au
door autohandel Oct 29, 2010 om 22:50
Geldzaken & recht

Rattenbestrijding

We hebben ratten in de schuur.Nou bestrijden we ze zelf al met wisselend succes maar echt kwijt worden we ze niet.
Als we de gemeente bellen(voor onze gemeente Ten Boer komt gemeente Groningen langs) komt 1 persoon langs,dat is dan de"rattenbestrijder",geeft 3 blokjes gif geeft nog enig advies waar het te plaatsen/op te hangen en verdwijnt dan weer.Hij komt niet weer........... en de ratten aten er niet eens van.En hoe moet ik nu verder uitvinden hoe het moet??De voorrijkosten zijn iets van € 55,-- .Het lijkt mij ook niet goed voor onze buurt want ze gaan zich natuurlijk uitbreiden en zelf komen we er steeds meer mee te zitten,het is nog maar het begin van de winter.
Mijn vraag is:Moet de gemeente niet meer doen?(Het gaat om een privewoning en in de schuur zitten kippen en duiven).Voor mij persoonlijk is het nog es extra moeilijk omdat mijn man in augustus is overleden...............
Met vriendelijke groet,T.van Zwol

503 1 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Oct 30, 2010 om 10:51
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Uiteraard is het vervelend dat uw man afgelopen augustus overleden is. Maar dat maakt de kwestie er niet anders op. De gemeente stuurt wel de bestrijdingsdienst langs en die verstrekt dus blijkbaar rattengif. Wat zou u graag zien dat de gemeente nog meer zou doen?

Om een rattenprobleem echt op te kunnen lossen, is het beter om naar de bron te kijken. En zelf geeft u al aan dat de ratten in een schuur zitten waar kippen en duiven zitten. Ik neem aan dat daar ook voer en stro opgeslagen ligt? Daar komen ratten en muizen maar al te graag op af natuurlijk. En het is nog lekker warm ook. Een nieuwe stenen schuur wil nog wel eens helpen of, hoe ingrijipen ook, de kippen en duiven wegdoen. Kans is groot dat de ratten dan ook snel weg zijn.