door willems123 Apr 28, 2012 om 12:57
Geldzaken & recht

Pensioenleeftijd

Persbericht: ''De pensioenleeftijd gaat in 2013 een maand omhoog. In de jaren die daarop volgen wordt deze geleidelijk verder verhoogd. In 2019 zal de AOW-leeftijd 66 zijn en in 2024 67....''
Mijn schoonvader geboren in 1955, in 2020 bereikt ie 65 jaar,. Met de nieuwe regel, moet ie 1 jaar langer (tot 2021)werken?

1119 14 Rapporteer

vladja
door vladja - Apr 28, 2012 om 13:09
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het is een voorstel en nog geen wet.

Vladja

zoekster
door zoekster - Apr 28, 2012 om 13:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit voorstel wordt wel zo snel mogelijk ingevoerd. Zo lang er nog geen nieuwe regering is, is er niets wat de invoering tegenhoudt en wordt alles voorgelegd aan de eerste en tweede kamer. Als er na 12 september een nieuwe regering zou worden gevormd met partijen als de PvdA, SP of PVV (die laatste is erg onwaarschjnlijk), dan is er kans dat die eventueel ingevoerde wetten weer worden teruggedraaid. Of dat de voorstellen worden bijgesteld. Als er een coalitie regering komt met de partijen die nu in de coalitie zitten die het nieuwe akkoord hebben bedongen, dan zal dit voorstel zeer waarschijnlijk definitief worden.
Alles hangt dus af van de uitslag van de verkiezingen en wat die coalitie dan besluit.

pl
door plebpleb - Apr 28, 2012 om 14:12
113 Antwoorden / 60 Vragen

Mensen die na 1950 zijn geboren worden door de nieuwe AOW wet langzaam uit- gemoord en ook is die generatie steeds de dupe van allerlei nieuwe regeltjes...
Dankzij D66 - Groen Links en de Christen Unie moet 't klootjesvolk steeds meer in-
leveren en de rijken maken de armen steeds armer....

Cookies
door Cookies - Apr 28, 2012 om 14:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

2020 is nog ver weg, heeft geen enkele zin daarover al na te denken. Kan n.l. nog zoveel veranderen.

zoekster
door zoekster - Apr 28, 2012 om 15:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

2020? Als het nieuwe akkoord in werking treedt gaat het op 2013 al in met een maand langer doorwerken na je 65ste en ze willen het daarna per jaar drie maanden verhogen. Wel iets om je druk om te maken. Er kan nog wel wat veranderen, maar voor het zelfde geld blijft dit plan gehandhaafd. Hangt helemaal af van de verkiezingsuitslag.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 28, 2012 om 20:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 28 apr 2012, 14:15]2020 is nog ver weg, heeft geen enkele zin daarover al na te denken. Kan n.l. nog zoveel veranderen.
DAt is zo noch wel een hele tijd maar de vraag is volgens mij als dit niet veranderd dan wordt inderdaad de leeftijd verhoogt.
Maar als je kijkt wat er nu allemaal in het vat zit zou ik mij hier niet druk overmaken. Dat doen mijn kinderen ook niet(1951, 1953 en 1956) mkaar ze zorgen wel zoveel mogelijk er toch rekening mee te houden.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 28, 2012 om 20:51
2189 Antwoorden / 14 Vragen

En er is een kans dat dit na de verkiezingen voor 31 december 2012 weer word terug gedraaid, net als de Cavia Politie en zo..

dus stem voor 65 blijft 65 maar ik zal nu maar geen partij naam noemen...

zoekster
door zoekster - Apr 28, 2012 om 21:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 28 apr 2012, 20:44][quote=carola.83 schreef op zaterdag 28 apr 2012, 14:15]2020 is nog ver weg, heeft geen enkele zin daarover al na te denken. Kan n.l. nog zoveel veranderen.
DAt is zo noch wel een hele tijd maar de vraag is volgens mij als dit niet veranderd dan wordt inderdaad de leeftijd verhoogt.
Maar als je kijkt wat er nu allemaal in het vat zit zou ik mij hier niet druk overmaken. Dat doen mijn kinderen ook niet(1951, 1953 en 1956) mkaar ze zorgen wel zoveel mogelijk er toch rekening mee te houden.

Waarom zou de TS zich daar niet druk over mogen maken, omdat uw kinderen dat ook niet doen? Voor veel mensen die net nog binnen de regeling vielen dat ze met hun 65ste AOW zouden krijgen is dit nieuwe voorstel een grote tegenvaller.
Maar alles is nog niet beslist, er komen verkiezingen en daarna wordt (hopelijk snel) een nieuwe regering gevormd, dan zal pas blijken in hoeverre dit echt standhoudt.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 28, 2012 om 21:07
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik wil zelfs tot 70 werken toestaan maar wat doen we met de hoge jeugd werkloosheid die door langer te werken alleen maar erger zal worden?

Ik zie meer probleem jongeren die zich vervelen en hang ouderen, ja ze zijn er wel maar de overlast is naast dementie wel veel minder erg.
Rollators die winkel centra verstoppen of in de super de koffie hoek wel erg groot maken zodat je moet omlopen maar jongeren zijn erger zeg ik dan maar.

Zelf ben ik ook iets grijzer dan mijn afbeelding hiernaast dus straks mag ik bovenstaande over mijn zelf zeggen...

en de huizenmarkt, geen vast werk is geen huis kunnen kopen dus ook daar zit een groot voordeel als zij weer kunnen kopen.

Stem dus slim en kijk verder dan alleen die 67 die ze nu willen invoeren.
Vragen stellen bij foute partijen is ook rendabel want als U als protest in hun zaal zit zullen ze er niet blij mee zijn...
Bezoek dus elke foute partij om je daar te laten horen want dat is het meest efficiënte.

Nog maar ruim 4 maanden campagne tot 12 september!

melomaan
door melomaan - Apr 28, 2012 om 21:33
157 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op zaterdag 28 apr 2012, 20:51]En er is een kans dat dit na de verkiezingen voor 31 december 2012 weer word terug gedraaid, net als de Cavia Politie en zo..

dus stem voor 65 blijft 65 maar ik zal nu maar geen partij naam noemen...

Bij de vorige verkiezingen was er ook zo'n partij, die op de avond van de uitslag deze belofte al overboord gooide...aan beloftes van politici hecht ik weinig waarde. Tuurlijk is het rot voor de mensen die het nu betreft, maar ik hoorde ze niet toen werd besloten dat de mensen die 5 jaar jonger zijn langer door moesten werken. Zelf moet ik tot 67 (werk al vanaf mijn 16e) en het zal mij niet verbazen als ik tegen die tijd nog langer door zal moeten...haal ik de 55 arbeidsjaren nog.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 28, 2012 om 21:39
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik neem mensen die nog in domme blondjes nooit serieus dus ook die partij niet.

Het zijn slechts protesten die niet weten hoe het op een goede manier bij een andere partij ook kan.
Gelukkig is het gedogen in de SoeP gelopen.

melomaan
door melomaan - Apr 28, 2012 om 21:42
157 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal mee eens. Ik ben al jaren id van de SP, omdat dat met de VVD en de SGP in mijn ogen de enige partijen zijn die hun ideologie niet verloochenen om in het pluche te komen.

v.
door v.sanders - Apr 28, 2012 om 22:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het doorwerken tot 67 is een tekentafelconstructie bedacht door mensen die ver afstaan van de werkvloer. Welke chauffeur, verpleegkundige, metaalarbeider, bouwvakker enz. houdt dat vol? En zeker met de huidige werkdruk.
Voor werkgevers zijn werknemers al vanaf 45 al te oud. Doe daar wat aan. Met de huidige jeugdwerkloosheid is doorwerken tot 67 ook niet erg sociaal. Maar wat veel erger is, is dat WW verkort dreigt te worden tot een jaar, ongeacht leeftijd of arbeidsverleden. Je moet er toch niet aan denken dat iemand meer dan 40 jaar heeft gewerkt, zijn baan verliest en dan zijn huis moet opeten? Het kan anders. Het kan socialer. Stem SP!

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 28, 2012 om 22:14
2189 Antwoorden / 14 Vragen

V. Sanders heeft gelijk...
Ik heb nog niet genoemd dat geen enkele werkgever in zware beroepen op ouderen zit te wachten die naast extra ouderen dagen ook nog vaak ziek zijn...

Ze willen harde werkers die nauwelijks ziek zijn en als ze de ontslag bescherming laten vallen is niemand die nog tot 67 mag werken...
Niet Vut maar bijstand als langdurig werkloze.

Dus ook de VVD, de partij van vele werkgevers moeten eens naar dit kijken of ze niet in hun eigen vingers snijden door ouderen langer door te laten werken.