laszlo1
door laszlo1 Apr 7, 2009 om 08:07
Geldzaken & recht

Pensioenfonds afkopen

waarom doen de pensioenverzekeraars zo hun best om te vragen of het kleine beetje pensioen wat ik in het verleden bij een bedrijf heb opgebouwd willen afkopen wat schieten zij hiermee op?nu ik niet heb gereageerd krijg ik een brief waarin staat:omdat u niet heeft gereageerd op deze brief gaat bpf bouw er vanuit dat u instemt met het afkopen van u pensioen?mogen zij dit zomaar?het gaat maar om 521,91-174,83 loonhffing=netto 347,08 dus het gaat om weinig maar waarom willen zij dat graag afkopen wat kan de ware reden zijn want de pensioenfondsen hebben toch juist geld nodig?vrolijke groeten laszlo

616 3 Rapporteer

stacey
door stacey - Apr 7, 2009 om 17:05
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---Door verruiming van de wetgeving in 2007 kunnen pensioenen tot 400 euro per jaar zonder toestemming van de rechthebbende worden afgekocht (voorheen kon dit alleen op pensioendatum).

Diverse  pensioenfondsen en hun uitvoeringsorganisaties bereiden nu, uit kostenoverwegingen, grote afkoopcampagnes voor---

FNV Bondgenoten - Duizenden mensen kunnen dupe worden van afkoop pensioen

--- Bij het afkopen betaalt het pensioenfonds eenmalig een bedrag aan de pensioengerechtigde. Daarna komt het pensioen te vervallen. Dat is aantrekkelijk voor pensioenfondsen omdat de slapende pensioenen relatief kostbaar zijn, door onder andere administratiekosten. Iedere vijf jaar moet er een brief uit naar alle pensioenhouders, dat kost tijd en geld. --

nrc.nl - Economie - afkopen pensioen

laszlo1
door laszlo1 - Apr 7, 2009 om 17:06
15 Antwoorden / 11 Vragen

dank je wel helemaal duidelijk vr.gr.laszlo

stacey
door stacey - Apr 7, 2009 om 19:28
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Graag gedaan.