traporgel
door traporgel Jul 30, 2012 om 14:14
Geldzaken & recht

Slechte artikelen door Kassa

http://kassa.vara.nl/actueel/consumentennieuws/artikel/nieuws/forse-verschillen-in-kosten-geldopname-buitenland/

Zou het tot de mogelijkheden behoren dat ook medewerkers van een consumenten rubriek hun artikelen schrijven gericht op de 'gewone consument' ?

Ik lees het artikel en je schrikt van de kosten van geld opnemen in het buitenland.

Voor de consument lijkt het mij belangrijk dat PINNEN in Europa gratis is. En dat voor wie toch zo nodig geld wil opnmen met de creditcard moeten rekenen met soms forse kosten.

Nu weet ik ook wel dat veel mensen de creditcard als status symbool hebben.

Het artikel was meer waardevol geweest als het begonnen was met de belangrijkste mededeling: Pinnen is gratis. En wie graag betaald om zijn eigen geld te kunnen opnemen, die mensen moeten een creditcard nemen.

Kortom, een misser van de betreffende redacteur. Maar die leest dit bericht toch niet. Hij heeft al een creditcard als goedbetaalde medewerker van de Rooie Haan :-)

791 7 Rapporteer

ti
door timfelix - Jul 30, 2012 om 15:23
270 Antwoorden / 13 Vragen

Helaas zit er een relatief laag limiet op bedragen die je kunt pinnen in het buitenland. Dat is waarom veel mensen, inclusief mezelf, een creditcard hebben en gebruiken in het buitenland.

Beetje gefrustreerd?

jo
door jorisw - Jul 30, 2012 om 16:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=traporgel schreef op maandag 30 jul 2012, 14:14]
Nu weet ik ook wel dat veel mensen de creditcard als status symbool hebben.

Huh? Leg 's uit? Een credit card is volgens mij gewoon een betaalmiddel wat wereldwijd zonder problemen wordt geaccepteerd, waardoor heel veel mensen dit willen gebruiken. Heeft niks met status te maken, maar gewoon met gemak (en in heel veel gevallen heb je zo'n ding nodig om te reserveren).

vladja
door vladja - Jul 30, 2012 om 16:17
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Heb je het stuk wel gelezen??

Goed en overzichtelijk stuk over de kosten binnen en buiten de EU.

Misschien dat jij alleen binnen de EU op vakantie gaat, maar er zat mensen, die buiten de EU op vakantie gaan. Wel eens geprobeerd op in USA te pinnen?

Het is behoorlijk bekend dat je binnen de EU gratis geld uit de muur kunt trekken. Het zijn juist de verborgen kosten buiten de EU, die je naderhand voorgeschoteld krijgt.

Erg kortzichtig commentaar, uitsluitend op jezelf betrekking hebbend.

Vladja

melomaan
door melomaan - Jul 30, 2012 om 19:32
157 Antwoorden / 1 Vragen

Ik sluit mij bij eerdere commentaren aan. Daarnaast wordt er in de titel van traporgel gesuggereerd dat het om meerdere slechte artikelen gaat, terwijl er in het commentaar maar aan 1 artikel gerefereerd wordt.
Ik ben blij dat traporgel geen redacteur (en 'goedbetaalde medewerker van de Rode Haan' is met een creditcard) is.

diumenge
door diumenge - Jul 30, 2012 om 20:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kortom, een misser van traporgel.

empyria
door empyria - Jul 31, 2012 om 06:34
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=timfelix schreef op maandag 30 jul 2012, 15:23]

Beetje gefrustreerd?

Dat was ook het eerste wat bij mij opkwam toen ik de topic las...:-/

Redacteur
door Redacteur - Jul 31, 2012 om 09:58
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Helaas, het hier aan de orde gestelde is geen consumentenkwestie.
Het topic gaat daarom op slot.

De redactie