ts
door tsuitc Dec 23, 2011 om 21:17
Geldzaken & recht

Renovatiewagen

Beste deskundigen,

Ik had last van een verstopte afvoer. Rions gebeld, ze waren met 2 personen 8 uur (dus 16 uur) bezig geweest om te ontsoppen, vervangen en beugelen.
Gisteren kreeg ik de rekening. Wat ik niet begreep:
- waarom moet ik ook de Renovatiewagen 8 uur x 10 euro (dus 80 euro) betalen?
- Is het omdat de monteurs met deze wagen moeten komen en het materiaal moeten vervoeren?

Alvast bedankt,

621 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 23, 2011 om 21:29
16877 Antwoorden / 108 Vragen

Kunnen dat niet de voorrijkosten zijn? Lijkt me het meest logisch.

ts
door tsuitc - Dec 23, 2011 om 21:57
27 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, ik denk van niet. Ze waren eerder geweest, had het probleem ontdekt, kon niet direct oplossen. Ze wisten dus hoe ze het probleem moesten oplossen. Ik moest namelijk bellen voor een afspraak. Als je een afspraak hebt, en de monteurs weten wat ze moeten doen, heb je toch geen voorrijkosten? Bovendien waarom voorrijkosten van 8 uur?

vladja
door vladja - Dec 23, 2011 om 22:06
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Normaal zullen de posten gereedschappen, vervoer etc. in het uurloon van de monteurs verwerkt zitten.

Wat voor uurloon wordt er voor een monteur in rekening gebracht?

Het kan ook zijn dat - als er speciale wagens ingezet worden - hiervoor een toeslag in rekening wordt gebracht t.o.v. het normaal gebruikte materiaal.

Na de Kerst maar even bellen en om een toelichting vragen.

Er kan een hele pagina vol met veronderstellingen neergezet worden, maar daar word je ook niet wijzer van. Rions is de enige die het antwoord weet.

Vladja

ts
door tsuitc - Dec 23, 2011 om 22:26
27 Antwoorden / 12 Vragen

Uurloon was 2 personen x 8 uur = 16. 16x38,00 = 608 euro.
Daarnaast moet ik ook nog betalen:
- bevestigingsmaterialen
- pvc materialen
Het wagen stond bij mij voor de deur. Er werden alleen gereedschappen en materialen eruit gehaald.

Ik zal Rion zeker bellen, maar wil graag alvast weten wat jullie ervaringen zijn.

Wat ik nog vergeten ben: er komt nog 19% BTW er bovenop. Ook voor de renovatiewagen.

vladja
door vladja - Dec 23, 2011 om 23:04
8293 Antwoorden / 27 Vragen

€ 38,-- ex BTW per uur voor een monteur is helemaal niet duur, is zelfs goedkoop. Bij een garage zit je minimaal op € 50,-- (meestal een stuk meer) ex BTW per uur.

Niet vreemd, dat ze de materiaalwagen daarbij apart in rekening brengen. Uiteraard moet je de gebruikte materialen betalen. En over alles zijn ze verplicht om BTW in rekening te brengen.

Vladja

marjon1
door marjon1 - Dec 24, 2011 om 11:19
284 Antwoorden / 3 Vragen

De wagen en de daarin aanwezige gereedschappen etc. kennen ook afschrijving. Hij kan in de 8 uur dat hij bij u voor de deur heeft gestaan niet elders worden ingezet. Het gaat hier dus om de kosten voor gebruik van de wagen.

ts
door tsuitc - Dec 24, 2011 om 11:58
27 Antwoorden / 12 Vragen

Het begint nu duidelijk te worden. Hartelijk dank!