ke
door kees hydra Apr 7, 2012 om 20:21
Geldzaken & recht

Pensioen

Een aantal jaren geleden heeft de regering de pensioenfondsen afgeroomd omdat ze teveel vermogen hadden.

Waarom wordt, nu de pensioenfondsen met problemen zit, dit geld nu niet teruggestord?

Met dank. Kees

636 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat de overheid ook in de problemen zit?

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is m.i. iets te simpel, giermee heeft "onze regering" ons als eerste in de problemen gebracht en mogen wij toch weer als eerste de zaak oplossen

Kees

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke beloften komen wel uit? Het gaat van kwaad tot erger.
Kijk maar even naar onze voedselbanken (het is maar goed dat ze er zijn)

Kees

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

kees hydra schreef op zaterdag 7 apr 2012, 21:01: Is m.i. iets te simpel, giermee heeft "onze regering" ons als eerste in de problemen gebracht en mogen wij toch weer als eerste de zaak oplossen

Kees

Dat kunt u wel simpel vinden maar zo werkt het in Nederland.
De staat roept eerst het zuur dan het zoet, nu snoeien straks bloeien etc etc.
Maar meestal valt het net verkeerd en dan komen beloftes etc niet meer uit.

Ik ben wel van mening dat niet de staat ons in problemen heeft gebracht maar het volk en het bedrijfsleven beide voor een groot deel.
De staat heeft enkel te laat en verkeerd gereageerd.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb je onderbouwende persberichten of websites bij jouw statement en vraag, dan weet iedereen ook waar we het over hebben ;)

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb, jammer genoeg, de tijd om de kranten te lezen, de tv te volgen, het vragenuurtje, tv 24 e.d. te volgen. Daar wordt het allemaal behandeld.
Kees

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja was dat zomaar dat je dat terug kon eise. Ik geloof dat5 het toen is gedaan om het pensioenfonds te privatiseren.
Maar reken er maar op dat er geen cent terug komt eerder zullen ze proberen om nog meer te halen.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, de regering vond dat de pensioenfonfsen "te rijk" waren.
En ja, als er niets gebeurd dan zullen ze dat zeker proberen.
Waar is de tijd dat ik nog jong was en we niet alles maar voor zoete koek namen.
Ik denk nog vaak aan de diverse acties.

Kees

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is ook een periode geweest dat de pensioenfondsen vonden dat het zo goed ging dat de deelnemers geen inleg meer hoefden te doen althans dat de regering van mening was dat er geen inleg hoefde te worden gedaan (bij zover ik weet het ABP).

ve
door verwijderd - Apr 7, 2012 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat wil je daar mee zeggen?

Moeten we dan maar blijven inleveren? Volgens mij schieten we daar alleen maar bij in.

Kees

ve
door verwijderd - Apr 8, 2012 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat de pensioenfondsen dat geld toch maar gebruiken voor bonussen voor uitgerangeerde PVDA'ers.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2012 om 06:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het hele verhaal doet mij denken aan de eenmailge inhouding 82 ..... die nu nog steeds loopt EN natuurlijk het kwartje van kok ....

ve
door verwijderd - Apr 12, 2012 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

stuur 1000 euro per ongeluk naar een verkeerde rekening.
probeer het dan maar terug tekrijgen
zo is het ook met de regering wat ze gepakt hebben krijg je niet zo een twee terug kijk maar naar kwartje kok.
maar wel miljarden naar griekenland naar amro bank.
maar naar de gewone man die word gepaktt

ve
door verwijderd - Apr 12, 2012 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 8 apr 2012, 00:11: Omdat de pensioenfondsen dat geld toch maar gebruiken voor bonussen voor uitgerangeerde PVDA'ers.

En de andere politieke partijen eten niet mee? Ik ben noch van mening dat je een meerderheid moet hebben dit soort zaken mogelijk te maken en dus niet bepaalde personen. En wat mij het meeste opvalt, dat de grootst schreeuwers over eenwet deze niet laten verdwijnen als ze zelf in de regering zitten!!!

ve
door verwijderd - Apr 12, 2012 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het afromen van de pensioenfondsen vond plaats onder de kabinetten/regeringen Lubbers I en II. Die kabinetten bestonden uit VVD en CDA. Geen PvdA te bekennen.

Vladja