te
door tervu May 4, 2004 om 20:04
Geldzaken & recht

Probleem met essent

vorig jaar zijn we voor verbruik van stroom naar nuon overgestapt. zowel verbruik als netwerkbeheer werd door hen geind. sinds december 2003 zou het netwerbeheerdeel weer door essent worden geind en niet langer door de nuon. we kregen een brief dat als we een automatische incasso hadden bij essent, (en die hadden we omdat we op die manier het gas betalen) we zelf niets hoefden te doen en essent het zou regelen. er gebeurde echter niks en ineens kregen we een laatste betalingsmogelijkheid toegestuurd in april met daarop de bedragen per maand en heel veel boetes. heb gebeld met essent en volgens hen hadden ze al ongeveer 20 aanmaningen en ook acceptgiro's gestuurd omdat de incasso niet lukte.van al deze acceptgiro's en aanmaningen hebben wij er geen een ontvangen. ook zei een medewerkster dat er was gepoogd te incasseren, maar dat er twee keer gestorneerd is. op onze bankafschriften is hier echter niets van te vinden. wij waren in de veronderstelling dat we een en ander goed geregeld hadden en zijn uiteraard bereid de eigenlijke kosten te betalen. we hebben om erger te voorkomen al wel het hele bedrag overgemaakt, anders worden we afgesloten. wat kunnen we hiermee doen? we zien het namelijk niet zitten om de boetes ook te betalen.

502 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

se
door seamion - May 21, 2004 om 19:43
16 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb toevallig net bijna dezelfde vraag beantwoord (zie Niels 1). Wat u in eerste instantie kunt doen is een interne klachtenprocedure opstarten. Dit betekent een schriftelijke klacht aangetekend naar NUON sturen. Als dat niet helpt kunt u contact opnemen met de Geschillencommissie Openbare Nutsbedrijven van de Stichting Geschillencommissies in Den Haag. Consumenten met een klacht betalen een klein bedrag om tot de procedure te worden toegelaten. Als ook dit niet helpt komt u uiteindelijk bij de rechter terecht. Zover komt het meestal niet omdat een uitspraak van de Geschillencommissie  bindend is. Eerst maar eens een aangetekende brief sturen aan NUON. Veel succes en sterkte.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Re
ReneeVV - Jul 1, 2024 om 10:53
Geldzaken & recht
Glas breekt door folie van verhuurder, ben ik aansprakelijk?

Glas breekt door folie van verhuurder, ben ik aansprakelijk?

Toen ik in deze huurwoning kwam in 2020 zat er melk-witte folie op de ramen beneden. Mij is toen niet gemeld dat die folie een probleem zou kunnen vormen, noch is mij verzocht die verwijderen. Ik woon pal aan de straat dus ik vond het zelf wel prettig om die privacy te hebben van de folie.   Begin 2024 begon de folie los te laten, dus ik besloot op eigen kosten deze te vervangen met nieuwe raam ... Lees meer

M
M Bourgondien - Jun 21, 2024 om 11:57
Auto & vervoer

Scootmobiel ellende

21-06-2024   Goede morgen   Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat .   Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar   in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer

He

Heeft iemand ervaring met een aanvraag gehandicaptenparkeerkaart bij Argonaut?

Heb op 27 mei j.l. een aanvraag ingediendt voor een gehandicaptenparkeerkaart. Tot op op heden geen enkele reactie van Argonaut. Er over gebeld, maar je wordt er niets wijzer van.

Met vriendelijke groet

Herman van der Poort Lees meer