Ta
door TanteT May 3, 2023 om 13:07
Geldzaken & recht
Pakket blijft steken bij DHL

Pakket blijft steken bij DHL

Ik heb zaterdag J.L. Een pakket naar een service centrum van DHL gebracht.

Het is nu woensdag en in de app staat het pakket nog steeds op "Klaar

voor versturen naar het sorteercentrum."

Ik begin me zorgen te maken.

Aangezien de waarde van het pakket € 200,-- is heb ik het verzekerd

verstuurd.

Volgens DHL kan je dan zorgeloos je pakket versturen kan en bij verlies

of diefstal het vergoed wordt.

Ik heb via marktplaats de koper wel gemeld dat ik eigenlijk liever niet

verstuurde. Toen de koper dat wel graag wilde heb ik

gezegd dat ik dat alleen voor/op eigen risicowilde doen.

Contact via DHL chatbox levert een geprogrameerde reactie op en telefonisch

contacht kost € 0,50 p.m.

 

Nu heb ik een paar vragen

 

Hoe lang zou ik eventueel moeten afwachten.

Mag DHL kosten rekenen voor telefonisch contact met de klantenservice

voor info over het pakket ?

Kan ik DHL in gebreke stellen en aanspraak maken op de verzekering en

hoe doe je dat ?

7194 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - May 3, 2023 om 19:04
3792 Antwoorden / 0 Vragen
0

U heeft natuurlijk de verzend voorwaarden gelezen van DHL. Daarin zal staan binnen welke termijn DHL de bezorging van het pakket moet uitvoeren. Als DHL die termijn niet haalt heeft u een grond om DHL in gebreke te stellen. Lees dus even de voorwaarden na.
Klant vriendelijik is anders maar is geen enkele Wet die verbiedt dat DHL voor gebruik van het klantenservice nummer kosten rekent.
Zodra DHL de afspraken met u nakomt kunt u DHL in gebreke stellen. Meestal moet dit via een brief. Daarvan zijn op internet voorbeelden te vinden.

Kezz
door Kezz - Jan 4, 2024 om 21:19
1 Antwoorden / Vragen
0

ik heb hetzelfde die robot hulp heeft onderzoek gestart ze kunnen het pakket nergens traceren ze hebben het maar vermist opgegeven en ik krijg maar een vergoeding van 3 euro per kilo en de gene op marktplaats heeft wel lekker zijn 100 euro

ja
door janam - Jan 4, 2024 om 22:34
6 Antwoorden / 9 Vragen
0

Ik heb dezelfde ervaring/aanvaring met DHL. Het pakket welke door DHL bezorgd zou worden, raakte vermist.
DHL neemt geen enkele verantwoording en is niet bereikbaar.
Je. krijgt vergoeding naar gewicht van het pakket. Is dat niet bekend,dan krijg je €3,40.
Voor verzendkosten hebben ze €3,99 geïncasseerd, maar ze hebben niks verzonden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer

Da
DarshanJSB - May 5, 2024 om 10:06
Vakantie & reizen

Compensatie voor een non EU vlucht

Op 19 april 2024, om 15:40 (Japanse tijd) zou ik in het vliegtuig stappen van Haneda airport naar Guangzhou airport om daar mijn directe vlucht om op 20 april 08:00 (NL tijd) aan te komen in Amsterdam, deze vluchten werden gedaan door China Southern Airlines (CSA).   Vanaf Haneda airport waren de vertragingen al begonnen, 3x vertraagd (19:00, 22:40 en 01:00) waardoor ik uiteindelijk op 20 april ... Lees meer

ga
galen135 - May 8, 2024 om 11:23
Auto & vervoer

DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten

Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer