k.
door k.luiting01 Jun 11, 2016 om 11:01
Geldzaken & recht

Opname tijdens gesprek

Wie kan mij advies geven.

Ik heb een gesprek gehad met mijn leidinggevende, over het volgen van een cursusen en flexibele inzetbaarheid en vakantieuren.
Tegen de flexibele inzetbaarheid heb ik geen bezwaar, wat betreft de vakantieuren hebben wij afgesproken dat ik die mag opsparen om eerder met pensioen te gaan (setember 2017).
Nu heb ik een verslag van dat gesprek gekregen waarin niet staat dat ik mijn vakantieuren mag gebruiken om eerder met pensioen te gaan, maar dat ik ze moet gebruiken om mijn uren aan te vullen als ik te kort of als er te weinig of geen werk is.
Ik werk in de zorg 9 uur per week + deeltijd pensioen.
Volgens mij is het gesprek opgenomen zonder dit te zeggen zij waren met hun tweën en ik alleen.
Mijn vraag is: is dat gesprek rechtsgeldig en zo ja heb ik recht dat zij dat gesprek naar mij toe sturen.

ACL te P

1042 5 Rapporteer

ja
door jackyh - Jun 11, 2016 om 11:09
953 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens u is het gesprek opgenomen. Is het nu zo dat het de juiste weergave is of is uw versie de juiste. Als het laatste het geval is dan kunt u beter schriftelijk bezwaar maken en uitleggen dat de door hen genoemde versie niet de afspraak was.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 11, 2016 om 11:15
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat recht heeft u. En de mondelinge afspraak is rechtsgeldig, u moet deze dan wel kunnen bewijzen, anders komt vanuit de andere kant misschien ontkenning. Als u denkt dat men echt moeilijk gaat doen, dan raad ik u aan het eventuele opgenomen gesprek schriftelijk op te vragen en nu al aan te geven dat wat er in het verslag staat niet is wat is afgesproken. (per aangetekende brief en per mail).
Schrijf het op een vriendelijke zakelijke manier op. En verzoek om een schriftelijke reactie binnen een redelijke termijn.

Als u op goede voet met uw leidinggevende staat en dit lijkt een vergissing, dan kunt u het misschien ook anders oplossen (weer mondeling, waarbij het verslag op uw verzoek wordt aangepast), dat moet u zelf inschatten.

mathijs_b
door mathijs_b - Jun 11, 2016 om 11:45
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik neem geregeld zakelijke gesprekken op, b.v bij specialist of jurist. Maar vooraf vraag ik, met de recorder al ingeschakeld, of de ander daar geen bezwaar tegen heeft.
De toestemming wordt dus ook opgenomen, na een afwijzing schakel ik de recorder uiteraard uit. Dit is echter nog nooit nodig geweest.
Het valt wel steeds op dat de ander voorzichtiger is met wat hij zegt.

sw
door swat1500 - Jun 11, 2016 om 14:33
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens is een afspraak dat vakantie verlof uren worden gebruikt om uren aan te vullen als u te kort komt er weinig of geen werk is in strijd met de regels.
Het is aan u om te bepalen wanneer u vakantieverlof opneemt.
Uw werkgever dient er voor te zorgen dat u voldoende uren wordt ingeroosterd om te werken volgens de arbeidsovereenkomst. Kan hij u niet voldoende inroosteren dan komen die niet ingeroosterde uren voor zijn en niet uw rekening.
U zou anders het risico lopen bij structureel minder inroosteren opeens door uw vakantie verlof uren heen te zijn zonder daadwerkelijk met vakantie te zijn gegaan.

jo
door jorisw - Jun 11, 2016 om 14:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Op basis waarvan denk je dat het gesprek ik opgenomen?