bu
door butch Mar 31, 2006 om 18:44
Geldzaken & recht

Postkrediet Hypotheek van DSB

Ik werdt gebeld door Postkrediet ( ook van DSB) of ik een hypotheekrente van 1 jaar 1,4 wilde met daarna 5 jaars 3,9. Ik dacht das interessant, 100km rijden naar DSB breda en ja hoor t kon, alleen moest je gelijk bijna 30. 000 euro extra hypotheek nemen om de premie gelijk te kunnen betalen voor 30 jaar. Ik betaal mn premie nu per maand maar dat kon niet bij DSB. iK ZEI:laten we dat maar niet doen, en volgens DSB was dat de enigste manier, dus wer 100 km terug naar huis.Ik was wel dan 280 euro goedkoper uit per maand maar mijn hypotheek 30.000 euro hoger nee.......

Leve AZ

VOLGENS MIJ BETAAL IK T SALARIS VAN L. VAN GAAL

366 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kunt u even uitleggen waarvoor u premie moest betalen in het voorstel van DSB ? Aan een hypotheek kunnen namelijk meerdere soorten verzekeringen worden gekoppeld.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Tonnie

DSB koppelt (hoewel niet toegestaan) vaak een polis mbt arbeidsongeschiktheid en WW aan een te verstrekken lening. De premies daarvoor zijn bespottelijk hoog en daarop 'draait' DSB (en al die k*tterige adverteerders zoals Frisia, Postkrediet etc). +- 35% van die premie is provisie voor DSB als ze het uitbesteden. Anders is de premie vaak goud geld omdat uitkeringen (mede door uitsluitingen op de polis) door DSB zelden gedaan worden.

Bovenstaand dus weer een voorbeeld van de ranzige koppelverkoop methodes van DSB!

Ciao, Cannacampo

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

De premie was voor t belegginsdeel van de hypotheek....die betaal ik nu maandelijks.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

weet je zeker dat je nu niet alleen rente betaald en staks met een super schuld zit opgescheept

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 00:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Butch

Een premie voor een beleggersdeel van een hypotheek is niet logisch.

Enerzijds kan het zijn dat u 30.000 meer heeft geleend en dat dat geld nu in aandelen belegd is

of

U bent verkeerd geìnformeerd en u weet dus niet eens waar die 30.000 nu wel voor was.

Neem uw hele advies en alle stukken die u heeft eens mee naar een financieel tussenpersoon en vraag hen wat u nu precies heeft afgesloten. Daarna lees ik uw verhaal hier graag weer, uiteraard.

groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb niets getekend zoals u bovenin kunt lezen, ik probeer alleen mensen te waarschuwen dat ze weing rente betalen maar een extra bedrag bovenop de hypotheek moeten nemen om de premies te betalen voor t beleggersdeel in 1 keer, dat sommige mensen  dat niet geloven vind ik prima, maar ik blijf maar bij mn huidige bank.....

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig maar Butch.

In dat geval verwijs ik lezers naar mijn eerste reactie op je topic. Het gaat meestal om een extra arbeidsongeschiktheidverzekering of WW verzekering.

Groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - Apr 12, 2006 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gratis geld bestaat nog steeds niet. De marge wordt op alle andere fronten gehaald.
Waar en hoe dat gehaald wordt is vaak pas later bekend.
Dat loopt van een te dure woonlastenverzekering, via onnodig hoge en dure overlijdensrisicoverzekerngen tot foute beleggingsadviezen.
Voorbeeld van die laatste is een verzekering die niet meer doet dan 80% van de inleg stoppen in een eigen beleggingsfonds. Geen uitwijkmogelijkheden. De rest van het geld is .....provisie.

U heeft er heel goed aan gedaan niet te tekenen.
Fout vind ik overigens ook dat ze u slechts een financieel product voorschotelen zonder na te gaan of u dat wel wil.

ve
door verwijderd - May 12, 2006 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geef je een goede raad!! Ga niet in zee met de DSB bank, dit zal je veel ellende besparen, en ik kan het weten want ik praat uit ervaring, wij waren hier ook in getrapt, en het heeft ons ontzettend veel moeite gekost om die kopelcontracten ongedaan te maken, maar met medewerking van goed advies en een goede advocaat is ons dit gelukkig gelukt, DUS DOE HET NIET!