Parship
Ik heb een abonnement afgesloten waarbij ik in de voorwaarden 'te aller tijden opzeggen' heb gelezen. Op die basis heb ik een 12 maanden contact afgesloten. Ik wilde vervolgens opzeggen omdat ik ontevreden ben over de dienst en kon dat niet omdat zij zich vasthouden aan de voorwaarden en 'kliks & akkoorden' die ik heb gegeven op hun website. Volgens hun heb ik alles kunnen lezen, dat klopt maar wel met de wetenschap dat ik ten aller tijden op kon zeggen heb ik dat gedaan. Ik had hem immers zo opgevat in de voorwaarden. Ze weigeren ook maar enige medewerking of coulance. Ik vind ze echt walgelijk bezig. Ze zijn totaal niet klantvriendelijk en behulpzaam. Heeft iemand een idee hoe ik toch van dit wurgcontract af kan. Ik heb mij echt vergist in een dure fout die mij bij 40 euro per maand kost. Ze bieden een pauze of overdracht naar een ander aan. Dit zijn voor mij beide geen passende oplossingen.
U houdt zich aan de door u gelezen algemene voorwaarden en daarin staat waarschijnlijk ook, en net zo (on-)duidelijk, hoe u kunt opzeggen en hoe u een klacht kunt insturen ...
Wat is het probleem? U heeft de voorwaarden onjuist geïnterpreteerd ... ? Laat dan een jurist hierna kijken of stuur de betreffende passage naar Consuwijzer.nl en laat u kostenloos adviseren of die voorwaarden mogelijk niet deugen.
Maar ...
lees eerst het regelwerk door: https://w.gratisdatingsite.nl/faqs/hoe-kan-ik-het-lidmaatschap-van-parship-stopzetten/
Ik denk dat u het eerste jaar niet kan opzeggen; zal zeker in de voorwaarden staan. Te allen tijde kan ik me nauwelijks voorstellen.
Hallo FrankSepter ,
De voorwaarden :
Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging:
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging:
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur:
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten .
Bron : parship.nl
Zoals ik het hier lees , heeft u na 12 maanden een opzegtermijn van 1 maand .
Ze zijn aangesloten bij thuiswinkel.org , dien daar een klacht in , klik op de rode regel .
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Waarom een klacht indienen? Contract is voor 12 maanden aangegaan en is daarna opzegbaar.
Waterdicht dus.
Ik lees dit in de voorwaarden.
.
5. Opzegging
5.1 De klant heeft te allen tijde het recht om de overeenkomst tot een kosteloos lidmaatschap per direct op te zeggen. Een kosteloos lidmaatschap kan worden opgezegd door het aanklikken van de link "Profiel verwijderen" in de rubriek "Mijn Profiel" / "Gegevens & instellingen" / "Profielstatus" en het bevestigen van de verwijdering door het invoeren van het zelfgekozen wachtwoord.
5.2 De opzegging van het betaalde lidmaatschap ("Premium-lidmaatschap") is mogelijk voor het einde van de door de klant gekozen looptijd. De opzegging is slechts geldig als deze in uitdrukkelijke, geschreven vorm plaatsvindt (brief, fax of e-mail of via het contactformulier op de Parship website).
U heeft volgens de voorwaarde inderdaad het recht om te allen tijde met onmiddellijke ingang op te zeggen. Dat heeft u goed gelezen. Lees echter ook het vervolg van het betreffende artikel. Daar leest u dat u dan wel verplicht bent het nog niet betaalde deel van de overeenkomst in een keer te betalen.
Punt 5.3 :
5.3 De overeenkomst wordt na afloop van de oorspronkelijke duur omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, voor zover de klant zijn overeenkomst niet tijdig opzegt. In de eerste twee weken na verlenging van de overeenkomst heeft de klant de mogelijkheid om de Parship-test opnieuw te maken en het nieuwe persoonlijkheidsrapport als PDF te ontvangen. Na verlenging kan de klant de overeenkomst op elke dag van de maand zonder vergoeding opzeggen. Het lidmaatschap loopt in dat geval één maand na de dag van de opzegging af.
Dit zijn voor mij beide geen passende oplossingen.
Tja, jammer. Volgende keer eerst goed de Voorwaarden lezen voordat je iets afsluit.
Wurgcontract?
Ja , teveel vrouwen , vrouwen zijn nu eenmaal duur ;-))
Huh? Die uitdrukking wordt veel teveel gebruikt door mensen die zichzelf in de problemen helpen of zoals hier iemand die via internet aan de vrouw (sex?) wil geraken. Zielepoten die niet normaal een vrouw/partner kunnen vinden omdat ze niet zo goed in de markt liggen? En vrouwen zijn het op die site natuurlijk niet of nauwelijks. Het is dan dat mannen een dure hobby hebben maar uiteindelijk daar niet voor willen betalen en dan maar gaan klagen of het over wurgcontract hebben. Net zoals met leningen nemen, dus op te grote voet leven.
Het is heel simpel: je hebt een 1-jarig contract afgesloten. Dat betekent dus dat je er een jaar aan vast zit. Vergelijkbaar met jaarcontracten bij (mobiele) providers, energieleveranciers enz.
Parship handelt 100% correct en een klacht daarover waar dan ook indienen, heeft geen enkele zin.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Merkkleding besteld, chinees goed gekregen
Via Bertina moda (of Van Dongen mode) een jas besteld van Gant.
Er komt weken later een jas uit China, niet de maat en niet met het Gant-logo.
Geprobeerd terug te sturen en geld terug te krijgen, maar zij sparren met allerlei eigen regeltjes,
Heb gemaild dat dat tegen de Europese regels is, maar niets meer gehoord.
Kunt u mij adviseren?
F. Koot
06 [telefoonnum
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer