mij ook juridisch niet correct
."

Het zou natuurlijk ook kunnen dat u ongelijk heeft. Niet leuk om te horen, maar wel een feit.

Ja, klopt. Ik zou ook fout kunnen zitten en dat is idd niet leuk om te horen.
Of het in dit geval een feit is durf ik te betwijfelen, maar ik zit er wel mee op dit moment...

gr
door grietjevdm - Dec 27, 2010 om 15:11
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=quantas schreef op maandag 27 dec 2010, 15:07]U blijft maar hameren op het bestellen maar de cruciale vraag waar is alle post vanb wehkamp dan heen gegaan.
Die is dus niet uit uw brienbus gevlogen er moet dus iemand in uw huis zijn die de rekeningen van wehkamp onderschept en dat zijn dan toch helaas voor u uw eigen kinderen.

Ontkennen weten we allemaal dat dat gebeurt maar u boort u zelf een hypotheek door uw neus door dit, als uw kinderen de mijne waren kwam de onderste steen toch wel boven dacht ik zo.

De pakjes zijn geleverd en de post verdwijnt dat zet mij toch echt wel aan het denken, immesr wehkamp weet u wel te vinden alszijnde schuldenaar maar rekeningen komen niet aan dan kan het gewoonweg niet anders dan dat uw kinderen cq vriendjes hier schuld aan hebben,

De rekeningen heb ik gezien. Ik heb toen ook direct contact opgenomen met Wehkamp, maar zij zeggen eenvoudigweg dat het mijn probleem is.

quantas
door quantas - Dec 27, 2010 om 15:12
670 Antwoorden / 0 Vragen

Dus conclusie kom eens van die TROON af en ga je kinderen eens flink aan de tand voelen.

Het is misschien niet leuk om te horen maar men kan van fouten leren ook U.

ro
door ron530 - Dec 27, 2010 om 15:18
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ach dit oplossen gaat m.i. toch niet lukken. Bestellen bij wehkamp, dan moet je toch wel veel gegevens invullen en een account maken pas dan kun je bestellen. De kinders hebben die gegevens vaak voorhanden dus is het een eitje, het achterhouden van facturen en aanmaningen ook.

quantas
door quantas - Dec 27, 2010 om 15:19
670 Antwoorden / 0 Vragen

Het oplossen voor de hypotheek zal niet lukken daar ben ik ook van overtuigd maar de kinderen eerst eens wat regels bijbrengen etc en hun bv zakgeld of kleedgeld inhouden voor deze schade zou ik toch zeer zeker wel doen.

mahadma
door mahadma - Dec 27, 2010 om 15:27
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Van de Wehkamp site: "Ik doe voor het eerst een aankoop bij wehkamp.nl
Wanneer je voor het eerst een aankoop bij wehkamp.nl doet dan kun je ervoor kiezen om een account te openen. Dit is erg gemakkelijk. Uiteraard is bestellen zonder account ook mogelijk. Als je bij je bestelling je e-mailadres invult, ontvang je een orderbevestiging per e-mail.
Nb. Bestellen met je klantnummer is uiteraard ook mogelijk. Je klantnummer vind je onder andere terug op je Mijn wehkamp.nl account, in de e-mailbevestiging van je bestelling en op de afleveringsbon.
Let op! Om bij wehkamp.nl te bestellen, moet je 16 jaar of ouder zijn.
Betaalwijze kiezen
5. Vervolgens kies je op welke manier je wilt betalen: direct met iDEAL, achteraf met acceptgiro of gespreid per maand.
Let op! Het voordeel van vooraf met iDEAL betalen is, dat we alle voorradige artikelen direct aan je kunnen leveren. Kies je voor een andere manier van betalen, dan kan het zijn dat we je om een (gedeeltelijke) vooruitbetaling vragen. Dit hangt onder meer af van de hoogte van het aankoopbedrag. We bezorgen voorradige artikelen dan zodra de vooruitbetaling binnen is.
7. Je hebt de keuze om je bestelling thuis te laten bezorgen, of zelf af te halen bij een DHL Servicepoint. Je kiest zelf een bezorg- of afhaaldatum."

Als dit alles niet voldoende vooronderzoek van wehkampzijde is..........?

Wel komen er hoe dan ook of per post (die kennelijk selectief verdwenen is) of per email berichten binnen. Als er betaald wordt, laat dit altijd sporen na op een bankrekening en als dat niet de uwe is welke dan wel? En er moet ooit iets betaald zijn. De pakjes kunnen echter wel bij een DHL punt afgehaald worden.
Kopen bij Wehkamp gaat m.i. zeker goed gecontroleerd, maar elk systeem is te kraken, hoe goed je ook controleert. Als u de schade belangrijk vind en deze zou kunnen en willen verhalen heeft u hier voldoende tips gehad.

gr
door grietjevdm - Dec 27, 2010 om 15:41
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 27 dec 2010, 15:27]Van de Wehkamp site: "Ik doe voor het eerst een aankoop bij wehkamp.nl
Wanneer je voor het eerst een aankoop bij wehkamp.nl doet dan kun je ervoor kiezen om een account te openen. Dit is erg gemakkelijk. Uiteraard is bestellen zonder account ook mogelijk. Als je bij je bestelling je e-mailadres invult, ontvang je een orderbevestiging per e-mail.
Nb. Bestellen met je klantnummer is uiteraard ook mogelijk. Je klantnummer vind je onder andere terug op je Mijn wehkamp.nl account, in de e-mailbevestiging van je bestelling en op de afleveringsbon.
Let op! Om bij wehkamp.nl te bestellen, moet je 16 jaar of ouder zijn.
Betaalwijze kiezen
5. Vervolgens kies je op welke manier je wilt betalen: direct met iDEAL, achteraf met acceptgiro of gespreid per maand.
Let op! Het voordeel van vooraf met iDEAL betalen is, dat we alle voorradige artikelen direct aan je kunnen leveren. Kies je voor een andere manier van betalen, dan kan het zijn dat we je om een (gedeeltelijke) vooruitbetaling vragen. Dit hangt onder meer af van de hoogte van het aankoopbedrag. We bezorgen voorradige artikelen dan zodra de vooruitbetaling binnen is.
7. Je hebt de keuze om je bestelling thuis te laten bezorgen, of zelf af te halen bij een DHL Servicepoint. Je kiest zelf een bezorg- of afhaaldatum."

Als dit alles niet voldoende vooronderzoek van wehkampzijde is..........?

Wel komen er hoe dan ook of per post (die kennelijk selectief verdwenen is) of per email berichten binnen. Als er betaald wordt, laat dit altijd sporen na op een bankrekening en als dat niet de uwe is welke dan wel? En er moet ooit iets betaald zijn. De pakjes kunnen echter wel bij een DHL punt afgehaald worden.
Kopen bij Wehkamp gaat m.i. zeker goed gecontroleerd, maar elk systeem is te kraken, hoe goed je ook controleert. Als u de schade belangrijk vind en deze zou kunnen en willen verhalen heeft u hier voldoende tips gehad.

Natuurlijk heb ik dit ook allemaal gezien.
Maar zolang het bedrag onder de € 250 blijft versturen ze alles zonder probleem.

Maar goed, er zijn mensen die schijnbaar vinden dat ik op een troon zit omat ik het niet eens ben met de gang van zaken en me zeker niet bij een sitatie zoals deze kan/zal neerleggen.
Ik ga sommige adviezen ter harte nemen en sommige adviezen en opmerkingen naast me neerleggen als gelezen, maar niet relevant.

Bedankt voor al jullie feedback, ik merk dat dit niet gemakkelijk gaat worden.

marcel75
door marcel75 - Dec 27, 2010 om 15:45
5124 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=grietjevdm schreef op maandag 27 dec 2010, 15:05][quote=marcel75 schreef op maandag 27 dec 2010, 14:54]GRietje,
Zelf blijf je maar hameren op extra controle. Stel zelfs een voor hoe je dat gedacht had. En uiteraard moet het wel ontzettend efficiënt zijn (mensen willen volgende dag spullen ontvangen), mag niets kosten (mensen willen niet voor controle betalen) en moet niet te veel moeite zijn (als mensen moeite doen, kopen ze niets).

Ik blijf idd hameren op extra controle omdat ik vind (dit is idd mijn gevoel) dat het allemaal veel te makkelijk is.
Ik werk zelf bij een B2B en bij een eerste klant contact wordt er ten alle tijde een vooruit betaling geeist.

Die extra controle kan makkelijk door een vooruit betaling gedaan worden.
Via internet kan tegenwoordig ook makkelijk worden betaald, waarbij het bedrijf kan zien dat iemand krediet waardig is.
Of als het via een acceptgiro gaat, dan zal idd de klant langer moeten wachten bij zo´n eerste bestelling.

Klanten gaan afhaken? Niet als alle bedrijven dat moeten vragen.
En als bedrijven dat niet willen Moeten ze ook zelf het risico gaan lopen.
Voor het internet tijdperk moest je zelfs een handtekening geven voordat ze iets deden.

Eerst even vertalen voor de rest: B2B = ondernemer aan ondernemer. Vaak zijn dit reclameverkopers, maar andere diensten zijn ook mogelijk. Dat iemand vooraf betaald en dus kredietwaardig is, is een fabeltje. Iedere oplichter weet dat bedrijven zo denken en zorgen er dus voor dat een aanbetaling geen probleem is.

Voor consumenten komt daar wel een probleem bij. Daarvoor geldt: boter bij de bis. Want wat als de leverancier failliet gaat. Dan ben je als koper gewoon je geld kwijt. En wie zegt mij dat de leverancier kredietwaardig is. Vind het zelfs nogal een zeer arrogante houding: klanten moeten mij betalen voordat ik ze vertrouw, maar of ik ook te vertrouwen ben vertel ik ze lekker niet. Ook zo werken oplichters.

Als je op internet veel moeite moet doen om iets te kopen, zullen minder mensen de moeite nemen iets via internet te bestellen. Kijk maar eens naar jezelf: je ziet een aanbieding, komt in de winkel en het schap is leeg. Ga je vervolgens nog een paar keer terug om te kijken of de aanbieding er wel is? Meeste mensen niet. Die willen geen moeite moeten doen.

En je opmerking dat in het pre-internettijdperk een handtekening nodig was klopt op zich wel, maar ook toen werd er gefraudeerd (misschien nog wel meer). Ik kan wel een brief maken met jouw naam er onder. Als ik die brief verstuur weet de ontvanger niet of het jouw handtekening is of niet. En het namaken van handtekening is relatief eenvoudig.

Ga nou eerst maar eens na waar die spullen gebleven zijn.

quantas
door quantas - Dec 27, 2010 om 15:46
670 Antwoorden / 0 Vragen

Nee je zit op een troon omdat je je kinderen meteen geloofd omdat ze het ontkennen.
Feit blijft dat het afgeleverd is bij JOU THUIS, anders had wehkamp je nl al meteen verteld waar het geleverd zou zijn indien het adres anders zou zijn.

Dus houd nu eens op de schuld bij Wehkamp neer te leggen en ga actie ondernemen bij jezelf thuis.

ha
door hanneke - Dec 27, 2010 om 20:43
321 Antwoorden / 1 Vragen

Mensen, waar staat precies dat het is geleverd bij Grietje thuis??
Jullie gaan daar maar lekker van uit, maar het is inderdaad best makkelijk om, als je iemand flink wil pesten, een aantal rekeningen bij zaken als Wehkamp of Neckermann te openen op iemands naam. Vervolgens vul je een ander leveradres in, en de rekening gaat naar het slachtoffer en de spullen zijn gevlogen. Vervolgens na de levering in de account snel het afwijkende leveradres snel weer veranderen in het huisadres van het slachtoffer, en hup, iemand heeft een fors probleem.

De rekeningen zijn ook niet door de kinderen uit de bus gevist en verstopt, Grietje heeft immers naar aanleiding van de rekeningen contact opgenomen met Wehkamp maar is er blijkbaar met Wehkamp niet niet uit,

Ik zou niet zomaar durven stellen dat Grietje het zelf heeft gedaan, of dat de kinderen de schuldige zijn. Het alternatief (dat er inderdaad misbruik is gemaakt van gegevens) is namelijk minstens net zo waarschijnlijk.

Grietje, als ik u was zou ik toch eens heel snel bij Wehkamp gaan navragen wáár de spullen zijn afgeleverd, oftewel wat op het moment van de bestelling het leveradres was. (Het factuuradres zal ongetwijfeld het uwe zijn geweest.)
Als het bij een DHL-punt is afgeleverd, kunt u via Wehkamp vast wel opvragen welke handtekening er is gezet en op welke wijze degene die het afhaalde zich gelegitimeerd heeft.
Ook het e-mailadres dat men heeft opgegeven bij de bestelling is waarschijnlijk interessant om op te vragen.
Misschien kunt u dan op het spoor komen van wie het besteld heeft.

Om wat voor spullen gaat het eigenlijk?

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 27, 2010 om 21:11
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik blijf het krom vinden dat niemand vind dat Wehkamp in deze fout is.
Krom en volgens mij ook juridisch niet correct.

Maar goed, dat zal hem aan mij liggen

Dat je het niet eens bent met hun werkwijze is je goed recht, maar fout is Wehkamp in deze niet.

mahadma
door mahadma - Dec 27, 2010 om 21:40
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Hanneke, eerder heeft TS dit geschreven: "De rekeningen heb ik gezien. Ik heb toen ook direct contact opgenomen met Wehkamp, maar zij zeggen eenvoudigweg dat het mijn probleem is.". Jij schrijft: "Grietje, als ik u was zou ik toch eens heel snel bij Wehkamp gaan navragen wáár de spullen zijn afgeleverd". TS weet zeer waarschijnlijk al meer als dat ze schrijft: "Ik ga sommige adviezen ter harte nemen en sommige adviezen en opmerkingen naast me neerleggen als gelezen, maar niet relevant.". Anders gezegd, TS heeft op dit moment genoeg op haar bordje, huiskoopproblemen, wehkampproblemen en misschien wel problemen thuis.

ha
door hanneke - Dec 27, 2010 om 21:40
321 Antwoorden / 1 Vragen

Tja wat is fout? Formeel gezien mag er ook geen rechtskracht ontleend worden aan een automatische incasso die via internet is afgegeven. Immers, de bank mag alleen afschrijven als er een feitelijke handtekening ergens op een stukje papier staat, waarop staat dat de rekeninghouder akkoord gaat met de incasso.
In werkelijkheid (en meestal zonder veel problemen) wordt die handtekening nooit gevraagd. Maar formeel juridisch is dat wel fout.

In principe moet Wehkamp aantonen dat jij iets besteld hebt, en vervolgens dat het aan jou (of in ieder geval volgens jouw opdracht) is afgeleverd.
Wehkamp vraagt echter niet om een kopie van een legitimatiebewijs als je voor de eerste keer een bestelling doet, noch om een handtekening. Ik kan - als ik dat zou willen - heel gemakkelijk voor een aantal collega's, familieleden en exen accounts aanmaken bij Wehkamp, en van alles bestellen, en dat uiteraard wel even laten leveren op een ander (liefst niet naar mij te herleiden uiteraard) afleveradres. De spullen zijn dan voor mij, en de rekeningen voor die anderen.

Wehkamp vraagt (om overigens zeer begrijpelijke redenen: de overgrote meerderheid van de klanten zal te goeder trouw zijn en een papieren handtekening vragen zal extra rompslomp opleveren en een hoop extra vertraging) geen bewijs dat jij bent wie je zegt dat je bent. Dan lopen ze ook het risico dat ze worden gebruikt, of in ieder geval, dat anderen misbruik maken van die gaten in hun proces.

Het is net zoiets als allerlei pizzadiensten opbellen (uiteraard wel zorgen dat je nummerherkenning uit staat) en per pizzadienst 5 pizza's op naam van je ex bestellen. Oke, daar heb je zelf weinig aan, behalve misschien wat gemeen genoegen, maar bij Wehkamp kan het dus ook heel simpel, en als je dat slim speelt hou je er ook nog wat leuke spullen aan over.

askjeeves
door askjeeves - Dec 27, 2010 om 21:44
134 Antwoorden / 3 Vragen

Je blijft hier toch lachen he............

Nou grietje, je kan hoog en laag springen, maar je verhaal rammelt aan alle kanten

1) Een nieuwe klant word bij Wehkamp altijd gebeld om op te vragen wat het maandelijks inkomen, huur en ziektenkosten zijn. Aan de hand hiervan geven zij een een kredietruimte, die je dient te bevestigen via de mail, dat je je maandelijkse aflossingen kan voldoen.

2) In beginsel heeft iedere nieuwe klant een kredietruimte van maximaal € 500,00. Bij een hoger bedrag dient kopie van een geldige legitimatie worden opgestuurd.

3) Als je nu een BKR notering zou hebben, dan heb je al minimaal 6x ene brief gekregen van de Wehkamp.
* Sowieso een 3x een (digitale) nota, waarin je maandelijkse termijn opgeteld staan.
* Een herinnering via mail en post
* Een aanmaning via mail en post
* Telefonisch contact vanuit Wehkamp
* Een bericht dat de vordering is uitbesteed aan een incassobureau
* Een bericht van het incassobureau zelf
* Aanzegging tot invordering via rechtswege
* Aanmelding BKR met een A ( mits kredietfaciliteit €500,00 of meer is)
* Als er betaald word dan gaat je BKR-notering over in een H (herstel)
* Pas als er ingevorderd is via een vonnis hen je pas een code 2-3 of 4.

4) Als je hypotheek afhangt van een BKR notering van de Wehkamp, dan verkeer je al in een financiele kwetsbare positie. Als je 10%-15% eigen financiele middelen hebt, dan zal een bank niet moeilijk doen. Anders een fatsoenlijke bank uitzoeken.

Dus geen spookverhalen vertellen........zoals al gezegd.......wees eerlijk naar jezelf toe.

mahadma
door mahadma - Dec 27, 2010 om 21:46
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Hanneke, "Tja wat is fout? Formeel gezien mag er ook geen rechtskracht ontleend worden aan een automatische incasso die via internet is afgegeven. Immers, de bank mag alleen afschrijven als er een feitelijke handtekening ergens op een stukje papier staat, waarop staat dat de rekeninghouder akkoord gaat met de incasso.In werkelijkheid (en meestal zonder veel problemen) wordt die handtekening nooit gevraagd. Maar formeel juridisch is dat wel fout.". Waar staat dat het haar prive bankrekening is afgeschreven? TS heeft nu een BKR aantekening omdat er kennelijk niet betaald is.

ha
door hanneke - Dec 27, 2010 om 22:06
321 Antwoorden / 1 Vragen

@Askjeeves:
Als iemand aangeeft niet in termijnen te willen betalen, hoeven al die maatregelen inzake kredietruimte en kredietwaardigheid niet te worden genomen. Als je dus aangeeft in 1 keer te willen betalen en het bestelbedrag is niet heel hoog (zeg € 250 bijvoorbeeld) dan zal Wehkamp zonder problemen leveren.

Bovendien heeft Grietje aangegeven dat ze wel degelijk naar aanleiding van de rekeningen direct contact heeft opgenomen met Wehkamp, maar dat Wehkamp uitgaat van "geleverd is geleverd" en verder niets wil uitzoeken.

Uw verwijten zijn dus niet geheel terecht.

@Mahadme:
Ik heb ook niet gezegd dat er van haar rekening was afgeschreven, sterker nog, als dat was gebeurd dan had ze heel dat BKR-probleem niet gehad he.
Ik haalde slechts incasso via internet aan als een van de vele dingen die formeel juridisch gezien NIET juist zijn, maar wel maatschappelijk als aanvaardbaar worden geacht omdat het in de overgrote meerderheid van de gevallen goed gaat en mensen die hele papierwinkel met handtekeningen niet willen als ze via internet bestellen.
Waarmee ik duidelijk wilde maken dat ondanks dat Wehkamp de processen zo heeft ingericht (en nogmaals dat is ook zeer begrijpelijk) dat niet wil zeggen dat ze juridisch sluitend zijn en Wehkamp van een fatsoenlijke onderzoeksplicht ontslaan op het moment dat er een klacht ontstaat naar aanleiding van die niet sluitende procedures.

mahadma
door mahadma - Dec 27, 2010 om 22:14
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Hanneke, In de kop van het verhaal staat o.a. : "Heb de Wehkamp gebeld, maar telefonisch zijn ze niet echt bereidwillig om te helpen, je moet ze maar schrijven". Wie zegt dat TS dat wel of niet gedaan heeft? Jij schrijft: "en verder niets wil uitzoeken". Als TS niet schrijft, want aan de telefoon kan iedereen wel zeggen dat hij of zij jantje of greetje is, komt er ook nooit een antwoord. Feit is een feit, TS heeft in ieder geval iets uit te zoeken.

ha
door hanneke - Dec 27, 2010 om 23:17
321 Antwoorden / 1 Vragen

@Mahadme:
Daar heb je wel een punt ja. Of Grietje al schriftelijk contact met Wehkamp heeft opgenomen is inderdaad niet duidelijk.

Overigens wel ironisch dat hier ineens het punt "Iedereen kan wel zeggen dat hij jantje of pietje is" wel wordt gebruikt, terwijl dat bij het bestellen voor Wehkamp schijnbaar geen reden voor een vorm van controle is. En dat is nou juist mijn hele punt, waarin ik het eigenlijk wel roerend eens ben met Grietje. Voordat er een (kleine) bestelling wordt gedaan, wordt er ook niets gecontroleerd door de postorders... Maar als er een klacht komt dan moet het ineens wel allemaal formeel en netjes. Dat is op zijn minst tegenstrijdig te noemen.

quantas
door quantas - Dec 27, 2010 om 23:29
670 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een gemekker wordt het gecontroleerd mekkert heel NL weer dat het langer duurt.
Controleert men het niet mekkert men ook.

Je leest de gekste aannames, eerst een adres opgeven waar je de spullen wilt hebben daarna het adres aanpassen als het geleverd is het lijkt wel een complot denken jullie niet.

Als het adres veranderd was kan wehkamp dat zien, maar door hoor je niemand over want wehkamp is schuldig.
Voor het gemak word vergeten dat fraude vaak van binnenuit komt en in dit geval de kinderen maar dat word lekker weg gewuifd.

Je kan best onder een ander zijn naam bestellen maar zoals TS zegt heeft ze rekeningen gezien dus is er vaker besteld, als jij kan aantonen dat er fraude gepleegd word levert wehkamp niks meer aan je tot het uitgezocht is.

Maar doordat het aflever en factuuradres dus wel degelijk op naam van ts staan is ze zelf hoofdelijk verantwoordelijk en zal ze schriftelijk e.e.a. uit de doeken mogen doen, voor je deze stap bij wehkamp hebt ben je een aantal maanden verder.

Kortom waarom pakt ts haar kinderen niet aan, maar nee die doen dat niet etc etc allemaal uitvluchten allemaal de schuld van een ander.

mahadma
door mahadma - Dec 27, 2010 om 23:56
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@Hanneke, Alle mogelijke controles ten spijt zal fraude altijd op de een of andere manier mogelijk zijn als iemand dat perse wil.

@Quantas, zoals ik het hele verhaal lees is de grootste kans dat de fraude in dit geval van binnenuit komt. En kennelijk is daar alle kans toe op de een of andere manier. En niet te hopen, maar is dit het bekende topje van de ijsberg?

sw
door swat1500 - Dec 28, 2010 om 01:30
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp uit het verhaal dat "iemand", in ieder geval niet Grietje, vanuit haar woning en met haar computer doch (kennelijk) met gebruikmaking van haar personalia, huisadres, bankrekeningnummer en E-mailadres een bestelling heeft geplaatst bij Wehkamp.
Het bestelde is kennelijk op haar huisadres afgeleverd en in ontvangst genomen.
Grietje heeft de hierbij gevoegde rekening en aanmaningen niet betaald.

Ik lees nergens dat Grietje enige moeite heeft gedaan om uit te zoeken wie in haar gezin de bestelling heeft gedaan en/of in ontvangst heeft genomen noch of zij enige moeite heeft gedaan het bestelde te achterhalen en aan Wehkamp terug te bezorgen.

Als dit laatste klopt dan kan ik mij in het standpunt van Wehkamp vinden. Het kan niet zo zijn dat Grietje door enkel te stellen dat zij, de wel ontvangen en niet teruggestuurde goederen, niet besteld heeft de goederen zou mogen behouden. Dan zou frauderen wel heel makkelijk worden.

Zoals Grietje thans de zaak heeft geschetst acht ik haar verweer kansloos of ze moet aangifte doen van valsheid in geschrift cq oplichting tegen de persoon die daadwerkelijk de bestelling heeft gedaan en in ontvangst heeft genomen. Ook na een dergelijke aangifte zie ik echter de BKR registratie niet snel verdwijnen.

nb
door nbw - Dec 28, 2010 om 01:50
521 Antwoorden / 24 Vragen

Oh wat erg je krijgt geen hypotheek vanwege verzonnen BKR van wehkamp.Denk je nou echt dat banken dit niet allang weten. Voor het verstrekken van een hypotheek met een negatieve BKR score van Wehkamp kun je elke hypotheek krijgen die bij je inkomen past.Je betaald 0,2% meer rente omdat de adviseurs meer bonus krijgen en al sta je bij BKR voor 12 euro in het krijt bij Wehkamp Het is een leuk verdienmoment voor de verkoper.

Mijn les is koop nooit bij wehkamp.

mahadma
door mahadma - Dec 28, 2010 om 09:23
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Swat, in de kop van TS staat: "Ik heb geen opdracht gegeven, ik heb niet getekend voor ontvangst. Dit is gedaan op naam van mijn kinderen." Als dat waar is, moet ze in eerste aanzet aangifte doen tegen haar kinderen en niet tegen wehkamp. Dan zou onderzoek naar derden kunnen leiden. Maar de kinderen zouden dan toch eerst ondervraagd worden door anderen als de moeder en er zou dieper gezocht worden als moeder zou doen. Verderop schrijft TS dat ze wel post betreffende wehkamp gezien heeft. Niemand hier weet alles van dit gebeuren. Maar ik zou het wel zwak vinden om wehkamp de zwarte piet toe te spelen voor mogelijk eigen falen.

sk
door skyjack - Dec 28, 2010 om 13:46
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hanneke schreef op maandag 27 dec 2010, 21:40]Tja wat is fout? Formeel gezien mag er ook geen rechtskracht ontleend worden aan een automatische incasso die via internet is afgegeven. Immers, de bank mag alleen afschrijven als er een feitelijke handtekening ergens op een stukje papier staat, waarop staat dat de rekeninghouder akkoord gaat met de incasso.
In werkelijkheid (en meestal zonder veel problemen) wordt die handtekening nooit gevraagd. Maar formeel juridisch is dat wel fout.

In principe moet Wehkamp aantonen dat jij iets besteld hebt, en vervolgens dat het aan jou (of in ieder geval volgens jouw opdracht) is afgeleverd.
Wehkamp vraagt echter niet om een kopie van een legitimatiebewijs als je voor de eerste keer een bestelling doet, noch om een handtekening. Ik kan - als ik dat zou willen - heel gemakkelijk voor een aantal collega's, familieleden en exen accounts aanmaken bij Wehkamp, en van alles bestellen, en dat uiteraard wel even laten leveren op een ander (liefst niet naar mij te herleiden uiteraard) afleveradres. De spullen zijn dan voor mij, en de rekeningen voor die anderen.

Wehkamp vraagt (om overigens zeer begrijpelijke redenen: de overgrote meerderheid van de klanten zal te goeder trouw zijn en een papieren handtekening vragen zal extra rompslomp opleveren en een hoop extra vertraging) geen bewijs dat jij bent wie je zegt dat je bent. Dan lopen ze ook het risico dat ze worden gebruikt, of in ieder geval, dat anderen misbruik maken van die gaten in hun proces.

Het is net zoiets als allerlei pizzadiensten opbellen (uiteraard wel zorgen dat je nummerherkenning uit staat) en per pizzadienst 5 pizza's op naam van je ex bestellen. Oke, daar heb je zelf weinig aan, behalve misschien wat gemeen genoegen, maar bij Wehkamp kan het dus ook heel simpel, en als je dat slim speelt hou je er ook nog wat leuke spullen aan over.

Mag ik even heel hard klappen. Dit is een van de weinige zinnige antwoorden die ik hier heb gehoord. Ik ben het hier volledig mee eens, Wehkamp neemt volgens mij het risico dat ze een keer een louche klant tegenkomen. Laat Wehkamp maar bewijzen dat jij de bestellingen gedaan hebt, dat kunnen ze vermoedelijk niet.

sk
door skyjack - Dec 28, 2010 om 13:56
121 Antwoorden / 0 Vragen

Oh wow en de rode duimen brigade is ook weer actief zie ik. Gut gut gut.

mahadma
door mahadma - Dec 28, 2010 om 14:24
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ik wens de rode duimen brigade een goed uiteinde en veel wijsheid in 2011!

quantas
door quantas - Dec 28, 2010 om 15:52
670 Antwoorden / 0 Vragen

[quote]Mag ik even heel hard klappen. Dit is een van de weinige zinnige antwoorden die ik hier heb gehoord. Ik ben het hier volledig mee eens, Wehkamp neemt volgens mij het risico dat ze een keer een louche klant tegenkomen. Laat Wehkamp maar bewijzen dat jij de bestellingen gedaan hebt, dat kunnen ze vermoedelijk niet

Zal ik dan nog harder klappen want wehkamp kan dat dus wel bewijzen nooit van een ip adres etc gehoord.
Daar de facturen op het juiste adres kwamen kan je er ook vanuit gaan dat de spullen daar ook zijn gekomen, want ja wehkamp controleert in dat soort gevallen van een afwijkend adres wel degelijk.

En juist ja een pizzadienst kan je oplichten ja maar waarschijnlijk ook nooit van een systeem gehoord wat anonieme nr's zichtbaar maakt, ik nl wel en zo werken veel zaken tegenwoordig.

De tijd dat een geheimnr geheim was ligt jaren achter je en dit is allemaal ter bescherming van de consument en ondernemer.

Dus bestel pizza's en laat ze ergens anders afleveren je wordt getraceerd.
Niet elke zaak werkt zo al maar het worden er steeds meer.

sk
door skyjack - Dec 29, 2010 om 13:49
121 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=quantas schreef op dinsdag 28 dec 2010, 15:52][quote]Mag ik even heel hard klappen. Dit is een van de weinige zinnige antwoorden die ik hier heb gehoord. Ik ben het hier volledig mee eens, Wehkamp neemt volgens mij het risico dat ze een keer een louche klant tegenkomen. Laat Wehkamp maar bewijzen dat jij de bestellingen gedaan hebt, dat kunnen ze vermoedelijk niet

Zal ik dan nog harder klappen want wehkamp kan dat dus wel bewijzen nooit van een ip adres etc gehoord.
Daar de facturen op het juiste adres kwamen kan je er ook vanuit gaan dat de spullen daar ook zijn gekomen, want ja wehkamp controleert in dat soort gevallen van een afwijkend adres wel degelijk.

Als Wehkamp dat bewijs kan leveren, dan ben ik de laatste die zegt dat Wehkamp fout zit. Maar voor zover mij bekend heeft Wehkamp tot nu toe alleen gezegd "is ons probleem niet zoek het zelf maar lekker uit". Dat is wat me tegen de borst stuit, ze bewijzen niets en houden simpelweg vast aan de gegevens die een tot nu toe onbekende persoon heeft ingevuld voor een bestelling.

In het geval dat de bestellingen inderdaad vanaf het IP adres van Kamphuysen zijn gedaan, dan zal Kamphuysen iets uit moeten gaan leggen of uit moeten zoeken. Dan kan de zaak wel eens anders komen te liggen, maar op dit moment lijkt me dat niet terecht. Kamphuysen heeft naar haar zeggen (En ik ga niet speculeren of dit wel of niet de waarheid is) geen overeenkomst te hebben gesloten met Wehkamp, dan zou de invordering en de daaruitvolgende BKR registratie onterecht zijn.

Zoals al eerder vermeld is het redelijk makkelijk om een pakketje te onderscheppen. Dus het kan wel degelijk zo zijn dat Kamphuysen de goederen nooit heeft gekregen maar de facturen wel.

Ik vind dat Wehkamp zich hier veel te makkelijk van af maakt, zeker nu hun systeem het toelaat op redelijk eenvoudige wijze te frauderen.

ha
door hanneke - Dec 29, 2010 om 23:06
321 Antwoorden / 1 Vragen

Skyjack geeft precies aan wat ik ook bedoelde.
Als Wehkamp kan aantonen dat de bestelling vanuit het huis van Grietje is gedaan, en dat het is afgeleverd op het adres van Grietje, dan denk ik inderdaad dat zij eens een hartig woordje met haar gezinsleden moet wisselen.
Maar Wehkamp heeft verder nog niets aangetoond, en ik acht gezien het systeem dat Wehkamp hanteert, de kans niet onaannemelijk dat er ook wel iets mis kan zijn gegaan en Grietje inderdaad het slachtoffer is geworden van een internetfraudeur.

quantas
door quantas - Dec 29, 2010 om 23:12
670 Antwoorden / 0 Vragen

Fout.
Wehkamp hoeft niks aan te tonen maar TS zelf.
Maak je geen zorgen als wehkamp deze stap neemt hebben ze al voldoende bewijs.

Internet fraude bestaat alleen dan is de bestelling eenmalig en wordt het op een ander adres afgeleverd incl rekening maar wel op jouw naam.
Factuur komt wel bij TS aan en mijn gevoel zegt gezeien de reactie van wehkamp dat de spullen daar ook zijn geleverd.

Indien het fraude was op een ander adres vragen ze het nl niet schriftelijk maar wordt er per direct een onderzoek gestart, daar dat niet gebeurt geeft al aan dat het een sterke zaak is voor wehkamp.

=hanneke schreef op woensdag 29 dec 2010, 23:06: Skyjack geeft precies aan wat ik ook bedoelde.
Als Wehkamp kan aantonen dat de bestelling vanuit het huis van Grietje is gedaan, en dat het is afgeleverd op het adres van Grietje, dan denk ik inderdaad dat zij eens een hartig woordje met haar gezinsleden moet wisselen.
Maar Wehkamp heeft verder nog niets aangetoond, en ik acht gezien het systeem dat Wehkamp hanteert, de kans niet onaannemelijk dat er ook wel iets mis kan zijn gegaan en Grietje inderdaad het slachtoffer is geworden van een internetfraudeur.

gr
door grietjevdm - Dec 30, 2010 om 00:37
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=quantas schreef op woensdag 29 dec 2010, 23:12]Fout.
Wehkamp hoeft niks aan te tonen maar TS zelf.
Maak je geen zorgen als wehkamp deze stap neemt hebben ze al voldoende bewijs.

Internet fraude bestaat alleen dan is de bestelling eenmalig en wordt het op een ander adres afgeleverd incl rekening maar wel op jouw naam.
Factuur komt wel bij TS aan en mijn gevoel zegt gezeien de reactie van wehkamp dat de spullen daar ook zijn geleverd.

Indien het fraude was op een ander adres vragen ze het nl niet schriftelijk maar wordt er per direct een onderzoek gestart, daar dat niet gebeurt geeft al aan dat het een sterke zaak is voor wehkamp.

Het was eenmalig, ik weet niet of het hier of ergens anders is geleverd. Maakt ook niet meer uit. Die hypotheekofferte dit jaar is niet meer mogelijk.

Ik hoop maar dat al die mensen die hier hebben gereageerd dit nooit meemaken , dat hoop ik ook voor de gefrustreerde reageerders en de mensen die denken dat ze alles van iemand weten aan de hand van een paar berichten.

Het is echt zo simpel om te frauderen via het internet als er hier is gezegd.
En een bedrijf zoals de Wehkamp hoeft helemaal niets te bewijzen, want zij hebben het middel van een registratie bij het BKR waardoor je de strijd al heel snel hebt verloren en daar is geen enkele controle op. Dat kunnen ze gewoon doen, zonder problemen..

Iemand die ervanuit gaat dat een groot concern zich hier zorgen over gaat maken heeft het mis. Het is veel te lucratief om gewoon spullen te versturen en betaald krijgen ze het ook wel, want tja wat ik al eerder schreef, ze zetten gewoon een melding bij je naam.

Nogmaals bedankt aan sommige van de mensen die constructief hebben bijgedragen.

birdies
door birdies - Dec 30, 2010 om 02:33
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......ik weet niet of het hier of ergens anders is geleverd. Maakt ook niet meer uit........

Zo heb je er blijkbaar ook over gedacht alle keren dat je herinneringen en aanmaningen binnen zag komen van Wehkamp. Niks besteld, dus ga niet betalen. Weg er mee in de prullenbak.

Als ik een onterechte rekening van Wehkamp krijg, is het 1e wat ik wil weten wat het afleveradres is geweest. (En voor afhalen bij een DHL punt is een legitimatie vereist, welke gegevens over een dienen te komen met die van de besteller.)
En ik zou net zo lang door gaan, totdat de factuur gecrediteerd zou zijn.

Je hebt de zaak niet adequaat opgepakt/afgehandeld en daar ondervind je nu de gevolgen van.

birdies
door birdies - Dec 30, 2010 om 02:35
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......En juist ja een pizzadienst kan je oplichten ja maar waarschijnlijk ook nooit van een systeem gehoord wat anonieme nr's zichtbaar maakt.....

Wie belt er nog om een pizza te bestellen? Kan allemaal via internet.

quantas
door quantas - Dec 30, 2010 om 08:06
670 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad alles kan via internet maar veel bestellen ook nog via de telefoon.

En wat betreft de ts het is gewoon zo na de eerste rekening trek je meteen aan de bel, je geeft wehkamp de schuld maar wehkamp meld je bij het bkr pas na bemiddeling van een deurwaarder en dan ben je toch echt wel een aantal maanden verder.

Dus lam op je krent zitten en je kinderen maar geloven heeft je nu in deze situatie gebracht.

quantas
door quantas - Dec 30, 2010 om 08:59
670 Antwoorden / 0 Vragen

Nee ik ben niet gefrusteerd maar ik neem wel eigenverantwoording en ik zou na de 1ste brief de steen boven willen hebben, en per direct mijn kinderen op het matje roepen.

En aj ik weet dat kinderen kunnen liegen en ja ik maak uit je verhaal op dat je hun geloofd, maar feit blijft dat het 99,9% toch echt vanuit jouw huis is gebeurd gezien de reactie van wehkamp.
Ik weet je situatie niet maar je komt op mij over als een gescheiden vrouw met zorg voor de kinderen, je werkt gewoon en kan je kinderen niet in de gaten houden.

Je kinderen missen de ouders en gaan dan dit soort dingen doen.

Het is niet leuk maar begin eerst eens bij jezelf en kinderen en geef daarna een ander eens de schuld.

[quote] Ik hoop maar dat al die mensen die hier hebben gereageerd dit nooit meemaken , dat hoop ik ook voor de gefrustreerde reageerders en de mensen die denken dat ze alles van iemand weten aan de hand van een paar berichten.

invalide
door invalide - Dec 30, 2010 om 11:41
787 Antwoorden / 5 Vragen

Advies;

Zowel de verkopende makelaar als jou hypotheek adviseur kunnen een klacht en dus claim indienen bij Wehkamp omdat dankzij een fout in hun systeem iemand onterecht een BKR notering kreeg.

Dus laat hun een rekening maken van alle kosten en de kans dat ze nu wel reageren is veel groter!
Omdat ze niet weten of de makelaar en/of hypotheek adviseur een rechtszaak zal starten zullen ze eerder op deze reageren.
U geeft hun dus de gegevens en laat hun op hun papier een rekening sturen wegens de door Wehkamp veroorzaakte kosten!

De kosten taxatie woning en Uw kosten kun je dan ook insturen omdat deze na enkele maanden waardeloos word als deze te oud is dus ook Uw kosten claimen zou ik doen.
Wegens hun matige controle is dus identiteitsfraude mogelijk geweest
dus zijn ze ook verantwoordelijk hiervoor.

Dus claim alle schade bij hun en ze zullen aan nieuwe klanten die nog nooit eerder iets kochten en geen klant nummer hadden nooit meer op afbetaling iets verkopen!

marcel75
door marcel75 - Dec 30, 2010 om 12:02
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Wat heeft de makelaar van de verkoper hier mee te maken? Die zal het een grote zorg zijn of jij een BKR-notering hebt of niet. De makelaar van de verkoper zou nog eerder een claim kunnen indienen tegen TS. Advies valt in mijn ogen dus in de categorie: "Proost, we schenken nog een fles champagne in de maag".

quantas
door quantas - Dec 30, 2010 om 12:19
670 Antwoorden / 0 Vragen

Als onzin verkopen een cijfer zou opleveren kreeg je van mij een 10 man wat praat jij onzin.
Hoezo onterecht Bkr registratie, die komt pas maanden naderhand dus kortom tijd om orde op zaken te stellen als je dat zelf nalaat kan je dat niet op een ander afschuiven en dat is wat de TS wel doet.

Dus ga maar eens oefenen met je ww briefje hoe je onzin moet invullen.

=invalide schreef op donderdag 30 dec 2010, 11:41: Advies;

Zowel de verkopende makelaar als jou hypotheek adviseur kunnen een klacht en dus claim indienen bij Wehkamp omdat dankzij een fout in hun systeem iemand onterecht een BKR notering kreeg.

Dus laat hun een rekening maken van alle kosten en de kans dat ze nu wel reageren is veel groter!
Omdat ze niet weten of de makelaar en/of hypotheek adviseur een rechtszaak zal starten zullen ze eerder op deze reageren.
U geeft hun dus de gegevens en laat hun op hun papier een rekening sturen wegens de door Wehkamp veroorzaakte kosten!

De kosten taxatie woning en Uw kosten kun je dan ook insturen omdat deze na enkele maanden waardeloos word als deze te oud is dus ook Uw kosten claimen zou ik doen.
Wegens hun matige controle is dus identiteitsfraude mogelijk geweest
dus zijn ze ook verantwoordelijk hiervoor.

Dus claim alle schade bij hun en ze zullen aan nieuwe klanten die nog nooit eerder iets kochten en geen klant nummer hadden nooit meer op afbetaling iets verkopen!

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 30, 2010 om 12:21
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Grietje, we kunnen heus wel meevoelen met jouw waardeloze situatie, maar je wilt wel eerlijke antwoorden toch?

Het enige dat je nu nog kan doen is aangifte. Maar of je dat tegen je eigen kinderen wilt doen.

ha
door hanneke - Dec 30, 2010 om 12:26
321 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=quantas schreef op woensdag 29 dec 2010, 23:12]Fout.
Wehkamp hoeft niks aan te tonen maar TS zelf.
Maak je geen zorgen als wehkamp deze stap neemt hebben ze al voldoende bewijs.

Internet fraude bestaat alleen dan is de bestelling eenmalig en wordt het op een ander adres afgeleverd incl rekening maar wel op jouw naam.
Factuur komt wel bij TS aan en mijn gevoel zegt gezeien de reactie van wehkamp dat de spullen daar ook zijn geleverd.

Indien het fraude was op een ander adres vragen ze het nl niet schriftelijk maar wordt er per direct een onderzoek gestart, daar dat niet gebeurt geeft al aan dat het een sterke zaak is voor wehkamp.

Fout.
Wehkamp stelt dat zij een vordering hebben op Grietje. Daarvoor moeten zij echter wel eerst aantonen dat ze daadwerkelijk een levering aan iemand hebben gedaan, en dat dat ook op verzoek van diegene is geweest. De ervaring is dat ze dat niet uitzoeken, maar er gewoon vanuit gaan dat het wel zo zal zijn dat diegene dat ook echt besteld heeft. En normaal gesproken ís dat ook gewoon zo, dat snap ik heus wel. Maar in dit geval wordt dat betwist. Vervolgens dienen zij dus te gaan aantonen dat het daadwerkelijk door Grietje is besteld (of in ieder geval vanuit haar huis) en dat het ook daadwerkelijk door Grietje (of de huisgenoot op wiens naam de bestelling is gedaan) is geleverd.
Zeker als ze vervolgens niet de besteller maar Grietje de BKR-registratie geven. Dat geeft toch ook al aan dat ze iets niet goed gecontroleerd hebben bij het aannemen van de bestelling. (BIjvoorbeeld dat ze de bestelling niet op die naam hdden moeten aannemen - bijvoorbeed doordat diegene achteraf gezien te jong bleek te zijn.)

Overigens was in dit geval de bestelling ook eenmalig. En er is nog niet duidelijk waar de artikelen nou precies geleverd zijn (daar ben ik overigens wel bijzonder benieuwd naar!). De stelling "Het zal wel op dat adres geweest zijn anders had Wehkamp het nooit zo gedaan", vind ik wat kort door de bocht; vooralsnog kan het nog steeds zo zijn dat de eventuele fraudeur direct na de levering het leveradres gewijzigd heeft, zodat op het eerste oog en dus voor een gemiddelde klantenservicemedewerker (die kunnen namelijk meestal niet zo heel diep kijken, omdat dat tenslotte in 999 van de 1000 gevallen ook niet nodig is) bij klachten de adressen overeenkomen. En dus handelt de medewerker het af volgens de standaard procedures: "Ja dan moet u maar even een brief schrijven hè..."

Jammer dat Grietje kennelijk de moed heeft opgegeven, want ik zou toch wel graag willen weten op welk adres de artikelen geleverd zijn, wat voor artikelen het betreft, en of ze het e-mailadres nog heeft gekregen dat bij de bestelling is opgegeven.
Pas dan weten we met zijn allen wat er precies aan de hand is.
Vooralsnog geef ik haar het voordeel van de twijfel, juist omdat het zo makkelijk is om zo'n soort fraude te plegen.

quantas
door quantas - Dec 30, 2010 om 12:37
670 Antwoorden / 0 Vragen

Weet je wat het is een complot misschien haar ex wel die haar geen huis gunt, och nee het zijn alliens die dat gedaan hebben.

Het is niet kort door de bocht, ik weet nl uit betrouwbare bron hoe men bij Wehkamp werkt en jou scenario afleveradres aangepast is mogelijk en is ook per direct te herleiden ook door de klantenservice welk ip adres welke tijd etc etc.
Als wehkamp op de hoogte gesteld wordt door een klant dat er fraude is gepleegd gaan de registers per direct open en wordt alles uitgezocht.
Maar TS reageert niet op brieven en aanmaningen en laat het zover komen tot een BKR registratie, en als men die stap neemt weet men voor 100% zeker dat het daar geleverd is.

Schijnbaar nooit geleerd geen verweer is toestemmen.
Kijk het verweer komt pas als er Bkr noteringen komen maar daarvoor zit nog een heel traject vergeet dat even niet.

Uiteraard komen ze nu aan schrijf maar een brief, ja logisch de zaak ligt niet meer bij wehkamp maar bij de deurwaarder.
Maar ja je mag bij dit soort mensen de waarheid niet vertellen dan staat men op hun achterste poten ,maar pak dan eerst je kinderen aan als je rekening 1 al hebt en laat niet alles op zijn beloop dan krijg je dit soort geintjes.

Nogmaals voor je bij het Bkr bent ben je al veel verder dan hier verteld word en kan je er vergif op innemen dat ts het allemaal wel goed vond.
Nu het bkr tegenwerkt is wehkamp ineens de schuldige maar die nemen die stap niet als men bewijs heeft van fraude en ja jij roept fraude dus mag jij dat aantonen en niet andersom.

[quote]De stelling "Het zal wel op dat adres geweest zijn anders had Wehkamp het nooit zo gedaan", vind ik wat kort door de bocht; vooralsnog kan het nog steeds zo zijn dat de eventuele fraudeur direct na de levering het leveradres gewijzigd heeft, zodat op het eerste oog en dus voor een gemiddelde klantenservicemedewerker (die kunnen namelijk meestal niet zo heel diep kijken, omdat dat tenslotte in 999 van de 1000 gevallen ook niet nodig is) bij klachten de adressen overeenkomen. En dus handelt de medewerker het af volgens de standaard procedures: "Ja dan moet u maar even een brief schrijven hè..."

ha
door hanneke - Dec 30, 2010 om 12:56
321 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nooit gezegd dat het een complot van iemand is die Grietje haar huis niet

Grietje heeft wel degelijk gelijk na de rekeningen contact opgenomen, maar vond meermaals geen gehoor.
En nee, Grietje roept niet "fraude", Grietje roept dat zij het niet besteld heeft. Dat is heel wat anders.
Maar goed, nogmaals, ik wil ook niet ontkennen dat het mogelijk wel klopt wat Wehkamp doet, daarom heb ik ook gezegd dat er eerst eens antwoord moet komen op de vragen die ik stelde over wat er wanneer geleverd is en welk e-mailadres is gebruikt (hoewel hotmail-adressen natuurlijk ook bijzonder simpel aan te maken zijn en net zo makkelijk weer op te heffen).
O nog een andere interessante vraag is hoe oud het kind was op wiens naam de bestelling is gedaan.

Een andere vraag die ik net stelde, maar die quantas misschien kan beantwoorden omdat hij/zij schijnt te weten hoe het werkt bij Wehkamp: hoe kan het dat als iets besteld wordt op naam van een kind van Grietje, dat Grietje dan de BKR-registratie krijgt? Dat is ook wel raar denk ik? Als het kind oud genoeg was om een bestelling te mogen plaatsen (ik neem aan dat Wehkamp daar wel een leeftijdsgrens aan stelt?) dan is het ook oud genoeg om een BKR-registratie te krijgen, kijk maar naar alle 16-jarigen met een BKR-registratie wegens onbetaalde telefoonrekeningen... Dus op een of andere manier klopt dat ook niet met elkaar denk ik?

quantas
door quantas - Dec 30, 2010 om 13:07
670 Antwoorden / 0 Vragen

Tuurlijk klopt dat wel je kinderen bestellen het op JOUW naam dus logisch BKR komt ook op jouw naam evenals de rekening.

Als het op hun eigen naam was besteld was er geen probleem geweest.
Of het kind oud genoeg is, is eigenlijk niet relevant daar de ouders in dit geval moeten zorgen dat kinderen niet zomaar overal bij kunnen.

Vandaar ook mijn opmerking van het is waarschijnlijk een gescheiden vrouw die werkt maar de zorg van haar kinderen zelf niet aankan.

Uiteraard zijn er diverse mogelijkheden om zwaardere controles in te bouwen, alleen dan kom je weer voor het feit ik bestel het nu en het lieft gisteren wilde ik het al hebben.

Je sluit de oplichters daar deels mee uit door bv eerst betaling te eisen, maar je gooit gewoonweg 75% van je klanten weg.
Fraude is met alles mogelijk alleen is het in de meeste gevallen zo de fraude is door een bekende gedaan en meestal ook nog uit hetzelfde huis.

Als Ts meteen actie had ondernomen was het niet zover gekomen, je zegt ze heeft meteen gebeld nou sorry geloof er geen hout van daar je nl na ongeveer een maand of 4 pas bij de deurwaarder komt en dan ga je pas bij het bkr komen.

ha
door hanneke - Dec 30, 2010 om 13:50
321 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, Grietje heeft duidelijk aangegeven dat de bestelling was gedaan op naam van een van haar kinderen! En niet op haar naam! Zie onder andere de laatste regel van de eerste alinea van de oorspronkelijke vraag.

Je oordeel over Grietje vind ik trouwens wel erg aanmatigend en ik vind het ook bijzonder onbeleefd en beledigend dat je dat zo neerzet.

Ik ben het overigens wel met je eens dat het inbouwen van meer controles vertragend werkt voor al die mensen die wél te goeder trouw zijn. Ik zou het zelf ook heel vervelend vinden als ik - als normale klant - bijvoorbeeld iedere keer een kopie van mijn paspoort moet opsturen of zo. Dan ben ik inderdaad snel weg.
Maar goed, de keerzijde is dus wel dat de winkel er rekening mee moet houden dat er altijd mensen zijn die misbruik maken van "gaten" in procedures.

En voor een BKR-registratie is geen deurwaarder nodig hoor, dat kunnen ze theoretisch al gelijk doen zodra er een betalingsachterstand is.

Maar goed, laten we eerst even afwachten of de openstaande vragen nog beantwoord gaan worden door Grietje.

quantas
door quantas - Dec 30, 2010 om 14:05
670 Antwoorden / 0 Vragen

TS verteld gewoonweg niet alles ben ik bang.
Als het op naam van haar kinderen staat kan het onmogelijk op ts haar naam een bkr opleveren.

Dat is gewoonweg niet mogelijk of ze moeten dezelfde voorletters hebben maar dan is de geboortedatum leidend.

[quote]En voor een BKR-registratie is geen deurwaarder nodig hoor, dat kunnen ze theoretisch al gelijk doen zodra er een betalingsachterstand is.

Dat kan wel maar in het geval van wehkamp weet ik wel degelijk dat het pas is als je naar de deurwaarder bent gegaan en dan ben je toch verder als 1 brief.