erik008
door erik008 Oct 17, 2010 om 18:16
Geldzaken & recht

Skimmen

Op de hoek van de straat staat een betonnen doos met een geldautomaat en een chipknip opwaardeerautomaat.
De chipknip opwaardeerautomaat is al een hele tijd buiten werking.
Bij navraag bij de bank, blijkt dat dit gedaan is uit veiligheid.
Ze kunnen het risico op skimmen niet meer nemen.
De noodzakelijke beveiliging gaat veel te traag.
De bank vertelt dat het beheer van de betonnen doos door een extern bedrijf gedaan wordt.
De medewerker legt uit dat de chip na de magneetsrip ook al niet meer veilig is.

Ik vraag me af...lopen de banken in Nederland niet veel te ver achter de feiten aan?

524 3 Rapporteer

nb
door nbw - Oct 18, 2010 om 01:56
521 Antwoorden / 24 Vragen

Hoi Erik,

Het is nog veel erger dan jij schets. Banken reserveren bewust miljarden voor schade die klanten kunnen oplopen door elke vorm van fraude. De oorzaak is 2 ledig. Banken zijn een onmisbare schakel voor de wereldeconomie en het welbevinden van elke burger ergo onderdeel van het systeem. Ten 2e verdienen ze zoveel geld dat ze niet echt veel moeite hoeven te doen fraude en bedrog te voorkomen.Overheden hebben overal ter wereld banken in problemen geholpen door geld te maken teneinde het systeem te redden. Jouw betonnen uitbestede doos is allemaal verzonnen in ivoren torens van afgestudeerde succesvolle geleerden die allemaal beweren dat ze enkel doen wat de klant wil. Echter wil je een hypotheek dan heb je geen keuze enkel het systeem.

invalide
door invalide - Oct 18, 2010 om 15:49
787 Antwoorden / 5 Vragen

De magneetstrip is ouder dus vaker te kraken.
De oude Chips ook niet betrouwbaar maar er komen ook niet zichtbare grotere met meer geheugen en mogelijkheden die nog niet gekraakt zijn en zelfs te herprogrammeren.
Dit zorgde ervoor dat elders na een korte kraak alle passen na gebruik eerst een Update kregen bij de Flappentap.
Dus iedereen die contant geld in dat land heeft opgenomen kreeg nieuwe software.
De oude moesten 3 maanden later naar kantoor of verplicht contant geld 1x opnemen want anders werkte ze niet meer.
Alleen de oude generatie kaarten met oude chips werden eerder vervangen, geen 5 jaren maar bijna 4 jaar oud.

Dus zo kan het ook, en als je niet weet dat er diverse soorten Chips op zitten met andere mogelijkheden en je op de oude blijft doorgaan krijg je dit soort bovenstaande dat de Chip ook niet meer veilig is.

ba
door bachanaal - Oct 19, 2010 om 11:44
248 Antwoorden / 7 Vragen

banken zwijgen over fraude anders raakt iedereen in paniek en ligt al het betalingsverkeer plat. bij mij is de creditcard gekraakt tijdens het webwinkelen. ik kreeg gelijk een nieuwe creditcard en verder werd er niets over gezegd.