Ge
door George Haring Feb 26, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Probleem met e/mail facturen bymetis

Ik heb een factuur ontvangen voor het opzeggen van een abonnement, wat ik zelf al telefonisch had geregeld. Dus ik weet nog steeds niet hoe men daar aan is gekomen, want ik heb het allemaal zelf geregeld. Ik zou dus een opzegbrief hebben ontvangen waar ik bij mijn  weten nooiot om heb gevraagd. Ik wijger dan ook om die te betalen, want ik heb nergens om gevraagd. Wat moet ik doen in deze situatie???

1338 12 Rapporteer
sira
door sira - Feb 26, 2024 om 13:11
2341 Antwoorden / 24 Vragen

U moet toch op de site geweest zijn en daar dingen hebben ingevuld en aangevinkt, want hoe komen zij anders aan uw gegevens? Uw gegevens komen niet zomaar uit de lucht vallen, tenzij Bymetis van een glazen bol gebruik maakt.

Om te voorkomen dat u € 40,- incassokosten er bovenop krijgt, adviseer ik u toch om te betalen.

wi
door wilhelmina59 - Feb 26, 2024 om 13:13
513 Antwoorden / 0 Vragen

Ik blijf het knap vinden dat iemand een factuur krijgt  van Bymetis met de juiste persoons/adresgegevens en dan bij hoog en laag blijven beweren dat ze geen gebruik hebbben gemaakt van hun diensten.
Advies is betalen, anders wordt het vanzelf een deurwaarder aan de deur.

ju
door juliomariner - Feb 26, 2024 om 13:14
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad zoals Sira al schrijft gewoon betalen.
Hoe moet dit bedrijf aan uw gegevens komen en ook weten dat u ergens een abonnement heeft die u op wil zeggen.
U hebt dus uw gegevens toch op hun site ingevuld.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 26, 2024 om 13:16
2059 Antwoorden / Vragen

Geen probleem, als u blijft weigeren komt u in een incassotraject en mag u bij de kantonrechter uitleggen dat u nooit opdracht hebt gegeven waarna het bedrijf mag tonen waarom zij denken dat u dat wel hebt gedaan. Als u inderdaad geen opdracht hebt gegeven zal het waarschijnlijk zover nooit komen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 26, 2024 om 13:32
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte George,

Kunt u een foto plaatsen van de factuur?

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

Heeft u gebeld met het bedrijf waar u het abonnement had?

JMA2
door JMA2 Feb 26, 2024 om 23:48
116 Antwoorden / 2 Vragen

Ja ts heeft gebeld met het bedrijf. Dit schrijft hij letterlijk. Hij heeft telefonisch opgezegd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 27, 2024 om 10:29
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte JMA2,

Ik lees dat niet duidelijk in de woorden van TS, daarom zou ik graag een foto van de factuur willen zien.

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2024 om 13:50
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Betalen, anders komt u in het incasso project op uw extra kosten

tenormin
door tenormin - Feb 26, 2024 om 13:50
16830 Antwoorden / 108 Vragen

Ben net zo verwonderd als de andere beantwoorders. Zonder uw gegevens had u niets kunnen ontvangen van Bymetis. Waarschijlijk heeft u zelf, na het invullen gedacht: ik bel ze zelf wel direct en bent u dat vergeten. Dat kan n.l. echt wel. Net als advies van anderen:maar snel betalen, anders lopen de boetes hoog op.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 26, 2024 om 14:10
7192 Antwoorden / 3 Vragen

https://nl.trustpilot.com/review/bymetis.nl

Als u niet via bymetis hebt opgezegd leg het hen dan nog even uit:   https://bymetis.nl/contact/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 26, 2024 om 15:44
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn reactie: wie eist bewijst en indien met bij 'bymetis'niet kan bewijzen dat u hen heeft benaderd om namens u op te zeggfen is mijn advies: NIET BETALEN en laat ze dan eerst maar eens met bewijs komen. Er kan altijd sprake zijn van bijv. een 'grappenmaker'. Vraag in ieder geval aan degene bij wie u het abonnement heeft opgezegd om bewijs dat u het zelf heeft gedaan, telefonisch . Zo er daar dan toch sprake zou zijn van een brief, vraag de koopie dan op om na te gaan wie er dan heeft ondertekend.

Herhaald in andere woorden: het bewijs is aan hen en laat ze dus maar komen. Laat u niet intimideren, zeker ook niet als er ineens een incassoburo zou worden ingeschakeld. Ook dan geldt: bewijs het maar dat u de opdrachtgever bewiijs heeft dat men namens/voor u heeft opgezegd.

N.a.v. de vraag die @GEBORENAMSTERDAMMER stelt, ik ben ook wel benieuwd naar de (kopie) van de factuur die u heeft ontvangen. U kunt ook de verwijzing van @SJJOPPY benutten en duidelijk maken dat u de opodracht niet heeft gegeven.

wi
door wilhelmina59 Feb 26, 2024 om 15:57
513 Antwoorden / 0 Vragen

Die grappenmaker zou ik ook ergens in mijn achterhoofd hebben, maar als ts schrijft dat ze het uiteindelijk telefonisch heeft geregeld, is dat niet hard te maken

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 26, 2024 om 16:19
16852 Antwoorden / 202 Vragen

? Het lijkt mij dat degenenbij wie het abonnement was afgesloten en nu opgezegd dat wel degelijk kan bevestigen. Of zou men daar dan uitzonderlijk geen 'uw gesprekken worden opgenomen .... hebben? Of ander bewijs in de vorm van in ieder geval een notitie. Zo er sprake zou zijn van wel een brief moet men een kopie kunnen overleggen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 26, 2024 om 19:03
2059 Antwoorden / Vragen

Het is aan Bymetis om aan te tonen dat TS opdracht heeft gegeven, dat is ja of nee, er is dus geen reden voor TS om zelf iets aan te tonen.

1paul
door 1paul - Feb 27, 2024 om 08:22
3149 Antwoorden / 0 Vragen

bel degeen eens op waar u abbo heeft opgezegd en vraag hen eens of zij een mail gehad hebben van bovengenoemde organisatie!!

atlas1302
door atlas1302 - Feb 27, 2024 om 11:19
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik zou die opzegbrief/factuur ook wel eens willen zien, vraag erom! Gegevens komen niet uit de lucht vallen, maar er is wel levendige handel in.
Pas op, en laat je niet gek maken door incasso boys. Eerst bewijzen op tafel.

marita5
door marita5 - Feb 27, 2024 om 12:07
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo George Haring ,

Vraag een kopie van deze brief .

Kan ik de brief inzien ?

Jazeker, stuur een mail naar support@bymetis.nl en wij versturen u kosteloos een kopie van de opzegbrief.