helena109
door helena109 Sep 8, 2011 om 14:47
Geldzaken & recht

Postvestiging TNT geeft pakketje niet mee omdat afzender niet de correcte voorletters gebruikt

Dag,

Ik heb een vraagje. Het is nu voor de tweede keer dat mijn TNT-bezorgpunt (de sigarenboer bij mij om de hoek waar een pakketje wordt bezorgd als ikzelf niet thuis ben) een pakketje niet wil meegeven omdat de afzender niet precies de voorletters heeft gebruikt zoals ze in mijn paspoort staan.

Ze zijn daar zeer streng, en als ik nu iets via het internet bestel let ik zeer goed op dat ik mijn volledige voornamen invul ;-) Maar als mijn vroegere buurvrouw mij een pakketje stuurt, dan stuurt ze die gewoon naar Ellen , mijn algemene roepnaam, ipv 'Helena Martha Maria' (mijn katholieke 'officiele naam, die behalve mijn paspoort niemand kent).

De dame achter de balie vertelde dat als iemand niet mijn volledige, zoals in het paspoort vermelde namen vermeld, het in principe onjuist is geadresseerd. Echter, ik heet voor iedereen gewoon 'Ellen', en vrijwel niemand kent mijn officiele voorletters.

Hebben jullie hier ervaring mee? Wat kan ik hieraan doen?

Alvast hartelijk dank!

9298 45 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2011 om 15:01
16925 Antwoorden / 108 Vragen

Helena109, dit is echt een vreemd verhaal. Heb toevallig gisteren bij mijn "postagentschap" ook een sigarenboer, een pakje van PostNl opgehaald, gericht aan D.A. plus mijn achternaam. Ik heb heel andere initialen dan D.A. (E.B.) maar achternaam, adres en alles klopte gewoon dus no problem; kreeg het uiteraard gewoon mee. Nog nooit gehoord van zoiets raars, tenzij het een aangetekende brief betrof maar je schrijft zelf pakketje. Misschien is dit een nieuw afhaalpunt? Met al die tegenwoordige veranderingen, TNT, nu dus PostNl is de (nieuwe) medewerkster ook niet helemaal op de hoogte? Wat je eraan kunt doen weet ik ook niet maar aan paspoort of rijbewijs, allebei geldige legitimatiebewijzen, is toch niet te tornen?

empyria
door empyria - Sep 8, 2011 om 15:01
504 Antwoorden / 3 Vragen

Ook iets meenemen, naast je i.d. kaart, waar je met je voorletters op staat en je adres (recent bankafschrift?) Dan lijkt het mij toch dat zo'n postagentschap daar niet omheen kan.

En als je ook nog het juiste afhaal bonnetje hebt, wat wil ie daar dan in hemelsnaam tegen inbrengen?

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2011 om 15:23
16925 Antwoorden / 108 Vragen

Empyria, natuurlijk gaat TS niet zonder bonnetje iets afhalen; lijkt mij, want dan krijgt ze het uiteraard niet mee, maar met haar paspoort is het toch normaal dat je gewoon je pakje mee moet krijgen? Mijn dochter stuurt vaker pakjes (uit Engeland) gericht aan Mrs. zelfs zonder mijn eerste letter voornaam, B******; krijg ik ook gewoon mee. Als ik mijn vriendin iets stuur is het aan: Mevrouw Willie enz. (die heeft 4 voorletters!) ook nooit probleem bij ontvangst (als ze niet thuis is) bij ophalen . Vind dit gewoon vreemd.

helena109
door helena109 - Sep 8, 2011 om 15:23
17 Antwoorden / 2 Vragen

Dan voor jullie antwoord!

Ja, ik vind het ook een gek verhaal. Aangezien ik altijd allerhande zooi in mijn tas heb, kon ik inderdaad een aan mij gerichte brief laten zien. Laten we zeggen dat de dame achter de balie een beetje boel gedingsdrang heeft. En erge last van 'regels zijn regels' ;-)

En dat laatste betwijfel ik dus. Wat je/jullie zeggen: IK heb de afhaalbon. Haar argument was 'Misschien ben je wel de zus van deze dame.' Tja, zou kunnen ... Maar het lijkt me gewoon heel sterk dat de letters altijd volledig overeen moeten komen. Dan zou ik nooit iemand een leuk pakketje kunnen sturen tenzij ik exact weet wat het paspoort van die persoon zegt. Dat lijkt me echt te 'streng'. Voor een aangetekende brief, oke, maar dit ..!

empyria
door empyria - Sep 8, 2011 om 15:25
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 8 sep 2011, 15:23]Empyria, natuurlijk gaat TS niet zonder bonnetje iets afhalen; lijkt mij, want dan krijgt ze het uiteraard niet mee, maar met haar paspoort is het toch normaal dat je gewoon je pakje mee moet krijgen?

Nou ja precies, maar dat bedoelde ik ook! ;-)

Met het afhaal bonnetje, wat wil ie daar tegenin brengen?

helena109
door helena109 - Sep 8, 2011 om 15:35
17 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 8 sep 2011, 15:23]Empyria, natuurlijk gaat TS niet zonder bonnetje iets afhalen; lijkt mij, want dan krijgt ze het uiteraard niet mee, maar met haar paspoort is het toch normaal dat je gewoon je pakje mee moet krijgen? Mijn dochter stuurt vaker pakjes (uit Engeland) gericht aan Mrs. zelfs zonder mijn eerste letter voornaam, B******; krijg ik ook gewoon mee. Als ik mijn vriendin iets stuur is het aan: Mevrouw Willie enz. (die heeft 4 voorletters!) ook nooit probleem bij ontvangst (als ze niet thuis is) bij ophalen . Vind dit gewoon vreemd.

Ja, ik ook! Ik stuur wel eens iets naar 'Oma '

Stel, het zou inderdaad de regel zijn, dan wordt dat wel zeer slecht (niet) gecommuniceerd. Inderdaad heel vreemd. Het zou alleen zo fijn zijn als ik de baliemedewerkster iets zwart-op-wits onder haar neus kon duwen. 'Kijk, hier staat dat het niet hoeft. Mag ik nu mijn pakketje?' Maar ik vind nergens info ..

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2011 om 15:36
16925 Antwoorden / 108 Vragen

Helena109, zelfs al zou je de zus zijn, (die kan wel hartstikke ziek zijn) dan nog: jij hebt de bon, het correcte paspoort, je legitimatie: laat dat mens dan geldingsdrang hebben: ik krijg dan een andere drang, maar we moeten netjes blijven of de site, hè?

helena109
door helena109 - Sep 8, 2011 om 15:48
17 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 8 sep 2011, 15:36]Helena109, zelfs al zou je de zus zijn, (die kan wel hartstikke ziek zijn) dan nog: jij hebt de bon, het correcte paspoort, je legitimatie: laat dat mens dan geldingsdrang hebben: ik krijg dan een andere drang, maar we moeten netjes blijven of de site, hè?

Ja! Ja! Heb ik ook verteld! Ik heb alles bij me, wat is er dan mis? Haar antwoord 'de bon kan nog altijd van iemand anders zijn. U kunt zich wel legitimeren, maar als de gegevens niet overeenkomen met de bon, kunt u niet aantonen dat de bon van u is.' (Tja, tja ... )

Ze is ongelooflijk. Waarschijnlijk veel gepest vroeger ;-) De schrik ook van de buurt, iedereen heeft er last van ..!

Ik ga even bellen met het juridisch loket. Te nieuwsgierig ;-) Momentje ...

pino123
door pino123 - Sep 8, 2011 om 15:59
2776 Antwoorden / 14 Vragen

Zijn eventueel dagen dat deze 'tante' niet werkt, zodat je het bij een andere werknemer kan halen in plaats van bij haar?

Je hebt pech met deze 'azijnz.....'

helena109
door helena109 - Sep 8, 2011 om 16:10
17 Antwoorden / 2 Vragen

De mensen van het juridisch advies wisten het ook niet. Wel dat het absoluut 'muggenzifterij' is, en je in redelijkheid niet zou kunnen mogen verwachten dat als je een pakketje stuurt, je de volledige paspoortnamen paraat hebt. En als dat dus wel zou moeten, dan zou dat in het postkantoor tegen je gezegd moeten worden.
Andersom zou mijn paspoort voldoende moeten zijn, en desnoods is aan de hand daarvan mijn woonadres te checken.

Maar ze gaan het tot op de bodem voor me uitzoeken. Ben benieuwd :-)

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2011 om 16:22
16925 Antwoorden / 108 Vragen

Helena, succes, ben benieuwd..!

stacey
door stacey - Sep 8, 2011 om 16:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Wellicht heeft het te maken met de Contract/Aflevervoorwaarden van de verzender(bedrijf), die is verantwoordelijk voor correcte aflevering van het pakket.
En dat gaat niet op voor een verzending van oma naar ellen.......

stacey
door stacey - Sep 8, 2011 om 16:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Iemand is het er blijkbaar niet mee eens ?

Maar straks wel (hier) klagen als een pakket door een ander/vreemde is opgehaald......
dat ze het Zomaar meegeven ...........!!
Brievenbus vissers kunnen ook bonnetjes en post op naam tonen als je pech hebt......
Gegevens goed invullen bij bestellen via een bedrijf zou ik zeggen, scheelt een hoop geze*k daar en hier ;-)

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2011 om 17:01
16925 Antwoorden / 108 Vragen

Stacey, kan best, je reactie van 16:26. Weet alleen b.v. dat Selekt vracht hun naam geen eer aan doen met selectiviteit. Die geven alom pakjes af bij buren; veelvuldig ligt er dan GEEN briefje in mijn bus waar het pakje is. PostNl zal zorgvuldiger te werk gaan maar wat TS beschrijft is toch ook wel een beetje te veel van het goede. Ook schrijft TS als ze tegenwoordig wat bestelt on line ze al haar voorletters er nu ook bij vermeld. Maar als iemand het er niet mee eens is, hoeft dit dus niet van één van ons te zijn, heb ik inmiddels HEEL veel ervaring mee.

spooky01
door spooky01 - Sep 8, 2011 om 17:06
418 Antwoorden / 56 Vragen

Is het niet een idee om dit voorval te melden aan de bedrijven waar je iets koopt, misschien kunnen zij iets voor je betekenen.

helena109
door helena109 - Sep 8, 2011 om 17:21
17 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 8 sep 2011, 16:39]Iemand is het er blijkbaar niet mee eens ?

Maar straks wel (hier) klagen als een pakket door een ander/vreemde is opgehaald......
dat ze het Zomaar meegeven ...........!!
Brievenbus vissers kunnen ook bonnetjes en post op naam tonen als je pech hebt......
Gegevens goed invullen bij bestellen via een bedrijf zou ik zeggen, scheelt een hoop geze*k daar en hier ;-)

Ik heb niet op een duimpje gedrukt hoor ;-)

Tja, het punt is: ik kan me en legitimeren, en via mijn paspoort en post aantonen dat ik op dat adres woon, maar ik krijg het dus niet mee omdat iemand me (net zoals de rest van de wereld) blijkbaar heeft aangeschreven met Ellen ipv mijn doopnamen. Heb ik gisteren ook nog gedaan, een kado namens de afdeling gestuurd naar collega 'Bram (achternaam)'. Of weleens naar de 'fam. huppeldepup.' Moet dat anders, zeg dat dan even aan de balie ..! En wie schrijf je dan aan in de fam? Wat zijn de officiele voorletters? Daar zou i echt achteraan moeten.

Ik heb trouwens nog even nagedacht, maar zo'n 'ophaalbon' wordt ingevuld door de postbode. Ik heb weleens een bonnetje gehad waarop alleen mijn achternaam stond. Dat wordt snel voor de voordeur ingevuld, dus dat is dan ook heel foutgevoelig.

Anyways, ik hang net de dame van Post.nl op (ik had even gebeld). Die vond het een raar verhaal. Die zij dat ik voor een 'zending categorie B' niet eens legitimatie mee zou hoeven nemen. (Terwijl dat op de afhaalbon met koeieletters vermeld staat.) En wist het verder ook niet. Ze kon niets vinden op papier, qua beleid. Dus ik wacht het juridisch loket wel even af. Ik bedoel, ik moet en zal nu weten wat mijn oma heeft gestuurd natuurlijk ;-)

stacey
door stacey - Sep 8, 2011 om 17:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 8 sep 2011, 17:01]Stacey, kan best, je reactie van 16:26. Weet alleen b.v. dat Selekt vracht hun naam geen eer aan doen met selectiviteit. .

Dat heeft te maken met hun aflevervoorwaarden voor wat ik laatst van een bezorger begreep, ik stond gemeld bij bedrijf waar ik iets van ontving als `niet elders/bij buren bezorgen` en dan doen ze het dus ook niet, maar dat stond toen ook op de verpakking vermeld.
Ze leveren blijkbaar overal af Mits er resticties opgegeven zijn.
Dat is keus van verzender in dat geval en zal wellicht verschil maken in contract/prijs.

stacey
door stacey - Sep 8, 2011 om 17:47
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=helena109 schreef op donderdag 8 sep 2011, 17:21] Heb ik gisteren ook nog gedaan, een kado namens de afdeling gestuurd naar collega 'Bram (achternaam)'. Of weleens naar de 'fam. huppeldepup.' Moet dat anders, zeg dat dan even aan de balie ..! En wie schrijf je dan aan in de fam? Wat zijn de officiele voorletters? Daar zou i echt achteraan moeten.

Zal toch te maken hebben met afkomst van pakket, bedrijf of particulier.
Als pakket aan verkeerde wordt meegegeven is het hun verantwoordelijkheid, particulier heeft dan veelal het nakijken maar bedrijf heeft een contract en wellicht recht op vergoeding of pech en moet jou ( al dan niet uit coulance) iets vergoeden of opnieuw zenden.......
Puur contract/geldkwestie wellicht.

mi kan Juridisch Loket hier ook niets mee, als vervoerder of verzender juiste legitimatie vereist is dat hun goed recht.

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2011 om 18:44
16925 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 8 sep 2011, 16:39]Iemand is het er blijkbaar niet mee eens ?

Maar straks wel (hier) klagen als een pakket door een ander/vreemde is opgehaald......
dat ze het Zomaar meegeven ...........!!
Brievenbus vissers kunnen ook bonnetjes en post op naam tonen als je pech hebt......
Gegevens goed invullen bij bestellen via een bedrijf zou ik zeggen, scheelt een hoop geze*k daar en hier ;-)

Stacey, off topic, gezien je commentaar: iemand is het er blijkbaar niet mee eens? Wees zo vriendelijk om mijn commentaren te lezen, allemaal rode duimen, zelf als ik TS alleen maar succes wens. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?

helena109
door helena109 - Sep 8, 2011 om 19:31
17 Antwoorden / 2 Vragen

mi kan Juridisch Loket hier ook niets mee, als vervoerder of verzender juiste legitimatie vereist is dat hun goed recht.

Nou, daar kan ik best in meegaan. Echter, ik héb de juiste legitimatie. Ik kan me werkelijk tegen de klippen op legitimeren (even los van het feit of dat dan zou moeten of niet) ;-) Het probleem zit m in de 'andere kant'. Het pakket is bij een TNT-punt afgeleverd (dat konden ze traceren). Als TNT vindt dat de aangeschreve aangeschreven dient te worden zoals dat in het paspoort staat, dan moeten ze dat duidelijk communiceren aan de afzender. Net zoals je dat bij het kopen van een vliegticket moet doen. Volledige voornamen, anders mag je niet mee :-)

@Spooky: ja, dat is wel een idee. (Niet dat ik er een hetze van wil maken hoor, heb heus nog wel andere hobbies ;-) Maar inderdaad: de verzender van het pakket is verantwoordelijk. Dan lijkt het me handig dat zij ook goed aangeven wat zij verwachten van hoe eea aangeschreven moet worden. Mijn favoriete webwinkel laat bij het invullen van mijn naam en adres alleen maar een achternaam en een vinkje bij of ik een mannetje of een vrouwtje ben toe. Maar als zij het in handen geven van een partij die het volledige 'namenpakket' eist bij afhalen, dan vind ik dat prima, maar dan moet ik dat wél weten en kunnen invullen.

(Als iemand trouwens bij mij de planten toevallig had watergegeven en die had de deur opengedaan, dan hoefde die willekeurige persoon alleen maar een krabbel te zetten, maar dat terzijde ..!)

stacey
door stacey - Sep 8, 2011 om 20:30
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 8 sep 2011, 18:44][Stacey, off topic, gezien je commentaar: iemand is het er blijkbaar niet mee eens? Wees zo vriendelijk om mijn commentaren te lezen, allemaal rode duimen, zelf als ik TS alleen maar succes wens. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?

@tenormin, Was toen nog niet allemaal rood…….

En wat jou rode duimenverzameling betreft, voor nodeloze commentaren en veelvuldig posten, overal op reageren en off topic zaken en `gezellig`geklets wat ik regelmatig van je voorbij zie komen ed kan ik me er wel iets bij voorstellen Dat of Als het mensen irriteert en ze dat zo uiten.
Het is hier geen ten slotte Geen chatforum..........het kan erg storend zijn en verwarrend voor een vraagsteller dan nog een antwoord tussen geklets te zoeken/vinden.

Ging even om het feit dat er op een Normale suggestie/Antwoord zo gereageerd wordt door mijn Fan, wat ik wel gewend ben overigens want ik geef vaak antwoorden die niet zijn wat mensen liever zouden horen……… ;-)
Maar hier wordt niet op de reactie gereageerd maar puur op de persoon, beetje zielig en ForumVervuiling.

@helena109
--Echter, ik héb de juiste legitimatie. Ik kan me werkelijk tegen de klippen op legitimeren (even los van het feit of dat dan zou moeten of niet) ;-) –-

Als de naam van geadresseerde niet overeenkomt met naam op jouw ID kun je je dus niet als Ontvanger legitimeren ;-)

--(Als iemand trouwens bij mij de planten toevallig had watergegeven en die had de deur opengedaan, dan hoefde die willekeurige persoon alleen maar een krabbel te zetten, maar dat terzijde ..!)--

Wie of wat er in jouw huis zit of gebeurd is verder (niet meer) hun verantwoording als ze het op juiste adres afleveren.

helena109
door helena109 - Sep 8, 2011 om 21:03
17 Antwoorden / 2 Vragen

@Stacey: Ja! Dat is júist wat ik bedoel! Vandaar mijn uitleg erna.

Want als het niet overeenkomt, kan ik mijn paspoort meenemen, mijn BSN-nummer, mijn vingerafdrukken, de FBI, mijn moeder, mijn oma, ga zo maar door, maar dan blijft het inderdaad niet overeenkomen. Ofwel: geef dan bij de verzender dan gewoon duidelijk aan waar het adresseren aan moet voldoen. Als TNT bepaalde eisen stelt, communiceer die dan. Wil TNT de volledige voorletters? Prima, zeg dat even.

helena109
door helena109 - Sep 8, 2011 om 21:12
17 Antwoorden / 2 Vragen

Hmmm, ik heb duidelijker reacties geschreven ;-) Wat is bedoel is: het is voor mij inderdaad onmogelijk aan te tonen dat ik 'Ellen' achternaam ben. In het paspoort staat het namelijk anders.

Zolang mensen die mij pakketjes sturen niet weten dat ik het blijkbaar niet afgehaald krijg als de namen niet volledig kloppen, heb ik een probleem. Stelt TNT die eis, dan moeten ze dat communiceren. Zelfs de Post.nl-dame aan de telefoon meldde dat ze nog nooit had gehoord van dat je niet gewoon de voornaam mocht gebruiken. En dat is frappant.

Nu ja, ik word morgen teruggebeld. Spannend ;-)

stacey
door stacey - Sep 8, 2011 om 21:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=helena109 schreef op donderdag 8 sep 2011, 21:12] Stelt TNT die eis, dan moeten ze dat communiceren.

Weet niet of TNT die eis stelt, verwacht eerder de Verzender (via zijn keuze/contract-voorwaarden).
Die verzender gaat er natuurlijk ook vanuit dat jij zelf je eigen gegeven juist doorgeeft
waardoor er geen probleem zal zijn ;-)
En TNT heeft jou niets uit te leggen als jij de Ontvangende partij bent, jij bent feitelijk niet hun klant.

helena109
door helena109 - Sep 8, 2011 om 22:05
17 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, dat weet ik dus ook niet. Ik weet wel dat de dame van het TNT-postagentschap dat blijkbaar wel deed. Maar aan de telefoon bij TNT zelf wisten ze het dus ook niet, en neigden ze zelfs naar 'nee'.

Maar het gaat hier om 2 dingen:

De verzender moet zijn eigen gegevens correct invullen. Prima. Wat ik al zei: soms mag ik (online als verzender) alleen mijn achternaam en m/v invullen! Al zou ik anders willen, dan krijg je de kans niet. Ik wil best hoor. Vliegmaatschappijen doen het zeer duidelijk. Daar staat duidelijk dat de gegevens de gegevens van het paspoort moeten zijn. Anders geldt het niet. Duidelijk gecommuniceerd.

Nu hebben we het over iemand die vanaf een TNT-punt iets naar mij verstuurd. Daar moest de afzender een adres invullen. Kan ik m alleen in ontvangst nemen als ie 'correct' is ingevuld, dan moet de verzender wel weten wat ie moet invullen.

Als zelfs de TNT-dame aan de foon (Oke, Post.nl) zegt 'oh, maar ik stuur nooit pakketjes met 'Herbert Marinus Jacobus Azrael Hupseldeflups' maar gewoon Bert achternaam', tja. Maar moet het anders, zet dan op die invulsticker 'Volledige voorletters/voornamen en achternaam'. Tot dan vullen hele volksstammen 'Aan de familie (...), Voornaam + Achternaam etc. in.

ja
door jans2 - Sep 9, 2011 om 12:54
311 Antwoorden / 4 Vragen

Die dame bij dat TNTbezorgpunt heeft ongelijk. In de voorwaarden staat dat u zich moet identificeren, wat u doet. Er staat niet dat adressering tot in elk detail overeen moet komen met uw identificatiemiddel. Dat hoeft ook niet, want elk wettig identificatiemiddel is traceerbaar door een uniek nummer. Als ik u was zou ik een klacht indienen bij TNT. Dat kan online, maar ik zou het schriftelijk doen (adres klantenservice op de site) en aangetekend. Die brief wordt echt wel aangenomen, al heeft een klantenservice geen initialen...

hu
door hultje - Sep 9, 2011 om 13:37
16 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt bij het ophalen van een pakketje. Een dame had in de boekenwinkel een postagenschap te beheren en dacht dat ze de koningin zelf was.Ik heb het opgelost door terug te komen met een opklapstoeltje en een thermosfles met koffie en de mededeling dat ik zou blijven zitten tot het moment dat ik mijn pakketje meekreeg. De eigenaar van de boekwinkel kreeg het na 1 uurtje zo benauwd dat hij de nodige stennis heeft gemaakt in het postagentschap en ik mijn pakketje kreeg overhandigd. Waar gebeurd, zelfs het plaatselijke weekblad heeft nog een stukje geschreven over dit soort praktijken van deze omhooggevallen baliebediende. De service bij de post holt achteruit en het wordt tijd dat we die instelling de rug kunnen toekeren.

helena109
door helena109 - Sep 9, 2011 om 13:49
17 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben gebeld! :-) De dame heeft inderdaad ongelijk. Ze gaf ook aan dat als er van de 'afhaalder' meer verwacht wordt, dat dan wel wordt gezegd. Bijvoorbeeld als een bedrijf het ervoor over heeft om iets aangetekend te versturen, of iers dergelijks.

Ze heeft het even zwart op wit gezet, en nu staat niets mij meer in de weg om mijn pakketje op te gaan halen. Nu verwacht ik er natuurlijk wel heel wat van ;-) Dank voor de berichtjes :-)

@Hultje: het kan haast niet anders of we hebben het over dezelfde ..!

ne
door newfy - Sep 9, 2011 om 14:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Helena,

De mevrouw van het postagentschap heeft geen gelijk hoor. Ik ben postbezorger geweest bij TNT. Normaal wordt de post niet eens afgeleverd op de naam (jansen, adres enz) maar alleen op adres. Je weet als postbode immers niet wie er allemaal met welke naam op dat adres wonen of daar hun post bezorgd willen hebben? .
Vandaar dat je nog jarenlang post voor de vorige bewoner kunt krijgen, als je bent verhuisd.
Dus als je achternaam klopt en het adres, zou het geen enkel probleem moeten zijn om het pakketje mee te krijgen. Is het aangetekend, ook niet, want dan moet je er voor tekenen. Ik heb nog nooit, zelfs bij een aangetekend stuk, mijn paspoort hoeven laten zien om het pakketje mee te krijgen of om legitimatie hoeven vragen om het mee te geven, wel een handtekening bij het laatste.
Dus, de post moet in principe op het geadresseerde adres afgeleverd worden. Ook in één woning kunnen verschillende personen wonen die dan de post van een ander kunnen "jatten". Daar kan TNT geen rekening mee houden.

Kortom, dat gekke mens moet het gewoon meegeven.

il
door iljaha - Sep 9, 2011 om 14:35
182 Antwoorden / 3 Vragen

Klacht indienen bij PostNL: kennelijk is de sigarenmevrouw niet goed ingewerkt!
suc6

je
door jenren6 - Sep 9, 2011 om 15:48
14 Antwoorden / 1 Vragen

hallo allemaal
het is zelf zo dat er pakketjes verstuurt worden vanuit het buitenland en die adresseren ze zo:

aan de bewoners van:
je adres
je postcode en woonplaats

dus volledig zonder naam, alles wordt tegenwoordig op postcode en huisnummer geselecteerd en niet meer op naam,
die vrouw daar in dat winkeltje moest zich schamen om dit werk te doen en van toeten nog blazen te weten!!

garoet!!

zw
door zwartjes - Sep 9, 2011 om 18:46
30 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,
Dit vind ik een vreemde zaak, want wanneer ze pakketjes thuis afleveren dan moet je toch ook niets laten zien.
Wij pakken regelmatig pakketjes aan ook voor de buurtbewoners in de straat en hebben nooit problemen omdat wij meestal thuis zijn en de anderen werken.
Behalve wanneer we iets moeten betalen dan niet.
Zwartjes

curious
door curious - Sep 10, 2011 om 14:47
45 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=hultje schreef op vrijdag 9 sep 2011, 13:37]Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt bij het ophalen van een pakketje. Een dame had in de boekenwinkel een postagenschap te beheren en dacht dat ze de koningin zelf was.Ik heb het opgelost door terug te komen met een opklapstoeltje en een thermosfles met koffie en de mededeling dat ik zou blijven zitten tot het moment dat ik mijn pakketje meekreeg. De eigenaar van de boekwinkel kreeg het na 1 uurtje zo benauwd dat hij de nodige stennis heeft gemaakt in het postagentschap en ik mijn pakketje kreeg overhandigd. Waar gebeurd, zelfs het plaatselijke weekblad heeft nog een stukje geschreven over dit soort praktijken van deze omhooggevallen baliebediende. De service bij de post holt achteruit en het wordt tijd dat we die instelling de rug kunnen toekeren.

Hultje hulde. Dit is gewoon DE oplossing. Zo zou ik dat ook hebben gedaan.
Mooi dat ik het hier lees.
Toen ik laatst mijn printer ging ophalen werd het pakket vooruit schoppend over de vloer vanaf achter naar de toonbank getransporteerd door de medewerkster van het afhaalpunt. Al pratend tegen een bekende weigerde zij te bukken en het pakket op te tillen.
Deze dame was ook nog verontwaardigd dat ik haar op voorhand aansprakelijk stelde voor eventuele schade ontstaan door haar manier van transporteren.

macwouter
door macwouter - Sep 10, 2011 om 15:57
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 8 sep 2011, 15:36]Helena109, zelfs al zou je de zus zijn, (die kan wel hartstikke ziek zijn) dan nog: jij hebt de bon, het correcte paspoort, je legitimatie: laat dat mens dan geldingsdrang hebben: ik krijg dan een andere drang, maar we moeten netjes blijven of de site, hè?

He is right and why that red thumb i don,t know but....
Ik zal de politie er bij halen en vertellen dat ze van jou steelt.

orgelmuts
door orgelmuts - Sep 11, 2011 om 19:34
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 8 sep 2011, 18:44][quote=stacey schreef op donderdag 8 sep 2011, 16:39]Iemand is het er blijkbaar niet mee eens ?

Maar straks wel (hier) klagen als een pakket door een ander/vreemde is opgehaald......
dat ze het Zomaar meegeven ...........!!
Brievenbus vissers kunnen ook bonnetjes en post op naam tonen als je pech hebt......
Gegevens goed invullen bij bestellen via een bedrijf zou ik zeggen, scheelt een hoop geze*k daar en hier ;-)

Stacey, off topic, gezien je commentaar: iemand is het er blijkbaar niet mee eens? Wees zo vriendelijk om mijn commentaren te lezen, allemaal rode duimen, zelf als ik TS alleen maar succes wens. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?

En weer een rode duim, och arme ;-) (dan waarschijnlijk toch niet van Stacey)

@TS
Toch vreemd hoor, ik krijg heel vaak een pakketje waar de voorletter van mijn man opstaat, maar ik krijg het gewoon mee.
Laatst nog een pakketje opgehaald, gewoon met het bonnetje wat in de bus zat.
Stond op het bonnetje dat ik een geldig legitimatiebewijs mee moest nemen.
Bij het postkantoor gekomen heb ik het briefje overhandigd en kreeg ik gelijk mijn pakket mee, zonder dat er naar mijn legitimatie gevraagd werd.

macwouter
door macwouter - Sep 11, 2011 om 19:50
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ik snap niet hoe TNT werkt maar bij ons ( wij hebben een DHL servicepoint ) moeten wij het nummer van het rijbewijs of paspoort intoetsen op de computer anders kunnen wij het pakje niet meegeven hoe graag wij het ook willen. Dus bij ons is het geen kwestie van niet willen maar niet kunnen.

orgelmuts
door orgelmuts - Sep 11, 2011 om 20:38
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=macwouter schreef op zondag 11 sep 2011, 19:50]Ik snap niet hoe TNT werkt maar bij ons ( wij hebben een DHL servicepoint ) moeten wij het nummer van het rijbewijs of paspoort intoetsen op de computer anders kunnen wij het pakje niet meegeven hoe graag wij het ook willen. Dus bij ons is het geen kwestie van niet willen maar niet kunnen.

Maar dan zou TS geen probleem hebben, want ze kan zich wel legitimeren, maar de voorletters komen niet overeen.
Want wat ik eruit begrijp is dat de starre dame van het postagentschap het pakketje niet meegeeft omdat de voorletter op het pakje niet strookt met de voorletter(s) van TS paspoort.
Met het paspoort- of rijbewijsnummer is dat probleem dan opgelost.

macwouter
door macwouter - Sep 11, 2011 om 20:49
825 Antwoorden / 9 Vragen

Wat ik hierbij wil vertellen is ,dat bij TNT de willekeur om het pakje mee te geven bij de medewerker ligt terwijl dat bij DHL door de computer wordt bepaald. Als er iets fout gaat kan het terug gehaald worden op het nummer van dat paspoort of rijbewijs. Maar inderdaad ,die tante van de TNT slaat wel erg ver door. Misschien is ze wel zo scherp omdat er geen computer aan de pas komt.

orgelmuts
door orgelmuts - Sep 11, 2011 om 21:04
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=macwouter schreef op zondag 11 sep 2011, 20:49]Wat ik hierbij wil vertellen is ,dat bij TNT de willekeur om het pakje mee te geven bij de medewerker ligt terwijl dat bij DHL door de computer wordt bepaald. Als er iets fout gaat kan het terug gehaald worden op het nummer van dat paspoort of rijbewijs. Maar inderdaad ,die tante van de TNT slaat wel erg ver door. Misschien is ze wel zo scherp omdat er geen computer aan de pas komt.

Dan is het met de computer gewoon een beter systeem m.i.
Ik vraag me af of dat mens het pakje wel had meegegeven als er alleen mevr. Huppelepup had gestaan, dus helemaal zonder voorletter.

helena109
door helena109 - Sep 12, 2011 om 01:52
17 Antwoorden / 2 Vragen

@Orgelmuts: Ik bracht vandaag zélf een pakketje (bij een ander postkantoor), en daar vroeg ik er nog even naar. En die dame vertelde dat het niet om de naam gaat, maar om het adres. Waardoor je dus in principe ook een pakketje kunt sturen naar 'Aan de bewoners van ...' Die kregen ze ook vaak. Het ging er volgens haar (inderdaad) om dat degene die met de afhaalbon komt aanzetten zich kan legitimeren.

Meanwhile krijgt de hele buurt nog steeds geen pakketjes mee. Post.nl heeft beloofd me een brief te sturen waar alle regeltjes in staan. Ben benieuwd :-)

helena109
door helena109 - Sep 12, 2011 om 02:08
17 Antwoorden / 2 Vragen

@jenren6: inderdaad, dat zei de dame bij het andere postkantoor ook!

nb
door nbw - Sep 12, 2011 om 03:11
521 Antwoorden / 24 Vragen

Hou toch aub op hier te vragen. Dat is zinloos als je kwaad bent. En met alle begrip voor je probleem wij lossen het hier niet op. Duimen en begrip helpen echt niet. Heb je echt zoveel leed en onrecht geleden dan is er maar 1 oplossing neem en zoek rechtshulp. Vara Kassa is maar een halfuurtje zendtijd voor kijkcijfers.Ze besteden ook dit forum gewoon uit.

Wordt wakker

el
door elly5050 - Sep 12, 2011 om 10:58
4 Antwoorden / 4 Vragen

ook ik werk bij een dhl servicepoint en de naam moet wel kloppen verder kijk ik niet naar de voorletters,. ben nou wel heel erg benieuwd hoe het afloopt

orgelmuts
door orgelmuts - Sep 12, 2011 om 11:13
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=nbw schreef op maandag 12 sep 2011, 03:11]Hou toch aub op hier te vragen. Dat is zinloos als je kwaad bent. En met alle begrip voor je probleem wij lossen het hier niet op. Duimen en begrip helpen echt niet. Heb je echt zoveel leed en onrecht geleden dan is er maar 1 oplossing neem en zoek rechtshulp. Vara Kassa is maar een halfuurtje zendtijd voor kijkcijfers.Ze besteden ook dit forum gewoon uit.

Wordt wakker

@nbw
De relevantie van dit antwoord ontgaat me hier geheel.

@helena (laat ik je naam maar wél goed schrijven, anders komt het niet over, hihihi)
Ik ben ook heel benieuwd wat er in die brief staat! Hoop wel voor je dat ie door je brievenbus past, anders moet je m ook afhalen bij het postagentschap en dan krijg je m vast niet mee, hahaha. ;-)
Maar alle gekheid op een stokje........kunnen ze dat wijf er niet uitgooien of zo???
Het is toch van de gekke dat de hele buurt geen pakketjes kan afhalen?
Straks heeft ze geen plek meer om al die dozen te stallen.

helena109
door helena109 - Sep 12, 2011 om 14:36
17 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=nbw schreef op maandag 12 sep 2011, 03:11]Hou toch aub op hier te vragen. Dat is zinloos als je kwaad bent. En met alle begrip voor je probleem wij lossen het hier niet op. Duimen en begrip helpen echt niet. Heb je echt zoveel leed en onrecht geleden dan is er maar 1 oplossing neem en zoek rechtshulp. Vara Kassa is maar een halfuurtje zendtijd voor kijkcijfers.Ze besteden ook dit forum gewoon uit.

Wordt wakker

Ah, een reactie van een warm en hartelijk iemand, die goed kan lezen - dat zie je zo :-) Volgens mij is mijn toon uiterst opgewekt, continu, bedankte ik mensen regelmatig voor hun antwoorden, is het probleem inmiddels opgelost, en was mijn oorspronkelijke vraag een nieuwsgierig 'joh, ik heb dit en dit, hoe denken jullie daarover? Hoe kan ik dit aanpakken'? Volgens mij exact waar dit forum voor is bedoeld. Verklaart ook waarom mensen benieuwd zijn naar de 'uitslag'.

Ben ook zeer benieuwd naar de Post.nl-brief. Voor eens en altijd duidelijkheid :-)