Je
door Jennever Feb 11, 2023 om 06:10
Geldzaken & recht

Opgelicht door familie

Door een familie lid opgelicht.

Jurist ingeschakeld maar , heb nu meer kosten.
Weet eigenlijk nu niet hoe ik het verder moet oplossen.
Mijn vraag kan kassa mij hiermee verder helpen?

Vriendelijke groet,

Jennever

1443 8 Rapporteer

ne
door neodutchio - Feb 11, 2023 om 08:03
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Kassa is een consumenten televisie programma, geen helpdesk voor individuele gevallen. Maar u kunt het altijd vragen door de redactie te benaderen.
U bent nu op het forum waar vrijwilligers ook hun hulp aanbieden. Maar om hulp te kunnen bieden is meer informatie nodig.

Thecla58
door Thecla58 - Feb 11, 2023 om 08:24
857 Antwoorden / 3 Vragen

Je hebt wellicht het juiste gedaan denk je. Maar... wellicht had je beter na kunnen denken over de kosten daarvan en dan die kosten af kunnen zeggen tegenover de kosten die verbonden zijn aan hetgeen dat familielid veroorzaakt heeft.
Misschien was je er dan achtergekomen dat een jurist inschakelen niet de beste oplossing was.

Je had misschien beter je verlies kunnen nemen. Nu heb je meer kosten. Uiteraard snap ik dat je baalt van dat familielid.

Succes.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 11, 2023 om 09:01
7195 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt Kassa via mail vragen wat u te doen staat: kassa@bnnvara.nl

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 11, 2023 om 09:55
16861 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft een jurist ingeschakeld en indien die succes heeft kan die zorgen dat de kosten worden verhaald indien het inderdaad tot een voor u gunstige uitkomst komt. U heeft het over oplichtiing en dat kan, indien goed bewijbaar tot een strafrechtelijk vonnis komen en dat inderdaad betekenen dat 'een lange adem nodig is' maar ook indien er onvoldoende aanleiding is voor een strafrechtelijk zaak maar een civiele.

U heeft het over een jurist, is dat een advocaat? M.b.t. de kosten kan het uitermate zinvol zijn om contact op re nemen met - Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl   om te bezien of u in aanmerking komt voor toevoeging. Ik ga er op dit moment vanuit dat u geen rechtsbijstandsverzekering heeft en u bijstand kunt krijgen van de verzekeraar.  Dan nog een vraag: zijn er meer familieleden die benadeeld zijn en u dus een meer gezamenlijke aktie kunt ondernemen?

Indien oplichting goed bewijsbaar lijkt, doe dan aangifte bij de politie!

rj
door rjw - Feb 11, 2023 om 10:45
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk dat de jurist de juiste persoon is om ditnte beantwoorden. Deze zal aan kunnen geven wat de mogelijkheden zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 11, 2023 om 12:54
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jennever,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Over wat voor een oplichting gaat het?

Hoe groot is de (financiële?) schade?

atlas1302
door atlas1302 - Feb 11, 2023 om 14:28
341 Antwoorden / 13 Vragen

Hi, ik drink Bokma. U bent door familie opgelicht, zijn de kosten van de advocaat hoger en meer dan dat voorvloeid uit de oplichting? Wat hebben ze dan opgelicht om u beter te kunnen beantwoorden, wat u zoveel geld kost of kwijt raakt.

Ik denk altijd maar zo, baten gaan voor de kosten..toch?

me
door mein33 Feb 11, 2023 om 17:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Die Bokma Vieux is toch niet te zuipen meneer atlas1302 !

jpm
door jpm Feb 11, 2023 om 18:17
820 Antwoorden / 28 Vragen

Het spreekwoord luidt werkelijk: de kosten gaan vóór de baten uit.

getty
door getty - Feb 11, 2023 om 17:14
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U moet bij de politie zijn

Kassa is een programma voor consumentenproblemen, en dat is uw probleem niet.