ninc
door ninc Jul 29, 2013 om 13:05
Geldzaken & recht

Postbode bezorgt geen post

http://kassa.vara.nl/actueel/consumentennieuws/artikel/nieuws/postbode-verbrandde-post/

Postbode, een respectabele functie waarvoor veel kennis noodzakelijk is, die aan het uitsterven is, wordt vaak verward met de term postbezorger.

Postbezorger, een zwaar onderbetaalde bijbaan. Respect voor wie deze functie goed uitvoert! (voor minder dan € 6,- p/u!)

Veel berichtgeving over postbezorgers die hun post niet bezorgen, soms verbrandden soms dumpen. Deze mensen worden overigens postbodes genoemd wat een belediging is voor die functie.

Post daadwerkelijk bezorgen. Als je t aan PostNL vraagt gaat dat super. We betalen er inderdaad wel super voor!

Lagere service hogere prijzen.

Struisvogels....

658 5 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jul 29, 2013 om 19:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja helemaal met u eens, maar tegenwoordig is de werknemer de sluitpost en de bedrijven willen elk jaar meer winst maken. En dat gaat zo maar door ook in de toekomst. Alles moest via privatisering gebeuren omdat het zo goedkoper kon, de grote onzin in het verleden. Neem nu maar de enrgie vroeger was dit dezelfde als die het bij u bracht maar dat moest ook al weer apart. Daar zijn dus weer veel leidingevende bij gekomen en die het weer duurder maken. En zo gaat alles naar de K....
Er komen steeds meer kosten bij en gebruiker wordt geplukt, overal weer een directeur en z.Hoeveel energie leveranciers hebben we nu.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 30, 2013 om 11:14
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Jaren terug is er wel eens meer iemand ontslagen maar kwam het minder voor.

Nu vele wel werk en geld willen maar achteraf zien hoe hard ze moeten lopen voor nauwelijks geld zal dit alleen maar erger worden.
Helaas is hier niets meer aan te doen omdat de door ons gekozen regering voor het privatiseren van staatsbedrijven heeft gekozen dus U moet de rest van
Nederland veroordelen van verkeerde partij keuze.

Het ooit redelijk betrouwbare en betaalbare staatsbedrijf heeft eenmalig geld opgeleverd en daar zijn we nu jarenlang slachtoffer van.

fe
door festinger - Jul 31, 2013 om 03:00
410 Antwoorden / 18 Vragen

Het is crisis en 5 topmensen van politie willen geen salaris inleveren boven de norm. Begrijp het wel want er is 1 verschil tussen succesvolle topmensen en realiteit. Onze postbezorging is in handen van een hedgefonds waarbij eigen rendement de fietsende idioot tot een aftreksel maakt.

En onze overheid doet en kan niets ondanks schreeuwen en regels. Ze zijn afhankelijk van deze grote spelers. En zolang we nog elk miljoenen belastinggeld betalen aan sprookjes zal hier ook niets veranderen. Maar we moeten werken allemaal en het is crisis dus schrapt de postbezorger de vaste dure banen en is het 15 -jarig kind blij met de bijbaan a 2,54 bruto per uur en op zaterdag het dubbele. Dolblij met de verdiensten verdwijnt ergens anders baan en huis en leven.....Puntje vul maar in. En ondertussen gebeurt het leven onder politiemensen. Sta je dagelijks in de werkelijkheid krijg je haast niets en ben je top verdien je 3x meer als minister en heb je nog nooit in actie hoeven zijn. Enkel door pedigree top. Zal wel .

Laat ze eens meehelpen lichaamsresten verzamelen na een fataal ongeluk. Zal wel nooit gebeuren . En de post wil ik niet meer. Ben blij dat ik een verkeersboete nooit heb ontvangen. Post.nl ontkent in alle toonaarden en beroept zich op voorwaarden die ik niet ken. Echter 700 euro later met dwangbevelen was ik wel ineens vindbaar. Gelukkig heb ik genoeg middelen dit te betalen, maar na 3 jaar procederen ondanks tussentijds telkens gelijk loopt de procedure nog steeds. Mijn rechtshulp verwacht nog minstens 1 jaar. Het is een hanengevecht en ook al is er een fout begaan we zijn machtig en nooit toegeven.

van leyden
door van leyden - Aug 2, 2013 om 15:51
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Als postbezorger krijg je een contract van twintig uur, maar je werkt vaak het dubbele, want je posttas moet leeg.
Misdadig, trek die directie met hun haren uit hun dure directieholen eens de straat op en laat ze zelf dat rondje maar eens lopen. Liefst voor altijd.

Snap heel goed dat soms de post niet aankomt, had zelf ook die hele bende in de sloot gelazerd, slavenarbeid is al (pas) 150 jaar geleden verboden.

jpm
door jpm - Aug 6, 2013 om 13:31
822 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=van leyden schreef op vrijdag 2 aug 2013, 15:51]Als postbezorger krijg je een contract van twintig uur, maar je werkt vaak het dubbele, want je posttas moet leeg.
Misdadig, trek die directie met hun haren uit hun dure directieholen eens de straat op en laat ze zelf dat rondje maar eens lopen. Liefst voor altijd.

Snap heel goed dat soms de post niet aankomt, had zelf ook die hele bende in de sloot gelazerd, slavenarbeid is al (pas) 150 jaar geleden verboden.

Laat ik dit eerst zeggen: PostNL is een bedrijf geworden waar niemand respect voor kan opbrengen. Zoveel mensen die klagen hun post niet te ontvangen, daar is echt iets verschrikkelijks gaande.
Dan @ van leyden: De postbezorgers van nu zijn blijkbaar accoord gegaan met het schijtloontje dat ze krijgen. Dat ze dit werk doen is geheel uit vrije wil en dan mag elke postontvanger er van uitgaan dat post, naar hun onderweg, ook daadwerkelijk wordt bezorgd. Dat u zelf 'ook' de post de sloot in zou lazeren siert u niet. De postontvangers zijn aangewezen op de bezorgers, kunnen die niet zelf uitkiezen, dus mogen we verwachten dat de post gewoon wordt bezorgd. Dus we zijn blij dat u dus geen postbezorger bent, want dan kregen we zeker de post niet.

De topverdieners bij PostNL moeten zich, net als @van leyden, diep schamen. Zij omdat ze mensen weten uit te buiten op een manier die alle perken te buiten gaan, terwijl ze zelf alleen maar bezig zijn met smoesjes verzinnen om mensen op de mouw te spelden als deze melden dat ze de post niet ontvingen. Waar is de tijd gebleven dat we spraken over 'Tante Pos?' Die was betrouwbaar, vaak dagelijks op hetzelfde tijdstip de post door de brievenbus naar binnen. Je kon ook in buitengebieden je post meegeven, het kwam altijd goed. Dit is inderdaad verkwanseld door een overheid die de marktwerking niet helemaal wist te doorgronden, waar het de gevolgen voor de klanten betrof. Ze wisten heel goed wat ze creëerden: een situatie waar weinigen hun zakken konden vullen en waar velen voor de kosten opdraaiden.