an
door anonymus Apr 18, 2019 om 14:33
Geldzaken & recht

Snelheidsboete op plaats, datum, tijd waar ik niet geweest ben

Ik heb een snelheidsboete gekregen echter ben ik nooit op die datum op die plaats geweest waar het genoteerd staat. Er staat bij dat het is vastgesteld door politie/DLOC/verkeershandhaving. Echter op die plek en tijd was ik op mijn werk in een heel andere stad.

wat kan ik doen?

16995 20 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2019 om 14:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En was uw auto daar ook niet? Ze nee, getuigen verzamelen die willen verklaren waar uw auto wel was en bezwaar aantekenen.

an
door anonymus Apr 18, 2019 om 14:41
Antwoorden / 1 Vragen

Nee mijn auto stond op dat moment gewoon bij mijn werk geparkeerd, ik was ook aan het werk.

Waar de boete uitgeschreven is is zelfs ongeveer 200km van mijn huis en werk af en ik kom nooit op de plek waar de boete uitgeschreven is....

tijger1
door tijger1 Apr 18, 2019 om 14:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat zegt niets. U moet dat redelijkerwijs aantonen.

U zou bijvoorbeeld de auto uitgeleend kunnen hebben aan een snelheidsduivel:-))

Dus de tijd van de overtreding is belangrijk. Om acht uur ‘s morgens terwijl u om acht uur begint of zo?

Is er een foto van de overtreding gemaakt? .

ma
door marie47 Apr 19, 2019 om 19:06
40 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat het geen boete is die afkomstig is van het CIJB maar een fishingmail.
In opgelicht wordt er vaak voor gewaarschuwd. Dus even bellen, ze kunnen dan vertellen of het wel een echte boete is.

diumenge
door diumenge - Apr 18, 2019 om 15:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mogelijk rijdt er een identieke auto rond met vervalste kentekenplaten? Die van jou dan dus.

edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2019 om 15:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen
Ka
door Kassagebruiker - Apr 18, 2019 om 15:40
683 Antwoorden / 5 Vragen

Het is een verbaal op "kenteken" door een camera gezien, dus moet er dan een foto van bestaan OF een verbaal door een "beëdigd opsporings ambtenaar". In geval van situatie foto, en uw auto is het niet, dan moet u getuigen/bewijzen hebben dat uw auto niet aldaar op dat moment gereden kan hebben. In geval van de visuele vaststelling van de "beëdigd opsorings ambtenaar" èn dat gecombineerd met de "getuigen en andere bewijzen" zal aannemlijk worden dat de opsporing ambtenaar zich kennelijk vergist zal moeten hebben.

Vraag blijft, waar was uw auto op moment van flitsen? Klopt het merk en kleur enz? Waar u was, doet niet ter zaken, u kunt de auto per slot uitgeleend hebben aan een andere bestuurder/ster.

Bestaan er bewakingsbeelden van uw parkeerplaats bij uw werk?

lo
door lovewinnie - Apr 18, 2019 om 16:15
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Zijn er camera beelden van terein op u werk die kan aantonen waar u auto was ? Rijdt er een collega met u mee doe getuigen kan zijn?
Dat u op het werk bent is geen rede dat de auto daar ook maar moet zijn namelijk .

Online kunt u met digid als er een foto is deze bekijken. Wellicht een optie?

pe
door peentjes - Apr 18, 2019 om 16:56
421 Antwoorden / 0 Vragen

De foto opvragen.

hammond
door hammond Apr 19, 2019 om 14:26
122 Antwoorden / 15 Vragen

De foto kan je gewoon zien op de site van het CJIB - Centraal Justitieel Incassobureau. Inloggen met je DIGID  en daar staat de foto.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 18, 2019 om 17:12
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend op hetgeen al gemeld is m.b.t. het maken van bezwaar: altijd doen en ook laten voorkomen bij de kantonrechter als dat bezwaar wordt afgewimpeld  De ervaring leert dat tenzij u werkelijk heel erg afdoende bewijs heeft deze kantonrechter meestal de 'eis'van de Officier van Justitie' zal volgen en zo dat het geval is dan in beroep gaan bij het Gerechtshof Arnhem - Leeuwarden, zetel Leeuwarden. De afwikkeling daar kan meer dan twee jaren duren.

Let daarbij op het feit dat u wel is waar niet op de plaats van de vermeende verkeersovertreding bent geweest maar klaarblijkelijk uw auto wel. Dat moet dan hoe dan ook heel duideliujk op de foto zichtbaar zijn waarbij dan aan de orde kan zijn dat het niet uw auto is maar een andere met wel het kenteken van uw auto. Dat zal niet voor het eerst zijn dat iemand gebruik maakt van een valselijk kenteken bij soms een vrijwel gelijkwaardige auto dus let in dat geval dan ook heel goed op bijzondere kenmerken van uw auto.
Succes.

sinypots
door sinypots - Apr 19, 2019 om 12:36
55 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u kan bewijzen dat u daar niet was, dan kunnen ze niet anders dan kwijtschelden. Wel een heel vreemde boete.
Is dit wel een echte boete, er is veel fraude met CJIB met andere banknummers, dus NIET betalen. Misschein is het verstaid contact op te nemen met CJIB en de politie, er is een grote kans dat dit niet goed is.

Beps
door Beps - Apr 19, 2019 om 12:40
75 Antwoorden / Vragen

Log in bij mijnoverheid, daar staat de foto ook als deze is gemaakt, je kunt daar alles lezen wat je kunt doen. Ik had dit laatst ook en kon zien dat ik het was, pech voor mij maar gelukkig heb ik de foto nog.:) Is er geen foto dan zou je daar ook kunnen vragen of hun inderdaad een boete hebben openstaan voor jou, zo niet is het fishing mail.

aadjepiraatje
door aadjepiraatje - Apr 19, 2019 om 13:01
7 Antwoorden / 0 Vragen

Een keer ook zo een bekeuring gehad. Ergens in Groningen, stad. Nooit met de auto geweest. Tijdens telefonisch contact met het CJIB bleek men de 2 cijfers van het kenteken omgedraaid te hebben. In plaats van **-**-31 van de overtreder had men **-**-13 in de computer ingevoerd. En dat kenteken stond op mijn naam. Kreeg nog diezelfde week een schriftelijk bericht van het CJIB met bevestiging van het telefoongesprek en de mededeling dat ik die boete niet hoefde te betalen.
Tja, vergissen is menselijk, en bij het CJIB werken blijkbaar mensen, en niet alleen computers.

oo
door oompol - Apr 19, 2019 om 13:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook een keer gehad ( was volgens de bekeuring in Zandvoort terwijl ik in werkelijkheid in Limburg was ) ik heb het met succes aan gevochten je moet wel eerst betalen ,eerst werd het afgewezen  ondanks de bewijzen die ik aan voerden in hoger beroep wel erkend en heb ik de bekeuring terug gekregen dus het loont wel degelijk om het aan te vechten . Succes

He
door Helen 66 - Apr 19, 2019 om 14:18
119 Antwoorden / Vragen

1) foto opvragen 2) klopt kenteken en kleur van de auto en/of ziet u er iets aan dat erop wijst dat het niet uw auto is, bijv. een sticker, spoiler, trekhaak oid.
3) zijn er camerabeelden van uw eigen auto op de plaats en tijd  tijdens de gemaakte foto? 4) heeft u getuigen op uw werk dat u en uw auto daar ter plaatse waren en zijn zij bereid voor u te getuigen?
4) bezwaar aantekenen.

jhogaarts
door jhogaarts - Apr 19, 2019 om 14:21
101 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou indien mogelijk de foto opvragen van de overtreding. U bent niet de eerste die dit is overkomen. Door glans of vuil van de kentekenplaat kan men net die ene letter of cijfer net anders intereperen. Meld ook hoe de achterkant van uw auto er uit ziet bv stickers, naam bedrijf op plaat waarin kentekenplaat zit, items op hoedenplank ect. Ook gegevens van uw werk met verklaring van leidinggevende. Auto niet uitgeleend.

mo
door mof - Apr 19, 2019 om 15:02
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Maar, was uw auto dan misschien toch daar? Was u met de auto naar die andere stad?
uiteindelijk moet de politie kunnen aantonen dat uw auto met uw kenteken de snelheidsboete heeft veroorzaakt.
wie bestuurder was is irrelevant zolang niet meer dan 50kmh te hard is gereden. Pas dan wordt het een strafrechterlijk feit en moet de dader worden opgespoord. Daaronder is het een civielrechterlijke boete, die u zelf bij de bestuurder moet verhalen.

als beiden uw auto en uzelf niet op de plek van de overtreding waren moet u dat kunnen aantonen. U moet kunnen aantonen met name dat uw auto daar niet was. Datudaar zelf niet was, nogmaals, doet niet terzake.

PvBaak48
door PvBaak48 - Apr 19, 2019 om 18:02
65 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag om bewijs van de overtreding zoals een foto

ma
door marie47 - Apr 19, 2019 om 19:09
40 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat het geen boete van het CIJB is maar een fishingmail. Er wordt door Opgelicht vaak voor gewaarschuwd.

Dus even bellen en uit laten zoeken of het wel een echte boete is.

mathijs_b
door mathijs_b - Apr 19, 2019 om 20:49
641 Antwoorden / 77 Vragen

Doe maar geen moeite.
Bedoeling van boetes is om zoveel mogelijk geld te vangen.
Kijk maar naar boete die je krijgt als je 1km te snel rijdt. Dat heeft niets met verkeersveiligheid te maken.
In bezwaar gaan? Nagenoeg kansloos. Je was die dag toevallig in leven en had dus op de aangegeven plek kunnen zijn.

jo
door jorisw Apr 19, 2019 om 22:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

BS

muijserwh
door muijserwh - Apr 19, 2019 om 22:41
3 Antwoorden / Vragen

Ook ik heb jaren geleden dit ook meegemaakt. Met een Daihatsu Cuore zou ik 130 km gereden hebben. Dat kan helemaal niet. Bovendien ben ik nooit op de rijksweg tussen Amsterdam en Utrecht op dat tijdstip geweest. Ik kon dat bewijzen. Als u kunt bewijzen dat u daar niet op die plaats was is er volgens mij geen probleem. Ik heb toen ook verder geen problemen gehad. De overtreding is toen ingetrokken.
Ik hoorde later van anderen dat er fuguren zijn die met kenteken bewijzen knoeien.
Op de foto die gemaakt is kun je zien welk merk auto het is.

fe
door fenny5 - Apr 21, 2019 om 21:27
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb dit in de afgelopen jaren 2 keer gehad. Gewoon even opgebeld naar het telefoonnummer dat op de boete staat en gezegd dat mijn auto daar echt niet was geweest. Beide keren kreeg ik te horen dat er een fout was gemaakt en dat de boete werd teruggedraaid. Daar heb ik ook beide keren na een tijdje keurig een bevestiging van gehad.