du
door dutch249 Dec 11, 2018 om 14:11
Geldzaken & recht

Overname Fiber door OnLine

Beste,

Onlangs is Fiber door OnLine overgenomen.
In de aankondigingsbrief werd nadrukkelijk gesteld dat er geen veranderingen zouden plaats vinden voor de klant behalve een minimale verhoging (39,93 naa4 41 euro).
De eerste rekening werd echter (39,95 reeds betaald door en aan Fiber) 50 euro.
Op mijn vraag hoe dit mogelijk was kreeg ik het antwoord dat dit temaken had met de setup-box en een extrazender. Nagekeken en er stond inderdaad een vinkje voor 5 euro (????) bij een zender. Hoe dat kwam weet ik niet. Heb wel gezocht naar een zender vanwege de nieuwe nummers.
Gemeld dat ik geen contractuele verplchting had met OnLine en dus de 50 euro niet betaalde.
Zijn er meer van deze ervaringen?

Graag uw antwoord.

J.Minekus


5503 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2018 om 14:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Zijn er meer van deze ervaringen?
Geen idee. Maar als er al dan niet abusievelijk een vinkje geplaatst is kan dit toch teruggedraaid worden?
En dan betaal je toch gewoon de afgesproken abonnementsprijs?

Ge
door Genee - Dec 11, 2018 om 14:43
1509 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat is dat met die setup-box, heeft u een andere gekregen waarvoor u moet betalen?

Kijk wel goed voor welke maand u nog betaald hebt aan fiber en welke maand u moet of gaat betalen aan Online.

panter22
door panter22 - Dec 11, 2018 om 15:37
6599 Antwoorden / Vragen
1

In plaats van de afgesproken €42 moet je nu €50 per maand betalen.
In Mijn Online, staat aangevinkt een extra zender voor €5 per maand.
Had je deze extra zender niet bij Fiber en je hebt die zender niet besteld, dan is er een vergissing gemaakt.
Schrijf in dat geval een mail aan Online dat je de zender niet hebt besteld en ook niet bij Fiber had, Dat je wilt dat Online dit terugdraait.
En dan die setup-box. Dat is toch dezelfde die je bij Fiber had? Moet je daar nu extra voor betalen?
Als Online Fiber in jullie woonplaats of regio heeft overgenomen en je bent er mee akkoord gegaan, dan heb je nu een contract met Online. Dus die €50 moet je betalen.
Als je zowel Fiber als Online hebt betaald, dan klopt er iets niet. Mogelijk betaalde je met een automatische incasso aan Fiber en dat is niet stopgezet?
Neem dan contact op met Fiber.

Cookies
door Cookies - Dec 11, 2018 om 15:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

.......Nagekeken en er stond inderdaad een vinkje voor 5 euro (????) bij een zender. Hoe dat kwam weet ik niet. Heb wel gezocht naar een zender vanwege de nieuwe nummers......

Je zult wel een foutje hebben gemaakt. Online gaat echt niet kijken bij wie ze stiekem een vinkje kunnen zetten. Je hebt nu wel degelijk een contractuele verplichting met Online. Maar als je jezelf een hoop gedoe en extra kosten op de hals wilt halen, moet je gewoon niet betalen.

marita5
door marita5 - Dec 11, 2018 om 15:59
11517 Antwoorden / 15 Vragen
4

Hallo Dutch249 , 

*Update 12-11-18: informatie voor bestaande Fiber/Stipte DSL klanten .

Klanten van Stipte en Fiber behouden eigen apparatuur/hardware. Het uitgangspunt is dat alles hetzelfde blijft en er ook geen veranderingen zijn qua instellingen. Bestaande klanten worden over de wijzigingen en de omzetting geïnformeerd per mail of post. Bij oplevering wordt er een laatste mail verzonden. Het aanbod blijft nagenoeg hetzelfde. Klanten gaan geen nieuw contracttermijn aan, maar zoals wettelijk is vastgelegd kan de klant altijd opzeggen bij contractverslechtering. Mocht je als klant het dus niet eens zijn met het aanbod dat je krijgt van Online.nl dan kun je er voor kiezen om het contract te ontbinden. De facturen zullen binnen afzienbare tijd vanuit Online.nl verstuurd worden. En mailadressen op het domein van stipte.nl blijven ongewijzigd.

https://www.internetten.nl/nieuws/fiber-en-stipte-nemen-geen-nieuwe-klanten-meer-aan 

 
Nagekeken en er stond inderdaad een vinkje voor 5 euro (????) bij een zender. Hoe dat kwam weet ik niet. Heb wel gezocht naar een zender vanwege de nieuwe nummers

Wie heeft een vinkje geplaatst , de kabouters ?

 Gemeld dat ik geen contractuele verplchting had met OnLine 

U heeft wel degelijk een contract met Online , als u het er niet mee eens was geweest , had u kunnen opzeggen 

Trouwens hoe komt u aan een bedrag van € 50,- ?

€41, - + € 5,- = € 46,- .

Of is het : betaald aan Fiber € 39,95 + €5,- extra zender en € 5,- setup box = € 49,95 .
Als u geen neuwe setup box heeft , dan contact opnemen met Online .

audb
door audb - Dec 12, 2018 om 13:43
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

U mag uw contract gewoon opzeggen als er ook andere voorwaarden zijn en dat is in de meeste gevall ook zo.

Helaas is het wel zo dat als u een contract had bij Fiber dat deze doorgaat bij Online maar ze moeten u wel de mogelijkheid bieden om zonder kkosten het contract op te zeggen daar u speciaal voor Fiber en niet voor Online heeft gekozen.

mo
door mof - Dec 12, 2018 om 14:23
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Door mee te gaan na de overname is uw contract ook overgegaan, dus die contractuele verplichting heeft u wel.
echter, er is gezegd dat de prijs 41 euro zou worden. Als u verder niets heeftt bijbesteld dan kunnen ze niet ongevraagd meer laten betalen, ook niet als ze ongevraagd meer zenders leveren.
daaraan zou ik me vasthouden.

Fi
door Fireblade74nl - Mar 17, 2019 om 15:43
1 Antwoorden / Vragen
0

De extra zender staat lis van die overname volgens mij.  
Geen enkel bericht hoe dan ook over de overname. Geen post, geen mail. 

Nu scrijven zeineens zonder enigeberichtgeving 89,95 af van mijn rekening.  Hebben blijkbaar maanden niet geincasseerd. 

Ze werken daar zo klantonvriendelijk en naast elkaar af en hebben geen enkel idee watze aan het doen zijn. Alleen maar met zichzelf bezig. 

Ga het snel opzeggen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Josp003
Josp003 - Apr 29, 2024 om 19:04
Garantie & verzekeringen

Garantie voorwaarden

ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden  over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar ... Lees meer

p.
p.j.de leur - Apr 29, 2024 om 16:31
Voeding & gezondheid

Krimpflatie

Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L  qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.]   Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer

Kn
Knipperbolletje - May 1, 2024 om 14:09
Geldzaken & recht

ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.

In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont.  Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig." 
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri ... Lees meer