he
door hennasol Jul 18, 2008 om 17:40
Geldzaken & recht

Opheffen spaarrekiening SNS-bank

ik probeer sinds 9 juli 2008 mijn spaarrekening bij de SNS-bank op te heffen.   mijn bedoeling was dat het geld op ongeveer 16 juli op mijn giro zou staan en dan gebruikt zou worden voor een bepaald doel.  telefonisch was niet mogelijk maar wanneer ik een opheffingsformulier zou invullen zou het binnen 5 dagen op mijn tegenrekening staan. Het is nu 17 juli: géén geld op mijn tegenrekening. ik heb gisteren 5x gebeld met SNS, resultaat: nihil.  er zou een achterstand zijn in de administratie en het opheffen van privérekeningen zou voorrang hebben (!!!!). men kon geen enkele toezegging doen over wanneer e.e.a. op mijn rekening zou staan.  ik kon op mijn kop gaan staan, maar niets en niets ter wereld zou dit proces kunnen versnellen, ik moest maar afwachten................    wie kent dit soort praktijken, gebeurt dat ook bij andere banken???


 


 

1076 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2008 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hennasol.


Tip voor een eventuele volgende keer.


Als u het tegoed gewoon op uw tegenrekening had laten storten stond het op 10/9 op uw rekening (ex opgebouwde rente) en daarna opheffen.


Het opheffen met de opgebouwde rente kost tijd en heeft voor de bank geen prioriteit.


Groeten Harrie

ve
door verwijderd - Jul 18, 2008 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

overschrijven en een paar euro laten staan. anders contant ophalen en later zoals al geschreven is de rekening opheffen

ve
door verwijderd - Jul 18, 2008 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

of simpelweg via kas opnemen en op andere rekening storten ware aan te bevelen geweest. Nu lijkt het mij dat alleen "stennis"maken bij de bank en verder afwachten de remedie is.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2008 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

helaas is het nu te laat om alsnog naar de bank te gaan, dat wat ik met het geld wilde doen kan ook niet meer, te laat..........  En geloof me dat ik stennis heb gemaakt, maar dat deert niemand.   Ik heb deze vraag hier ook gesteld om er achter te komen of dit "normale" praktijken zijn bij de SNS-bank. Ik had het nog nooit meegemaakt. Bij providers van telecommunicatie dat wist ik wel, maar dat de banken zich nu ook al zo gaan gedragen, dat wist ik niet.


 


 

ve
door verwijderd - Jul 19, 2008 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij de meeste banken is er op dit moment een enorme administratieve achterstand. Nu is het overigens altijd erg kort om binnen 5 dagen een rekening op te laten heffen. Reken daar toch snel 3 weken voor (nu bij de meeste banken een week of 6)


ve
door verwijderd - Jul 19, 2008 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dag marcel 75,  mij werd in eerste instantie verteld, dat het geld binnen 5 dagen op mijn rekening zou staan.  en wat jij zegt dat 6 weken ook nog kan, dan moet mij van het hart, dat ik dat een schande vind.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2008 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@Henna,
Ben ik helemaal met je eens, maar de communicatie tussen de zogenaamde front-offices (oftewel de loketten bij de bank en de telefonische helpdesk) en de werkelijke werkvloer verloopt vaak zeer slecht.



ve
door verwijderd - Jul 19, 2008 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

QUOTE>Bij de meeste banken is er op dit moment een enorme administratieve achterstand.<QUOTE


En weer zo'n ongefundeerde onzin-opmerking!


 


 

ve
door verwijderd - Jul 19, 2008 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nu pas zie ik de stomme typefout van me. 10/9 moet 10/7 zijn oftewel de volgende dag.


Excuses, Harrie

ve
door verwijderd - Jul 19, 2008 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@d,
ik heb prive, maar vooral beroepsmatig met vrijwel alle banken in Nederland te maken. Bij de ING Bank, SNS Bank, Fortis Bank (ook de voormalige ASR tak), de Abn, Nationale Nederlanden, Achmea, Obvion (en zo kan ik nog wel even doorgaan) is de bereikbaarheid van verschillende afdelingen slecht en duurt het erg lang voordat alles geregeld is.

Nieuwe aanvragen zijn gemiddeld niet binnen 2  maanden afgewikkeld, weggaan/opzeggen duurt zo maar 4 weken voordat er aan begonnen wordt.

Dus D, tenzij je een medewerker bent van een van de weinige banken waar die achterstand niet is, zou ik graag willen weten waarom je een dergelijk ongefundeerde opmerking op mijn reactie meent te moeten maken. Ik meld tenminste inhoudelijk nog iets.



ve
door verwijderd - Jul 20, 2008 om 00:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Veel spaarders gedragen zich onrustig, mede omdat er geruchten in omloop worden gerbacht. De Beursindex kan U niet zijn ontgaan, dus ontstaat er wat krapte. Ineens kijken spaarders bewust naar een hoger rentepercentage nu banken nieuwe spaarders hogere rente in het vooruitzicht stellen. De markt is onzeker. Kortom U koos economisch gezien een slecht moment. Opheffen was iets te drastisch, U had er beter aan gedaan geruisloos in etappes op te nemen, maar daar heeft U nu niets meer aan.


Toch vraag ik me af wat er op tegen is wanneer U nu diverse opnamen doet in afwachting van de totale afwikkeling van het restant, eindbedrag. Bekijk de voorwaarden eens hoeveel U per dag mag opnemen en maak daar gebruik van.


Wanneer de bestemming van Uw spaargeld b.v. het kopen van een woning betreft of inlossen van een schuld, dan zal de bank U de konsekwenties door hun vertraging moeten vergoeden.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2008 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

opname beperkingen zijn er in feite alleen maar bij bankautomaattransacties (uit veiligheidsoogpunt). Via kas moet men in beginsel "alles"kunnen opnemen, wel wordt dan vaak gevraagd om melding vooraf om het gevraagde ook in kas te hebben.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Geboren Amsterdammer
Geboren Amsterdammer - Jan 10, 2024 om 22:32
Winkels & webshops
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?

Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?

Geachte forumleden,

Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....

Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?

Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan? Lees meer

Martijn van den Ham
Martijn van den Ham - May 7, 2024 om 18:46
Huishouden & energie

LOQED slim slot

Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt. ... Lees meer

Vp
Vpk75 - May 12, 2024 om 14:33
Geldzaken & recht

BKR gegevens, moeten die gewaarmerkt zijn?

Wij willen een nieuwe woning bezichtigen en de cooperatie vraagt om de BKR gegevens. Het gaat om een vrije sector woning. Maar die gevens kosten gewaarmerkt 15 euro pp.
Is dat nodig of mag ik het ook, aangezien ik het gratis mag inzien, screenshotten en in een document zetten, denkt u?
Dat mag wel met de BRP gegevens, staat er. Daar staat het namelijk gewoon bij vermeld, in de info voora ... Lees meer