esther1969
door esther1969 Nov 13, 2007 om 08:18
Geldzaken & recht

Ramen die lek zijn.

Goedemorgen. Ik wil graag het volgende voorleggen. Op 4 mei van dit jaar hebben wij een brief ontvangen van bouwbedrijf Moes. Er zijn namelijk tientallen klachten binnengekomen van mensen uit onze straat. Bij iedere woning (uit 2002) bleken 3 of meerdere ramen (dubbele beglazing) lek te zijn. Ook bij ons zijn er 2 ramen lek. 2 dagen daarna kregen we een brief van een bedrijf Saint Gobain die de ramen zou gaan vervangen. We moesten binnen 14 dagen naar dagtekening aangeven om hoeveel ramen het ging. Direct per omgaande opgestuurd per fax. De maanden gingen voorbij. Aangezien wij na de zomer ons huis wilde laten verven heb ik eind juli contact met het bedrijf (Saint Gobain) opgenomen wanneer de ruiten vervangen zouden worden. Men kon er geen zinnig woord over zeggen. Nu, vele maanden telefoontjes en e-mails verder weet ik nog steeds niets terwijl ik gewoon duidelijkheid wil. Kan iemand mij vertellen welke stappen ik nu moet zetten?

318 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 13, 2007 om 10:12
16966 Antwoorden / 202 Vragen
0

niets aan toe te voegen

esther1969
door esther1969 - Nov 15, 2007 om 08:53
20 Antwoorden / 17 Vragen
0

Bedankt weer voor de moeite om te antwoorden! De klacht is inmiddels (collectief) naar het bedrijf.

tonnieboy
door tonnieboy - Nov 15, 2007 om 08:53
1094 Antwoorden / 2 Vragen
0

De garantieclaim is al in behandeling bij de fabrikant van het glas en de hoofdaannemer weet er ook van, zodat de mogelijkheid bestaat om de gedupeerde bewoners te verenigen en gezamenlijk een brief op te stellen, waarin om duidelijkheid omtrent de datum / periode van vervanging van het glas wordt verzocht binnen 1 maand. Stuur dit naar beide partijen en meldt daarin dat u bij uitblijven van een gunstige reactie u het recht voorbehoud om melding te maken bij het GIW, daar bewoners gelet op noodzakelijk schilderwerk te lang in het ongewisse worden gelaten.


Na 1 week dient er een ontvangstbevestiging binnen te zijn of een reactie en als dat niet het geval is elke week telefonisch informeren bij de bouwer en de aannemer. Mogelijk heeft men al besloten om de vervangingsoperatie in het voorjaar van 2008 uit te voeren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer