Ron Valk
door Ron Valk Nov 20, 2023 om 19:13
Geldzaken & recht

Opzeggen ViaPlay

Ik heb een rare vraag, gezien de huidige ontwikkelingen ommtrent Viaplay.
Ikzelf heb een abonnement genomen, puur en alleen voor de F1.
Viaplay verhoogde dit jaar 2023 de kosten, maar men werd beloont als je al abbonee was vanaf dag 1, dus men een jaar abonnemt kon afsluiten voor 11 euro per maand.
Prima, alleen dat loopt nu volgens de afsrpaak tot eind april 2024.
Maar hoe zit het nu met mijn rechten indien Viaplay gedwongen word door hun situatie om er de stekker uit te trekken en dus niet meer levert waar ik feitelijk voor betaal ?
Stel, ze zenden dus totaal niks meer van sport uit, noodgedwongen.
Mag ik dan gewoon mijn contract voortijdig opzeggen, daar Viaplay feitelijk de content niet meer kan leveren waar ik eigenlijk mij juist speciaal daarvoor heb geabonneerd ?
Stel, er zitten zo`n miljoen mensen vast aan hetzelfde contract, dat is dus 11 euro maal een miljoen, waarvan 750.000 mensen zeggen, ik voel me nu beetgenomen, maar tel wel uit je winst dat je dus vast zit aan een contract, waar de levenrancier feitelijk niet levert waarvoor je betaald.

Mag ik dan gewoon mijn automatische incasso stopzetten en de rest van mijn contract dus niet betalen, waarmee ik dus begrijp dat ik dan ook geen content meer kan bekijken op Viaplay ?

7667 11 Rapporteer
sira
door sira - Nov 20, 2023 om 19:32
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Mag ik dan gewoon mijn automatische incasso stopzetten en de rest van mijn contract dus niet betalen,
Als u een jaarabonnement heeft afgesloten, kunt u bovenstaande niet doen, want dan krijgt u problemen.

Uitsluitend als ze niet zouden leveren, kunt u ze schriftelijk in gebreke stellen.
Ik vond de volgende link en waar u bang voor bent, gaat pas na 2024 spelen, dus u kunt uw abonnement gewoon uitzitten.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-stopt-mogelijk-in-nederland-bij-verlies-formule-1/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Ron Valk
door Ron Valk Nov 20, 2023 om 20:33
Antwoorden / 1 Vragen

Dat maakt nu wel de uitdaging groter, een bedrijf die zich enorm druk gaat maken, indien Viaplay daadwerkelijk hun cijfers niet oo orde krijt, om 50 euro die ik dan nog zou moeten voldoen en dan de gang naar de rechter willen gaan.
Mwah....dat zou het echt goed doen in het daglicht waarin Viaplaynu verkeerd op social media....dus per 1 december stagneer ik dus gwoon de incasoo Word vervolgd dus...

Ja
door JannyBoe - Nov 21, 2023 om 10:43
520 Antwoorden / Vragen

Hallo Ron, ik zou gewoon afwachten wat er gebeurt.
En er niet op vooruitlopen. Geruchten kun je niets mee.
Er is op dit moment nog niets aan de hand tenslotte.

ba
door basic2 - Nov 21, 2023 om 12:55
15 Antwoorden / Vragen

Automatische incasso stopzetten of storneren kan ik je niet aanraden. Je hebt natuurlijk niet alleen Viaplay afgesloten om F1 te zien. Er is nog veel meer content wat je allemaal nog mag zien. Mochten ze stoppen met F1 of met alles hoef je echt niet meer te betalen. Dus rustig afwachten even.
Ik ben ook alleen lid om de F1, maar voor het volle bedrag via Ziggo. Ik kan nu na volgende weekend opzeggen. Dat ga ik ook vast doen. De kans dat ze F1 volgend jaar nog uitzenden is klein.

ro
door ronny530 - Nov 21, 2023 om 15:47
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Zo'n vaart zal het nu nog niet lopen omdat Viaplay in Nederland ook in 2024 actief blijft.
Mocht Viaplay failliet gaan dan vervallen de resterende jaarcontracten ook en hoeft u de reserende termijnen ook niet meer te voldoen.
U voelt zich nu al beet genomen terwijl u nog niet eens weet wat er gaat gebeuren.
Op uw stelling van één miljoen abonnee's ga ik niet in want u neemt aan dat Viaplay alleen jaar abonnementen aanbiedt maar dat is zeker niet het geval.

rj
door rjw - Nov 21, 2023 om 19:43
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Of je kunt opzeggen hangt helemaal af van wat er precies in de overeenkomst staat. Als daar heel expliciet staat dat je ten alle tijde F1 krijgt kan je opzeggen als ze daar mee stoppen. Als er staat dat ze televisieprogramma's leveren wordt het een lastiger verhaal.

sw
door swat1500 - Nov 22, 2023 om 09:01
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Opzeggen doet u niet door het storneren van afgeschreven bedragen of door het stoppen met betalen.
In de voorwaarden staat op welke wijze u de overeenkomst kunt beëindigen.
Elke andere wijze doet een overeenkomst niet stoppen en incassokosten komen dan volledig voor uw rekening. Die kunnen aardig oplopen en aanzienlijk meer bedragen dan de huidige maandelijkse kosten tot het eind van de overeenkomst.

jewee
door jewee - Nov 22, 2023 om 11:56
61 Antwoorden / Vragen

Ik zou, als ik jou was, in maart 2024 opzeggen en sws een jaarabonnement op F1TV nemen....die zendt alleen F1 uit- dat wil je ook- en kost maar € 64,95 per jaar, oftewel € 5,40 per maand.
Ik kijk al jaren via F1TV naar tevredenheid.

Overigens moet je je jaarcontract wel gewoon uitzitten, wel bijtijds opzeggen, ws.een maand van te voren opzeggen.

anduril
door anduril Nov 22, 2023 om 14:21
167 Antwoorden / 1 Vragen

f1tv.formula1.com is nu € 7,99 per maand, ook met Nederlands commentaar en F2 en F3

mo
door mof - Nov 22, 2023 om 12:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

DAt hangt af van de voorwaarden. Als daarin staat dat het aanbod niet vast ligt en kan wijzigen al naar gelang de beschikbaarheid dan krijgt u gewoon geleverd waarvoor u heeft getekend. Normaalgesproken kan het aanbod wijzigen en betaald u voor het momentane aanbod en niet voor een specifiek kanaal. Als in uw voorwaarden staat dat F1 specifiek en altijd wordt geleverd mag u kostenloos opzeggen.

Klapper
door Klapper - Nov 22, 2023 om 13:55
1 Antwoorden / Vragen
anduril
door anduril - Nov 22, 2023 om 14:11
167 Antwoorden / 1 Vragen

Zeg op en stap over naar f1tv.formula1.com, is (nu) maar € 7,99 per maand en ook met Nederlands commentaar.