Tr
door Trappel4zak@chello.nl Nov 23, 2019 om 09:49
Geldzaken & recht

Spaargeld?

Hoeveel spaargeld mag iemand bezitten, om in aanmerking te komen voor een collectieve ziektekostenverzekering van het VGZ in de gemeente Eindhoven?

19428 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2019 om 10:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit staat op de site van Eindhoven

"Op dit moment niet meer dan € 6.120,- aan vermogen hebt als je alleenstaand bent of  € 12.240,- als je gehuwd bent, samenwoont of in gezinsverband leeft"

Maar of u er nou wel verstandig aan doet een gemeentepolis te nemen, is nog maar de vraag. Zovoordelig zijn ze niet. Behalve wellicht als u heel veel van de dekkingen van de aanvullende polissen gebruikt.

marita5
door marita5 - Nov 23, 2019 om 10:09
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Trappel4zak,

Wanneer kom ik in aanmerking ?

Je komt in aanmerking voor de collectieve zorgverzekering als je:

  • 18 jaar of ouder bent en je inkomen niet hoger is dan 30% boven de bijstandsnorm (zie de tabel hieronder).
  • Op dit moment niet meer dan € 6.120,- aan vermogen hebt als je alleenstaand bent of  € 12.240,- als je gehuwd bent, samenwoont of in gezinsverband leeft.
  • Bij je huidige zorgverzekeraar geen betalingsachterstand hebt.
Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.eindhoven.nl/inkomen-zorg-en-onderwijs/inkomen/inkomensondersteuning/collectieve-zorgverzekering-gemeente

https://www.zorgverzekeringvergelijken2020.net/zorgverzekering-gemeente-2020/

justmeagain
door justmeagain Nov 24, 2019 om 01:11
623 Antwoorden / 8 Vragen

@Marita, u schrijft exact het antwoord op wat reeds eerder is gegeven.

Dat lijkt op reageren om het reageren.

marita5
door marita5 Nov 24, 2019 om 01:25
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@justmeagain , u schiet met losse flodders en een nutteloze reactie . @panter22 heeft zijn reactie aangepast , eerst stond er  alleen de eerste link .
Naderhand heeft @panter22 de reactie aangepast , maar toen stond de reactie van@tijger1 en mijn reactie er al , daarom dubbel . Dit had @panter22 kunnen zien toen hij zijn reactie had aanpast en plaatste . Wat u lijkt en vind zegt mij niks .

edrick3
door edrick3 - Nov 23, 2019 om 10:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

va
door vanlotjegetikt - Nov 23, 2019 om 12:27
809 Antwoorden / Vragen

Gezien het feit dat die collectieve Gemeentepolissen echt niet  de goedkoopste zijn zou ik mij focussen op een individuele polis.
https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-2020/in-deze-gemeenten-wordt-gekort-op-zorgverzekering-voor-minima

ro
door ron503 - Nov 23, 2019 om 12:42
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als u maar weinig zorgbehoefte heeft dan is zo'n gemeente zorgverzekering grandioos duur omdat u gaat betalen voor zorg die u niet af neemt. De collectiviteitskorting is 5% op de jaar premie en dat bieden vergelijkingsite's ook aan als u daar een zorgverzekering afsluit.

mo
door mof - Nov 25, 2019 om 11:47
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Vraag het de vgz ... of de gemente eindhoven ... zou ik zeggen

Ta
door TasjaFleur - Nov 25, 2019 om 12:01
13 Antwoorden / 1 Vragen

Om in aanmerking te komen voor 5% korting op je zkv, kun je misschien beter lid worden van een vereniging, b.v. Thebe (kost € 16,--/jaar).
En als je lid bent krijg je ook nog korting op hulpmiddelen etc. en je hebt niets te maken met de hoogte van je spaartegoed en mag je zoveel sparen als je wilt.

marita5
door marita5 Nov 25, 2019 om 12:34
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@tasjafleur ,  en je hebt niets te maken met de hoogte van je spaartegoed en mag je zoveel sparen als je wilt., dit is volledige onzin , lees nog maar eens de gegeven links .

Donuts
door Donuts Nov 25, 2019 om 13:39
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@marita5: leest u nog maar eens wat @tasjefleur precies schrijft.

marita5
door marita5 Nov 25, 2019 om 14:19
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@graspollen , lid maken bij een vereniging heeft niks te maken met spaargeld . Je krijgt korting op de premie , maar daar hoef je het gemeentepakket niet voor te hebben . De korting krijg je ook op de normale polis van VGZ . Als je spaargeld hebt boven het maximale kom je helemaal niet in aanmerking voor de gemeentepolis . Dus wat @tasjefleur beweert , je kunt sparen zoveel als je wilt is onjuist .

ansvanz
door ansvanz - Nov 25, 2019 om 13:12
12 Antwoorden / 0 Vragen

iK DACHT e 12.000

rebek
door rebek - Nov 25, 2019 om 14:28
228 Antwoorden / 97 Vragen

Met minimuminkomen €1000,- maar dat kan per gemeente verschillen

marita5
door marita5 Nov 25, 2019 om 14:32
11521 Antwoorden / 15 Vragen

En als je teveel spaargeld hebt , boven het maximale wat is toegestaan, kom je helemaal niet in aanmerking voor de gemeentepolis .

ke
door kees hydra - Nov 25, 2019 om 17:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

nijmegen

diumenge
door diumenge Nov 25, 2019 om 18:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

wat?

tijger1
door tijger1 Nov 25, 2019 om 22:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is toch logisch?:-))

marita5
door marita5 Nov 26, 2019 om 09:42