d.
door d.vanzundert Nov 5, 2010 om 17:47
Geldzaken & recht

Reclamespot mijn kind is te dik

mijn vriendin en ik zijn ongeveer 3 weken gelden naar amsterdam geweest,
nou waren we in de stad bij een snacbar (febo)
we hebben daar wat gegeten en toen kwamen 2 mensen op ons af en zeden dat ze ons hebben gefilmt voor een reclamespotje over eten hadden ze gezegd.
mijn vriendin heeft ook ergens voor getekend maar we weten niet waarvoor.
maar toen wij opeens het reclamespotje zagen waren we niet echt blij wand ze hadden gezegd dat het over eten ging maar het reclamespotje gaat over dikke kinderen.

het gaat over een nieuw programma wat komt op de televisie ons kind is te dik.

nou heb ik al zeker 9 email's gestuurd naar rtl en advance en eyworks.
maar ik krijg hier tot heden helemaal geen antwoord op.

ik hoop dat jullie mij mischien raad kunnen geven of mischien hier mee helpen wat ik hier aan kan doen.

wand het is niet de bedoeling dat ze eerst zeggen dat het over eten gaat.
en dan zie je opeens de reclame en dan gaat het over dikke kinderen.

1030 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 5, 2010 om 17:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo d.vanzundert,

.....mijn vriendin heeft ook ergens voor getekend maar we weten niet waarvoor......

Beetje dom .... je leest toch eerst de papieren voordat je iets ondertekent!!
Blijkbaar hebben jullie toestemming gegeven voor het gebruik van het beeldmateriaal.
Geen afschrift gehad? Zou je nog even kunnen opvragen.

En tja, dikke kinderen komt vaak door verkeerde eetgewoontes.

Met vr.gr.

d.
door d.vanzundert - Nov 5, 2010 om 18:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 5 nov 2010, 17:59]Hallo d.vanzundert,

.....mijn vriendin heeft ook ergens voor getekend maar we weten niet waarvoor......

Beetje dom .... je leest toch eerst de papieren voordat je iets ondertekent!!
Blijkbaar hebben jullie toestemming gegeven voor het gebruik van het beeldmateriaal.
Geen afschrift gehad? Zou je nog even kunnen opvragen.

En tja, dikke kinderen komt vaak door verkeerde eetgewoontes.

Met vr.gr.mijn vriendin is niet te dik door het eten,
maar gewoon om andere redenen.

ja ik heb het een beetje verkeerd getypt maar we weten wat we hebben getekend wand we deden afstand van onze rechten daar voor,
maar het probleem is dat ze gezegd hadden dat het gewoon over normaal eten ging,
en als je dan thuis komt en je ziet opeens dat het over dikke kinderen gaat is ook niet de beodleing dat ze dan tegen je gaan liegen waar voor ze de beelden willen gebruiken he.

ve
door vesta - Nov 5, 2010 om 18:24
7 Antwoorden / 5 Vragen

vervelende situatie! maar ik denk dat jullie meer kans maken bij advance en eyeworks dan hier bij kassa. temeer daar er een handtekening gezet is. eetgewoonten, dik kind, febo...
heel lastig!
succes in ieder geval!

stacey
door stacey - Nov 5, 2010 om 19:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=d.vanzundert schreef op vrijdag 5 nov 2010, 18:10][r we weten wat we hebben getekend wand we deden afstand van onze rechten daar voor,
maar het probleem is dat ze gezegd hadden dat het gewoon over normaal eten ging,.

Febo valt wat mij betreft Niet onder Normaal eten............
dus had je wel beetje kunnen bedenken dat het over ongezond eten/vet/te dik zou gaan.

Maar ik zou er nu maar niet meer wakker van gaan liggen, jullie hebben getekend en de reclame is klaar/draait dus weinig meer aan te veranderen dan nu nog.

vladja
door vladja - Nov 5, 2010 om 19:49
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Febo valt wat mij betreft Niet onder Normaal eten............

Febo heeft op het Stadionplein, Amsterdam, ook een gewone broodjeszaak met salades etc. (beperkte openingstijden). Maar bijna alle Febo's zijn helaas alleen maar vieze vette happententen geworden. Zo ook eentje tegenover deze enig overgebleven (?) broodjeszaak.

Vladja

eenigma
door eenigma - Nov 5, 2010 om 20:26
252 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi D.van Zundert,

wat ontzettend vervelend voor jullie dat men niet eerlijk tegen je is geweest en je dus je toestemming hebt gegeven voor iets waar je als je beter geinformeerd was geweest niet aan had meegewerkt.

Helaas heeft je vriendin haar handtekening gezet en is het nu jullie woord tegen het hunne en een rechter kijkt alleen naar dat wat te bewijzen is en dat is die handtekening. Het is wel heel raar dat je geen kopie hebt gekregen van hetgeen dat je ondertekend hebt, als je toestemming geeft om wat men van jou gefilmd heeft te gebruiken hoor je van die overeenkomst een door beide partijen ondertekende kopie te krijgen.

Het is een nu een akelige les om altijd heeeeeeel goed op te letten als je ergens je handtekening onder zet maar jullie maken nu geen kans meer dit ongedaan te maken. Als je vind dat zoals dit heet "de goede naam en eer", van je vriendin wordt aangetast (dus dat zij voor gek wordt gezet zeg maar) door de wijze waarop ze deze beelden gebruiken in hun reclame voor een programma over dikke kinderen dan zou ik de Rijdende Rechter proberen in te schakelen. Daar heb je dan de kans voor een groot publiek te vertellen dat jouw vriendin niet dik is door ongezond eten maar een ziekte en men dus ten onrechte haar heeft gebruikt als voorbeeld van ongezond eten waardoor kinderen dik worden.

Als het met de Rijdende Rechter niet lukt beschouw het dan als een levensles niet zomaar mee te doen in een reclamefilmpje voor wat dan ook en voor niks nog wel. Zo leer je dat van alles wat er op de tv komt er een heleboel onzin is en simpelweg niet de waarheid want je hebt nu zelf meegemaakt hoe de werkelijkheid verdraait wordt ;-)

Succes en sterkte voor jullie samen, en voor je vriendin, meid trek het je niet teveel aan als je zelf maar de waarheid weet want dat is het enige dat echt belangrijk is, laat de rest van de wereld maar geloven wat ze geloven willen,

lieve groetjes,
Enigma.

toolboy
door toolboy - Nov 5, 2010 om 21:20
965 Antwoorden / 40 Vragen

Sorry maar u bent dus benaderd zonder dat er enige aanleiding toe was? en heeft iets ondertekend?? terwijl het door te lezen was.!!
Gaat dus zeer duidelijk over obesitas.
Dit lees ik uit uw posting.
Sorry dat ik een realist ben.
Overgewicht is een groot probleem aan het worden en was het eigenlijk al.

T