bultn
door bultn Feb 23, 2013 om 16:11
Geldzaken & recht

Prijs product

hallo

ik had even een vraag.
ik had bij de aldi een kindermatras gekocht.
op de gele sticker op het product stond 33,99 euro.
ik heb het afgerekend (mede door de andere producten) en de bon achteraf even nagekeken.
op de bon staat dat ik 39,99 heb betaald, omdat de kassa deze prijs dus aangaf.
ik heb een medewerkster gesproken en die zei dat iemand die sticker er zo maar even opgeplakt heeft.
hierdoor ben ik de winkel ingegaan, het 2e matras opgehaald en dat het dan wel erg toevallig is dat 'mensen' dezelfde prijs ook op het andere matras plakken.
de folder tot 5 februari gaf wel aan dat het 39,99 is.
maar ik neem aan dat die gele stickers erop zitten omdat ze t niet kwijt kunnen? er was nergens een gangbare actuele prijsaanduiding behalve die gele stickers van 33,99.
en toch heb ik die 39,99 moeten betalen.
welke prijs is nu de juiste prijs waar ik als consument van uit kan gaan om te moeten betalen voor dit product?

mvg jil

1176 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Feb 23, 2013 om 16:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als er nergens een andere prijs in de winkel staat, dan moet het voor 33,95 worden verkocht.
Dat is je recht, maar de winkel niet meewerkt kun je niet zoveel beginnen.

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2013 om 16:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vaak worden overgebleven artikelen na verloop van tijd afgeprijsd, helaas moet u daar zelf op letten, omdat uiteraard nog de originele prijs in de kassa staat.

edrick3
door edrick3 - Feb 23, 2013 om 17:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bultn,

De prijs op de gele sticker is de juiste (afgeprijsde) prijs.
Mocht er op de kassa iets anders aangeslagen worden, dan even naar de filiaalmanager vragen.
Zou alsnog teruggaan met prijssticker en kassabon en naar 'de chef' vragen.
Komt het echt wel goed!

Suc6

valerius-2
door valerius-2 - Feb 23, 2013 om 20:00
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja ook bij de Aldi worden fouten gemaakt dus daar moet u ook nakijken op u kassabon of het juist is.

bultn
door bultn - Feb 24, 2013 om 16:40
54 Antwoorden / 9 Vragen

Na het afrekenen heb ik het prijsverschil direct gezien en er wat van gezegd.
Nergens was een prijsaanduiding behalve die sticker. Maar de kassa gaf een andere prijs aan.
En ik heb er dus wat van gezegd nadat ik de bon had gekregen. Maar we kwamen er niet uit omdat de sticker prijs de juiste prijs is maar deze verkeerd gestickerd is zei de medewerkster. Ik weet dat het een restproduct is omdat t een product uit een folder tot 5 februari is.
En ik weet dat er fouten worden gemaakt maar ik heb ze er op gewezen, en toevallig zaten op beide dezelfde prijs dus ik nam aan dat het een restproduct in de aanbieding was.

zoekster
door zoekster - Feb 24, 2013 om 17:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Op de prijssticker staat een andere prijs dan de kassa aangeeft, wat nu?

Welke prijs is juist?
U mag ervan uitgaan dat de prijs op de prijssticker de juiste prijs is. Behalve als het heel duidelijk is dat deze prijs niet juist is. Dit is bijvoorbeeld zo als de prijs veel hoger of lager is dan wat redelijk is. Dan hebt u eigenlijk reden om te twijfelen of die prijs wel juist is. Het kan zijn dat er een komma verkeerd staat. Of dat er een typefout in de prijs staat.

Twijfelt u of de prijs klopt? Vraag het dan aan de verkoper. Had u geen reden om te twijfelen aan de prijs op de prijssticker, en wilt u het product kopen? Dan moet de verkoper het product voor deze prijs aan u verkopen. U hebt dan namelijk een rechtsgeldige koopovereenkomst gesloten.

Wat kunt u doen als de verkoper niet meewerkt?
Vaak wil de verkoper het product niet aan u verkopen omdat de prijs op de prijssticker eigenlijk te laag is. Dan kunt u ervoor kiezen om het product niet te kopen. U kunt dan later alsnog proberen om het product voor de lage prijs te mogen kopen. Bijvoorbeeld door een brief te schrijven aan de verkoper. Wilt u het product toch kopen? Dan moet u de hogere prijs betalen. Als u betaalt, hebt u een rechtsgeldige koopovereenkomst gesloten. U kunt dan later niet meer klagen over de prijs.

Van Consuwijzer

Volgens mij was 33,95 geen onredelijk lage prijs en had Aldi je die matrassen voor die prijs moeten verkopen. Maar nu is het helaas te laat.
Hoewel Edrick3 zegt dat het wel goed komt als je bij de manager gaat klagen. Kun je altijd nog proberen.

bultn
door bultn - Feb 25, 2013 om 14:59
54 Antwoorden / 9 Vragen

zoekster, bedankt voor jouw reactie.
en de rest ook bedankt.

die 6 euro doet het hem niet voor een product wat elders dubbel zo duur is.
het is meer, zoals vele mensen vaak hebben, een principe kwestie.
die medewerkster vond ik erg halsstarrig, en ik heb er mede daardoor geen punt meer van gemaakt.
ik had geen zin in 'het gezeur' maar ik was wel overtuigd van mijn gelijk, en zij kennelijk dus ook.
maarja, een 'opruimingsartikel' met bijbehorende sticker ga je niet scannen voor de officiele prijs...
volgende keer zal ik er op letten wat er gescand word, maar mede door de andere boodschappen viel die 6 euro niet zo maar op.

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2013 om 15:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bultn,

In dit soort gevallen zou ik tóch even teruggaan (mits je de prijssticker en de kassabon nog hebt).
Juist omdat het om die principiële kwestie gaat en je gelijk hebt.

Met vr.gr.