we
door wearnolf Mar 23, 2012 om 08:07
Geldzaken & recht

PostNL maakt pakje kwijt, wat nu?

Ik heb recent een pakje verstuurd via PostNL (met track en trace, niet verzekerd). Deze is in het distributiecentrum kwijtgeraakt. Onderzoek laten instellen door PostNL (via procedure) maar helaas het pakje was kwijt. Hier stopte de communicatie vanuit PostNL dan ook.

Op vervolgvragen van PostNL (wat mijn rechten waren, aansprakelijkheid) kreeg ik geen antwoord meer (echt slecht btw)

De waarde van het pakje alsmede het versturen moet ik dan maar als mijn verlies beschouwen?

Wat kan ik doen? Aangifte? Heeft dit zin?

Ik betaal voor een dienst die niet wordt uitgevoerd, er moet toch ergens een recht zijn wat mij helpt.

Ik hoor graag

49898 22 Rapporteer

do
door dollhouse - Mar 23, 2012 om 12:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben al jaren 'in gevecht' met de post. Pakjes zoek, geen vergoeding ondanks verzekering. Verkeerde aanslagen i.v.m. invoerkosten , pakketten zwaar beschadigd afleveren en/of de inhoud mist (deels) etc. etc.

Ik heb het zelfs gespeeld tot aan de nationale ombudsman, maar - om een lang verhaal kort te maken - die kan niks doen, dan zou er eerst een wetswijziging moeten komen.

Ik ken ook geen enkel bedrijf hier in NL die niet aansprakelijk is of gehouden kan worden voor een dienst of goed waarvoor de klant moet betalen en wat niet correct geleverd of uitgevoerd wordt, behalve dan de post ( TNT, PostNL)

Bij de post trek je altijd aan het kortste eind, ook al heb je 100 keer gelijk!

f.weele
door f.weele - Mar 23, 2012 om 12:52
1085 Antwoorden / 27 Vragen

voortaan maar met DHL/Selektvracht? klik hier.
Kijk eens of er een in de buurt zit.
m.vr.gr.

di
door digioma - Mar 23, 2012 om 12:53
646 Antwoorden / 29 Vragen

Hetzlfde verhaal... eind november pakket naar Frankrijk gestuurd met o.a. chocoladeletters en DVD's. Nooit aangekomen!

pe
door peter052 - Mar 23, 2012 om 13:05
4 Antwoorden / 1 Vragen

In het verleden heb ik dat ook mee gemaakt. Ik durf eigenlijk niks meer via internet te bestellen.

donna
door donna - Mar 23, 2012 om 13:05
207 Antwoorden / 43 Vragen

Pas op met klagen bij PostNL. Bij ons gaat het heel vaak mis met de postbezorging, er wordt veel niet bezorgd. Omdat het bleef aanhouden ben ik alles gaan melden en nu nemen ze geen klachten meer aan, want ik klaag te veel en het kan niet dat het zo vaak mis is. Ze suggereren dat ik het verzin.

Ook een manier om van je klachten af te komen.

Een andere manier is beter werk leveren, maar dat weten ze bij PostNL niet.

wildy
door wildy - Mar 23, 2012 om 13:07
27 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou onherroepelijk aangifte doen. Wie weet zijn er wel duizende vermissingen. Tevens naar een andere vervoerder gaan, mist dat bedrijf, bij schade of vermissingen daarvoor een verzekering heeft en het liefst een onafhankelijke club, die partijen respecteren.
Nu hebben vervoerders het niet makkelijk, sinds ze die giga-aso-graaiers uitbetalen en het personeel wel moeten ontslaan i.v.m deze graai-cultuur

ninc
door ninc - Mar 23, 2012 om 13:42
47 Antwoorden / 6 Vragen

Welkom bij de wondere wereld van PostNL

Eén van de weinige bedrijven die zonder problemen geld kan vragen voor een dienst die ze niet leveren en daar gewoon mee wegkomen.

Ze geven het zelf aan op hun site:
Let op: Bij deze basisdienstverlening zit geen verzekering inbegrepen. Wilt u meer zekerheid? Kies dan voor een Aangetekend Pakket of Pakket met Verzekerservice.

Maw
U geeft ons uw pakje en betaald € 6,75
En de kans is aanwezig dát wij hem afleveren!
Wilt u meer zekerheid? Dan moet u meer betalen!

Mijn advies is of aangetekend (=verzekerd) versturen of een ander bedrijf kiezen :-)

Aangifte doen of PostNL om een onderzoek vragen is verspilde energie.
Maar als u zich verveelt... :P

a.
door a.smit42 - Mar 23, 2012 om 13:50
4 Antwoorden / 2 Vragen

Het is niet alleen pakjes.
Ook briefpost met een OV Chipkaart is al 2.5 week onderweg, moet dus nog steeds bezorgd worden.
Lang leve de privatisering en flex bezorgers

J. Schipper
door J. Schipper - Mar 23, 2012 om 14:09
64 Antwoorden / 30 Vragen

[quote=wildy schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 13:07]Ik zou onherroepelijk aangifte doen. Wie weet zijn er wel duizende vermissingen. Tevens naar een andere vervoerder gaan, mist dat bedrijf, bij schade of vermissingen daarvoor een verzekering heeft en het liefst een onafhankelijke club, die partijen respecteren.
Nu hebben vervoerders het niet makkelijk, sinds ze die giga-aso-graaiers uitbetalen en het personeel wel moeten ontslaan i.v.m deze graai-cultuur

Ja, zeker aangifte doen. Stel: als er 1000 gedupeerden zijn en niemand doet daarvan aangifte, dan is er voor de politie toch geen 'echt' probleem? Maar stel dat alle 1000 gedupeerden aangifte doen, dan zal er door de politie echt wel een onderzoek ingesteld worden. Ook zou ikzelf, om mijn frustratie kwijt te kunnen, mijn klachten schrijven naar Kassa, naar Vara's ombudsman, naar de Consumentenbond en naar Radar. Gewoon er zoveel mogelijk bekendheid aan geve. Allemaal, iedere gedupeerde.

curious
door curious - Mar 24, 2012 om 10:06
45 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=digioma schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 12:53]Hetzlfde verhaal... eind november pakket naar Frankrijk gestuurd met o.a. chocoladeletters en DVD's. Nooit aangekomen!

Digi Oma,
Natuurlijk is uw pakket aangekomen, alleen niet bij de geadresseerde.
Curious

de eelco
door de eelco - Mar 24, 2012 om 10:40
607 Antwoorden / 92 Vragen

heb het zelfde gehad...moest nieuwe autopapieren bestellen omdat ik me auto ging verkopen..de nieuwe papieren betaald en besteld bij de rdw.na 4 weken nog niks ontvangen.gebeld met de rdw en die zeide dat het 3 weken geleden op gestuurd was..gebeld naar postnl en daar zeide ze dood leuk we hebben niks ontvangen dus we kunnen dan ook niks versturen ..weer gebeld naar de rdw en die hebben toen kosteloos nieuwe auto papieren verstuurd die kwamen 3 weken later eindelijk aan..heeft me een hoop geld gekost,,verzekering en motorrijtuigenbelasting ...gelukkig heeft de koper die me auto wou hebben geduld gehadt anders had ik weer een advertentie moeten zetten met alle kosten van dien..klagen heeft geen zin...1 grote boeven bende is het....

zwemmer
door zwemmer - Mar 24, 2012 om 10:49
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Daar zit maar een ding op: je eigen koerier in dienst nemen. Dat is wel wat duurder maar in ieder geval zekerder.

elisya
door elisya - Mar 24, 2012 om 14:53
11 Antwoorden / 2 Vragen

PostNL maakt veel fouten ik ben ook al vaak wat kwijt geraakt,gewone post ook of word opengemaakt met dingen eruit bezorgd.
Het is er een zooitje en ze doen er niks aan want gebeurd telkens weer.

discovery
door discovery - Mar 24, 2012 om 15:15
91 Antwoorden / 23 Vragen

Zoals al velen hierboven heb ik er ook mee te maken gehad.
Het gaat precies zoals u beschrijft, na "hun" procedure sta je met je rug tegen de muur. Op mijn aanbod om zelf in het distributie centrum te komen kijken omdat mijn pakket een heel bijzondere en opvallende verpakking had konden ze niet ingaan.
Aangezien ik spullen via Marktplaats verkoop bleef ik voor de kosten opdraaien omdat ik de klanten hun geld moest terug betalen.
Nu verkoop ik alleen nog maar als het opgehaald wordt.
Ik heb dit ook via diverse kanalen aangekaart zoals bij Kassa, Radar en ombudsman maar hoorde er nooit meer iets van.
Onlangs was het ook een item bij Kanniewaarzijn, ook daar kregen ze nul op het request.
Ik ben het helemaal met Dollhouse eens dat er geen een bedrijf is die hier mee weg zou komen.
Alleen een wetswijziging kan hier verandering in brengen, aangifte heeft dus totaal geen nut.
Dan een petitie starten en meer dan 40.000 handtekeningen verzamelen dan moet het in de kamer behandeld worden.
Ik denk dat er dan heel veel handtekeningen binnen zouden stromen.

Vriendelijke groet,
Discovery

la
door lampy2000 - Jul 12, 2012 om 23:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me af wat ze doen daar, het is de laatste tijd erg stil in mijn brievenbus, in ieder geval is het ze al geluk om 16 pakketjes achter elkaar kwijt te raken, van de poststukken durf ik niet eens een raming te maken, de laatste zelfs verzekerd. Ze zeggen dan ja het zit vast bij de douane en weigeren dan de verzekering te betalen! Dit bedrijf heeft dus een faalpercentage van 95%, dit is volledig onacceptabel! oftewel maar liefst 5% komt hopelijk aan, Als ze bezorgen nou dan heb je geluk! Een gewoon bedrijf zou nu allang failliet gegaan zijn! Het frustrerend met die lui, aan de telefoon weten ze van niks en zijn tot niks bereid.
In ieder gaval heb ik van het laatste pakketje aangifte van diefstal gedaan bij de politie en schade vergoeding geeist. Als ze niet willen horen dan maar voelen!
Durf niks meer te bestellen via internet, jammergenoeg is helaas in Nederland bijna niks te koop en moet je voor minst geringste naar het buitenland en dan kom je met deze kwakzalvers in aanraking!

la
door lampy2000 - Jul 12, 2012 om 23:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf aangifte gedaan, bij de politie, van laatste pakketje van de zestien die achterelkaar verloren zijn gegaan. Hiervan heb ik de track en trace code, dus ik heb een verhaal. In het burgerlijk wetboek staat dat tegen een betaling staat dienst en dit is wanprestatie. Helaas komt het maar al te vaak voor tegenwoording

hereistom
door hereistom - Jul 13, 2012 om 00:24
740 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad is het een zooitje bij Post.nl, dat krijg je als je het personeel uitkleed en de directie zich verrijkt met bonussen!
Vraag voortaan aan de leverancier van uw producten of ze het met een andere bezorgdienst willen sturen!
Ik heb zeer goede ervaringen met GLS, DHL, DPD en UPS.

tdehond
door tdehond - Jul 13, 2012 om 08:33
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik probeer ook zo min mogelijk gebruik te maken van webwinkels die via PostNL versturen. Ik heb namelijk niets aan alleen excuses van een bedrijf als weer een pakket zoek geraakt is.

ch
door chrisantonis - Jul 13, 2012 om 14:10
63 Antwoorden / 4 Vragen

Als je zending verdwijnt wordt je door PostNl dubbel benadeeld!!! Wil je verhaal halen, moet je een duur 0900 nummer bellen, waar je ook nog een gevraagd word of je na het gesprek mee wilt doen aan een klanttevredenheidsonderzoek!!!!!! Moet je zelf betalen!!!!! Waar halen ze de brutaliteit vandaan!!!! En na een hele tijd in de wacht te hebben gestaan, krijg je toch nul op je request, je word helemaal niet serieus behandeld, er word geen moeite gedaan om problemen op te lossen en er word net gedaan of het je eigen schuld is, als je aangetekend verzonden hebt, ben je een grote ezel, dan had je maar verzekerd moeten versturen!!!! Wij (postnl) nemen geen verantwoording over bezorging en als een pakket verdwijnt, of gewoon word gestolen dan is dat uw eigen schuld!!!!

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 13, 2012 om 14:43
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je niets geleverd kreeg is het een wanprestatie en kun je via rechtszaak de gemaakte porto kosten wel terug krijgen.

Omdat zij niet weten wat met welke waarde je stuurde is dat nooit te claimen maar de gemaakte porto kosten wel.

Voor een niet volledig geleverde dienst hoef je niets te betalen dus die kun je wel terug eisen.
Wel is het een dure zaak als zij het op een rechtszaak laten uitdraaien maar dat is hun probleem want de verliezer betaalde.

hu
door huis1974 - Jan 28, 2013 om 16:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een aanfluiting is POSTNL toch eigenlijk, ik heb een pakket verstuurd, uiteraard kwijt geraakt, wordt onderzoek ingesteld. Na 20 dagen niets vernomen, blijkt dat ze een mail verstuurd hebben naar een verkeerd adres omtrent het onderzoek.

en wat was die mail.

bla bla bla het pak is vermist en kunnen het niet vinden. uiteraard niet verzekert dus ik kan fluiten naar me centen. oftewel ik moet postnl extra geld betalen zodat mijn pakket wel aankomt of dat ik dan wel mijn geld terug krijg.

wat een lachertje is zo'n bedrijf toch.
Wie wil met mij een bedrijf starten van verzendingen, standaard goedkoop tarief maar het komt niet aan, wilt u geld terug of meer zekerheid dan moet u extra betalen.

POSTNL hou toch op ik snap nu echt waarom UPS niet met jullie wil samenwerken.

er
door erstem - Jul 25, 2013 om 11:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heb ik geen goede ervaringen met PostNL. Ze doen maar wat. Totaal geen medewerking bij vermiste zendingen dan alleen excuus mailtjes en standaard mailtjes dat ze er alles aan gedaan hebben om het te traceren. Ongelofelijk wat een onprofessionele club dit geworden is.

Deze week werd vanuit onze bank een nieuwe betaalpas aangetekend op persoonsnaam en alleen te ontvangen met ID van die persoon. Echter die persoon was op vakantie en de bank gaf aan dat ze het niet anders kon dan dus wachten tot die persoon terug van vakantie was. Ik gaf aan dat dit geen probleem zou zijn aangezien PostNL toch niet secuur was. En ja hoor, ik kan gewoon tekenen. Geen moeite werd gedaan om te controleren. Men wilde gewoon snel een krabbeltje en weer snel weg.

Echter onder de streep zitten we met een commerciele schadepost omdat we niets kunnen verhalen inzake de eerdere vermiste zendingen. Ik hou mijn hart en portemonnee vast zodra iets via PostNL verstuurd wordt