RM
door RMH Apr 17, 2016 om 10:59
Geldzaken & recht

Rechtsbijstand verzekering acceptatie voorwaarden derde

Ik heb een rechtsbijstand verzekering waarbij ik momenteel een zaak heb ingediend die ze in behandeling willen nemen.
Echter hebben ze zelf momenteel niet de capaciteit en/of kennis voor dit onderwerp.
De zaak willen ze uitbesteden, wat op zich volgens de polisvoorwaarde ook mag.
Nu komt de ingeschakelde advocaat met zijn leveringsvoorwaarde. Deze moet ik eerst accepteren voordat mijn zaak in behandeling wordt genomen.
Ik heb aangegeven dat ik niet de opdrachtgever ben en dat ik de voorwaarde van mijn verzekering heb geacepteerd.
Als de voorwaarde van de derde partij afwijkt van het geen waar ik middels mijn rechtsbijstand verzekering mee akkoord ben gegaan, dit voor mijn verzekering is. Wanneer je een aannemer inschakelt die een derde partij inschakeld, hoef je ook nie topnieuw een akkoord te bereiken met de derde partij.
Mijn verzekering komt niet verder dan dat dit normaal is binnen de advocatuur. Bij de vraag wat als de voorwaarde afwijken, krijg ik geen serieus antwoord.
Mij lijkt dat mijn verzekering de voorwaarde moeten accepteen of mede delen indien er verschillen in de voorwaarde zitten deze door mijn verzekering worden afgedekt, maar ook dit laatste zeggen ze niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?

1129 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2016 om 11:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wijken de voorwaarden af? Zou daar eerst maar naar kijken. Vind het persoonlijk een dwaze regeling en mijns inziens hebt u gelijk. Voer de correspondentie wel schriftelijk of per mail, maar niet telefonisch.

RM
door RMH Apr 17, 2016 om 11:58
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb dit nog niet vergeleken en zo als ik er over denk, zo ik dat ook niet hoefen doen.
Als er niks anders mogelijk is, dan pas ga ik de vergelijk maken.

uwjurist
door uwjurist - Apr 17, 2016 om 11:35
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ongebruikelijk en in mijn ogen onacceptabel. Verzekeringsvoorwaarden zijn ook anders dan voorwaarden van een advocatenkantoor. Geef uw verzekeraar aan een andere advocaat te willen en draag er zelf aan (wel met die specialisatie natuurlijk en een die u niet zijn/haar voorwaarden opdringt).

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

RM
door RMH Apr 17, 2016 om 11:56
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de reactie. Dit dacht ik ook, maar omdat ik op dit vlak geen ervaring heb, weet je soms niet wat wel en niet gebruikelijk is.
Het kwam mij allemaal wat vreemd over, vandaar dat ik dit item geplaats heb. Waarschijnlijk gebeurd dit bij veel meer mensen, maar uit ervaring weet ik dat men snel dit soort zaken accepteert, zonder naar de verschillen en de consequenties te kijken.

zoekster1
door zoekster1 - Apr 17, 2016 om 11:38
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Welke rechtsbijstandsverzekeraar betreft dit?

(ze zijn uitermate gevoelig voor slechte publiciteit)

RM
door RMH Apr 17, 2016 om 11:51
3 Antwoorden / 2 Vragen

Die uit apeldoorn

Cookies
door Cookies - Apr 17, 2016 om 11:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dus Centraal Beheer Achmea (zet het hier maar even duidelijk neer)

DOOR RMH 17 APR 2016 OM 11:51
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Die uit apeldoorn