ey
door eyecatcher May 4, 2008 om 17:20
Geldzaken & recht

Paypal afboekingen

Hallo,

Onze 16 jarige zoon speelt via internet het spel conquer online. Om voortgang te boeken bij het spel,wordt de spelers de mogelijkheid geboden credits te kopen. Wij als ouders waren van dit laatste NIET op de hoogte.

Tot wij de afboekingen voor deze credits op de binnengekomen afschriften van de postbank spaarrekening van onze zoon aantroffen. Wij hebben toen meteen de afboekingen, zover als mogelijk terug laten boeken! Een aantal weken later ontvingen wij per telefoon een aanmaning om het terug geboekte bedrag direct op rekening van paypal te storten, de persoon aan de telefoon stond er op mijn zoon te spreken, waarop ik hem vertelde dat mijn zoon 16 jaar is en hij mij te woord diende te staan!

Nu heb ik twee schriftelijke aanmaningen gekregen, waarop geen briefhoofd, geen nederlands adres, wel een een tel.nr: 0800 942871 staat, waarop een melding dat het nummer niet in gebruik is! Verder een engels telefoonnummer waarop een antwoord apparaat met melding! Op de achterzijde van de enveloppe staat een postbus nr. in Bellshill (Engeland). Nu heb ik paypal GEEN toestemming gegeven om afschrijvingen te doen van mijn zoons rekening, en omdat mijn zoon minderjarig is heeft hij hier ook geen toestemming voor te geven! In het aanmeldformulier blijkt dat er gevraagd wordt of men 18 jaar of ouder is, maar er wordt niet naar een legitimatie of iets dergelijks gevraagd!

Wij als ouders hebben onze zoon ook geen toestemming gegeven om een paypal rekening te openen!

Onze vraag is, zijn er mensen die soort gelijke ervaringen hebben, en hoe is men met deze zaken omgegaan?

Nu blijkt in het

1095 2 Rapporteer

vr
door vrijwilliger - May 4, 2008 om 17:41
15 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Bij mijn weten is het bij het openen van een PayPal rekening zo, dat een minderjarige altijd een mede-ondertekening nodig heeft van een meerderjarige. Mogelijk heeft uw zoon hierover niet de waarheid verteld.
Maar legt u het probleem eens voor via het volgende Email adres:
service@paypal.nl
Mijn ervaring is dat bij vragen, Paypal altijd vrij snel en correct antwoord geeft.

poltol
door poltol - May 4, 2008 om 19:03
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Hierbij de site van Paypal. Met de overeenkomsten.

http://www.paypal.nl/nl

U kunt bellen met 0900 - 2658950. Van ma t/m vrij vanaf 0800 uur tot 16.30 uur. Kost 10 eurocent per minuut.

Vr.gr. poltol