Postbzorging
TNT post geeft aan post te hebben geprobeerd te bezorgen maar was niemand thuis.
Ten 1e waren wij op deze data en uren wel degelijk zienbaar en hoorbaar aanwezig (getuigen) maar is poststuk NIETbezorgd of aangeboden ook is er geen melding achtergelaten o.d. behoudens op laptop waarop geconstateerd is dat post was bezorgd maar niemand aanwezig was.
Bezorging zou pas 2 dagen later wederom worden aangeboden hierop kon ik niet wachten en heb dan ook poststuk opgehaald bij filiaal TNT.
Nadat ik deze klacht had ingediend bij POST.nl werdt ik telefonisch benaderd en verwezen naar voorwaarden van TNT.
Daarmede was discussie gesloten. Over extra gemaakte kosten o.d. welke door de te late aflevering door ons zijn gemaakt kon alleen maar worden beantwoord met ZIE VOORWAARDEN TNT.
Wil hiermede alleen maar aangeven hoe POST.nl met haar klanten omgaat ondanks door hun gemaakte fouten.
TNT Post (PostNL) is al lang niet meer dat wat het (vroeger) was.
In uw situatie moet u nog blij zijn dat u überhaupt nog wat krijgt. Stelen (verduisteren) bij PostNL is de gewoonste zaak van de wereld.... en er wordt niets aan gedaan. Wel doen zij telkens voorkomen alsof zij een 'onderzoek' instellen, echter dat doen zij niet. Alleen wat administratief nakijken, meer niet.
Wat daar ook mee te maken heeft, direct dan wel indirect, is de kwaliteit (van het werk) van de bezorgers zelf. Helaas te vaak zéér belabberd!!
Ik neem aan dat je onderbouwde bewijsstukken hebt als je zulke grote beschuldigingen doet. Zo niet, dan zou ik uitkijken als ik jou was.
TNT post geeft aan post te hebben geprobeerd te bezorgen maar was niemand thuis.
En HOE hebben ze dat aangegeven?
behoudens op laptop waarop geconstateerd is dat post was bezorgd maar niemand aanwezig was.
Is er een mail gestuurd?
Via track en trace postbezorging gevolgd waarop stons aangegeven dat bezorging niet was gelukt.
Wat compleet onwaar is.
Track en trace zegt helemaal niets. Als de bezorger halverwege de rit de helft van zijn lading inscant als "Niet thuis" dan laat het systeem dat mooi zien. Lijkt mij meer een geval van "Te lui om uit zijn auto te komen."
U heeft het over TNT post, maar TNT is geen onderdeel van Post.nl. Desalniettemin zijn hun voorwaarden zodanig dat je als ontvanger helemaal geen rechten hebt. TNT stelt zich op het standpunt dat zij geen zaken doen met de ontvanger, maar met de verzender. Dus als er iets fout gaat tijdens de verzending dan moet je als ontvanger bij de verzender zijn. Die kan vervolgens TNT proberen aan te spreken. Helaas staat in hun voorwaarden dat je als verzender geen barst te vertellen hebt over hoe zij de verzending verder afhandelen.
Kunnen wij hier met z'n allen dan niets aan doen ???? b.v. RADAR ???
RADAR? Waarom stelt u dan uw vraag hier?
Of het nou Radar of Kassa is, geen van beide kan hier verandering in aanbrengen. Zoveel invloed hebben die consumenten programma's niet.
Een bedrijf wat diep gezonken is.
"Via track en trace postbezorging gevolgd waarop stons aangegeven dat bezorging niet was gelukt.Wat compleet onwaar is." Dus het was wel gelukt?
Is (tegenwoordig) niets bijzonders, helaas. Ben hele dag afgelopen Vrijdag thuis geweest. Aangezien ik eigenlijk maar twee keer in de week voor Post kijk (Dinsdag en Donderdag) zag ik Zaterdag bij de krant halen ('s-ochtends) dat er een pakket was bezorgd. Met nota bene twee afhaaladressen. Eerste adres had het pakje, bij vraag waarom een andere Bruna winkel (helemaal niet in de buurt) er ook bij was gezet werd gezegd: ze doen maar wat, dit horen we bijna iedere dag. Ga geen moeite verspillen om TNT aan de staart te trekken, heeft volledig geen zin. Maar dat er gejokt kan worden (understatement) is kennelijk gewoonte geworden i.p.v. uitzondering.
@rachella14, probeert u uw vuist dan maar te maken bij het andere forum:
https://radar.avrotros.nl/forum/
"Wil hiermede alleen maar aangeven hoe POST.nl met haar klanten omgaat ondanks door hun gemaakte fouten."
Leuk, maar dit Vraag & Beantwoord...
Formeel gezien bent u als ontvangende partij geen klant van PostNL dat is namelijk de verzender.Die betaalt voor de dienstverlening van PostNL.U betaalt niets.
Beste SWAT1500, Verzendkosten worden deze dan door U betaald????
Laat zulke antwoorden toch a.u.b. achterwege spaar de moeite. Dank U.
Alleen heeft swat1500 wel gelijk. U dient te klagen bij de partij die PostNL heeft ingeschakeld. Dan kunnen zij desgewenst weer bij PostNL klagen.
Zo, Rachella14, u bent dus niet gediend van juiste antwoorden in uw nadeel? Dat is even pech hebben voor u!
Halex,
Ik kan wel tegen kritiek maar dan wel eerlijke en juist gerichtte maar geen losse flodders.
Welke juist antwoord????
Als ik ontvanger ben en verzender heeft alles keurig op tijd afgehandeld maar Post Nl zegt dat pakketje via track en Trace is te volgen, en op bepaald tijdstip wordt bezorgd maar in gebreke blijft waarom zou ik dan verzender aanspreken? Bezorger is helemaal niet aan het adres geweest dus vind ik het normaal hierop Post.nl aan te spreken. Deze hebben inmiddels excuses aangeboden.
Omdat u geen overeenkomst hebt met PostNL. De verzender heeft een dienst gekocht bij PostNL, als die dienst slecht uitgevoerd wordt is het aan de verzender om PostNL aan te spreken.
Bedankt voor Uw advies.
Maar wilde alleen aangeven dat PostNL niet correct (leugenachtig) heeft gehandeld en diende als waarschuwing.
U stelt dat u wel thuis was. De bezorger heeft aangebeld en u deed niet open. Was u even naar het toillet? Of is uw deurbel stuk?
Ik bestel regelmatig via internet. En laat dit het liefst via PostNL bezorgen. Hun track&trace is voor mij altijd betrouwbaar. En ik kan ook vaak kiezen voor aflevering bij een PostNL-punt in de buurt. Zodat ik mijn zending daar af kan halen. Veel beter dan DHL of GPD is mijn ervaring.
HALEX,
Als je mijn berichtje GOED leest, heeft bezorger NIET aangebeld, was ik NIET naar toilet, waren er meerdere personen aanwezig, was mijn deurbel NIET stuk, maaaaaaaaar Postbode is waarschijnlijk NIET aan de deur geweest of zou dan nog tenminste een berichtje hebben moeten achterlaten van NIET THUIS o.d. dit is onze ervaring.
Het lijkt mij waarschijnlijker dat u de bel niet gehoord hebt of net even iets anders aan het doen was. Zonder hele woorden in hoofdletters, begrijp ik u ook wel. U wekt de indruk te schreeuwen en dat komt wat onvriendelijk over.
@Halex, TS is heel duidelijk, duidelijker kan niet en toch (...) stelt u: Het lijkt mij waarschijnlijker dat u de bel niet gehoord hebt of net even iets anders aan het doen was. Onvoorstelbaar dat u die zeer duidelijke zin van TS niet begrijpt. Bent u in de buurt geweest, of heeft u alles gezien, of...... bent u een klein beetje eigenwijs?
Omdat ik met mijn ervaringen het stellige verhaal van TS veel te stellig vind. Daarbij is het welles nietes: TS stelt dat de postbode niet is geweest, de postbode zegt van wel. Mijn balans slaat uit naar de kant van de postbezorger.
Fijne reacties, maar lees a.u.b. mijn klacht een goed.
Volgens Post.NL moet bezorger altijd een berichtje achter laten wat dus niet is gebeurt.
Bel is niet gegaan 100% zeker te weten. Getuigen aanwezig.Was ook niet iets anders aan het doen.
Schreeuwen doe ik op een andere manier, en postbode heeft helemaal niet gezegd dat hij of zij aan de deur is geweest maar had aangegeven op Track en Trace dat pakketje was aangeboden (zonder bericht) achter te laten.
Misschien ben ik nu een beetje duidelijker?
Dat verandert mijn mening niet. Ik denk dat uw verhaal niet juist is. Volgens mij staat het mij vrij om dat te denken. Toch?
Ik heb een totaal andere ervaring met overigens Post.nl. U gooit bij voortduring namen door elkaar. Bij eerste bezorging gooit men een bericht in de brievenbus BGG. Het is juist dat niet de volgende dag als gesuggereerd bezorgd wordt. Alleen bij Track&Trace kan men bezorgingen volgen. Andere firma's doen het echt slechter. Niet in eigen belang. TNT en Post.nl zijn m.i. niet per definitie hetzelfde. De afzender is verantwoordelijk voor enige aflevering. Wanneer uw poststuk zo belangrijk was had u andere voorwaarden kunnen vaststellen t.o.v. een standaard leverantie.
Ben helaas niet de slimste en sorry dat ik de namen door elkaar heb gegooid.
Er is dus helaas bij mij geen bericht in de bus gegooid.
Afijn u heeft uw pakket kunnen ophalen. Zoals meerdere mensen dat aangeven is Post.nl de betrouwbaarste wanneer er een track&trace is afgesproken. TNT en DHL die doen soms maar wat. Vaak zijn zij in het bezit (bij afhalen) van het telefoonnummer van de client. Maar eerst bij de laatste keer gaat men bellen.
Het is makkelijk te controleren als er geen briefje is achter gelaten dat u niet thuis was of het is afgegeven bij de buren dan kan u er van uitgaan dat er zeker geen bezorger bij u is langs geweest om het pakket/post af te leveren
Ik spreek hier uit ervaring en als je daar melding van maakt dan wordt er een report van gemaakt daar doen ze ook niets mee(dat weet uit goede bronnen) en dan kan u kiezen en tegen een extra betaling wordt het als nog de zelfde avond bezorgd,belachelijk dat je voor het zelfde twee keer moet betalen.
Ik vind het niet zo vreemd dat het slecht gaat met Post NL als je personeel aan neemt die goedkoop is en niet de verantwoording neemt om hun werk goed te doen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer