Ta
door TanteT May 3, 2023 om 13:07
Geldzaken & recht
Pakket blijft steken bij DHL

Ik heb zaterdag J.L. Een pakket naar een service centrum van DHL gebracht.

Het is nu woensdag en in de app staat het pakket nog steeds op "Klaar

voor versturen naar het sorteercentrum."

Ik begin me zorgen te maken.

Aangezien de waarde van het pakket € 200,-- is heb ik het verzekerd

verstuurd.

Volgens DHL kan je dan zorgeloos je pakket versturen kan en bij verlies

of diefstal het vergoed wordt.

Ik heb via marktplaats de koper wel gemeld dat ik eigenlijk liever niet

verstuurde. Toen de koper dat wel graag wilde heb ik

gezegd dat ik dat alleen voor/op eigen risicowilde doen.

Contact via DHL chatbox levert een geprogrameerde reactie op en telefonisch

contacht kost € 0,50 p.m.

Nu heb ik een paar vragen

Hoe lang zou ik eventueel moeten afwachten.

Mag DHL kosten rekenen voor telefonisch contact met de klantenservice

voor info over het pakket ?

Kan ik DHL in gebreke stellen en aanspraak maken op de verzekering en

hoe doe je dat ?

7194 4 Rapporteer

sw
door swat1500 - May 3, 2023 om 19:04
3792 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft natuurlijk de verzend voorwaarden gelezen van DHL. Daarin zal staan binnen welke termijn DHL de bezorging van het pakket moet uitvoeren. Als DHL die termijn niet haalt heeft u een grond om DHL in gebreke te stellen. Lees dus even de voorwaarden na.
Klant vriendelijik is anders maar is geen enkele Wet die verbiedt dat DHL voor gebruik van het klantenservice nummer kosten rekent.
Zodra DHL de afspraken met u nakomt kunt u DHL in gebreke stellen. Meestal moet dit via een brief. Daarvan zijn op internet voorbeelden te vinden.

Kezz
door Kezz - Jan 4, 2024 om 21:19
1 Antwoorden / Vragen

ik heb hetzelfde die robot hulp heeft onderzoek gestart ze kunnen het pakket nergens traceren ze hebben het maar vermist opgegeven en ik krijg maar een vergoeding van 3 euro per kilo en de gene op marktplaats heeft wel lekker zijn 100 euro

ja
door janam - Jan 4, 2024 om 22:34
6 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb dezelfde ervaring/aanvaring met DHL. Het pakket welke door DHL bezorgd zou worden, raakte vermist.
DHL neemt geen enkele verantwoording en is niet bereikbaar.
Je. krijgt vergoeding naar gewicht van het pakket. Is dat niet bekend,dan krijg je €3,40.
Voor verzendkosten hebben ze €3,99 geïncasseerd, maar ze hebben niks verzonden.