Recht op garantie, maar bedrijf reageert niet (Raku Dakkapellen)
In februari van dit jaar hebben we een dakkapel van Raku dakkapellen besteld, deze is geleverd met een rolluik met 2 aparte motoren. Nu werkt van 1 van de 2 delen de aandrijving niet meer, het rolluik is na ongeveer een maand stuk gegaan.
De rolluiken zijn van Alluma en zij bieden 5 jaar garantie op de rolluiken en de electr. aandrijving, maar daarvoor moet ik wel bij Raku zijn en dat bedrijf reageert niet.
In maart/april enkele telefoontjes gepleegd, maar dan krijg je standaard antwoorden als: we gaan het voor u uitzoeken, we noteren het en geven het door en we bellen u terug.
Dat terug bellen gebeurd niet, ook op een aantal mailtjes wordt niet gereageerd en zelfs op een aangetekende brief reageert Raku Dakkapellen uit Zwijndrecht niet.
Welke stappen kan ik nu nog ondernemen ?
Hallo,
Misschien is het slimmer om eens eventjes naar het adres van deze fijne dakkapellenboer te rijden.
Ik zag trouwens op uw weblog dat de montage ook niet echt lekker verlopen is.
Mogelijk zijn ze met vacantie, of erger van deze aardbodem verdwenen.
Toch zult u bij hun moeten zijn om de garantie te claimen.
Succes, poltol
Ze zijn niet met vakantie, ik krijg netjes leesbevestigingen van mijn mailtjes, ik hoop ook binnenkort een keer tijd te hebben om langs te rijden, al ben ik bang dat het dan hetzelfde gaat als via de telefoon...
We zullen het noteren, we gaan het nakijken, werkzaamheden inplannen, we bellen u terug....
Ander probleem is dat mijn vrouw en ik beide werken en we 2 kleine kinderen hebben en met de beperkte openingstijden van de showroom (alleen overdag tot 16:30 uur en op zaterdag ochtend) is het voor ons ook lastig om "eventjes" langs te gaan.
Montage is prima verlopen, het regende alleen nogal, dus er is wat waterschade ontstaan... Uiteindelijk is dat wel netjes door de verzekering van Raku vergoed (al wilde ze in eerste instantie dat ik het bij m'n eigen verzekering ging claimen omdat ze vonden dat hun niets te verwijten viel).
Klopt, al 2 keer dit webformulier ingevuld, maar geen reactie.
Ik heb het inmiddels geprobeerd via info@raku.nl / info@vandamendekoning.nl (onder deze naam produceren ze kunsstof kozijnen), bkik@raku.nl (mail adres van de mevrouw waar ik voor en tijdens de plaatsing contact mee gehad heb), goes@raku.nl (een filiaal in Goes).
Ook heeft iemand van de firma Alluma (de leverancier van de rolluiken) contact opgenomen met Raku, met de vraag of ze contact met mij wilde opnemen.
Raku denkt blijkbaar dat klachten vanzelf oplossen als je ze maar lang genoeg negeert.
Hallo,
Dan wens ik u bij deze veel uithoudingsvermogen en/of geduld.
Laat U hier aub nog eens horen hoe het afgehandeld is/wordt?
Vr.gr. poltol
Je kunt nog een aangetekende brief sturen waarin je ze een termijn van bijvoorbeeld 2 weken stelt om het gebrek te verhelpen. Mochten ze niet binnen die termijn het gebrek verhelpen, dan kun je op hun kosten een ander het laten herstellen.
Die brief is al een week of 3 de deur uit gegaan, geen reactie op gehad...
Nu kan ik wel een ander bedrijf laten komen, maar ik neem aan dat ik dat bedrag dan eerst moet voorschieten en een schade claim moet gaan indienen bij Raku, maar als die net zo snel zijn met handelen als dat ze hun mailtjes beantwoorden, dan kan ik wel eens heel lang op m'n geld moeten wachten.
Ik heb inmiddels voor de 2e keer advies gevraagd bij de consumentenbond, ik hoop dat ze me kunnen vertellen hoe ik het gebrek op hun kosten door een ander kan laten herstellen.
En toen opeens, ging de telefoon... Met honderd maal excuses voor het niet reageren op al mijn mailtjes....
De rede van het niet reageren op mijn mailtjes was een interne reorganisatie waarbij mijn mailtjes van bureau naar bureau verschoven zijn..... het zal allemaal wel... Het toeval wil wel dat het telefoontje net op het moment komt dat ik mijn 2e aangetekende brief de deur uit gedaan heb en op het punt stond een afspraak te maken met het Juridisch Loket.
Binnen 2 uur stond monteur 1 op de stoep, monteur 2 kwam niet veel later daarna. De veren van de rolluik waren los geschoten aan de bovenkant. De boel zit nu weer zo in elkaar dat alles weer werkt, alleen zijn er een paar lamellen beschadigd bij het opnieuw erop zetten van de veren, daar komen ze nog een keertje voor terug..... We zijn benieuwd Dat zal nog wel een tijdje duren gok ik, maar dit keer niet vanwege een interne reorganisatie binnen Raku, maar gewoon vanwege de bouwvak...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer