erik008
door erik008 Oct 17, 2010 om 18:16
Geldzaken & recht

Skimmen

Op de hoek van de straat staat een betonnen doos met een geldautomaat en een chipknip opwaardeerautomaat.
De chipknip opwaardeerautomaat is al een hele tijd buiten werking.
Bij navraag bij de bank, blijkt dat dit gedaan is uit veiligheid.
Ze kunnen het risico op skimmen niet meer nemen.
De noodzakelijke beveiliging gaat veel te traag.
De bank vertelt dat het beheer van de betonnen doos door een extern bedrijf gedaan wordt.
De medewerker legt uit dat de chip na de magneetsrip ook al niet meer veilig is.

Ik vraag me af...lopen de banken in Nederland niet veel te ver achter de feiten aan?

524 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

nb
door nbw - Oct 18, 2010 om 01:56
521 Antwoorden / 24 Vragen
0

Hoi Erik,

Het is nog veel erger dan jij schets. Banken reserveren bewust miljarden voor schade die klanten kunnen oplopen door elke vorm van fraude. De oorzaak is 2 ledig. Banken zijn een onmisbare schakel voor de wereldeconomie en het welbevinden van elke burger ergo onderdeel van het systeem. Ten 2e verdienen ze zoveel geld dat ze niet echt veel moeite hoeven te doen fraude en bedrog te voorkomen.Overheden hebben overal ter wereld banken in problemen geholpen door geld te maken teneinde het systeem te redden. Jouw betonnen uitbestede doos is allemaal verzonnen in ivoren torens van afgestudeerde succesvolle geleerden die allemaal beweren dat ze enkel doen wat de klant wil. Echter wil je een hypotheek dan heb je geen keuze enkel het systeem.

invalide
door invalide - Oct 18, 2010 om 15:49
787 Antwoorden / 5 Vragen
0

De magneetstrip is ouder dus vaker te kraken.
De oude Chips ook niet betrouwbaar maar er komen ook niet zichtbare grotere met meer geheugen en mogelijkheden die nog niet gekraakt zijn en zelfs te herprogrammeren.
Dit zorgde ervoor dat elders na een korte kraak alle passen na gebruik eerst een Update kregen bij de Flappentap.
Dus iedereen die contant geld in dat land heeft opgenomen kreeg nieuwe software.
De oude moesten 3 maanden later naar kantoor of verplicht contant geld 1x opnemen want anders werkte ze niet meer.
Alleen de oude generatie kaarten met oude chips werden eerder vervangen, geen 5 jaren maar bijna 4 jaar oud.

Dus zo kan het ook, en als je niet weet dat er diverse soorten Chips op zitten met andere mogelijkheden en je op de oude blijft doorgaan krijg je dit soort bovenstaande dat de Chip ook niet meer veilig is.

ba
door bachanaal - Oct 19, 2010 om 11:44
248 Antwoorden / 7 Vragen
0

banken zwijgen over fraude anders raakt iedereen in paniek en ligt al het betalingsverkeer plat. bij mij is de creditcard gekraakt tijdens het webwinkelen. ik kreeg gelijk een nieuwe creditcard en verder werd er niets over gezegd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer

Va
Vandamenel - Apr 29, 2024 om 13:31
Winkels & webshops
ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt

ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt

In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.

Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n ... Lees meer