Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ontvanger niet later (na verzending) je afhaalpunt bepalen.
Ook niet als vast afhaaalpunt instellen.
Dit heeft Post.NL voor jou bepaald.
Als eerste antwoord: u kunt in ieder geval bij de verzender van het pakket aangeven wat het afhaaladres moet zijn.
Daarnaast is het zo dat indien u niet thuis bent post.nl het aflevert op een afhaalpunt bij u in de buurt en u daar dan wel een melding van krijgt.
Dat klopt, wat is uw vraag precies?
Heel vervelend maar PostNL bepaald dit inderdaad. Om dit te voorkomen kunt u in de PostNL app uw bezorgvoorkeuren aangeven.
Bijvoorbeeld eerste optie, thuis bezorgen, tweede optie bij niet thuis een afgesproken plek of een afhaalpunt. Als u wil voorkomen dat het naar een bepaald punt gaat, stel uw voorkeuren in. Zorg dat u thuis bent of pas de bezorging aan naar een ander moment dat past (dit kan vaak de avond van tevoren in de app). Toch kunt u daarmee niet helemaal voorkomen dat het soms naar een bepaald afhaalpunt gaat.
Helaas kun je in de postnl app geen voorkeur voor een afhaalpunt aangeven.
Je kunt alleen het afhaalpunt wat het dichtste bij is kiezen.
In mijn geval een winkel met openingstijden overdag.
Ik wou dit graag wijzigen naar een punt een paar honderd meter verderop,
dat ook open is in het begin van de avond en op zondag. Maar dat kon niet in de app.
Ik heb met postnl gebeld of ze het voor mij aan konden passen in mijn account,
maar ook dat was onmogelijk.
Ik vraag nu als iemand alleen maar via postnl wil verzenden of het gestuurd kan worden
naar een pakketpunt van mijn keuze of nog liever, ik laat het verzenden via DHL.
Daar kan je wel zelf kiezen voor een ophaalpunt en je kunt het in de mail zelf aanpassen.
"Zorg dat u thuis bent" vind ik nogal kort door de bocht. Vaak weet je van tevoren niet wanneer een afzender het pakket verzend. Dan krijg je de ochtend van de bezorgdag bericht (als je geluk hebt, soms krijg je het niet of pas nadat de bezorger is geweest). Dus vrij nemen of plannen is al onmogelijk.
Verder zal het niet de eerste keer zijn dat je uren zit te wachten om vervolgens bericht te krijgen "Helaas hebben we het bezorgmoment niet gehaald, we proberen het later nog voor 22.00 uur". Dus ook je mantelzorgtaak, tennisafspraak of iets dergelijks laat je ook maar schieten om toch vooral te zorgen dat je thuis bent.
En dan wordt het sorry maar helaas toch de volgende dag, als je geluk hebt.
PostNL moet de pakketten over de afhaalpunten verdelen. Afhaalpunten kunnen maar een bepaald aantal pakketten opslaan. Als het te vol wordt bij een afhaalpunt moeten ze uitwijken naar locaties waar nog wel ruimte is.
Er zijn ook automaten, soms in een winkelcentrum, soms bij tankstations. Die zijn (gebleken) praktisch.
Ja ook zo iets kan je zelf niet bepalen waar je pakje afgehaald mag worden hoop mensen zijn slecht ter been of geen vervoer moet net als bij dhl beter geregeld worden
Je kunt als vast afhaalpunt naast je huisadres maar één door post.nl gekozen afhaalpunt aangeven. Waarom geen keuze van meerdere punten in je omgeving? In de app geeft post.nl maar één mogelijk aan, een winkel in het voetgangersgebied. Ik ben echter invalide en kan daar dus niet met mijn auto komen. Dit terwijl er ook een afhaalpunt bij een supermarkt is, voor mijn gevoel nauwelijks verder van mijn huis verwijderd, maar waar ik voor de deur kan parkeren.
Klopt, als ik een pakketje moet ophalen bij zo'n punt, dan word er voor gekozen dat ik er 23 minuten over moet lopen en is 1,7Km. verder.
Terwijl mensen die 50 meter verder wonen in dezelfde straat, naar een punt mogen/moeten wat 650meter en in 9 minuten te bereiken is.
Maar als het pakketpunt om de hoek vol is dan moet het ergens anders worden gebracht.
Daar heeft het niet mee te maken het is een standaard dus een verdeling van POSTNL zelf.
Inderdaad soms vreemd, ooit meegemaakt dat het bij de Spar in dorp 7km verderop werd afgegeven ipv een van de 3 afhaalpunten in eigen woonplaats.
Die keer ook net zaterdag terug van vakantie dus ook niet op kunnen halen want Spar was zondags gesloten. Maandag retour afzender en toen weer opgestuurd naar mij thuis.
Zou inderdaad makkelijker zijn bij niet thuis een vast afgiftepunt.
Dat klopt niet. In de PostNL app kun je aangeven dat je pakjes die niet in de brievenbus passen bij een afhaalpunt wil afhalen.
dat afhaalpunt kun je zelf kiezen.
Zodra een pakje binnen komt bij PostNL wordt dan het lever adres gewijzigd wanneer het te groot is voor de brievenbus.
werkte in het begin niet , ze kwamen toch langs. Maar het gaat intussen al zeker een jaar prima.
ook wanneer er bij de bestelling een ander adres staat.
werkt bij DHL ook trouwens.
Dit is een klacht, geen vraag. Klachten kunnen naar bijvoorbeeld klacht.nl (link naar postnl deel)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Valante produkt retourneren
Wat kun je doen als je een produkt retour hebt gestuurd aan Valante en ze weigeren je het geld terug te betalen. Ik heb bewijs van retourzending. Ze reageren niet op mail en pakken al helemaal geen telefoon op. Ook een incasso bureau krijgt geen contact met ze. Hoe krijg ik nu mijn geld terug? Gaat toch nog wel om € 129.95.
website is valante.nl en is gevestigd in Almere.
Lees meer
Ervaringen met het NRBI
Wij hebben onlangs een bindend adviestraject en deskundigenonderzoek laten uitvoeren via het NRBI (Nederlands Register Bouwinspecteurs) in het kader van de verduurzaming van onze woning. Helaas zijn we tijdens dit proces tegen een aantal problemen aangelopen, waarover we graag jullie ervaringen willen horen. Het bindend advies dat we ontvingen was naar onze mening onvolledig, vooral bij belangr ... Lees meer
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer