te
door tervu May 4, 2004 om 20:04
Geldzaken & recht

Probleem met essent

vorig jaar zijn we voor verbruik van stroom naar nuon overgestapt. zowel verbruik als netwerkbeheer werd door hen geind. sinds december 2003 zou het netwerbeheerdeel weer door essent worden geind en niet langer door de nuon. we kregen een brief dat als we een automatische incasso hadden bij essent, (en die hadden we omdat we op die manier het gas betalen) we zelf niets hoefden te doen en essent het zou regelen. er gebeurde echter niks en ineens kregen we een laatste betalingsmogelijkheid toegestuurd in april met daarop de bedragen per maand en heel veel boetes. heb gebeld met essent en volgens hen hadden ze al ongeveer 20 aanmaningen en ook acceptgiro's gestuurd omdat de incasso niet lukte.van al deze acceptgiro's en aanmaningen hebben wij er geen een ontvangen. ook zei een medewerkster dat er was gepoogd te incasseren, maar dat er twee keer gestorneerd is. op onze bankafschriften is hier echter niets van te vinden. wij waren in de veronderstelling dat we een en ander goed geregeld hadden en zijn uiteraard bereid de eigenlijke kosten te betalen. we hebben om erger te voorkomen al wel het hele bedrag overgemaakt, anders worden we afgesloten. wat kunnen we hiermee doen? we zien het namelijk niet zitten om de boetes ook te betalen.

502 1 Rapporteer

se
door seamion - May 21, 2004 om 19:43
16 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb toevallig net bijna dezelfde vraag beantwoord (zie Niels 1). Wat u in eerste instantie kunt doen is een interne klachtenprocedure opstarten. Dit betekent een schriftelijke klacht aangetekend naar NUON sturen. Als dat niet helpt kunt u contact opnemen met de Geschillencommissie Openbare Nutsbedrijven van de Stichting Geschillencommissies in Den Haag. Consumenten met een klacht betalen een klein bedrag om tot de procedure te worden toegelaten. Als ook dit niet helpt komt u uiteindelijk bij de rechter terecht. Zover komt het meestal niet omdat een uitspraak van de Geschillencommissie  bindend is. Eerst maar eens een aangetekende brief sturen aan NUON. Veel succes en sterkte.