ro
door roy.r May 9, 2017 om 18:17
Geldzaken & recht

Post pakketje getekend maar niet bezorgd

goede dag

mijn naam is {redactie-edit}

ik heb op de web shop telefoonweb een telefoon gekocht met abbonement van t-mobile
nu zou hij vrijdag do 27-4-2017 geleverd worden op deze datum kreeg ik alleen het abbonement (simkaart) van t-mobile met het bericht toestel word later geleverd
hierover had ik nog even gebeld om te kijken of dat ook echt zo is
zij gaven aan omdat je een zilveren kleur hebt besteld komt deze een week later
na een week gewacht te hebben zou hij eindelijk komen op vrijdag 5-5-17 tussen 16;00 en 18:00
dus ik had een halve dag vrij genomen van werk om hier op te wachten ik had ook de app gedownload van post nl om dit in de gaten te houden daar kreeg ik de melding vrijdag 5-5 postbezorger is onderweg dus ik dacht a mooi dan kan ik hem zo verwachten
kreeg ik om 17:35 een mail dat het pakketje bezorgd is en dat hij getekend is door ene miranda ten eerste woon ik alleen op het adress en ten tweede er woont geen miranda in de hele flat dus ik had post nl gebeld om 17:45 en die gaven aan dat ze niets konden doen niet eens even konden bellen of wat dus na 2 keer bellen want ik werd 2maal opgehangen kreeg ik te horen nee ik moest het bedrijf bellen waar ik de bestelling had gedaan en die konden dan een onderzoek instellen waar het toestel gebleven is het bedrijf was 5-5 dicht dus ik had ze de dag erna gebeld en hun hadden dat weer bericht aan post nl dus ik had post nl maandag weer gebeld en toen gaven ze aan dat het misschien vandaag of morgen toch nog zou komen het is vandaag dinsdag 9-5 en ik op nog steeds niks gehad behalve de rekening van t-mobile maar ik heb nog geen toestel alleen de simkaart
is er anders een mogelijkheid alles te annuleren of kan ik anderre actie ondernemen en hoe kan ik in de toekomst niets meer met post nl te maken hebben want het gebeurt ook meerdere malen dat er alleen een briefje in de bus word gedaan dat ik niet thuis ben terwijl ik dat dan wel ben zowel bij mij als me buurman
plus ik wil een schade vergoeding voor het bellen naar post nl en voor de kosten die ik moet maken voor iets dat bij postnl in bezit is maar ze zelf niet weten waar het is
gr {redactie-edit}

12289 16 Rapporteer

fa
door familyman - May 9, 2017 om 18:33
888 Antwoorden / 1 Vragen

Roy, je hebt een telefoon besteld waarvoor door een ander persoon voor ontvangst voor getekend is. Dàt is het probleem.
Annuleren, schadevergoedingen kan je voorlopig vergeten. Je moet in conclaaf met de afzender, want JIJ hebt niets ontvangen. Doe dit per email/schriftelijk voor dossiervorming.

tijger1
door tijger1 - May 9, 2017 om 18:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt daar bij de post zelf niets bereiken, dat moet de afzender doen.

Dus geef aan die webshop door dat u niets ontvangen hebt en eis dat zij een nieuw toestel sturen. Wel heel wonderlijk dat voor het in ontvangst nemen van een mobiel geen identificatie wordt verlangd.

Een schadevergoeding voor het bellen kunt u wel vergeten.

Als u niets meer met de post te maken wilt hebben, moet u geen pakketjes meer bestellen.

meelaansyl
door meelaansyl May 12, 2017 om 16:12
29 Antwoorden / 26 Vragen

Post heeft laatst bij mij ook een telefoon met abonnement bezorgd.
Niet om een id gevraagd.

panter22
door panter22 - May 9, 2017 om 18:49
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is het email adres van telefoonweb? ik kan het niet vinden.
t-mobile bezorgt niet met post.nl en voor ontvangst moet je je legitimeren.
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/alles-over-je-bestelling/bezorging

ha
door halex - May 9, 2017 om 18:53
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U zult de verkoper (T-Mobile?) moeten hebben, die zijn er verantwoordelijk voor dat u de telefoon ontvangt. Als PostNL daarbij een fout maakt, is dat iets tussen T-Mobile en PostNL. U zult de verkoper een redelijke termijn (een week of twee) moeten geven om alsnog de telefoon te leveren. Pas daarna kunt u eventueel ontbinden.
Zolang u uw zaken in een stenen winkel koopt, hebt u niets van doen met PostNL. Uw ervaringen met PostNL deel ik niet. Altijd netjes op tijd en een keurig briefje als 't bij de buurtjes ligt. Nog nooit een klacht over hen gehad.

boppe1943
door boppe1943 - May 9, 2017 om 19:47
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Webshop Telefoonweb? Ik kan er op Google niets over vinden. Of bedoel je GSMweb?  In dat geval kun je op internet zien dat deze webshop niet zo best scoort. Telefoon besteld bij Telefoonweb, rekening gekregen van T-mobile? Ik vind het toch een heel vreemd verhaal, ook dat PostNL geen identificatie heeft gevraagd. Hierboven heb je al een aantal goede adviezen gekregen,

ro
door roy.r - May 10, 2017 om 09:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry het is gsmweb inderdaad
Dank jullie voor de reacties ik ga het nogmaals proberen bij het bedrijf maar ze gaven aan zolang zij de tel gevonden niet terug hebben ze geen verderre actie's kunnen uitvoeren

audb
door audb May 10, 2017 om 18:38
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als hun het hebben verzonden dan zijn zij verandwoordelijk voor de juiste manier van afhandelen.

Zij zijn namelijk voor 100% verandwoordelijk niet jij.

Tot het moment dat jij de telefoon hebt ontvangen heb jij niets met wat dan ook te maken het is namelijk tot dat moment ook niet jou telefoon.

Zet ze maar onder druk dat als je niet binnen een week een telefoon hebt je de contrackt ontbind omdat je zonder telefoon niet kan bellen.

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-ontbinding-overeenkomst-wegens-niet-levering

ma
door marleenvanh - May 10, 2017 om 12:31
452 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan zijn dat ik te veel 'spannende verhalen' gelezen heb, maar.....Ook vreemd dat de post het dan klaarblijkelijk niet op uw adres heeft aangeboden..... U was thuis, toch?! Wie was die postbezorger??? Denk ik dan meteen. WAAR heeft hij het pakketje afgegeven??? Heeft hij het toestel soms 'gewoon' ZELF achterover gedrukt..... En is dat misschien zelfs niet de eerste keer??? DAT kan 'de post' wel voor u natrekken: Zijn er meerdere klachten over iets dergelijks bij deze specifieke bezorger??

meelaansyl
door meelaansyl May 12, 2017 om 16:16
29 Antwoorden / 26 Vragen

Post gaat vaak verkeerd. Heb regelmatig gehad dat ik thuis ben en dan toch een niet thuis kaartje krijg of dat het pakje bij buren is afgeleverd.ook bueen hebben dit. Maarik woon in een flat met carnaval 45 woningen en het lijkt of de post alkes gewoon bij de 1e die open doet afgeeft.
Maar over klachten over de post.nl is vast en zeker een apart topic ☺

mo
door motorman - May 10, 2017 om 12:36
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik geef u weinig kans op een schade vergoeding daar post-nl hebben gedaan wat ze moesten doen en zij hebben immers een handtekening ontvangst en dan is het voor hen gedaan.
Is het daarbij klaar Nee, u zolang de verzender niet kan aantonen dat het daadwerkelijk bij u is geleverd dus persoonlijke overgave met uw handtekening zijn zij wettelijk aansprakelijk en kan u bij hen verhaal halen voor een nieuw toestel of schadevergoeding.
succes

vriendelijke groeten Motorman.eu

ro
door ronsas - May 10, 2017 om 14:18
9 Antwoorden / 1 Vragen

Verkoper aansprakelijk stellen . Meestal hebben zij een overeenkomst met Postnl omtrent "zoek geraakte items ". Er wordt zeer veel onderweg "verloren "..!!! Als je begrijpt wat ik bedoel.

de
door derwilly - May 10, 2017 om 14:27
1 Antwoorden / Vragen

postbezorger miranda ??????

johanv1100
door johanv1100 - May 10, 2017 om 15:29
63 Antwoorden / Vragen

Vreemd verhaal .Ik heb heel wat pakketjes ontvangen van Postnl ,maar ik heb nog nooit een mailtje gehad dat ik een pakketje na het zetten van een electronische handtekening , het pakketje ontvangen hebt. Hoe je aan die naam Miranda komt is me dan ook een raadsel . Normaal gesproken moet je legitimeren bij ontvangst van een aangetekende zending van een telefoonprovider en 1 cent pinnen . GSMweb is een tussenpersoon van diverse providers.

audb
door audb May 10, 2017 om 18:32
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Sterker nog je kan als je een pakket verwacht of hebt ontvangen via de website "https://jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace/zoeken" kijken wanneer het komt en of het al is bezorgt.

meelaansyl
door meelaansyl May 12, 2017 om 16:17
29 Antwoorden / 26 Vragen

Na bezorging kun je de handtekening van de ontvanger in je PostNL app bekijken.

johanv1100
door johanv1100 May 14, 2017 om 12:05
63 Antwoorden / Vragen

@meelaansyl                Als je beter gelezen had , had je gezien dat TS en ik het over over een ontvangen e-mail met deze gegevens hadden en dat klopt  niet.

de
door dejeeper - May 10, 2017 om 15:58
54 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een vreemd verhaal. Ik neem geregeld pakjes aan voor buren van mij en dan teken ik daar ook voor. De besteller deelt mij dan ook mede dat hij een kaartje in de brievenbus van de ontvanger doet, waarop staat waar het pakje is afgeleverd. U moet schriftelijk GSMweb berichten dat u geen telefoon ontvangen heeft. Geef hen even de tijd om de zaak uit te zoeken en lukt dat niet annuleer dan deze telefoon.
Nog een kleine opmerking. Indien u uw brief gaat schrijven probeer dan even wat leesteks en/of punten te gebruiken, dat leest gemakkelijker en dan wordt alles een stukje duidelijker.

Succes en ik hoop voor u dat het opgelost wordt.

audb
door audb - May 10, 2017 om 18:29
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Niet jij maar T-Mobile is verandwoordelijk die moeten actie ondernemen.

Maar het is vreemd dat T-Mobile via Post.nl  :

Hoe gaat de bezorging van mijn bestelling?
  • Bij het bezorgen controleert de bezorger je legitimatiebewijs. De gegevens die je invult op de website moeten hetzelfde zijn als die op je identiteitsbewijs.
  • De bezorger vraagt je €0,01 te pinnen. De betaling wordt gebruikt om je rekening te bevestigen. Je kunt de kosten van je toestel met pin of met gepast contant geld betalen.
  • Daarna moet je het contract tekenen. Je moet dit contract persoonlijk tekenen. Je kunt daarom alleen zelf je bestelling in ontvangst nemen. Iemand anders machtigen is niet mogelijk.
  • Tot slot ontvang je je bestelling.
  • Ben je een nieuwe klant? Dan stuurt de bezorger een bericht naar T-Mobile. Je contract gaat in op de door jou aangegeven datum.

gijzzz
door gijzzz - May 10, 2017 om 19:19
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dit vrij recent ook gehad met een bestelling via Post.NL. Ik kreeg netjes een bericht via track and trace dat mijn pakketje was bezorgt en  toen ik vervolgens ging bellen met Post.nl om dat ik niets had ontvangen werd er eerst doodleuk aangegeven dat er door ene meneer of mevrouw Keijzer was getekend en dat is zeker niet mijn naam. Vervolgens bij enig doorvragen werd er door de medewerkster ook nog doorgegeven dat mijn pakketje was afgeleverd op een adres Grote Beer nummer. 976 of zoiets en ook dat was zeker niet mijn adres. Kortom zo duidelijk als wat. Ik heb tevens om mijn woning meerdere camera's hangen die ook op het moment van afleveren dat door Post.NL absoluut geen postmedewerker hebben opgenomen. Ze hadden dus gewoon keihard gefaald  en het verkeerd afgeleverd. Maar de Post.NL zouden er een onderzoek naar gaan doen en zij zouden mij binnen een week terugbellen. Nou je kunt het al raden, terugbellen ho maar en toen ik uiteindelijk zelf dan maar nogmaals belde kreeg ik een aardige meneer die mij probeerde een kulverhaal wijs te maken dat het vast aan de afzender had gelegen. Hij zou mij een mailtje sturen waarmee ik de afzender kon aanspreken dat ik niets had ontvangen. Kortom wanneer Post.nl een fout maakt liegen en bedriegen ze er lustig op los en zijn ze geen moment van plan verantwoording te nemen en schuiven ze het af.
Hou er maar rekening mee Pinokkio en zijn kornuiten werken er bij de klantenservice en verzenden met Post.nl is op eigen risico. Niets ontvangen dikke pech.

ma
door manwijf - May 11, 2017 om 08:41
574 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag de T&T-code aan GSMweb. Die krijgen zij bij versturen. Je kunt dan zelf op de webside van PostNL kijken op welk nummer het pakketje is afgeleverd en er even langs gaan. Toen mijn pakje op verzoek bij de buren  was afgeleverd, stond er op de website: afgeleverd bij de buren op nr 6.

fl
door flyingfrance - May 11, 2017 om 10:40
62 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet niet dit complete verhaal per aangetekend schrijven aan GSMWEB te sturen en dat u niets betaald dus storneren bij de bank zolang u geen telefoon heeft.