dr
door drunem2010 Aug 7, 2015 om 13:16
Geldzaken & recht

Shop styleconnect.nl cREaFLEX levert verkeerde artikelen en negeren berichten

Ik heb 31 juli kleding besteld in maat L besteld bij een webshop. Styleconnect.nl cREaFLEX Windraak 36 in Windraak shop is van een ene Schreurs.

1 augustus kreeg ik de levering in maat S. Snelle levering maar jammer dat ik het niet pas. Kan gebeuren. Ik heb meteen het nummer gebeld wat op de factuur staat maar nummer is afgesloten. Ik heb maandag 3 augustus gemaild over de verkeerde levering en gevraagd of ze nog een maat L hebben en mij die kunnen sturen. Volgens de site krijg je als je een bericht stuurt binnen 24 uur antwoord. Tot op heden heb ik nog geen reply gehad op mijn bericht. Stelletje prutsers, maken je geld afhandig en laten niets van zich horen.

Ik denk nu dat ik mijn geld kwijt ben. Wat kan ik juridisch doen om mijn geld terug te krijgen?

2687 18 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2015 om 13:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u toevallig een facebook account? Daar zou ik dan bij beginnen.

U hoeft overigens geen retourkosten te betalen voor het shirt aangezien de winkel u een fout product heeft geleverd.

De site komt wel ongelofelijk amateuristisch over.

Hoeveel geld heeft u daar besteed?

dr
door drunem2010 - Aug 7, 2015 om 13:36
26 Antwoorden / 5 Vragen

Wat kan ik met het facebook account doen?

Ik heb er 60 euro aan besteed.

costnix
door costnix - Aug 7, 2015 om 13:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De eignaar van de winkel doet dit vanuit zijn/haar eigen huis. Hij/zijnzou wel eens op vakantie kunnen zijn (van uw Euro's).

Cookies
door Cookies - Aug 7, 2015 om 13:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=costnix schreef op vrijdag 7 aug 2015, 13:44]De eignaar van de winkel doet dit vanuit zijn/haar eigen huis. Hij/zijnzou wel eens op vakantie kunnen zijn (van uw Euro's).

Inderdaad, ze zijn op vakantie:
VAKANTIESLUITING VAN 27 JULI T/M 17 AUGUSTUS. Zie hier, klik Daar staat ook een 06 nr. dat kun je eens proberen als ze weer terug zijn van vakantie.

di
door digioma - Aug 7, 2015 om 14:04
646 Antwoorden / 29 Vragen

Wonderlijk: TS heeft de kleding besteld op 31 juli en al thuis gekregen op 1 augustus.
De sluiting van het bedrijf is van 27 juli t/m 17 augustus... afwachten dus maar...

Cookies
door Cookies - Aug 7, 2015 om 14:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=digioma schreef op vrijdag 7 aug 2015, 14:04]Wonderlijk: TS heeft de kleding besteld op 31 juli en al thuis gekregen op 1 augustus.
De sluiting van het bedrijf is van 27 juli t/m 17 augustus... afwachten dus maar...

Sa's toch niet zo vreemd. Misschien zelfs keurig om bestellingen die al binnen waren nog even te versturen.

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2015 om 14:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 7 aug 2015, 14:05][quote=digioma schreef op vrijdag 7 aug 2015, 14:04]Wonderlijk: TS heeft de kleding besteld op 31 juli en al thuis gekregen op 1 augustus.
De sluiting van het bedrijf is van 27 juli t/m 17 augustus... afwachten dus maar...

Sa's toch niet zo vreemd. Misschien zelfs keurig om bestellingen die al binnen waren nog even te versturen.
Maar de vakantie begon op 27 juli en 4 dagen later wordt het verstuurd. Hij had beter de hele shop dicht kunnen houden die dagen. Nu moet TS naar het vakantieverblijf van de verkoper bellen.

Bovendien staat hier over een vakantie te lezen op de Styleconnect en ik vermoed dat TS daar de overhemden heeft gekocht.

Als dat er had gestaan had TS er vast niet gekocht.

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2015 om 14:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

corr
Bovendien staat hier niets over enz.

Cookies
door Cookies - Aug 7, 2015 om 15:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 7 aug 2015, 14:53]corr
Bovendien staat hier niets over enz.

Dat klopt, maar goed, daaraan kun je dus zien dat het hier om een huis-,tuin- en keukenwebshop gaat.Dat mensen een paar dagen later gaan dan op een site staat, kan natuurlijk. Ik zet op mijn werk ook mijn vakantie/afwezigheidsmelding een paar dagen eerder, kan ik op mijn gemak lopende zaken afhandelen. Dat het wel op die crea site staat, komt waarschijnlijk omdat er in die tijd geen workshops worden gegeven.

TS heeft al gemaild, dus dat bericht is op tijd binnen. Hij kan wachten met bellen totdat zij terug zijn.

Cookies
door Cookies - Aug 7, 2015 om 15:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Topicstarter zou dat 06 nr. dat op die crea site staat even kunnen proberen. Dat mensen op vakantie zijn, betekent niet dat ze in het buitenland zitten.

ho
door hopetobehelping - Aug 7, 2015 om 19:07
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste drunem2010,

als ik uw vraag en de gegeven antwoorden lees dan komt het op mij over als een ondernemer die een webshop start en niet helemaal door heeft wat de rechten en plichten van een ondernemer zijn.
Het kan 'kwade wil' zijn, maar het hoeft niet zo te zijn.
De website bestaat als sinds 2012, u kunt dit hier vinden..

Als u van de koop af wilt dan zou ik als ik u was dit aan ze aangeven. Meer informatie over wat u kunt doen vind u hier en hier.

dr
door drunem2010 - Aug 10, 2015 om 15:54
26 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor de reacties!!!

Ik wist niet dat ze op vakantie waren. Staat niet op de site van styleconnect.
Vreemd dat in hun algemene voorwaarden staat dat ze binnen 24 uur reageren. Zelfs geen autoreply als iedereen op vakantie is. Ik wacht het even geduldig af tot 17 aug. Ik heb ze vorige week maandag 3 aug een e-mail gestuurd en afgelopen donderdag 6 aug.

mahadma
door mahadma - Aug 10, 2015 om 15:59
11568 Antwoorden / 51 Vragen

De retourtermijn wordt vanwege de vakantie natuurlijk verlengd.

hutch
door hutch - Aug 11, 2015 om 09:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=drunem2010 schreef op maandag 10 aug 2015, 15:54]Vreemd dat in hun algemene voorwaarden staat dat ze binnen 24 uur reageren.
Wat ook vreemd is, is dat deze webshop de rechten van de consument inperkt.....

"Verpakking dient onbeschadigd en in onberispelijke staat te zijn."
(Klik * * art. 8.1.4).

: "Het is daarbij wel de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. Maar de verpakking moet dan wel makkelijk te openen zijn. Als u het terugstuurt, moet u het wel weer netjes inpakken".

"De garantietermijn op kleding is 3 maanden na ontvangst van de kleding. Uiteraard is deze garantie uitsluitend van kracht bij een normale frequentie van dragen en wassen. Daarnaast dient de redelijkerwijs te verwachten levensduur van het betreffende kledingstuk ook 3 maanden te zijn." Klik * * (artikel 9).

Maar misschien valt het ook allemaal wel mee:
"Service staat hoog in ons vaandel"

dr
door drunem2010 - Aug 11, 2015 om 16:23
26 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb vandaag eindelijk antwoord gekregen van styleconnect. Ik heb een excuses ontvangen. Vanwege vakantie periode zijn ze onderbezet.

Ik mag het pakket kosteloos terugsturen. Dan stuurt hij een maat M op ipv een maat L die ik besteld heb. Ik heb daarop geantwoord dat ik daar niet mee akkoord ga en heb gevraagd of hij een maat L kan bestellen.

dr
door drunem2010 - Aug 26, 2015 om 08:55
26 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb het pakket 14 augustus geretourneerd zoals de heer Scheurs in de e-mail van 11 augustus heeft omschreven met het verzoek om mijn geld terug te storten. 25 augustus belde de heer Scheurs mij en bood zijn excuses aan zij dat hij het zal oplossen.

dr
door drunem2010 - Aug 26, 2015 om 08:58
26 Antwoorden / 5 Vragen

25 augustus kreeg ik de volgende e-mail. Waar ik niet zo blij mee ben

Geachte heer van Drunen,

Helaas hebben wij uw retourzending niet ontvangen. We zien echter wel dat er op de datum 15-08 een retourpakket is aangemeld op ons antwoordnummer. We gaan er dus van uit dat dit uw pakket was. Deze situatie is bij ons nog niet eerder voorgekomen, maar we hebben even wat research gedaan naar hoe andere webshops dit oplossen.

Normaliter is de consument verantwoordelijk voor retourzendingen, ook al maakt u gebruik van een antwoordnummer. Dit zou betekenen dat de kosten voor dit verlies voor u als consument zijn. Wanneer u de retourzending echter verzekerd heeft verstuurd, kunt u deze kosten claimen bij PostNL.

Op deze website van de organisatie Thuiswinkel staat aanvullende informatie.

https://www.thuiswinkel.org/bedrijven/nieuws/980/gevolgen-van-niet-verzekerde-retouren-voor-de-consument

Lees ook:
" Klant waarschuwen
‘Het risico van retour sturen van pakketten ligt dus bij de consument, en de bewijslast ook. Veel consumenten realiseren zich dat niet. Het zou daarom goed zijn als webwinkeliers hun klanten daarvoor waarschuwen. Overigens stel ik het erg op prijs dat aangemelde geschillen bij de geschillencommissie Thuiswinkel bij mij gemeld worden, zodat we een geschil kunnen bespreken vóórdat het tot een zitting komt,’ aldus Ank van Heeringen. "

Zoals U ziet is de consument verantwoordelijk voor de retourzending. Gezien de situatie hebben wij echter besloten de kosten voor het verlies van de zending op ons te nemen. Dit betekend dat u geen verdere kosten gaat maken en wij uw aankoopbedrag gewoon zullen crediteren. Dit besluit is tot stand gekomen aan de hand van de volgende feiten:

-Onze website maakt op dit moment geen melding van dit risico voor de consument. Als StyleConnect zijnde verwachten wij echter niet van de consument dat zij hier van op de hoogte zijn. We gaan dit zo snel mogelijk corrigeren in onze voorwaarden en FAQ.

-Uw bestelling en retourprocedure is nogal stroef voorlopen, waarvoor wij nogmaals onze excuses aanbieden.

Verder wil ik u nog vragen of u wellicht een bonnetje van de retourzending heeft en u hier een foto van wilt sturen. Dit is voor ons eigen dossier maar ook zodat wij wellicht alsnog het pakket kunnen traceren bij PostNL.

Ten slotte wil ik u bedanken voor uw geduld en als vergoeding een kortingscode t.w.v. €20,- aanbieden voor onze website. Deze zullen wij u morgen doen toekomen.

Hopelijk bent u tevreden met deze afhandeling en ik zie uw reactie met interesse tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Bart Schreurs

dr
door drunem2010 - Aug 26, 2015 om 09:01
26 Antwoorden / 5 Vragen

Op zijn e-mail heb ik het volgende geantwoord

Geachte heer Scheurs,
Het pakket wat ik heb ontvangen is niet conform onze koopovereenkomst.
Ik heb een gilet in maat L besteld.
Deze gilet heb ik niet ontvangen.
Als je iets anders naar mij stuur wat ik niet besteld heb is dat buiten onze koopovereenkomst en is dat voor jou risico.
Het lijk mij dat je aan de koopovereenkomst moet voldoen of ik wil graag mij geld terug.
Als je niet aan de koopovereenkomst kan voldoen verzoek ik u vriendelijk voor 9 september 2015 de € 59,95 te retourneren.

Met vriendelijke groet