st
door strandjutter Sep 23, 2012 om 13:36
Geldzaken & recht

Onverklaarbaar hoge rekening woningstichting

Mijn dochter is eind mei verhuist en gaan samenwonen.
Bij eindcontrole zijn er nog enkele werksaamheden geconstateerd die nog verricht moesten worden.
Hele huis is schoongemaakt en netjes achtergelaten.
Met de nieuwe bewoonster is niets afgesproken.
Er is een rapport opgemaakt.
Nu heeft ze een rekening van € 860,- gekeregen 4 maanden na verhuizing. Zonder specificatie. Met alleen dat het huis is schoongemaakt en de tuin is gedaan. En er nog een matras is gevonden in de kast van de woning.

Dit bedrag lijkt ons er hoog en niet duidelijk.
Ook op de bijgeleverde coppie staat een extra text over de tuin welke niet op de copie van mijn dochter staat met handtekening.

Hoe sterk staat ze juridisch hierin?
Ze was behoorlijk overstuur na deze rekening. Welke ze binnen 10 dagen moest voldoen.

groet,

381 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alser geen rapport is op gemaakt bij hrt begin en het eind van de huur, is het vlgens mijn begrip niet mogelijk om een schade betaling te eisen.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

LET OP!

U bevindt zich in de rubriek DISCUSSIES. VRAGEN HOREN THUIS in Vraag & Beantwoord.

Wilt u een VRAAG STELLEN over bijvoorbeeld een product of firma? Ga dan naar onze andere rubriek Vraag & Beantwoord!

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste strandjutter,

helaas kan ik uw vraag m.b.t. hoe sterk uw dochter juridisch staat niet beantwoorden.
Een heel bijzonder verhaal en het feit dat er na 4 maanden een rekening wordt ontvangen vind ik erg vreemd.
Als het goed is heeft uw dochter bij de 'oplevering van de huurwoning' een rapport gekregen van de eindkeuring. Als ik uw vraag goed begrijp dan beschikt uw dochter hierover.

Alleen punten die op die eindkeuring staan kunnen in rekening gebracht worden lijkt mij.
Na 4 maanden een rekening sturen met daarop 'tuin is gedaan' is natuurlijk erg vreemd. Het is logisch dat een tuin na 4 maanden onderhouden moet worden, maar dan wel op kosten van de huidige huurder of de woningstichting. Ook het schoonmaken komt, als dat niet op het eindrapport is vermeld, niet voor rekening van uw dochter.
De kosten welke betrekking hebben op de 'bij de eindkeuring geconstateerde werkzaamheden' zoals u beschrijft komen wel voor rekening van uw dochter. Wellicht is het mogelijk om via bekenden en/of internet te bepalen wat hier een redelijk bedrag voor zou zijn.

Geen idee hoe het contact is met de woningstichting, maar als ik in de schoenen van u of uw dochter zou staan zou ik telefonisch contact zoeken en om uitleg vragen. Hierbij zou ik dan de precieze specificatie willen zien van de werkzaamheden welke op de eindkeuring staan (een kopie van de factuur van het bedrijf/aannemer dat de werkzaamheden heeft verricht).
Dat zal waarschijnlijk op verzet stuiten, mocht uw dochter beschikken over een rechtsbijstandsverzekering dan is het wellicht een idee om dit daar na te vragen.

Om tijd te rekken, 10 dagen is erg kort, zou uw dochter een mail/brief kunnen sturen waarin ze de ontvangst van de factuur bevestigt en aangeeft dat de gefactureerde kosten niet in overeenstemming zijn met het rapport van de eindkeuring en er vanuit gaat dat er bij de woningstichting een fout is gemaakt en de factuur als 'niet verzonden' beschouwd (en dus niet betaalt).

Uw verhaal nogmaals teruglezend verwacht ik dat iedereen het toch wel heel bijzonder vind. In overleg gaan met de woningstichting (waar men het hopelijk toch ook wel erg bijzonder vind) lijkt mij de beste eerste optie. Het kan natuurlijk heel goed zo zijn dat de woningstichting ook maar probeert om even wat bij uw dochter te cashen terwijl ze zelf ook wel weten dat het niet klopt.

Heel veel succes !!