la
door laurens2011 Mar 26, 2012 om 20:14
Geldzaken & recht

Rabobank handelt in mijn beleggingen zonder toestemming!

Na overstap van een andere bank kwamen wij met onze beleggingen bij Rabobank Baarle Nassau terecht. Wij wonen zelf in het buitenland, wat bij deze Rabobank ook bekend was. Wij hebben expliciet deze bank laten weten dat wij niets willen verhandelen, verkopen of aankopen, maar de status quo met deze effecten (obligaties) willen handhaven, de periodieke rente innen en afwachten of en zo ja wanneer ze afgelost worden. Gebeurt dat nooit, dan is dat ook niet erg, we hebben een intrinsieke vordering op een bekende en veilige financiele instelling en dat is voldoende zekerheid.
Nu blijkt bij controle van onze effectenrekening dat Rabobank eigenmachtig, zonder onze toestemming en zelfs zonder ons medeweten, effecten van ons heeft verhandeld omdat, naar hun zeggen de aangeboden deal beter zou zijn, dan deze effecten behouden. Wij zijn het daar absoluut niet mee eens. Het voert in dit verband te ver om uit te leggen waarom wij vinden dat er een zeer slechte deal gedaan is, maar het feit ligt er, dat is ook bij andere effectenhandelaren geverifieerd. Rabobank heeft naar ons adres in Nederland, een adres waar wij zelden zijn en waar wij ook geen belangrijke post verwachten, immers wij willen met onze beleggingen niets doen, een briefje gestuurd met de melding dat zonder tegenbericht binnen een week (!) zij zullen overgaan tot inruil van onze effecten conform het in die brief gedane voorstel. Daar zij niets van ons hoorden, wij wisten immers niet dat die brief daar lag, is de transactie uitgevoerd en niet alleen is de intrinsieke waarde van onze obligatieleningen met 42% (!) gedaald door deze aktie, ook moesten wij nog eens ruim 300 Euro provisie betalen. Voor iets, wat voor ons dus en buitengewoon nadelig is en waar we zeker geen toestemming voor hebben gegeven. Protest bij deze bank heeft tot dusver geen enkele inhoudelijke reactie opgeleverd. De volgende stap is naar wij denken een officiele klacht bij Rabo hoofdkantoor en wij vragen ons af wat de vervolgstappen hierna kunnen zijn. Ons rechtsgevoel zegt dat Rabobank dit zo niet kan doen: eigenmachtig handelen met andermans geld zonder toestemming. Wat is uw mening?

1109 6 Rapporteer

vladja
door vladja - Mar 26, 2012 om 20:48
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Na een klacht bij de hoofddirectie, kan je verder gaan naar het KIFID (google kifid).

Vladja

abarth
door abarth - Mar 26, 2012 om 20:50
845 Antwoorden / 19 Vragen

Als u er met de rabobank niet uitkomt kunt u een klacht indienen bij het Kifid

Zie ook AFM

abarth
door abarth - Mar 26, 2012 om 20:52
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=vladja schreef op maandag 26 mrt 2012, 20:48]Na een klacht bij de hoofddirectie, kan je verder gaan naar het KIFID (google kifid).

Vladja

damned,
Ik heb ook maar 30 mb....

la
door laurens2011 - Mar 27, 2012 om 02:40
5 Antwoorden / 3 Vragen

dank jullie wel. juristen onder jullie: denken jullie dat ik hier een zaak heb? Vind het zo ongelooflijk dat Rabobank mij letterlijk zomaar mijn geld af kan pakken

vladja
door vladja - Mar 27, 2012 om 08:50
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Altijd proberen. Heb je zwart op wit staan dat Rabo niet mag handelen met jouw portefeuille?

Vladja

jo
door jorisw - Mar 27, 2012 om 09:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=laurens2011 schreef op dinsdag 27 mrt 2012, 02:40]dank jullie wel. juristen onder jullie: denken jullie dat ik hier een zaak heb? Vind het zo ongelooflijk dat Rabobank mij letterlijk zomaar mijn geld af kan pakken

Je geeft ons teveel eer. Wij zijn slechts goedbedoelende amateurs. Juristen geven hun adviezen voor 185 euro ex. btw per uur.